Jump to content

ауди 80 2.0 16 v ACE ГАСНЕ И ГЛЪХНЕ


bambuleo

Recommended Posts

да VBI i Nikieva :) вече са написали книгата-ръководство на български език за АУДИ 80/100 АСЕ АВК и др,само че е в електронен вариант,който иска може да си я разпечата :respekt::flehan:

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 176
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не вземайки под внимание подигравателния тон на някои колеги( които не се ограмотяват достатъчо - хората са изписали много по поддръжката на тези мотори) мога да споделя различни моменти от работата на АСЕ-то.С откачен потенциометър работата на газ е без промяна (обороти в студено време - леко занижени, но УСТОЙЧИВИ.Като загрее 1050 - аварием режим).Има нещо друго,което почти не се усеща - това е регулирането на предварението при ускорение в ниските обороти - става въпрос за газ.(работата на потенциометъра, освен да регулира празан ход и подаване на гориво е да регулира и запалването - всичко това става чрез компютъра,но той получава инфо тъкмо от него). На бензин обаче,нещата не стоят така.На студен мотор много трудно палене,защото няма какво да подаде инфо на компа да подаде повече гориво.Ниски обороти няма,защото се регулират пак от потенц.(неговата информация).Максимално натоварване на мотора много слабо като динамика,защотопак няма какво да пусне допълнително бензин.Единствено в средните (1500-4500) обороти върви добре.Но да не забравяме че това е авариен режим програмиран за да стигнем до близкия сервиз, където хората разбират(в чужбина).Ако искате да имате ниски обороти на бензин с изключена букса трябва да се барне рег. болт на дебитомера, но при ускорение се получава пренасищане( давене) на гориво и разхода става страшен.Така,че търсете си нови потенциометри.Колегата VBI предлага вариант,но компа пак е в авариен режим,което лично мен не ме устройва.Но въпреки моето мнение не е лошо да разгледате неговия пост,защото той е от малкото в тоя форум,където знаят какво пишат. :respekt: Айде останете си със здраве. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вземайки под внимание подигравателния тон на някои колеги( които не се ограмотяват достатъчо - хората са изписали много по поддръжката на тези мотори) мога да споделя различни моменти от работата на АСЕ-то.С откачен потенциометър работата на газ е без промяна (обороти в студено време - леко занижени, но УСТОЙЧИВИ.Като загрее 1050 - аварием режим).Има нещо друго,което почти не се усеща - това е регулирането на предварението при ускорение в ниските обороти - става въпрос за газ.(работата на потенциометъра, освен да регулира празан ход и подаване на гориво е да регулира и запалването - всичко това става чрез компютъра,но той получава инфо тъкмо от него). На бензин обаче,нещата не стоят така.На студен мотор много трудно палене,защото няма какво да подаде инфо на компа да подаде повече гориво.Ниски обороти няма,защото се регулират пак от потенц.(неговата информация).Максимално натоварване на мотора много слабо като динамика,защотопак няма какво да пусне допълнително бензин.Единствено в средните (1500-4500) обороти върви добре.Но да не забравяме че това е авариен режим програмиран за да стигнем до близкия сервиз, където хората разбират(в чужбина).Ако искате да имате ниски обороти на бензин с изключена букса трябва да се барне рег. болт на дебитомера, но при ускорение се получава пренасищане( давене) на гориво и разхода става страшен.Така,че търсете си нови потенциометри.Колегата VBI предлага вариант,но компа пак е в авариен режим,което лично мен не ме устройва.Но въпреки моето мнение не е лошо да разгледате неговия пост,защото той е от малкото в тоя форум,където знаят какво пишат. :respekt: Айде останете си със здраве. :)

Според мен идеята е колата да работи добре без да е нужно да минава в авариен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах малко по-нагоре при напълно изправна инжекционна с-ма оборотите на празен ход зависят в краина сметка от изходното напрежение на потенциометъра,това важи както за бензина така и за газта, следователно трябва да имаме компенсиране на изчезващото противодеиствие на плунжера на дозатора,но то трябва да е със същата големина и посока,следователно трябва да е създадено по искуствен начин.След като се направи това няма да има разлика м-у газ и бензин и със и без климатик.

Колега,хвърли накрая жокера,страшно ни е необходим :respekt:

Чувал съм/по-точно чел/,че се слагало някакво допълнително съпротивление на средното краче,ама може и да не съм доразбрал,слагало се с цел да се нагоди волтажа на оборотите на празен ход.

При мен проблема се изразява досто по-ярко/направо бие на очи/на бензин почти не се усеща,мисля да сложа едно теле което когатом ине на газ да прекъсва инфото до компа.

