Jump to content

Nikon обективи


Recommended Posts

  • Отговори 185
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз друго не разбирам - като си се спрял на Никон система - купи си друг обектив (почти всеки никонски е по-остър от китовия 18-55) и ако не си доволен, тогава ъпгрейдвай тялото. От покупката на обектив нищо не губиш - винаги може да го ползваш и на новия апарат, а и обезценяването му е по-малко.

Иди и пробвай 16-85 и 18-105 с Д7000 и ако намираш разлика купи по-хубавия, ако не намираш разлика - по-евтиния.

18-105 е по-универсалния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или се пращат на стенд за калибрация с конкретен обектив

Сиреч апарата ти го калибрират за един обектив, но разместват за всички останали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, няма вариянт за старите тела друг освен точна калибрация за конкретен обектив или нещо осреднено за няколко

съвременните тела поддържат микро аджъстмант за 10-20 обектива и е лесно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е отговор на Светльо Драгиев от ИДС по въпроса:

Калибрирането става като се правят тестови снимки и след това по тях се отчита отклонението и се настройва фокуса на обектива. Тази операция може да се наложи да се повтори няколко пъти - а това отнема време. Няма как сервизния техник да знае предварително колко пъти ще повтори операцията. Освен това по старите обективи не са с rewriteable чипове и калибрирането става след подмяна на чипа, което отнема още време.Относно основия въпрос зададен в темата: при някои тела и обективи има разминаване в настройките на фокуса на тялото и обектива. Тогава с калибриране се променят настройките на обективите, така че да паснат на точното разположение на матрицата спрямо фокалната равнина. И фокуса заспива.Проверявали сме с колегата от сервиза произволни обективи от склада - всички са с еднакви настройки на фокуса. Извода къде е проблема го оставям на Вас. Само ще добавя, че поставянето на функция настройка на фокуса в съвременните професионални тела според мене си е чисто самопризнание че в някои серии фотоапарати матрицата не е там където трябва.

То така и е по логично, иначе ще стане мазало.

Редактирано от evilmind
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава с калибриране се променят настройките на обективите, така че да паснат на точното разположение на матрицата спрямо фокалната равнина. И фокуса заспива

Това, не го разбирам. Даже от целият цитат нищо не разбрах.

Струва ми се, че вносителят на Сигма твърди, че техните обективи

са О.К. Просто от Канон,Никон и Сие си слагат матриците където им падне.

Редактирано от hivanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прецених, нищо не казва. Калибрирането, всъщност е доста проста работа. Всеки може да си го направи и сам,

стига техниката му да го позволява. И без ултра-мега-извънземни стендове. А това за различното разположение на матриците е просто несериозно,

да не кажа по силна дума.

Както и да е, въпросът беше: Дали, ако си калибрираш тялото към даден обектив, ще ти се прецака фокуса на другите обективи.

Аз съм калибрирал обектив и не ми се прецака фокуса на другите. Но въпроса е по-комплексен, защото ако данните за промяната

се записват в обектива (както явно е при Сигма), то това значи, че като го закачиш на друго тяло, може да има проблем.

Объркана работа, малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и не толкова евтини Сигми.

Поне за мен 1000-1200 лева не са малко - говоря за средната цена на обективипе от EX серията.

Евтиното си е такова винаги, малко са сполучливите изключения.

Аз имам карта за 3 или 5 процента отстъпка от Фотопавилион.

Редактирано от evilmind
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е за друга тема, но да питам дали някой знае какви са референтните стойности за бленда и скорост?

Примерно бленда Ф4 - скорост от 1/60 до 1/160

Бленда Ф8 - скорост от 1/30 - до 1/130

Естествено всичко това зависи и от фокусното разстояние и ISO, но примерно е абсурдно да ползваш бленда Ф12 -> и скорост 1/400 и нагоре. Говорим за правилно експониране все пак, а не ефекти.

Предполагам ме разбрахте какво имам в предвид.

Редактирано от sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такива.

На всяка бленда може да експонираш от часове до 1/10000. Зависи какво искаш и какво позволява апарата (светлосилата и шум).

Примерно може да снимаш витрина на магазин (или улица) през деня на слънце с бленда 1/64 (или там най-малката) за време 5 минути примерно. Тогава хората изчезват и все едно улицата е пуста.

Тук идва майсторлъка и режисурата на кадъра.

Обикновено се снима на най-високата възможна скорост за дадено ИСО и осветление. Съответно блендата се отваря пропорционално. Това е режим Speed Priority. Т.е. фиксирана скорост.

Ако искаш бокета и фона да е размазан снимаш на най-отворена бленда и си в режим Aperture Priority. Т.е. фиксирана бленда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви са референтните стойности за бленда и скорост?

Съвсвем сериозно, вземи прочети малко литература по въпроса!

Притежаването на болид от Ф1 не те прави Шумахер, дори не те прави зрител от ВИП трибуните :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за правилно експониране все пак, а не ефекти.Предполагам ме разбрахте какво имам в предвид.

