Jump to content

Kолата ми губи масло


1.8T

Recommended Posts

Всичко започна след последната смяна на маслото. Слагам едно и също масло (Castrol RS), което купувам от Unitrade заедно с филтрите. Проблем с харчене на масло не съм имал за предпоследните три смени. След последната смяна, 2000 км по късно вадя пръчката и гледам - няма никакво масло :respekt:. Колата не даваше никакви признаци, че маслото е малко. Огледах за течове и установих че е спукана една тръба на отдушника за картерните газове и около нея беше доста омаслено. Купих тръбата и докато я сменях се наложи да махна дебелия маркуч от всмукателния колектор за да си направя място. За моя най-голяма (и неприятна) изненада установих, че въпросния маркуч е сериозно омаслен от вътрешната страна. Прекарах пръст по вътрешната му стена и ми се събра толкова масло по пръста, колкото ако си избърша щеката за маслото с голи пръсти. Реших, че може да се е насабрало от картерните газове, почистих го и го монтирах. Долях 1л масло и започнах да карам с повишено внимание.

Наблюдавах маслото ежедневно - харчене не се забелязваше. Общо взето не я напъвах и карах на ниски оброти за всеки случай. Един ден се поохлабих на магистралата с над 140 и маслото намаля. Гледам за течове - нищо. Отидох да меря компресия - 13 бара на всеки цилиндър от самото завъртане на двигателя. Извадих тръбичката за картерните газове от всмукателния колектор и забелязах, че леко подухва от там, но масло не се насъбра в/у ръката ми. Погледнах в маркуча на всмукателния колектор и той пак беше омаслен, според мен със свежо масло. И остана най-лошото - уплътнителите на турбото да изпускат откъм компресорната страна (а може и от двете). Продължих да доливам масло и да карам, за да се убедя от къде е проблема. Между временно колата като че ли стана малко по-тромава. Пак си върви, но ми се струва, че не е както беше. Та дотук увода.

Всичко ми сочи към турбото. Оказа се, че не можело да се ремонтира, защото нямало ремонтен комплект, но можело да ми предложат ново (1300 лв. от РЕАЛ ТУРБО или Унитех и 2600 лв. в Unitrade). ОК, примирих се - дошло време да се плаща, но не искам да прецакам и новото туробо.

Масло може да избие от смазването на турбото ако е запушен входа преди турбото (филтъра) и почва да "смуче" през остта си, ако е запушена изходната тръбичка на смазването (маслото идва под налягане, ама няма къде да отиде) или ако е запушена изпускателната система (гърнета, катализатор) - нялягането на изходните газове бута маслото в компресора. Другата причина е просто му дошло времето. Ако е една от първите три причини и я отстраня, това ще спре ли теча на масло през вече "пробилите" уплатнители или турбото си е категорично за смяна? И втория въпрос - нормално ли е да подухва от маркуча за картерните газове и ако да, колко е нормално да духа? Как мога да измеря налягането на картерните газове?

Има ли сервиз, където да могат да диагностицират проблема точно? В Unitrade, на диагностиката не вярвам.

