Jump to content

A4 1.9 TDI Губя мощност ?!


snaketnn

Recommended Posts

Колеги , проблема е от 1 седмица. Карам си нормално известно време, като я настъпя малко повече (140-150) и изведнъж забива предницата. Губи мощност, на по-ниските предавки не дърпа, на 5-та едвам стига до 140 с много мъки.

Смених горивен филтър, чистих сондата в резервуара- оправи се за кратко , но после пак същото

Днес забелязах, че като я остава малко изгасена (5-10) минути и после си върви добре.

Някакви идей какво да правя и каде да търся проблема ?

Колата е ауди а4 1.9 тди 1з двигател 90к.с 97год.

:steinigung:

Редактирано от snaketnn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбо. Опитай да излезеш на магистралата и с газта даваш до дупка, напълно отпусната, до дупка, напълно отпуснато. Не задържаш на пълна газ повече от 1-2 секунди (иначе ще изключи). Това го правиш над 2000 оборота. При мен помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбо. Опитай да излезеш на магистралата и с газта даваш до дупка, напълно отпусната, до дупка, напълно отпуснато. Не задържаш на пълна газ повече от 1-2 секунди (иначе ще изключи). Това го правиш над 2000 оборота. При мен помогна.

Я да видим дали съм разбрал . Газ до дупка на 5-та, после си вдигам крака, след това пак гас до дупка и после пак си вдигам крака (като под газ до дупка имаш в предвид 1-2 сек) ?

Или на свободна да го правя това ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да видим дали съм разбрал . Газ до дупка на 5-та, после си вдигам крака, след това пак гас до дупка и после пак си вдигам крака (като под газ до дупка имаш в предвид 1-2 сек) ?

Или на свободна да го правя това ?

На скорост. Добре си го разбрал. Целта е турбото да разкара геометрията. Най-вероятно е понатрупало нагар и не може да разтовари на високи обороти. В резултат включва аварийката и го изключва. И става от TDI на SDI :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с каква скорост да го правя 120-160-200 ? ако въбще стигне до там де ? чакам отговора и отивам да пробвам

Това на диагностика немога ли да го видя. ? няма ли на климатика канал за проверка на оборотите на турбото ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай оборотите. Над 2000 е добре.

За диагностиката - ако я закачиш на VAG-COM сигурно ще си изпее. Но на климатика не знам да има такива екстри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай оборотите. Над 2000 е добре.

За диагностиката - ако я закачиш на VAG-COM сигурно ще си изпее. Но на климатика не знам да има такива екстри.

oтивам на тест драйв :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре някой, дет му е ясно какв прави да го изчисти турбото... Иначе пробвай, но според мен само ще отложиш проблема... Аз бях чел, че ако покараш по-продължително на 3000 оборота да речем се продухва пак и при мен имаше ефект, но след около 1-2 месеца градско пак започна да забива....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак заби турбото. на 4-5 секунда като я натиснатах ...

Кога успя?!?!?! Аз я раздвижвах мойта поне 1/2 час. А задържиш ли, ако не е в ред след 3-4 секунди и изключва...

Както и да е. Щом не помага си за майстор :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Целта е турбото да разкара геометрията. Най-вероятно е понатрупало нагар и не може да разтовари на високи обороти.

1 Z не е с променлива геометрия.

причините може да са много ,но най напред си виж вакуумните маркучи,да не са нацепени или скъсани.малка дупчица е достатъчна за тоя проблем.поне с моя голф патих така.другото е един датчик ама си трябва диагностика за това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е , ако имаше скъсан (спукан) маркуч щеше постояно да го прави,

а то в началото няма проблеми

ТЦ - не си прав ...

Когато има по-голямо налягане - тогава маркуча "изпуска" повече и тогава усещаш, че има проблем...

Огледай внимателно турбо пътищата. Ако има омасляване - сменяй.

Ако няма видими проблеми - закачи я на ВАГ-Ком и ще си каже или поне ще даде насоки какъв е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Когато има по-голямо налягане - тогава маркуча "изпуска" повече и тогава усещаш, че има проблем...