POWERED BY VBI :)

Редактирано от Nikieva
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прави труда.И това го правих и никакъв резултат,поне при мен.Но моят потенц. много променя съпротивлението в различни граници при определено положение на клапата.Иначе ако искаш да пробваш http://www.audi-club.ru/forum/showthread.p...ge=46&pp=20

Колега и според мен идеята е същата, но без потенц. не виждам как да стане.Ако имаш нещо в предвид кажи. :flehan:

Редактирано от marian990
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прави труда.И това го правих и никакъв резултат,поне при мен.Но моят потенц. много променя съпротивлението в различни граници при определено положение на клапата.Иначе ако искаш да пробваш http://www.audi-club.ru/forum/showthread.p...ge=46&pp=20

Колега по какъв начин противодействаш на рамото на дебитомера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси батките тунингьори... :flehan:

Тук все едно чета форума на НАСА......

marian990 много знае, обаче не може да ми каже закво Кангото гори 8,5 извънградско.... :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото е БОКЛУК бе Владо.Продаде си хубавото АСЕ,а сега защо гори. То ще спре и да върви. :flehan:

Редактирано от marian990
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ioi464 ще проверя и ще ти отговоря много точно.Италиянците са сложили една джиджавка,която поддържа налягането в долната камера на главата на инжекциона.В понеделник, ще говоря с моите приятели (газаджии са),това го правиха на Мерцедес 124 с мех. инжекцион и стана супер, но сега точно не мога да ти обясня.Даже ще се пробвам да взема и схема.Прекъсването на бензина ставаше от ел.хидравличния регулатор и така задържат налягането. Но за по-сигурно ще питам и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ioi464 ще проверя и ще ти отговоря много точно.Италиянците са сложили една джиджавка,която поддържа налягането в долната камера на главата на инжекциона.В понеделник, ще говоря с моите приятели (газаджии са),това го правиха на Мерцедес 124 с мех. инжекцион и стана супер, но сега точно не мога да ти обясня.Даже ще се пробвам да взема и схема.Прекъсването на бензина ставаше от ел.хидравличния регулатор и така задържат налягането. Но за по-сигурно ще питам и ще пиша.

Колега, да този метод съм го пробвал,при изравняване на наляганията в горната и долната камера на дозатора, практически трябва да се прекрати подаването на гориво към дюзите, а и по този начин работи ламбда-регулирането,обогатяването и прекратяването на подаване на гориво.Но на практика се получава,че въпреки всичко продължава да се впръсква гориво от дюзите макар и много малко а това е недопустимо при работа на газ.Аз съм го решил проблема с мембрана на вакуум,която действа на рамото на дозатора,като предварително е регулирано усилието.Резултата много добър почти идеален,като има и малко допълнителни подробности в управлението на мембраната.Имам и друга идея вместо потенциометър да се ползва преобразувател на честота в напрежение,което да е пропорциоално на оборотите на двигателя със същата стръмност на изменение на напрежението.Според мен си заслужава да се пробва, и няма логика да не стане.Има специализирани чипове преобразователи но все пак е добре да си кажат мнението и колеги които имат добри познания в тази област.Такъв чип е LM2907 или SAK215 но LM е по удачен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ioi464 това със чипа са го пробвали руснаците, но при загряване на двигателя (чипа) се променят характеристиките и стават неустойчиви оборотите.

ПНД.zip

Редактирано от marian990
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега идвам от гаража,мерих волтаж,съпротивление и резултата е такъв

на загрял мотор на тихи обороти съпротивление1045 ома,волтаж-0.7волта,според мен всичко е в норми по потенциометъра,при подаване на газ стойностите се изменят без да има голям скок.Странното е ,че понякога работи перфектно с вкл. букса,но понякога е отврат,и наистина,сякаш има разлика във вървежа,една идея,но има.

Добре ст.моторче работи потенциометър работи,поне по измерени стойности не виждам смисъл да го отварям,остава проблема да ми е от ламбда сондата,която е откачена :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега идвам от гаража,мерих волтаж,съпротивление и резултата е такъв

на загрял мотор на тихи обороти съпротивление1045 ома,волтаж-0.7волта,според мен всичко е в норми по потенциометъра,при подаване на газ стойностите се изменят без да има голям скок.Странното е ,че понякога работи перфектно с вкл. букса,но понякога е отврат,и наистина,сякаш има разлика във вървежа,една идея,но има.

Добре ст.моторче работи потенциометър работи,поне по измерени стойности не виждам смисъл да го отварям,остава проблема да ми е от ламбда сондата,която е откачена :flipoff:

Първо искам да лодчертая,че руснаците са използвали микроконтролер с датчик на ХОЛ вместо потенциомитър,а моята идея е да има брояч на оборотити като същия ги превръща в пропорционално напрежение.Извинявам се не разбрах само на колегата NIKIEVA какъв точно му е проблема ако може да го опише малко по-подробно и да го обсъдим заедно във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами проблема ми е,че понякога имам отвратително клатещи обороти,при каране и отпускане на газта се получава присецване,и при потегляне същата работа -потегляш отпуснал си съединителя и когато трябва да дадеш газ се получава едно сецане-това само на газ и с вкл потенциометър.Някой път пък се покачват оборотите докъм 2500 ,а понякога пък ниските си ги праяви около 1200,е те за тва дърпам буксата.Странното както казах,че тва не всеки път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами проблема ми е,че понякога имам отвратително клатещи обороти,при каране и отпускане на газта се получава присецване,и при потегляне същата работа -потегляш отпуснал си съединителя и когато трябва да дадеш газ се получава едно сецане-това само на газ и с вкл потенциометър.Някой път пък се покачват оборотите докъм 2500 ,а понякога пък ниските си ги праяви около 1200,е те за тва дърпам буксата.Странното както казах,че тва не всеки път.