P.S. Забравих да напиша - при последната смяна на маслото, "майстора" продухва двигателя с компресор с въздух откъм дупката за наливане на масло. Де не е размътил някакви утайки и да е запушил нещо...За пръв път видях да се прави такова "продухване".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да не ти помогна много но като си зимах колата човека които ми я продаде се оказа че разбира повече от сервизите кадето я карах да я видят дали си заслужава... Та този човек каза че на турбините имало някаква трабичка за подхранване с масло и много често се запушвала турбото ставало на пух и прах без масло.... а че се е запушила се разбирало чак като стане късно така че да си я смяня профилактично ... (Не че аз я смених де .... щото отидах в некав сервиз да го правят и ме гледаха като изванземен и маи ваобще не беха в час кво требва да се смени и го зарязах ... маи трябваше да сменя сервиза)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих сутринта в D&N, на подуене. Обяснявам за проблема, а оня ме гледа тъпо и ми вика иди в "Юве" да ти направят диагностика. Каква диагностика, питам, кво точно ще ми каже оня с компютъра? А оня разправя че имали стенд, където закачат "разни работи" по двигателя и всичко си казвало. Не му повярвах, ама реших да ида. В "Юве" диагностика ме изслуша и отсече - ти си за ремонт, а не за диагностика! Направо разкри смисъла на живота ми. Питам - е какво да ремонтирам, нали първо трябва да се "диагностицира"? Гумички на клапани ли, турбина ли или основен ремонт? - Иди при оня колега и т.н.... "Оня" колега, след обстойно обяснение погледна колата и каза, че картерните газове са добре, нормално било да си духа от капачката за наливане на масло и най-вероятно е турбината. Да ида другата седмица, та да свалиме маркуча след компресора и ако хвърля масло от там значи е турбото.

Е как ще я запалиме питам. Нали MAF сензора е преди турбото. Трябва двигателя да смукне, та да отчете, та да запали. - Какво смучене - вика оня, нали си с турбо - то е за да духа, а не за да смуче. С това си изказване ме съкруши тотално и си тръгнах. Това е. Утре ще ида в още един два сервиза и в неделя май ще разглобявам турбото.

P.S. Много мразя чувството, когато в сервиз им обясняваш нещо, а те те гледат тъпо и/или ти говорят глупости.

Миналия месец, онзи, при когото мерих компресията ми каза, че двигателя бил с променливо газоразпределение, че компресията се следяла от ECU-то и че не било нужно да се извадждат буксите от инжекторите, като се прави теста за компресия. Имах чувството, че за пръв път вижда AEB 1.8Т

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не пробваш при Мишо??

Говорих снощи с него, няма да е в София до понеделник, но след това може да му я закарам (ако в неделя не и видя сметката :blah: )

Гадното е, че за да демонтирам турбината трябва да махна и задно ляво колело. Баси къде са я завряли :P Последния път, смяната на въздушния и поленовия филтър ми отне 2 часа :P.

Според вас, може ли да има едновременно завишени картерни газове и компресия 13 бара на четирите цилиндъра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де аз ли съм тъп или....закачаш тестера и той ти показва кво налягане държи турбината......

Кой тестер и къде да го закача. С лаптопа, отвътре през буксата няма каво да се види (или аз поне не съм видял измервателен блок, който да отчита налягането във всмукателния колектор). Освен това турбината се върти със сигурност. Прави налягане и издува маркуча преди всмукателния колектор. Същия маркуч се омаслява от вътрешната страна. Или е от турбината или е от картерни газове. Аз лично предпочитам да е от турбината, ама кой ме пита...

Освен това днес бръкнах в ауспуха....мани мани - черно и мазно. Това е още една индикация за турбината - може да е протекла и от двете страни. Скоро може и да спре да се върти, но засега се върти и не се чуват особени звуци от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята да закараш колата при Мишо е много добра.

Не знам дали ще те успокои, но моята турбина свиреше осезаемо около 10К километра преди да изпуши. Ако всички правят така, твоята е наред :blah:

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко започна след последната смяна на маслото. Слагам едно и също масло (Castrol RS), което купувам от Unitrade заедно с филтрите. Проблем с харчене на масло не съм имал за предпоследните три смени. След последната смяна, 2000 км по късно вадя пръчката и гледам - няма никакво масло :blah:. Колата не даваше никакви признаци, че маслото е малко. Огледах за течове и установих че е спукана една тръба на отдушника за картерните газове и около нея беше доста омаслено. Купих тръбата и докато я сменях се наложи да махна дебелия маркуч от всмукателния колектор за да си направя място. За моя най-голяма (и неприятна) изненада установих, че въпросния маркуч е сериозно омаслен от вътрешната страна. Прекарах пръст по вътрешната му стена и ми се събра толкова масло по пръста, колкото ако си избърша щеката за маслото с голи пръсти. Реших, че може да се е насабрало от картерните газове, почистих го и го монтирах. Долях 1л масло и започнах да карам с повишено внимание.

