pif Публикувано 4 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 Колеги искам да попитам ламбда сондата при каране на газ с газов инжекцион учства ли в играта както при работа на бензин, личното ми мнение е че участва активно, но се появиха мнения на колеги които казват че не участвала. Благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 4 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 Газовия комп взима данните от бензиновия комп. Демек колкото участва ламбдата при движение на бензин, толкова се ползва и при движение на газ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 4 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 Може ли и аз да попитам нещо в темата на колегата да не отварям нова. Компютъра на газовата,информация за кои уреди взима от ЕКУ-то на колата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 4 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 (Редактирано) Газовия комп взима данните от бензиновия комп. Демек колкото участва ламбдата при движение на бензин, толкова се ползва и при движение на газ.Колега надявах се да пишеш в темата ми, насочиха ме към теб, аз също така мисля, но ме вкараха в съмнения и реших да попитам тук. Редактирано 4 Септември 2009 от pif Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 4 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 Може ли и аз да попитам нещо в темата на колегата да не отварям нова. Компютъра на газовата,информация за кои уреди взима от ЕКУ-то на колата?Със сигурност взима времената на впръскване на бензиновите инжектори и с коефициент ги ползва за газовите. Промяната на този коефициент е всъщност настройката която ти правят в движение на ГИ-то. Със сигурност ползва и някои други неща наготово но нека някой компетентен се изкаже.Колега надявах се да пишеш в темата ми, насочиха ме към теб, аз също така мисля, но ме вкараха в съмнения и реших да попитам тук. bia.gifПредполагам тези които са те вкарали в съмненията никога не са имали кола с ГИ ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didoya Публикувано 4 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 (Редактирано) ГИ-то ползва всички датчици Именно това му е и хубавото - че определя прецизно сместа, и лошото - че всичко трябва да ти е в ред по бензиновата система.Т.е. - 100% ползва времената от бензиновия комп. (а за определянето им е ясно, че от ЕКУ-то се ползват абсолютно всичките датчици по мотора) + ламбдата евентуално (ако газаджията я е вързал, а да не я е вързал бензиновото ЕКУ така или иначе я ползва) + сигнал за оборотите. Редактирано 4 Септември 2009 от didoya Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slav4o Публикувано 4 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 Ако газаджията е вързал ламбда сондата към компа на газовата чрез диагностичния софтуер може да се получава информация в графичен вид. Тази информация не се ползва пряко от ГИ-то. То ползва основно инфото за бензиновите времена на инжекторите. Аз обаче имам сериозни подозрения, че информацията от ламбда сондата се ползва пряко от ГИ-то в режим на автоматична настройка, която настройка е и основа за допълнителната ръчна настройка. При автомобили на които не е вързана ламбдата към ГИ-то , ако пуснете автоматична настройка задължително се получава преобогатяване на сместа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 4 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 Аз също така ги знаех нещата че компа на ГИ взима директно инфо от ЕКУ-то на бензина, ГИ също имал свой температурен датчик но предполагам че той е само да разбере кога да прехвърли от бензин на газ и тоя датчик майче е на самия изпарител. При това положение ламбда сондата взима толкова дейно участие при ГИ колкото и при работа на бензин, още веднъж се убеждавам макар че може и по големи специалисти да напишат нещо по темата, че в БГ има "майстори" които извършват дейности по маймунския способ т.е. без да им е ясно въобще принципа на работа на това което монтират и на зададените към тях въпроси ръсят такива бисери че само могат да объркат човек. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 4 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 (Редактирано) Много точно казано Редактирано 4 Септември 2009 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 4 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 ГИ-то ползва всички датчици Именно това му е и хубавото - че определя прецизно сместа, и лошото - че всичко трябва да ти е в ред по бензиновата система..При мен е обратното газовата е добре, а бензинова система прави някакви луди прекъсвания и ужасна миризма на необогатена смес....ГИ-то взима ли данни за стойностите които отчита дебитомера?Аз също така ги знаех нещата че компа на ГИ взима директно инфо от ЕКУ-то на бензина, ГИ също имал свой температурен датчик но предполагам че той е само да разбере кога да прехвърли от бензин на газ и тоя датчик майче е на самия изпарител.така го знам и аз.