Колега първо ще я запалеш,само за бензин говоря и искам да направиш следните измервания, при напълно загрял двигател.Съпративлението на датчека на температурата,напрежението на потенциометъра и напрежениета на изхода на ламбдата като същевременно тя да е вклучена в ЕКУ-то.Напреженията ги мери спрямо маса за да можем да добием представа,дали работи добре първо на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами проблема ми е,че понякога имам отвратително клатещи обороти,при каране и отпускане на газта се получава присецване,и при потегляне същата работа -потегляш отпуснал си съединителя и когато трябва да дадеш газ се получава едно сецане-това само на газ и с вкл потенциометър.Някой път пък се покачват оборотите докъм 2500 ,а понякога пък ниските си ги праяви около 1200,е те за тва дърпам буксата.Странното както казах,че тва не всеки път.

А ламбда имулатор имаш ли? Колегата VBI съветва да се сложи въпреки,че всички газаджий казват,че няма смисъл.Аз сложих и нещата станаха много по-добри,дока не ми се скапа потенц. напълно.А има и нещо друго.Не ме разбирай погрешно, но неми се вярва тоя да е много читав.Имаше писано някъде във форум за тозии проблем и колегата го решил с нов потенц. и сега бил много доволен.Всичко боло ок. Има и нещо друго.По време на движение съм замервал ампеража на ел.хидравличен регулатор и картинката е следната: от начало всичко е в граници и след 1-2 км. показанията стават страшни.По принцип на 3000 обр. ампермера трябва да показва 0.В началото е така и след това показанията започват играят - 18: 26; 35 и т.н. демек преобогатяване.Ако ламбдата беше извън строя показанията щяха да са плавни, не постоянно менящи се. Или може би бъркам?

Редактирано от marian990
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ламбда имулатор имаш ли? Колегата VBI съветва да се сложи въпреки,че всички газаджий казват,че няма смисъл.Аз сложих и нещата станаха много по-добри,дока не ми се скапа потенц. напълно.А има и нещо друго.Не ме разбирай погрешно, но неми се вярва тоя да е много читав.Имаше писано някъде във форум за тозии проблем и колегата го решил с нов потенц. и сега бил много доволен.Всичко боло ок.

Газаджиите са прави ,на този инжекцион няма нужда от емулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газаджиите са прави ,на този инжекцион няма нужда от емулатор.

Защо? Нали компа получава инфо и от ламбдата дори и когато е на газ!(по-малко изгорели газове) А от там и корекция на оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо? Нали компа получава инфо и от ламбдата дори и когато е на газ!(по-малко изгорели газове) А от там и корекция на оборотите.

Искам да поясня,че въздуха го определяме ние като даваме газ а от тук натам цялата система дозира горивото според постъпилия въздух,които се измерва от дебетомера.Ламбдата самои измерва кислорода в изгорелите газове и ги колигира да са приблезително 14 към 1 части въздух към бензин само тогава се получава най-добро КПД и най-малко вредни емисии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първо ще я запалеш,само за бензин говоря и искам да направиш следните измервания, при напълно загрял двигател.Съпративлението на датчека на температурата,напрежението на потенциометъра и напрежениета на изхода на ламбдата като същевременно тя да е вклучена в ЕКУ-то.Напреженията ги мери спрямо маса за да можем да добием представа,дали работи добре първо на бензин.

Ами само ламбдата не съм измерил,щото се измерва с осцилоскоп,но всичко друго си е в норми,от това за което питаш,ламбдата я гледахме още като взех колата и се оказа,че е ленива и било за предпочитане да се изключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами само ламбдата не съм измерил,щото се измерва с осцилоскоп,но всичко друго си е в норми,от това за което питаш,ламбдата я гледахме още като взех колата и се оказа,че е ленива и било за предпочитане да се изключи.

Напрежението на ламбдата когато системата регулира горивото на според постъпилия въздух трябва да варира между 0.1-0.9 волта непрекъснатоСамо когато се задейства превключвателя на дросела за пълно натоварване системата спира ламбда регулирането и се подава повече гориво към цилиндрите,чрез промяна на налягането в долната камера на дозатора от ел.хидравличния регулатор,това е преходен процес ине се използва често.А що се отнася до измерването го направи със цифров мултицит ще добиеш много добра представа как работи просто ще има малко забавяне в показанията заради скороста на аналого-цифровия пробразувател на уреда,но пък ако изкаш да е много точно използваиза целта волтметър със светленна индикация интеграла А277D.Даже доколкото си спомням има готова схема в WWW.ECU.ru

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ламбда може ли да се получава това клатене,и по точно при откачена,защото знам,че когато е откачена компютъра июпада в аварин режим,но в какво точно се изразява този авариен режим,само показанията на сондата ли ,или цялата работа на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...