Jump to content

А2 1.4 TDI - да я купя ли като втора кола за жена ми и бебето?


Recommended Posts

Здравейте! Много ще съм благодарен за съвет от всички, които имат желание. Очертава се това да е първото AUDI в семейството и честно казано освен визията, нищо друго не зная за този автомобил. Предарително благодаря на всички, които ще споделят впечатленията си с мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе може да те е ядосала женицата, ама чак толкова да я мразиш ? Де да знам.

Сериозно насочи се към нещо по-голямо, щом ще си возиш детето вътре.

Викаш най-малко А8-ца да и вземе а?Това е идеалната градска кола,особенно за жена с дете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викаш най-малко А8-ца да и вземе а?Това е идеалната градска кола,особенно за жена с дете

Разбирасе че е много по идеална от А2-ката.Пример веднага давам.Удря колата челно....... ламарини втора ръка за едната бол.... за другата само ново бате..... Качва се на бордюр кат тебе.... криви шенкел с макферсон....... за едната бол..... за другата ИЧ.... а нови нали се сещаш кви пари са....

Много по приятен вариант е А3-ката.Супер кола за градски условия... за дълъг път е удобна.Резервни части бол

Редактирано от AuDi_RuLzz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е я за тфа си карам Б3 щото мое си позволим да му купим нови части :rolleyes:

Е ти добре,че купи носача нов... щех те питам ако имаше и шенкел или макферсон кривнал... дали щеше да зимаш нови пак

П.С НЕ се заяждам...... ма мисли малко преди да пишеш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирасе че е много по идеална от А2-ката.Пример веднага давам.Удря колата челно....... ламарини втора ръка за едната бол.... за другата само ново бате..... Качва се на бордюр кат тебе.... криви шенкел с макферсон....... за едната бол..... за другата ИЧ.... а нови нали се сещаш кви пари са....

Много по приятен вариант е А3-ката.Супер кола за градски условия... за дълъг път е удобна.Резервни части бол

изцяло съм съгласен, а3 е много по автомобил от а2, а и електро механичната кутия която слагат на а2 е много недоизмислена, возията е меко казано много неприятна, лично мое мнение ауди много се изложи с този модел, единствения плюс на тази кола е разхода който на дизиеловия вариант градско дава и под 3,5 л на 100 км нафта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирасе че е много по идеална от А2-ката.Пример веднага давам.Удря колата челно....... ламарини втора ръка за едната бол.... за другата само ново бате..... Качва се на бордюр кат тебе.... криви шенкел с макферсон....... за едната бол..... за другата ИЧ.... а нови нали се сещаш кви пари са....

Много по приятен вариант е А3-ката.Супер кола за градски условия... за дълъг път е удобна.Резервни части бол

нищо вярно няма в поста ти колега, ако те разбирам правилно, че в поста си имаш визираш А8-цата. Ако имаш предвид тройката - съм съгласен :respekt:

А2 и А8 са с изцяло алуминиева каросерия и шаси, така че при удар и при двете коли се налага смяна ...не си го смуча от пръстите :

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%83%...4%D0%B8_%D0%902

Необходимо е грандиозно самочувствие,за да създадеш автомобил, чийто преден капак не се отваря.През 1999 г. обаче Audi стори немислимото.Тогава инголщадските конструктори обявиха плановете си да започнат продажбите на малка градска кола,достъпът до чийто двигател и основни системи е предвиден само за механиците,а за собственикът остава само да контролира нивото на маслото и водата чрез малки пробки под падащата радиаторна решетка.Подобно решение не си бе позволявал нито един производител в историята.

Самонадеяният ход на Audi обаче бе само част от високотехнологичната секира,с която А2 бе призван да съсече конкуренцията в субкомпактния клас.Мъникът бе практически пълно копие на представения през 1997-а прототип Al2.Близо десет години след първата си поява пред публика той(и серийният му наследник) продължава да бъде единственото возило в този клас с изцяло алумниева каросерия и шаси.