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 5 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Септември 2009 Аз също така ги знаех нещата че компа на ГИ взима директно инфо от ЕКУ-то на бензина, ГИ също имал свой температурен датчик но предполагам че той е само да разбере кога да прехвърли от бензин на газ и тоя датчик майче е на самия изпарител. При това положение ламбда сондата взима толкова дейно участие при ГИ колкото и при работа на бензин, още веднъж се убеждавам макар че може и по големи специалисти да напишат нещо по темата, че в БГ има "майстори" които извършват дейности по маймунския способ т.е. без да им е ясно въобще принципа на работа на това което монтират и на зададените към тях въпроси ръсят такива бисери че само могат да объркат човек.При мене температурния датчик на ГИ-то е на рейката на инжекторите. С бигаз съм. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slav4o Публикувано 5 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Септември 2009 При мене температурния датчик на ГИ-то е на рейката на инжекторите. С бигаз съм.Освен това имаш температурен датчик и на редуктора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 5 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 5 Септември 2009 Всичко ще си кажете вие . Айде колеги нека някой просветен да обясни тука какво представляват и къде горе долу са разположени основните компоненти на ГИ, не само да гадаем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
The_Machine Публикувано 5 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Септември 2009 (Редактирано) Уф... не изчетох всичко, но ще се опитам да внеса малко яснота...ГИ взимат пряко като данни само сигналите към инжекторите и оборотите. Ламбдата се свързва само с диагностична цел, не се ползва по никакъв начин, евентуално може да се върже да бъде емулирана от газовия комп за много капризните ЕКУ-та (мотрониците на Ауди не са такива по мои наблюдения... )Бигаз имат разработки за връзване към ОБД диагностичния интерфейс на колата с цел четене в реално време на доста параметри на бензиновия комп и нагаждане на газовия към него, засега е в период на бета тестинг и не се предлага пълноценно в БГСъщите тез пичове от Бигаз имат и доста широка гама от настройки, например при тях единствено засега съм виждал процентни корекции на горивните карти според температурата един път на газта и един път на редуктора...Данните, които ГИ чете са:обороти - при някои уредби оборотите се взимат корелативно от сигнала на инжекторитебензинови временаабсолютно налягане във всмукателния колектор + налягане на газта или диференциално налягане между двете - според зависи от МАП сензора (той е отделен и си идва с ГИ)температура газ - обикновено е темп. датчик, идващ с ГИ, монтиран на газовата рейкатемпература редуктор - отделен темп. датчик, идващ с ГИ, монтиран на редуктор/изпарителя, но НЕ контактуващ директно с антифриза, само с корпуса на изпарителяламбда сонда - само за диагностични целиНЕ чете:дебитомери, мап сензори, датчици положение колянов вал/разпределителен вал, ТПС и Т.Н.За съжаление ГИ са прекалено несъвършени заради принципната им унифицираност да се нагаждат към повечето автомобили с бензинови двигатели...Има много бъгове и издънки заради спецификата на работа на един бензинов мотор - алгоритмите му за стабилизация на празен ход, кът-оф режимите, ускорения според натоварване и Т.Н. и Т.Н.Ламбда сондата влияе пряко върху времената на бензиновите инжектори - те всъщност са крайния резултат от събирането на данните от всички датчици на инжекциона , излязъл чрез въпросните алгоритми, карти и прочее. Редактирано 5 Септември 2009 от The_Machine Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 6 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 6 Септември 2009 Ламбда сондата влияе пряко върху времената на бензиновите инжектори - те всъщност са крайния резултат от събирането на данните от всички датчици на инжекциона , излязъл чрез въпросните алгоритми, карти и прочее.Колега ти сам го заключи накрая.: Сондата влияе пряко в/у времето за впръскване на бензиновите инжектори, газовия инжекцион пък взима крайните данни и си ги смята за газовите инжектори. Еми значи ламбда сондата участва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
The_Machine Публикувано 6 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 6 Септември 2009 Колега ти сам го заключи накрая.: Сондата влияе пряко в/у времето за впръскване на бензиновите инжектори, газовия инжекцион пък взима крайните данни и си ги смята за газовите инжектори. Еми значи ламбда сондата участва.Да, влияе, както и всички останали датчици, заложени в бензиновия комп, но лошото е, че няма обратна връзка - ако те са скапани, ГИ-то не го разбира и всичко се омазва качествено... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 6 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 6 Септември 2009 Да, влияе, както и всички останали датчици, заложени в бензиновия комп, но лошото е, че няма обратна връзка - ако те са скапани, ГИ-то не го разбира и всичко се омазва качествено... Да така е но като си направиш диагностика на бензин и разбираш пак какъв е проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване