Jump to content

Отваряне на двигател на А4 1.8Т АЕВ


pllp

Recommended Posts

Да ви кажа мойта болка която ме тормози от извесно време ...

Преди няколко месеца колата ми се разтрака яко докато и сменяха термостат, направо ми стана лошо като я чух, питах майстора защо е това, той погледна маслото ... беше яко черно и с някакъв нагар, как да го кажа, не беше чисто, все едно не е сменяно никога, а маслото беше е на 3000км. Оказа се че се задръстил картера с някви нечистотии, изчистиха ми го, но ми казаха, че трава да се отвори двигателя (главата мисля че каза) и да се измие идеално всичко там и после ново масло.

Тъй като тогава нямах никакви пари, се отложи малко ремонта, от тогава карам доста по-рядко и то като баба, макс 3000 обората :)

Искам да попитам какво трябва да се направи, как (изобщо мога ли) да разбера дали е за основен ремонт двигателя (със пилене на бутала, сменяне на сегменти, лагери и т.н) или само трябва да се исчисти? Компресия ли трява да ида да ми измерят? :flipoff:

Моля кажете какво да направя, къде да ида (някой нкойто разбира от двигатели на ауди) и колко $ще е горе-долу :)

ПС: Сори ако не съм се изразил добре някъде ма не разбирам много от тия неща :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има добавки за промиване-купуваш,промиваш,сменяш маслото и това е.Или те искат да ти земат парите,да го разглобят и да го търкат със сапун ли или какво? :flipoff:

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато ти свалят главата всеки средностатистически сервизен техник с малко мозък ще може да ти измери цилиндрите(и евентуално буталата) и ще ти каже дали си за ремонт,или не.Компресията е относителен показател,е ако е под (за АЕВ май го даваха работен минимум 7,дано не се лъжа) 6-7,нямаш избор-ремонт.Оттам ако се задълбаете се отваря картер,свалят се основни лагери(макар че е адски шибано без да се свали двигателя),мерят се шийки.....,преценява се на място,но няма как без отваряне.

Ако двигателя си е заминал,чистенето ти е последната грижа,а и ефекта е абсолютно никакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задръстила ти се е била цедката в картера и не е могла да качи масло до повдигачите на клапаните и затова е почнала да трака-промивка на мотора и си в джаза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има добавки за промиване-купуваш,промиваш,сменяш маслото и това е.Или те искат да ти земат парите,да го разглобят и да го търкат със сапун ли или какво? :dance:
Едва ли са искали да ми вземат парите само, те дори не предложиха да го отварят (дори не знам дали правят двигатели), казаха ми че с добавки няма да стане всико от главата щяло да слезе и пак да задръсти картера
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че след като си тръгнал да отваряш мотора за да го чистиш-безмислено според мен де,но както и да е,та мисля,че като купиш една добавка за 20 лв и смениш маслото,няма да се разориш,поне ще си опитал-макар,че съм сигурен,че ще си решиш проблема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавка за прочистване при 1.8Т :):bia::dance:

Отлюспва се един от многото нагари, задръства ти маслена магистрала към турбото и си с едни 1500 кинта напред.

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

didoya a какво тогава, промивка и после чистене на картера пак да се махне какво е паднало и смяна на магистрала към турбото или така ли :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

didoya a какво тогава, промивка и после чистене на картера пак да се махне какво е паднало и смяна на магистрала към турбото или така ли :wall:

абе човек,има си доста (макар и субективни) начини за да разбереш на какъв хал ти е двигателя,първо започни с компресията,после добрият механик е в състояние да "чуе" двигателя,един път на празен ход,после в движение,после с елементарното въртене на ръка с ключ на коляновия вал(това са все прийоми на наистина добри и врели и кипели майстори,които за съжаление са много малко вече.С очите си съм виждал един старшинка в казармата да клечи покрай извадения двигател на един от грейдерите с ДОКТОРСКИ СТЕТОСКОП ,а един пампаец с голям лост-тресчотка въртеше насам-натам вала,естествено двигателя без главата.Интересното е,че "диагнозата" му "един,или два основни лагера превъртяли" излезе правилна :rolleyes: ).

