vilik Публикувано 31 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2009 Причината да го разглобя беше, че ми се разтече от единия щуцер антифриз, така или иначе го разглобих реших да му сменя и всички мембрани + гумички. Взех си ремонтен комплект БРЦ, за разлика от българските имат всичко необходимо. Сваляме двата капака, единия от страната на антифриза. Другия от страната на газ-та. При антифриза се сменят уплътненията на щуцерите, махат се зегерките и се избиват внимателно накрайниците, всеки има по 2 уплътнения. Слагате новите, капвате малко масло и сглобявате. Още не се слага капака, че ще се наложи да се кисне целия изпарител. От другата страна има значително повече занимавка. Мембраната се освобождава от лостчето чрез издърпване...Открива се прекрасна гледка изпарител на 3 години, само аз съм му направил 40 000 за една, преди мен не знам какво е положението Следва развиване на всичко, което може да се развие единствено накрайника за газ към плочката не го пипах. За да свалите малката мембрана е нужно да се свали капачето, внимавайте за пружината, или я завъртете за да излезе докато е още завито капачето, или я развийте както си е, но придържайте капака.След като са свалени всички лостчета, буталца и иглички следва киснене в АМВ и търкане, за да стане така: После всяка една гумичка се заменя с нова от комплекта. Гумичките са точно, не трябва да ви остане нито една не сменена. Новото си е ново Ето старата мембрана в какво положение беше, сигурно щеше да изкара още някоя хилядарка, ма да не прекаляваме Сравнително лесен ремонт, без да си давам зор и с изпипване на нещата 1-2 часа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L&R Публикувано 31 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2009 (Редактирано) Много си е чист даже, това е нищо нагари. Редактирано 31 Юли 2009 от L&R Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
The_Machine Публикувано 31 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2009 (Редактирано) Много си е чист даже, това е нищо нагари.Модела е АТ90ЕАбе, вие наживо не си ли говорите? Инак изпарителя си е направо слънчев... Редактирано 31 Юли 2009 от The_Machine Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gsb Публикувано 1 Август 2009 Доклад Share Публикувано 1 Август 2009 Каква цена е комплекта мембрани и др? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 1 Август 2009 Автор Доклад Share Публикувано 1 Август 2009 Българските бяха към 25лв, тези 35 целия комплект с всичко необходимо, имаше и вариант да сменя пластмасовите коленца за антифриза с метални, но ми предлагаха по 6лв/бр., че са доста крехки и се чупят, а та протече в движение не си е работа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 1 Август 2009 Доклад Share Публикувано 1 Август 2009 Браво колега много добро снимково"маправи си сам".Поздравления за добрата работа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 1 Август 2009 Доклад Share Публикувано 1 Август 2009 Евала Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hellix Публикувано 5 Август 2009 Доклад Share Публикувано 5 Август 2009 Браво А на мен тези от БРЦ в дружба ми казаха, че тези изпарители се сменяли направо, а не се ремонтирали защото разбираш ли веднъж пробвали тая врътка, сглобили го и той протекъл Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 5 Август 2009 Автор Доклад Share Публикувано 5 Август 2009 Ми и аз бях леко скептичен към такъв ремонтен комплект, но всичко пасва много добре - говорим за италианския. Сега като карам ми поддържа по-добри обороти и по-рано връщам смукача, за разход не съм го засякъл още. Аз точно заради теч го отворих и сега е добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
The_Machine Публикувано 5 Август 2009 Доклад Share Публикувано 5 Август 2009 Браво А на мен тези от БРЦ в дружба ми казаха, че тези изпарители се сменяли направо, а не се ремонтирали защото разбираш ли веднъж пробвали тая врътка, сглобили го и той протекъл Бахахахахахах... блъди идиътс... Нищо де... това, че са специализиран сервиз на БРЦ в никой случай не значи, че там работят специалисти, разбиращи от БРЦ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Август 2009 Доклад Share Публикувано 6 Август 2009 Може просто такава да им е политиката - вместо да ремонтират да продават нов изпарител За съжаление такава е тенденцията на повечето места вече (не става въпрос само за АГУ и коли). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