Наблюдавах маслото ежедневно - харчене не се забелязваше. Общо взето не я напъвах и карах на ниски оброти за всеки случай. Един ден се поохлабих на магистралата с над 140 и маслото намаля. Гледам за течове  - нищо. Отидох да меря компресия - 13 бара на всеки цилиндър от самото завъртане на двигателя. Извадих тръбичката за картерните газове от всмукателния колектор и забелязах, че леко подухва от там, но масло не се насъбра  в/у ръката ми. Погледнах в маркуча на всмукателния колектор и той пак беше омаслен, според мен със свежо масло. И остана най-лошото - уплътнителите на турбото да изпускат откъм компресорната страна (а може и от двете). Продължих да доливам масло и да карам, за да се убедя от къде е проблема. Между временно колата като че ли стана малко по-тромава. Пак си върви, но ми се струва, че не е както беше. Та дотук увода.

Всичко ми сочи към турбото. Оказа се, че не можело да се ремонтира, защото нямало ремонтен комплект, но можело да ми предложат ново (1300 лв. от РЕАЛ ТУРБО или Унитех и 2600 лв. в Unitrade). ОК, примирих се - дошло време да се плаща, но не искам да прецакам и новото туробо. 

Масло може да избие от смазването на турбото ако е запушен входа преди турбото (филтъра) и почва да "смуче" през остта си, ако е запушена изходната тръбичка на смазването (маслото идва под налягане, ама няма къде да отиде) или ако е запушена изпускателната система (гърнета, катализатор) - нялягането на изходните газове бута маслото в компресора. Другата причина е просто му дошло времето. Ако е една от първите три причини и я отстраня, това ще спре ли теча на масло през вече "пробилите" уплатнители или турбото си е категорично за смяна? И втория въпрос - нормално ли е да подухва от маркуча за картерните газове и ако да, колко е нормално да духа? Как мога да измеря налягането на картерните газове?

Има ли сервиз, където да могат да диагностицират проблема точно? В Unitrade, на диагностиката не вярвам.

P.S. Забравих да напиша - при последната смяна на маслото, "майстора" продухва двигателя с компресор с въздух откъм дупката за наливане на масло. Де не е размътил някакви утайки и да е запушил нещо...За пръв път видях да се прави такова "продухване".

Мисля че проблема е в турбината и по-точно маслосъбирателя при втулките на турбото.Звуци никакви може да не издава ако перките се въртят по-трудно, само колата ще е по-мудна.Причината вероятно е запушена тръба за мазане на турбото.Това става когато не се използва дълго време подходящо масло (Vag 501.00-506.00) за тези коли.Натрупва се нагар после пада на люспи и запушва тръбата или намалява сечението и оттам мазането.После се надрат втулките и се образува нагар около маслосъбирателното сегментче на турбото и почва безумен харч на масло.Когато то се счупи става бира скара отзад. А картерните газове при турбо колите винаги са по-завишени.В понеделник мога да я погледна ако не я закарате другаде.Моят съвет е да не се кара така ако пък е наложително да не се оставя без масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А картерните газове при турбо колите винаги са по-завишени.

Да, днес проверих на други коли колко духа от капачката за наливане на масло и е колкото при мене. В понеделник сигурно ще я карам при многоспоменавания в този форум Мишо (като гледам ника ти, може и да си ти).

Ако пича има канал, направо ще купувам турбина и това е.

