Jump to content

Ламбда сонда и газов инжекцион


Recommended Posts

Колеги искам да попитам ламбда сондата при каране на газ с газов инжекцион учства ли в играта както при работа на бензин, личното ми мнение е че участва активно, но се появиха мнения на колеги които казват че не участвала. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовия комп взима данните от бензиновия комп. Демек колкото участва ламбдата при движение на бензин, толкова се ползва и при движение на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли и аз да попитам нещо в темата на колегата да не отварям нова. Компютъра на газовата,информация за кои уреди взима от ЕКУ-то на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовия комп взима данните от бензиновия комп. Демек колкото участва ламбдата при движение на бензин, толкова се ползва и при движение на газ.

Колега надявах се да пишеш в темата ми, насочиха ме към теб, аз също така мисля, но ме вкараха в съмнения и реших да попитам тук. :hilezh:

Редактирано от pif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли и аз да попитам нещо в темата на колегата да не отварям нова. Компютъра на газовата,информация за кои уреди взима от ЕКУ-то на колата?

Със сигурност взима времената на впръскване на бензиновите инжектори и с коефициент ги ползва за газовите. Промяната на този коефициент е всъщност настройката която ти правят в движение на ГИ-то. Със сигурност ползва и някои други неща наготово но нека някой компетентен се изкаже.

Колега надявах се да пишеш в темата ми, насочиха ме към теб, аз също така мисля, но ме вкараха в съмнения и реших да попитам тук. bia.gif

Предполагам тези които са те вкарали в съмненията никога не са имали кола с ГИ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ГИ-то ползва всички датчици:hilezh: Именно това му е и хубавото - че определя прецизно сместа, и лошото - че всичко трябва да ти е в ред по бензиновата система.

Т.е. - 100% ползва времената от бензиновия комп. (а за определянето им е ясно, че от ЕКУ-то се ползват абсолютно всичките датчици по мотора) + ламбдата евентуално (ако газаджията я е вързал, а да не я е вързал бензиновото ЕКУ така или иначе я ползва) + сигнал за оборотите.

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако газаджията е вързал ламбда сондата към компа на газовата чрез диагностичния софтуер може да се получава информация в графичен вид. Тази информация не се ползва пряко от ГИ-то. То ползва основно инфото за бензиновите времена на инжекторите. Аз обаче имам сериозни подозрения, че информацията от ламбда сондата се ползва пряко от ГИ-то в режим на автоматична настройка, която настройка е и основа за допълнителната ръчна настройка. При автомобили на които не е вързана ламбдата към ГИ-то , ако пуснете автоматична настройка задължително се получава преобогатяване на сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също така ги знаех нещата че компа на ГИ взима директно инфо от ЕКУ-то на бензина, ГИ също имал свой температурен датчик но предполагам че той е само да разбере кога да прехвърли от бензин на газ и тоя датчик майче е на самия изпарител. При това положение ламбда сондата взима толкова дейно участие при ГИ колкото и при работа на бензин, още веднъж се убеждавам макар че може и по големи специалисти да напишат нещо по темата, че в БГ има "майстори" които извършват дейности по маймунския способ т.е. без да им е ясно въобще принципа на работа на това което монтират и на зададените към тях въпроси ръсят такива бисери че само могат да объркат човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно казано :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ГИ-то ползва всички датчици:respekt: Именно това му е и хубавото - че определя прецизно сместа, и лошото - че всичко трябва да ти е в ред по бензиновата система..

При мен е обратното газовата е добре, а бензинова система прави някакви луди прекъсвания и ужасна миризма на необогатена смес....

ГИ-то взима ли данни за стойностите които отчита дебитомера?

Аз също така ги знаех нещата че компа на ГИ взима директно инфо от ЕКУ-то на бензина, ГИ също имал свой температурен датчик но предполагам че той е само да разбере кога да прехвърли от бензин на газ и тоя датчик майче е на самия изпарител.