The_Machine Публикувано 6 Август 2009 Доклад Share Публикувано 6 Август 2009 Ето и малко от мен:За база взех изпарител Тартарини G79 с вакуумно управление на притока на газта, който впоследствие се оказа със наскоро сменяни мембрани (но водната не бе сменяна - типично за доста мърлячи ):, който ми бе донесен с проблем постоянно задавяне на колата. Възможните причини са две - скъсана вакуумна мембрана или засякъл обогатител , което и се оказа впоследствие.Хайде на тезгяха:Отваряме капака откъм водната мембрана, 12 болтчета с шестограм 5мм:Обръщаме изпарителя откъм втора камера, обръщаме контрите с отвертка и чук и със извъртане махаме бобинката на обогатителя:Ето блокиралия пин:Има силна деформация , предполагам вследствие на държане твърде дълго на обогатител и прегряване на бобинката :roll:Малко полиш и е готово Така, продължаваме напред: разхлабваме 6-те болта на капака (5мм шестограми отново), маркираме позицията на капака, за да ни е лесно след това да го сглобим по същия начин и да пасне на предишното захващане:Махаме капака и се появява туй чудо:Мембраната се вади като се издърпа настрани от металната скоба:Махнахме я и нея - появи се това:Сега разхлабваме с кръстата отверка двете винтчета:Туй чудо пада, внимавайте с положението на дистанционните втулки - малки са и се губят лесно!!!Почиствате и полирате лостчето:Късате старата гумичка:Вадите новата и сравнявате дебелините на двете:Развивате 4-те болтчета с кръстата глава на вакуумната мембрана:Сега се заиграваме с втора камера, почистваме я, например със стара четка за зъби и разтворител Voila! Дори прекалено се заиграх - няма смисъл от толкова преизлъскване, но все пак - за снимка Ето сглобката на вакуумната камера:Стягате с болтовете и всмуквате през щуцера с уста - не трябва да можете да засмуквате въздух след като се смачка мембраната:Така, връщаме се на втора камера - пъхате гумичката и издърпвате края й с фини клещи (моите не са много ) с леко въртеливо движение:Режете края, който сте дърпали близо до пъпката долу.Много хубаво почиствате конусната контактна повърхност, дори може да я минете с 2000 шкурка - там уплътнява гумичката:Ето ни обратно в корпуса!Сега трябва да прехвърлим двете големи шайби на мембраната на втора камера, обърнете внимание и запомнете коя шайба от коя страна е, както и от коя страна на мембраната остава хартиената гарнитура, тук съм ги обърнал двете на противоположните посоки:Готови сме:Ето и мембраната в корпуса, пъхната по обратния ред с леко подпъхване встрани:Слагаме капака, стягаме болтовете "на кръст":Връщаме бобинката на обогатителя, закривяваме обратно контрите:Обратно при водната мембрана, тук малко забравих да снимам, но общо-взето се развива централната гайка, махат се тя, пружинката и шайбата, мембраната се отстранява, отдолу се появява това, като в средата над него има една алуминиева шайба - внимавайте как я махате, защото се криви лесно! Премахнати са така също и щуцера за газта, който накрая си пак има конус за гумичка, той идва отгоре, махнат е и държача на гумичката, който е монтиран посредством пружинка, която го издърпва обратно към центъра на изпарителя и зегерка:МНОГО ВНИМАВАЙТЕ С ПРУЖИНКАТА, ЗАЩОТО СЕ ГУБИ ЛЕСНО. Ето къде изпуснах моята и рових около час, за да я намеря:Едит: намерих снимка за обяснение:http://bgphoto.net/photos/9559/t633379256681477500.jpgЕто го и държача на гумичката за високо налягане, най-лесно се вади гумичката като се навие рапидка в средата й!Новата се напъхва и изравнява хубаво - става например с макетно ножче , с което да се подпъхват ръбчетата:Пак сравняваме дебелината на новата и старата гумичка:На снимата гледате централния болт - оста му се държи на две шпилки с вътрешен шестостен, които се развиват и после пада:Ето я обратно оста, после се навива щуцера-вход за газта, връща се алуминиевата шайба, слага се мембраната, шайбата, пружината и гайката се натяга обратно напълно Слагаме капака , стягаме на кръст болтчетата и сме готови!Честит нов изпарител! Като заключение за конкретния изпарител мога да кажа, че нямаше абсолютно никаква нужда от смяна на мембраните, но момчето го беше отваряло вече, за да провери вакуумната мембрана и се усъмних дали ще уплътнят наново мембраните. Водната мембрана, както и гумичката за високото налягане не бяха сменяни - редовна практика на някои мърлячи - газаджии :?