Мислех си за запушването на тръбата - логично е. Освен това, в тръбата за картерните газове която я сменях, имаше доста нагар отвътре. Нищо чудно да има гадости и в тази за смазването на турбото въпреки, че като я купувах отвихме тази трабичка за да се убедиме че има масло и винаги при смяна на маслото (8-10 хил. км) съм слагал STP за промиване и съм я карал само с Castrol RS 0W-40. Кофтито е, че това масло май не отговаря на никоя от спецификациите VW 50X.XX, но пък отговаря на API SG/H ако не се лъжа, която също е подходяща за моя мотор според упътването. Освен това ми го препоръчаха в Unitrade, когато я обслужих за сефте.

Мисля да сменя маслото с LiquiMoly SYNTHOIL HIGH TECH 5 W-40, което е по-близко до препоръчваното от VW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в Юнитрейд са ти казали така защото Castrol RS се препоръчва от ауди,те(т.е. ауди) нямат масло за по новите двигатели...

Извинявай, това не го разбрах! VW/AUDI нямат спецификация за масло за новите си двигатели или Castrol няма масло за новите двигатели на VW/Audi ?

Освен това, CASTROL RS нещо го няма по сайтовете на Castrol....

Един от сайтовете на кастрол ми каза, че Castrol няма подходящо масло за моя двигател (като нацъках някакъв on-line "какво масло за моята кола")

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти го обясня с две думи.Ауди не са разработвали масло за по новите двигатели.Казали са на бензиновите мотори да се слага Castrol RS а на дизеловите такива SLX Long Life II.Следвайки това нареждане проблеми до сега не сме имали.

P.S.Спецификациите са нещо съвсем отделно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
КАКВО СТАНА с ремонта на турбината, би ли написал колега

... Xодих при Мишо и му загубих два часа. Оказа се свестен пич, както се твърди из форума. Решихме, че ще сменям турбината, но междувременно открихме и едно скъсано маркуче - от всмукателния колектор до байпас клапана на турбото. Сменихме маркучето и остана за следващите дни да сменяме турбина...Купих гарнитури, болтове и т.н. и остана да купя турбина (1270 лв.) Междувременно, в следствие на подмяната на маркучето, колата се промени чуствително. Започна да си върви нормално (даже повече от нормално :-) ) и реших да поизчакам малко. Смених маслото от 0W-40 на 5W-40 и я подкарах така. Смених и марката на маслото - от Castrol на Liqui Moly или както там се пише. Резултата: колата си върви добре. Маслото като че ли се харчи пак, ама много по-малко - според пръчката е загубила около 250 mL за 2000 Km, а има и малко теч около обтегача на веригата на валовете, така че ще покарам още, пък ако ме остави ще сменям турбото.

Определено двигателя хареса повече новото масло! Дадох си и научно обяснение как маркучето е влияело на разхода на масло...колко е вярно разсъждението - това е друг въпрос.

Мишо каза, че имам луфт в оста на турбото и даже и аз опитах да я разклатя, но не усетих нищо. В магазина за турбини пипнах една нова и определено луфта беше много по-голям отколкото на моята!! Майстора там ми обясни, че като се налее с масло и като пообразува нагар луфта щял да изчезне.

Така или иначе забравям за проблема и ако е имало да се скапва турбината - да се скапва! Като (ако) ме остави ще я мисля....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кой е магазина за турбини?

AUDI Двигатель Год Производитель турбо и номер Оригинальный номер

A4 1.8T 1.8L P 95-99 K 5303-970-0005 058145703B

"5303 970 0005"

"5303 988 0005"

УНИТЕХ ООД

Адрес: Варна; ул. Студентска 1 Технически университет УПБ-144

Тел.: (052) 302 795; Факс:

Дейност: Диагностика, ремонт и продажба на турбокомпресори за леки, лекотоварни автомобили

1280 лв. ново!

РЕАЛ ТУРБО ЕООД

Адрес: София; бул. България 220

Тел.: (02) 958 1790; Факс: (02) 958 1782

Дейност: Сервиз за турбокомпресори.