Е,в категорията на градските минита така и не настъпи революция, но пък и в Audi нямаха за цел такава.Самата идея за "капсулованата" под предния капак механика говори за имиджовата същност на проекта.Практиката показва,че средностатистическият собственик се занимава с нещо различно от горивото,водата и маслото по колата си сам извънредно рядко.За сметка на това пък чисто маркетинговата полза от хватката със "запечатания" двигател възвести появата на елитно возило без аналог в бюджетния по презумпция субкомпактен клас.

Шест години след официалния старт на продажбите трябва да се признае,че Audi са постигнали целите си.За това свиделстват поне два факта.С първия от тях се сблъсква всеки проявил интерес към инголщадския мъник на вторичния пазар.Оказва се,че произведен през 2000 г. А2 е загубил едва около 27 на сто от цената си като нов. За сравнение,може би най-тузарският представител на компакнните минита Mercedes-Benz A-klasse на същата възраст струва поне 35% по-малко,отколкото "в магазина".

Второто доказателство за успеха на Audi има още по-висока тежест. Според статистиките на германските технически служби А2 превъзхожда чувствително като качество и надеждност не само споменатия си именит съперник от Щутгарт,а и практически всичко друго на пазара в субкомпактния клас.По данни на TUV впечатляващите 91.6% от представителите на най-малкото моделно семейство на Audi преминават свирепите инспекции без забележка от раз,докато средната цифра по този показател е около 75.8 на сто. По-сериозен атестат за способностите на инголщадци надали може да се измисли.

На фона на така оптимистичните показатели за надеждност и техническо съвършенство логично изниква въпросът защо Audi продаде толкова малко А-двойки.Отговорът му може да се търси най-вече в цената на дребосъка,която го отпраща по-скоро в категорията на А4. Мижавите продажби пък водят до ситуация,в която на вторичния пазар съществува изключително свито предлагане и съответното ниво на цените на употребяваните екземпляри.Допълнителен утежняващ факто се явява и неохотата,с която собствениците се разделят с А2.В голям процент от случаите инголщадския мъник играе роля на втора кола в гаража на заможни семейства,където не заема много място.В цената се крие и един от основните принципи,по които трябва да се избира А2 втора ръка.Потенциалният купувач би си направил неоценима услуга ако избягва нереално евтини екземпляри или поне подхожда със силни подозрения при огледа.Ласкавите оценки на специалисти и собственици все пак не бива да се приемат на сляпо. Макар и малко на брой,А2 си има някои недостатъци.На първо място сред тях следва да се отбележи изцяло алуминиевата

каросерия

Несъмнените й преимущества по отношение на теглото(40% по-ниско от стоманен аналог) и структурната здравина имат и тъмна страна. Опит в работата с "крилатия" метал имат много малко специалисти и дори най-лекият удар може да има кошмарни последствия както за джоба на собственика,така и за бъдещото физическо здраве на А-двойката.Добрата новина,разбира се,е практически вечната защита от корозия,която засяга само ауспусите на коли,карани главно в града, и то след подобаващо дълга експлоатация.

Изключителното качество на изработката поставя А2 класи над масовата продукция в субкомпактната категория,но въпреки това съществуват и няколко съвета за покупка по адрес на

салона

Макар да се явява един от най-скъпите модели от този тип на пазара или може би именно заради това,мнозина критикуват материалите в интериора.Забележките са отправени към изпълнените в светли тонове салони,които се зацапват и захабяват твърде лесно. Тъмната тапицерия и арматурно табло не изглеждат толкова ефектно, но определено понасят белезите на времето по-леко.При оглед трябва да се обърне внимание и на механизма на стъкления покрив във версиите,в които го има.Отстраняването на евентуална повреда по тази механика може да излезе твърде солено.

Съвсем в унисон с технологичния авангардизъм на А2 върви и съдържанието на моторния отсек.На разположение на купувачите са общо четири

двигателя

всеки от които заслужава внимание по един или друг параметър. Най-разпространен разбираемо е базовият бензинов мотор с ходов обем 1.4 литра и 75 к.с..Относително скромната номинална мощност не бива да заблуждава.При сухо тегло от 895 кг. инголщадският мъник не изпитва никакъв дефицит на пъргавина или скоростни качества.Във версията с 1.6-литров бензинов агрегат с директно впръскване на горивото FSІ пък А2 достига над 200 км/ч и ускорява до 100 за по-малко от 10 секунди при съвсем умерен разход на гориво.