така го знам и аз....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също така ги знаех нещата че компа на ГИ взима директно инфо от ЕКУ-то на бензина, ГИ също имал свой температурен датчик но предполагам че той е само да разбере кога да прехвърли от бензин на газ и тоя датчик майче е на самия изпарител. При това положение ламбда сондата взима толкова дейно участие при ГИ колкото и при работа на бензин, още веднъж се убеждавам макар че може и по големи специалисти да напишат нещо по темата, че в БГ има "майстори" които извършват дейности по маймунския способ т.е. без да им е ясно въобще принципа на работа на това което монтират и на зададените към тях въпроси ръсят такива бисери че само могат да объркат човек.

При мене температурния датчик на ГИ-то е на рейката на инжекторите. С бигаз съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене температурния датчик на ГИ-то е на рейката на инжекторите. С бигаз съм.

Освен това имаш температурен датчик и на редуктора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ще си кажете вие :bia: . Айде колеги нека някой просветен да обясни тука какво представляват и къде горе долу са разположени основните компоненти на ГИ, не само да гадаем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф... не изчетох всичко, но ще се опитам да внеса малко яснота...

ГИ взимат пряко като данни само сигналите към инжекторите и оборотите. Ламбдата се свързва само с диагностична цел, не се ползва по никакъв начин, евентуално може да се върже да бъде емулирана от газовия комп за много капризните ЕКУ-та (мотрониците на Ауди не са такива по мои наблюдения... )

Бигаз имат разработки за връзване към ОБД диагностичния интерфейс на колата с цел четене в реално време на доста параметри на бензиновия комп и нагаждане на газовия към него, засега е в период на бета тестинг и не се предлага пълноценно в БГ

Същите тез пичове от Бигаз имат и доста широка гама от настройки, например при тях единствено засега съм виждал процентни корекции на горивните карти според температурата един път на газта и един път на редуктора...

Данните, които ГИ чете са:

обороти - при някои уредби оборотите се взимат корелативно от сигнала на инжекторите

бензинови времена

абсолютно налягане във всмукателния колектор + налягане на газта или диференциално налягане между двете - според зависи от МАП сензора (той е отделен и си идва с ГИ)

температура газ - обикновено е темп. датчик, идващ с ГИ, монтиран на газовата рейка

температура редуктор - отделен темп. датчик, идващ с ГИ, монтиран на редуктор/изпарителя, но НЕ контактуващ директно с антифриза, само с корпуса на изпарителя

ламбда сонда - само за диагностични цели

НЕ чете:

дебитомери, мап сензори, датчици положение колянов вал/разпределителен вал, ТПС и Т.Н.

За съжаление ГИ са прекалено несъвършени заради принципната им унифицираност да се нагаждат към повечето автомобили с бензинови двигатели...

Има много бъгове и издънки заради спецификата на работа на един бензинов мотор - алгоритмите му за стабилизация на празен ход, кът-оф режимите, ускорения според натоварване и Т.Н. и Т.Н.

Ламбда сондата влияе пряко върху времената на бензиновите инжектори - те всъщност са крайния резултат от събирането на данните от всички датчици на инжекциона , излязъл чрез въпросните алгоритми, карти и прочее.

Редактирано от The_Machine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда сондата влияе пряко върху времената на бензиновите инжектори - те всъщност са крайния резултат от събирането на данните от всички датчици на инжекциона , излязъл чрез въпросните алгоритми, карти и прочее.

Колега ти сам го заключи накрая.: Сондата влияе пряко в/у времето за впръскване на бензиновите инжектори, газовия инжекцион пък взима крайните данни и си ги смята за газовите инжектори. Еми значи ламбда сондата участва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти сам го заключи накрая.: Сондата влияе пряко в/у времето за впръскване на бензиновите инжектори, газовия инжекцион пък взима крайните данни и си ги смята за газовите инжектори. Еми значи ламбда сондата участва.

Да, влияе, както и всички останали датчици, заложени в бензиновия комп, но лошото е, че няма обратна връзка - ако те са скапани, ГИ-то не го разбира и всичко се омазва качествено... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, влияе, както и всички останали датчици, заложени в бензиновия комп, но лошото е, че няма обратна връзка - ако те са скапани, ГИ-то не го разбира и всичко се омазва качествено... :hilezh:

Да така е но като си направиш диагностика на бензин и разбираш пак какъв е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...