После следва наистина махането на главата,не свалиш ли поне капака на клапаните,все едно нищо не си пробвал,само вида на отлаганията по валовете,кобилици,повдигачи може да каже много за състоянието на агрегата.Има си много елементарен,но надежден на 100% начин за проверка на точно тия хидравличните повдигачи,това при свален капак само.Това са все неща свързани с чистата механика,електрониката е хубаво нещо,но все пак ако железата ти са заминали какво дагоева управлява тая електроника ;) ?

Попитай тук-там,намери наистина майстор двигателист,такива хора както ти казах по-горе "слушат" двигателя,разбират го.Да не говорим вече за сериозните диагностични методи на производителя да речем,разните му стендове,дино тарикатщини и прочее,ама за там......забрави се казва :) .

Заведи я при истински професионалист,ама не в гаража на Пешо комшията.

И не каза сега след ремонта още ли трака така зверски?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана колега отваря ли го това АЕБ
Кога да съм го отварял аз питах днес :hilezh:

NIKO така е прав си че трябва с майстор да говоря, но то сервизи бол, малки, големи за това питам тука къде да ида, двигател не съм ремонтирал и не знам къде са добри/лоши майсторите, а и трябва да знам какво да кажа да ми проверят, че иначе могат са си правят какво искат и да ме лъжат както си искат

Иначе след като чистиха картера не трака така вече, казаха че може да изкара така и 1 месец и една година да я служам дали трака ... но това не е работа, да не мога да я натисна че ме е страх да не стане нещо :) казаха ми че после трява да се отваря главата, направо основен ремонт излезе както го каза тоя :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се хвърляи към отваряне на двигател веднага :D Смени маслото и виж как ще е...това тракане може да е от лошо масло от клапъни...Ако има нещо по двигателя за смяна казваи,че ще я продавам моита на части,че нищо не става от нея :D Ще си взимам нова ама quattro :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистенето на картера е било най-разумното и правилно решение.

Трябва да се промие и маслената магистрала към турбото и да си я караш спокойно..... и с хубави масла !

Тракането наистина може да е от повдигачи, които искат разглабяне и промиване, но пак с хубаво масло може проблемът постепенно ще изчезне.

Основен ремонт на този двигател за мен е безмислен. Оригинални бутала за 1-ви ремонт по спомен бяха над 1500лв.

Меренето на компресия няма да покаже дали си за основен ремнот. Компресия може да изчезне от запекли сегменти, непаснати клапани, тракащи повдигачи и т.н.

Ако се сваля глава, не е лошо да се почистят буталата от нагара и да се сменят сегментите.

Наскоро правих въпросните процедури и цените са следните:

пълна профилактика глава 180лв (гумички, пасване, смяна водачи изпускателни клапани)

Части (сегменти Mahle, лагери Glyco, гарнитури, семеринги 6бр., болтове глава и др) около 400лв.

Не е нещо сложно, но ако нямаш доверен човек не започвай такъв ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам доверен човекза съжаление, след всичко изказано, мисля да отида в ХЕЕД 91 на К.Величков, видях че ги бяха похвалили в темата за сервизи, пък и от сайта изглеждат сериозни, ще видя там какво ще препоръчат: дали само промивка или както каза robobug - "пълна профилактика глава"

10х за мненията :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей да правиш промивки. По-късно ще ти намеря линкове към теми, където се описва вредата....

Накратко - ефектът може да е катастрофален за двигателя и нищо да не може да го спаси после....

Промивката не е измислена да спасява "италиански" ТУРБО мотори... а използването и е по-скоро превантивно....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Недей да правиш промивки. По-късно ще ти намеря линкове към теми, където се описва вредата....

Накратко - ефектът може да е катастрофален за двигателя и нищо да не може да го спаси после....

Промивката не е измислена да спасява "италиански" ТУРБО мотори... а използването и е по-скоро превантивно....

Ясно и аз така си мислех за това започнах темата, ще се радвам ако дадеш някоя полезна тама .... тя наистина е италианска колата :hilezh: хехехе
...

Ако се сваля глава, не е лошо да се почистят буталата от нагара и да се сменят сегментите.

Наскоро правих въпросните процедури и цените са следните:

пълна профилактика глава 180лв (гумички, пасване, смяна водачи изпускателни клапани)

Части (сегменти Mahle, лагери Glyco, гарнитури, семеринги 6бр., болтове глава и др) около 400лв.

Не е нещо сложно, но ако нямаш доверен човек не започвай такъв ремонт.

Значи трябва да се отвори глава и да се смени това което каза ти по-горе. Това остава, така ли?

Edit: Намерих няколко теми за промивка, вярно се оказа има послтрадали хора :bia:

Редактирано от pllp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли са искали да ми вземат парите само, те дори не предложиха да го отварят (дори не знам дали правят двигатели), казаха ми че с добавки няма да стане всико от главата щяло да слезе и пак да задръсти картера

Отиваш при някой маслар, караш го да ти източи маслото, слагате промивно с добавка за промиване и оставяш колата така да работи известно време. Може да я направиш тази процедура два пъти примерно. Преди това изолирай турбото и маслените магистрали към него, макар че и те е хубаво да се свалят и почистят. После слагаш някаква добавка в новото масло и караш внимателно. Може да се наложи пак да отваряш картера, за да чистите, но по-добре него отколкото двигателя.

Добавка за прочистване при 1.8Т :hilezh::bia::)

Отлюспва се един от многото нагари, задръства ти маслена магистрала към турбото и си с едни 1500 кинта напред.

Ами турбото се изолира при всички турбо мотори при промивка.Това задължително просто . Иначе има опасност, както за самата маслена магистрала, така и за самата турбина.

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами турбото се изолира при всички турбо мотори при промивка.Това задължително просто . Иначе има опасност, както за самата маслена магистрала, така и за самата турбина.

Що не го написахте тва 2 дни по-рано..... :bia:

Онзи ден ми правиха промивка, понеже ми тракаха много повдигачите и ми светваше лампата на маслото при ниски обороти - оказа се (кофти масло) + налягане 0 при idle според манометъра. Сложиха ми промивка, ама никъде не видях да ми изолират маслената магистрала.....Смениха ми маслото и двигатела веднага утихна....Ама лампата пак светва от време на време при ниски обороти.....

Значи да спестявам за турбинка, така ли да разбирам :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не го написахте тва 2 дни по-рано..... :bia:

Онзи ден ми правиха промивка, понеже ми тракаха много повдигачите и ми светваше лампата на маслото при ниски обороти - оказа се (кофти масло) + налягане 0 при idle според манометъра. Сложиха ми промивка, ама никъде не видях да ми изолират маслената магистрала.....Смениха ми маслото и двигатела веднага утихна....Ама лампата пак светва от време на време при ниски обороти.....

Значи да спестявам за турбинка, така ли да разбирам :lol:

Отиваш в същия или друг сервиз, свалят ти маслената магистрала, изчистват я и си караш спокойно :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама лампата пак светва от време на време при ниски обороти.....

Отвори и си почисти картера, за да не спестяваш за двигател....

Може да си за смяна на маслена помпа, но пак не е скъпо, особено в сравнение с основен ремонт...

Писано е доста по темата. Пропуснал си, но едва ли ти е работа да следиш теми за проблеми с маслото....

Най-нормалното нещо е "масларите" да си обсъждат такива теми, а не крайните потребители да си бранят колите от неграмотни типове...

За крайния потребител има "Мануел", който казва при светване на червена лампа - веднага в най-близкия сервиз, ако може даже и не на собствен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Какво е новото масло?

2. Може да си за лагери на колянов вал...

3. Тази кола да не е италянка?

Иначе за промивка - ето тази добавка: http://www.liqui-moly.com/liquimoly/produk.../id/e_5200.html

Кара се от 100 до 300 км. с нея. След това се слага ново масло.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази промивака на Лики Моли приемлива ли е за 1.8 Турбо или пак трябва да се изолира турбото,въпреки че промивката на този мотор мисля че не запушва само турбо пътищата ами и цедката на маслената помпа.Такаче само изолиране на турбото няма да е достатъчно маи.

А сега се замислих то с тази промивка трябва да се кара между 100 и 300 километра,такаче изолирането на каквото и да е нестава.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, добър въпрос, какво правим с цедката на маслената помпа и промивката? Мнооого вероятно е точно тия ми то мизерии които са с отлюспили да се налепят по цедката и белата тоя път няма да е само по турбото....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...