Jump to content

Предизвестената смърт на едно техническо чудо


Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)
Аз не мога да разбера заглавието , защо пък да е предизвестена смъртта - ей са отивам в магазина на мазда и си купувам готова кола с ванкел. Не виждам нещо да е умряло...

Предизвестена е била преди 50 години, а сега може да се възроди идеята. Това ми е мисълта при пускането на темата.

Тогава не е имало невероятни по качество материали, а сега ги има. :huh:

Нали никак не е е лошо да си хванеш 300 коньов мотор под рамото и да си го ремонтираш сам самичък. Даже без турбина.

Той адаша NIKO вече ме е изпреварил. :hilezh::D:D

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кокич е то там е и тънкия момент де,с евентуалните ремонти,при тия двигатели нещата са маааалко по-различни ,случая за който говоря е от 2003-та и тогава на тоя въпросния му бяха отказали в Турция и Гърция да му го правят,затова варианта му беше Англия или Франция,сега нещата може да са се променили,тогава ремонта му костваше 8000?,технологията е все още за нашите условия малко "екзотична".Но с това малко двигателче ,на такова малко и леко купенце....,не знам карал ли си,но динамиката е зверска :hilezh: !!(излишно е да споменавам,че тоя тип,ерген на около 47-8 и с доста добър за Гърция доход и професия клецаше най-доброто моме от руската балетна трупа :D и се хвалеше как я возел с "куршума",както си наричаше галено кошницата).

Лично аз си мисля,че със съвременното материалознание и технологии такъв двигател ще е с не по-слаби износоустойчиви характеристики от съвременните,явно въпроса е стратегически.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко си е минус......,боклук,боклук че чак траш......,но си остава единствения ,краен и безспорен ПЛЮС,ако си карал такава Маздичка ще разбереш какъв е.

Интересното е когато погледнеш под капака и видиш всичкото това свободно място........,един грък, втори капитан имаше такава,беше си поръчал двигател от Франция(всъщност преди няколко круиза беше занесъл своя за ремонт) и когато бяхме в Ница му го доставиха (в неописуемо малко сандъче,все едно комплект бутала имаше вътре),после след време ми даде да "понатисна" из Пирея вече готовата количка......,нека да е пълна с минуси :D:D .....,нека :D

е то хубаво, няма спор че има динамика тоя мотор, ама то е за сметка на свръх високият разход, сигурен съм че и от цилиндровите двигатели може да се извади достатаъчно мощност за сметка на огомен разход и мотора да е супер динамичен.... конкретно даже и пример се сещам - Lancer Evo 9(май) MR Edition супер много коне и въртящ моменто от малък мотор, върви та се къса, Ламбо не може да му избега на писта амааааа разхода отива към трицифрено число на километър :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е то хубаво, няма спор че има динамика тоя мотор, ама то е за сметка на свръх високият разход, сигурен съм че и от цилиндровите двигатели може да се извади достатаъчно мощност за сметка на огомен разход и мотора да е супер динамичен.... конкретно даже и пример се сещам - Lancer Evo 9(май) MR Edition супер много коне и въртящ моменто от малък мотор, върви та се къса, Ламбо не може да му избега на писта амааааа разхода отива към трицифрено число на километър :hilezh:

не схващаш за какво иде реч тука. Роторния двигател има много предимства и това, че има висок разход, не е баш проблем. Ако беше добил масовост, щяха да се фикснат тия неща. А и това горе за оборотите дет написа, си у дълбока грешка. Най-големия проблем на дизелите е именно това, че се въртят бавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже в слушането на прекъсвача на RX-8ицата при над 9хил оборота има някакъв вид много особен душевен оргазъм :D Евала за темата. :hilezh: Между другото в Гърция ги тачат адски много... Просто няма база за сравнение м/у който и да е х-цилиндров мотор и роторния.

коментарите за машината и по-конкретно Двигателя. :huh:

П.П. 1.3 228HP :D

Редактирано от ralenekov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой каза че нямали мощност в ниските - напротив , даже имат голям плюс в ниските - имат възможност да развъртат гигантски турбини за 500 коня от нищожни обороти. А разхода си е нормален за спортен автомобил, всяка кола над 300 коня си харчи 15-20.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А и също до колкото знам при боксеровият дизел въртящият момент е малък като стойност и също им трябват доста обороти за да достигнат макс въртящ момент....което пак е минус....

И тук нещо погрешно знаеш :hilezh: На боксерите именно "тръгването" и "тягата" в ниските обороти са им силна страна. Предполагам визираш Субару (не са много дизеловите боксери, все пак) - карал ли си техния дизел, за да видиш как "не върви" в ниските :bia:

П.С. Поздравления за темата - Едеална е :) RX-8-чката, с големия Renesis е уникална кола. Тоз, който не е карал - все едно си е (още) девствен :)

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hahahahahah ,много сте смешни ,ама изобщо маи наистина няма значение колко харчи ,Затова Леша моя приятел я продаде и си купи Порше Каиен ,въпреки че е джип харчи по малко от "прословутата "РХ8.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спъват всичко положително тези гадове!

Разбираш ме нали!!

Повече нищо не казвам защото темата пуснах с добри чувства.

Кокич, абсолютно си прав. Тия двигатели са прекалено ефективни за да ги пуснат току-така на масовия пазар. Виж мазда rx-8 мисля че беше от 1.3 ванкел изкарват 232 конски сили, зловещо е просто - разхода е от 7 до 20, смесено 12-13. просто няма друг бензинов двигател с тези коне, да е толкова икономичен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега, наистина рх8 харчи доста повече в живия живот, от това, което твърдят от мазда. И има много по-икономични бензинови мотори с тея коне. Но мотора има толкова повече предимства, че разхода наистина не е проблем. Особено в такъв тип кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най якото е колко е плавен - изобщо не усещаш кога си стигнал 8000 оборота, все едно си на 2000 с нормален мотор... затва на таблото има сто шифт лампи дето мигат като откачени щото май колата няма прекъсвач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАто се счупи - комплекта ротори и сегментни пластини в мазда българия струва 1500лв някъде , демек нов двигател, по евтино от която и да било кола.

Са кажи че въпреки тва няма по добро от старата 80-ка на баща ти дизел кенеф и та признах. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...