Напротив, по този начин зададен въпроса може да се отнася само за желание за постигане на даден ефект.

Аз не обичам да давам директиви и насоки, обаче наистина е хубаво да отделиш малко време и да прочетеш тези теоретични основи, ще видиш - много бързо се избистрят нещата, особено за човек, който има желание - а се вижда, че го имаш. Ако ти е по-лесно, може и някой желаещ иможещ да ти ги обясни нещата на чша кафе или бира :bia:

Аз съм на мнение, че ако човек има желание, мооже да се научи дори и да "вижда", което е още по-тънката част на цялата работа···

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсвем сериозно, вземи прочети малко литература по въпроса!

Притежаването на болид от Ф1 не те прави Шумахер, дори не те прави зрител от ВИП трибуните :bia:

Това намерих в zamunda Би трябвало да ти помогне и насочи по някой въпроси.

Вчера открих много интересни и полезни филмчета в youtube.com. Стигнах до 22ра част и научих няколко нови неща, като какво е shutter sync speed и как работи затворът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да питам дали някой знае какви са референтните стойности за бленда и скорост?

Прочети си упътването на фотоапарата, с който снимаш от една година. Ще останеш изненадан колко интересни и полезни неща съдържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си много добре със знанията ама вие не ме разбирате какво имам в предвид. То верно, че всичко е навързано като свински черва, но си има някакви граници. Например погледнете следната снимка.

fstopill_011.jpg

Снимана е с 1/60 секунда експониране за всяка снимка. Ако беше 1/1000 секунда експониране, f/2 примера би бил много близо до правилното експониране, докато f/8 до f/32 биха били по-близо до пълно затъмнение.

Сега говорим за постоянно фокусно разстояние и без промяна на ISO.

При така зададената задача примерно е абсурдно да се снима (при твърд фокус 50мм и ISO 200) със скорости, които или ще вкарат много светлина или ще стане доста тъмна картината (Ф22 на 1/4000 примерно)

Та затова говоря за референтни граници.

Нещо ей такова

tablitsi-950x2981.jpg

Просто ми се искаше да знам при какво състояние на блендата какви скорости е хубаво да се ползват за да се получи приятно експониране, а не размазване. Демек да определя при една снимка когато искам размазен ефект каква скорост да ползвам. Примерно снимам лодка в морето, искам я размазана. Давам Ф8 и скорост 1/30. Нещот такова. Ако я искам нещо с DOF го правя на Ф10 и скорост 1/100 или 1/200 примерно.

Редактирано от sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай онова A на врътката.

Нарича се aperture priority.

Така ще усетиш връзката между бленда и скорост и няма да питаш за референтни стойности.

http://macropic.net/Rejimi.html

Това ли търсиш?

http://macropic.net/xpozition.html

expozition.jpg

Редактирано от JVV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама... то в уравнението трябва да има поне една константа.

А ние не я знаем, защото то няма и как да я знаеш - само в студийни условия примерно.

Нали затова ти е светлломера на апарата - той ще ти покаже в конкретния случай какво се иска за да ти е правилна експозиция,

с изключение на случаите, когато искаш да избухнеш креативно и да пренебрегнеш препоръчителните настройки, използвайки изцяло ръчен режим (М) или чрез компенсация в някои от режимите A или S

Как да ти говорим точни стойности, като не се знае светлината каква е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай онова A на врътката.

Нарича се aperture priority.

Така ще усетиш връзката между бленда и скорост и няма да питаш за референтни стойности.

http://macropic.net/Rejimi.html

Това ли търсиш?

http://macropic.net/xpozition.html

expozition.jpg

Да, ей точно това търся. Браво, най-накрая ме разбрахте.

@evilmind, говоря за дневна светлина и на M режим. Да оставим нощните снимки на страна както и залезите и изгревите.

Редактирано от sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти верно ли прочети книжката на апарата?

А други чете ли?

Просто ми се искаше да знам при какво състояние на блендата какви скорости е хубаво да се ползват за да се получи приятно експониране, а не размазване.

В зависимост от силата на светлината стойностите са различни ...

Колкото по-голяма е скоростта на затвора, шанса да се размажат обектите намалява.

Демек да определя при една снимка когато искам размазен ефект каква скорост да ползвам. Примерно снимам лодка в морето, искам я размазана. Давам Ф8 и скорост 1/30. Нещот такова. Ако я искам нещо с DOF го правя на Ф10 и скорост 1/100 или 1/200 примерно.

За тази цел са срежимите "Приоритет на бленда" и "приоритет на скорост" (другия параметър апарата си го смята сам, в зависимост от това, какво му "показва" светломера ...

Истината е да снимаш (и четеш)- едни и същи като качества снимки могат да се получат при няколко различни стойности на параметрите при снимане.

Аз какво правя - Ако снимам обекти в движение задавам скорост, ако обектите са неподвижни - задавам бленда, ако искам да "избягам" от стандарта, вече бърникам ръчните режими - с течение на времето (и много снимане) ще започнеш да усещаш какво би "свършил" апарата при едни или други настройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...