Стане ли дума за икономичност обаче,високотехнологичната модификация с трицилиндров 1.2-литров турбодизел няма равна. Неслучайно този вариант на А2 носи обозначението 3L,на колкото съответства разходът на 100 км. пробег.За онези,за които нейните 61 к.с. са прекалено скромен запас,са предназначени двете версии на 1.4-литровия TDi с мощност 75 и 90 коня съответно.Независимо от избора на моторизация,бъдещият собственик трябва да се съобразява с може би единствения по-сериозен карпиз на всички двигатели, монтирани на А2.Проявява го практически цялата продукция на VAG, която е особено чувствителна към навременната смяна на ангренажните ремъци.Останалите грижи по силовата част на А-двойката се изчерпват с отговорно отношение към рутинното обслужване на смазочната система.

Абсолютно безпроблемни с едно-единствено изключение са и

скоростните кутии

Според статистиките сред малкото причини А2 да се окаже в сервиз е петстепенната автоматична трансмисия на "трилитровите" модификации.Нерядко издава непривични звуци и се "замисля" при смяна на предавките,а отстраняването на проблема може да прерастне в истински мъчение за механиците и джоба на собственика. Избягването на екземпляри с не съвсем чиста работа на автомата е повече от препоръчително.

Един от най-силните козове в ръкава на употребявано Audi A2 е състоянието на

ходовата част

и спирачките.Окачването разполага с ресурс,който очевидно надхвърля нуждите на автомобил с такива габарити и тегло. Вследствие на това "презапасяване" се постига изключително дълъг живот на всички елементи по предния и задния мост,без да се налагат компромиси с комфорта или стабилното пътно поведение.А-двойката предлага много по-рафинирана возия от стандарта за субкомпактно возило,като оставя далеч зад себе си автоматично номинирания по този параграф Mercedes-Benz.

В редки случаи,но все пак далеч по-рядко от обичайното,дефекти показва

електрическата система

Основни виновници тук са генераторът и по-точно контролерът му, който се доставя от Bosch.Спорадичните своеволия на бордовия компютър пък могат да се пратят в графата "типични болести на съвременния автомобил".Разликата е само тази,че малко модели в субкомпактния клас изобщо разполагат с такъв.

Макар да представлява един от най-качествените и надеждни автомобили на пазара,Audi А2 не е кола за всеки.Мъникът от Инголщад струва безбожно скъпо за скромно градско возило,което го превръща по-скоро в престижна играчка за половинки на заможни влюбени мъже.Свръхтехнологичната му конструкция изисква висококвалифицирана поддръжка,а и цените на резервните части си ги бива.Както вече стана дума обаче,А2 не е просто субкомпактен хечбек,а нахакан отговор на въпроса за имиджа.

копи/пейст от нашия форум :razz:

Редактирано от 4VS2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно най-удобният модел за жена с дете според мен е ... Q5 - висока, сигурна, защитена кола и в същото време по-малка от Q7. Идеалното семейство: той с Q7, тя - с Q5. :)

Но тъй като питането е дали/или А2, моето виждане по въпроса е, че много по-добре е да се вземе А3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго си е като си карал такава кола :rolleyes:

колега взимай смело! имам преки наблюдения точно от този мотор...супер икономична е ..върви много . пътували сме 4 човека с нея и не бих казал, че е по неудобна от А3 примерно, за жена за града е идеален вариант!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже става въпрос и за бебе, пробвай първо дали ще събереш количката вътре :lol:

100кг мъж отзад в а2 се чувства по-комфортно отколкото в б4 колега..при все че отпред пътуващия не е дръпнал седалката си максимално напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A2 имат уникална визия, просто са страхотни. Но са мъничета.

с какво не разбрах е уникална , че много твърдо влиза по неравностите и направо ти разбива бъбреците ли :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с какво не разбрах е уникална , че много твърдо влиза по неравностите и направо ти разбива бъбреците ли :stupid:

Брат, говора за визия... ни съм карал ни съм се возил. Моята оценка е просто за това че е супер красиво мъниче...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...