...

Ако беше това нямаше да има нужда от гасене за да се оправи ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Waste gate-a на турбото не ти затваря плътно или клапан Н75 (който пък управлява гейта) или пробив във входящите колектори или пробив във вакуум системата. Според мен на ВАГ-а ще ти излезне грешка 00575 - Intake Manifold pressure, което може да означава един от споменатите по-горе проблеми. успех :rolleyes: и пиши като го отстраниш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес забелязах, че като я остава малко изгасена (5-10) минути и после си върви добре.
Ако беше това нямаше да има нужда от гасене за да се оправи ....

Ако ти прави впечатление - става дума за "оставяне" за 5-10 мин., а не за гасене и палене веднага.

Тъй като съм имал същия проблем - и я гледах с ВАГ-Ком, както и направих доста експерименти докато разбера какво (пукнатината беше много малка) - се оказа, че след като поработи колата (и маркуча се загрее достатъчно) започва да изпуска - докато е по-студен или изгасиш за известно време колата - проблема не се усеща толкова (не че го няма).

Това, което колегата по-горе спомена за "Intake manifold pressure" грешката - е напълно точно.

Добре би било да запишеш заявените и получени налягания през ВАГ-Ком и също така да провериш за грешки.

:rolleyes:

Редактирано от Viper
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята правеше подобен проблем, но забиваше на 3800 оборота, и турбото спира... гасиш, палиш и тръгва. От там всички съвети бяха да ходя на скъпоплатени маистори. Единствения съвет които беше да не правя такива неща беше да карам известно време колата на обороти малко преди да изключи, 3 дни сменях предавките на 3500, като задържах във високи обороти. На 4-я ден пробвах... и ефекта доиде, оборотомера стигна до прекъсвач :-) пробвах още ведбъж и нямаше ядове. Вече 2-3 месеца си карам и нямам ядове. Но отвреме на вереме трябва да се продухва на висок оборот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята правеше подобен проблем, но забиваше на 3800 оборота, и турбото спира... гасиш, палиш и тръгва. От там всички съвети бяха да ходя на скъпоплатени маистори. Единствения съвет които беше да не правя такива неща беше да карам известно време колата на обороти малко преди да изключи, 3 дни сменях предавките на 3500, като задържах във високи обороти. На 4-я ден пробвах... и ефекта доиде, оборотомера стигна до прекъсвач :-) пробвах още ведбъж и нямаше ядове. Вече 2-3 месеца си карам и нямам ядове. Но отвреме на вереме трябва да се продухва на висок оборот.

Може и да е това причината, но може и катализатора да е, както и много други неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да е това причината, но може и катализатора да е, както и много други неща.

Катализатора не е, колегата пише, че след като загаси и след това запали отново се оправя до следващият път, което означава че турбото си влиза в авариен режим, ако беше запушен катализатор повече 3 - 3.5к обороти не можеш да вдигнеш и то в 100 % от опитите - от личен опит знам :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора не е, колегата пише, че след като загаси и след това запали отново се оправя до следващият път, което означава че турбото си влиза в авариен режим, ако беше запушен катализатор повече 3 - 3.5к обороти не можеш да вдигнеш и то в 100 % от опитите - от личен опит знам :)

виш си и ваздушният филтър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виш си и ваздушният филтър

Колега, виж дали тази препратка ще ти помогне.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=5801...mp;#entry823747

И аз имах загуба на мощност и се оказа лесно за оправяне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

И моята А3-ка прави така :blink:

Смених въздушен и горивен филтър, също така ми изчистиха турбината и смениха някакъв клапан... Сега е по-добре, но пак така забива носа... Ще послушам съвета ви за ВАГ-Ком, дано си каже какво иска

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомер момчета.. И мойта беше като куцо магаре ама отидох и ми смениха дебитомера, защото беше заминал и колата върви доста по-добре :lol: но мисля че и едно хубаво почистване на турбина и кулер ще и се отрази още по-добре :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...