Методиката за ремонт на изпарител е същата и за електрическия, с тази разлика, че се пропуска частта с вакуумната мембрана.Методиката е принципно същата с дребни разлики за кажи-речи всички изпарители по италиански стандарт, предлагани в момента на пазара.EDIT:Ловато , електрически, смърдеше на газ отвсякъде, и двете мембрани бяха сцепени и изпускаха, гумичките бяха на пластмаса... : Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vlado77 Публикувано 7 Август 2009 Доклад Share Публикувано 7 Август 2009 Браво получи се доста полезна тема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 13 Август 2009 Автор Доклад Share Публикувано 13 Август 2009 Ето схема на БРЦ АТ90Е http://www.autogas.hit.bg/Reductor%20AT90E.pdf Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubomir anastasov Публикувано 8 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Септември 2009 на 8 мата снимка на вили преди да го почисти от горе на доло има един таралеж като на моно инжекциона там служи за подгрев тука за какво е много ми е интересно щото ся се вкарвам в некфи филми за ел подгрев за газа и т.н...... все пак Машина за какво е това междо другото какво стана със светло сивата талянка един фиат браво дет пратих при тебе споразумяхте ли се с пича Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ccleaner Публикувано 8 Март 2010 Доклад Share Публикувано 8 Март 2010 Здравейте,колеги!Моя изпарител също е BRC.Преди време колата започна да ми гори много и да не върви така като преди.Споделих с едни приятели за проблема и те ми казаха да пробвам да сменя ,мембраните.Нямам опит обаче като механик и в едно похвалено сервизче отидох да ми ги сменят.Мембраните бяха BRC AT 90 E а цената им беше 12лв.(произвеждат се там),а за смяната ми взеха 10лв.След смяната колата е като фурия.Дори разхода ми падна.Откровеноо мога да похваля и сервиза момчетата си разбират от работата,щом бях със записване за след два дни представете си колко работа имат но най вече монтират газов инжекцион.Инфо:сервиза се намира в с.Ведраре -Карловскоwww.stargasvedrare.com Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 9 Март 2010 Автор Доклад Share Публикувано 9 Март 2010 Не стига, че работиш там, пък и пари ти взимат - безсрамници Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ccleaner Публикувано 15 Март 2010 Доклад Share Публикувано 15 Март 2010 След като не ме познаваш нямаш право на тъпи коментари Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 15 Март 2010 Автор Доклад Share Публикувано 15 Март 2010 След като не ме познаваш нямаш право на тъпи коментари Както и ти да пропагандираш сервиза си във всяка втора тема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BIGass Публикувано 1 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 1 Юли 2010 (Редактирано) Извинявам се за спама , аз имах същият изпарител беше износен като отида на газаджия никои не иска да ми го отремонтира (да смени мембраните) , и всеки , ми вика сложи си Ловато е сложих , си 170кинта с труда сега , се чувствам яко прецакан . Евала за темата :| Редактирано 1 Юли 2010 от BIGass Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 8 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 8 Юли 2010 Минавал съм през одисеята със смяна на изпарител на старото АУДИ.....Искам да попитам в София къде може качествено да ми сменят мембраните на изпарителя-БРЦ е пак, на АБК мотор с обикновена АГУ......нямам излишни пари в момента за нов изпарител. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 13 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2011 Днес най-после смених мембраните при едни газаджии, с български, както и някакво уплътнение на газовия клапан. Всичко излезе 35 лв. Направиха ми центровка на газ-анализатор и колата се успа. Минах обаче към 53 км. след това и оборотите станаха нестабилни при празен ход, а пак тогава угасна и в завой. Иначе колата си върви добре, няма разлика в мощността, спрямо тази преди ремонта.Дали толкова скоро има нужда от реглаж или нещо не е направено както трябва? Утре пак ще ходя да я гледат де. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts