Jump to content

"Зумтене" като от тънка ламаринка!?!


Bat Jorko

Recommended Posts

Привет. Продължавам тук с въпросите, чиито отговори не намерихме в сервиза на Жоро. (Който между другото отдавна не е в Суходол и комуто изкавам благодарност за коректното отношение!)

Мотора е 1.8Т, AQA.

В началото беше чуваемо само при отнемането на газта при смяна на скоростите, а сега вече се чува и при форсиране/дефорсиране на място. Звука бих го оприличил като зумтене, жужене на тънка ламаринка, идва от мотора, от страната на шофьора. Бих го оприличил също и като "въздишка" от някакъв пневматичен клапан който изпуска налягане в атмосферата, макар че по-скоро е зумтене. Жоро мери блоу-офф клапана с вакуум помпа, излезе изправен.

Какво може друго да е? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото беше чуваемо само при отнемането на газта при смяна на скоростите, а сега вече се чува и при форсиране/дефорсиране на място. Звука бих го оприличил като зумтене, жужене на тънка ламаринка, идва от мотора, от страната на шофьора.

Здравей,аз съм с 1.8Т,абсолютно същото се чува при връщане на газта.И не само при смяна на предавките,дори при връщане на газта без преминаване на друга предавка.А на свободна имам някакво виене,все едно е от ремък.Ходих в един,два сервиза не разбраха какво е.А започва все по-силно да се чува.

П.П.Ще следя темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би катализатора да е станал на топка и при определени обороти да изпада в някакъв резонанс и да издава този звук?! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би катализатора да е станал на топка и при определени обороти да изпада в някакъв резонанс и да издава този звук?! :dance:

Ами на диагностиката компютъра показа,че работи съвсем нормално катализатора.Може пък да е заминал вече,понеже минаха около 4-5месеца,а с наще горива,може и да е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз чувам подобен звук при форсиране, но незнам на какво се дължи.

Прекомерно предварение или иначе казано - аванс ? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекомерно предварение или иначе казано - аванс ? :steinigung:

Това - не. Не е като от аванс.

Може да е катализатора, има резон. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора е метален, няма как да стане :steinigung:

Представлява метална мрежа, а да е попаднало нещо в него, също е малко вероятно.

При мен беше се появило едно джънкане, което беше точно при форсиране.

Отидах при някви дето се занимават с гърнета, но не в София, погледнаха го, откриха няква ламаринка и я завариха. Предполагам, че Лозаров ще го оправи от рас :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз залагам на мека връзка , когато се пробие вътрешния кужух на меката връзка газовете жужат в оплетката ...същото се получава от ментетата меки връзки , които нямат отвътре плътен кожух а имат само 2на или 3на оплетка ....!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз имам същия проблем и не можах да открия от къде е.При форсиране или при смяна на скорости към 4000 об. се чува едно приръмжаване все едно е пробито гърнето или все едно вибрира нещо. Няма ли някой ,който да е отстранил такъв проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

демпферния маховик?

Дай моля повече инфо какво представлява този детайл? Зумтенето идва точно от пред краката на шофьора, там е маховика предполагам. ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маховика е част от съединителя. Карал съм А6 1.8Т с такъв демпферен маховик и от него при тръгване се чуваше звънтене, като малка камбанка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента положението е следното:

- "ефекта" се получава само при движение на колата, при форсиране на място не става.

- при форсиране на място със и без натиснат съединител се получава едно "трепване" на купето от усилията които се получават в мотора. Интересното е, че това "трепване" в двата случая е различно (по сила)!!!

Което ме навежда на мисълта, че или е нещото в съединителя, или има заминал тампон на мотора и при движение се получава в повече относително отместване и допира някаква ламаринка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти е заминал или разхлопал много централния тампон на двигателя и кардана да се удря в магарето/преден мост. Точно той се държи на 2 болка, които при мен са се късали :hilezh: Също може да е от някой тампон на кардана. Най добре някой добър майстор да я погледне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти е заминал или разхлопал много централния тампон на двигателя и кардана да се удря в магарето/преден мост. Точно той се държи на 2 болка, които при мен са се късали :hilezh: Също може да е от някой тампон на кардана. Най добре някой добър майстор да я погледне.

Малко съмнително да е кардан - от него обикновено се тресе цялото купе. Но ще бъде проверено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,аз съм с 1.8Т,абсолютно същото се чува при връщане на газта.И не само при смяна на предавките,дори при връщане на газта без преминаване на друга предавка.А на свободна имам някакво виене,все едно е от ремък.Ходих в един,два сервиза не разбраха какво е.А започва все по-силно да се чува.

П.П.Ще следя темата.

При мен (А4 Б5 1.8TQ AEB) имаше зумтене/ дрънчене при пускане на газта.

1-во катализатора беше станал на камък и беше на парчета.

2-ро клапана wastegate ми е заминал. Сега турбото ще ходи на ремонт да му сложат нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен (А4 Б5 1.8TQ AEB) имаше зумтене/ дрънчене при пускане на газта.

1-во катализатора беше станал на камък и беше на парчета.

2-ро клапана wastegate ми е заминал. Сега турбото ще ходи на ремонт да му сложат нов.

При мене зумтенето е в градация при набиране на скорост и при отпускане на педала на газта и натискането на съединителя се получава затихване на зумтенето, което по-скоро вече се чува като "въздишка", а не толкова като "зумтене".

Бат Стефан (Сумиста) даде друга идея - проблем в Халдекса, ....... :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявам се, че отдавна не съм влизал във форума - случайно попаднах на темата и моето мнение е да провериш веригата между двата разпределителни вала или нейния обтегач - това не се открива на никаква диагностика (условно казано). Сипмтомите са такива каквито ги описваш...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявам се, че отдавна не съм влизал във форума - случайно попаднах на темата и моето мнение е да провериш веригата между двата разпределителни вала или нейния обтегач - това не се открива на никаква диагностика (условно казано). Сипмтомите са такива каквито ги описваш...

Успех!

Благодаря за мнението!

Звучи правдоподобно, но пак да кажа: феномена се получава само при движение на колата, при форсиране на място го няма. Ако е от веригата, би трябвало да го има постоянно. А и дали съм с верига (AQA)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След посещение при инж. Лазаров причината да е в катализатора и/или генерацията отпадна. Не е също и тампона на ск. кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...