1280 лв. ново!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, защо не отидеш в Проспийд ( www.prospeed.bg ) да ти сложат една качествена турбина Гарет (дори е и по-евтина) и да забравиш за тоя боклук К03

Редактирано от V8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, най-евтиния на Prospeed, подходящ за 1.8Т двигател е 1590 лв. и топлата му страна е ККК, а студената е по-голяма и за да се използва оптимално ще трябва и чип. И за да има пълен ефект и нов интеркулер и нова генерация и т.н и т.н. десетки левове... Ако си правиш тунунг е ОК, но ако просто си ремонтираш колата - няма смисъл. Освен това една нова турбина следва да изкара поне 100-150 хил. без особено внимание от страна на шофьора, така че при 1300 лв за 130 хил. км си е по 1 лв за 100 км., което си е като консуматив....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, най-евтиния на Prospeed, подходящ за 1.8Т двигател е 1590 лв. и топлата му страна е ККК, а студената е по-голяма и за да се използва оптимално ще трябва и чип. И за да има пълен ефект и нов интеркулер и нова генерация и т.н и т.н. десетки левове... Ако си правиш тунунг е ОК, но ако просто си ремонтираш колата - няма смисъл. Освен това една нова турбина следва да изкара поне 100-150 хил. без особено внимание от страна на шофьора,  така че при 1300 лв за 130 хил. км си е по 1 лв за 100 км., което си е като консуматив....

е що не поръчаш на някой да я донесе от щатите, да тeжи 6 кила турбината а струва май по малко от 1200 лева.

http://store4.yimg.com/I/turbo-store_1737_11463247

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, най-евтиния на Prospeed, подходящ за 1.8Т двигател е 1590 лв. и топлата му страна е ККК, а студената е по-голяма и за да се използва оптимално ще трябва и чип. И за да има пълен ефект и нов интеркулер и нова генерация и т.н и т.н. десетки левове... Ако си правиш тунунг е ОК, но ако просто си ремонтираш колата - няма смисъл. Освен това една нова турбина следва да изкара поне 100-150 хил. без особено внимание от страна на шофьора,  така че при 1300 лв за 130 хил. км си е по 1 лв за 100 км., което си е като консуматив....

Еее колега ти коя турбина си гледал :)

Този хибриден турбокомпресор е с отлично съотношение цена / качество / възможности и е подходящ за тунинговани двигатели до 3000cc и мощности до 500к.с.

Примерни приложения: Audi S2 / 100 S4, RS2 2.2T 20V, S4 2.7TT и други двигатели, на които може да се монтира топла част от ККК К26. При смяна на изпускателния колектор, този хибрид може да се ипозлва при всякакви двигатели с подходяща кубатура (над 2000cc)

Ти ако сложиш това хибридно ball bearing турбо ще литнеш направо :dance:

А твоята турбинка струва около 1000 лв; за да стане на колектора на ККК се прави друг фланец

п.п. виж какво е написал Васил Величков по въпроса за 1.8Т турбините тук:

http://tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=22004

Редактирано от V8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А между другото който ти е казал че няма ремонтен кит за К03 турбината те е излъгал или не е знаел за такъв :respekt:

Ето какво открих в ибей и с него ще минеш най-тънко, стига да имаш познати зад океана които да ти го пратят :respekt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbocharge...1QQcmdZViewItem

Редактирано от V8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Да върнем малко темата от прахта. Имам сходен проблем с колегата, но вече след 6 години :) Намерих тази и за да не отварям нова, ще моля тук за помощ!

Предполагам от къде може да бъде проблема, ми, но съм достатъчно неграмотен с автомобилите и искам да се консултирам с вас!!!

Става въпрос за Голф 1.8Т АГУ код на двигателя. По двигателя всичко е стандартно с изключение на спортния панелен филтър(но не мисля, че от него би имало този проблем) другото е чип, което може би е оказало влияние.

Та на въпроса сложих някакво много келяво масло с марка ... нещо от сорта на EUROIL 10В - 40, което беше и много евтино забелязах, че това масло изгоря много бързо за 5000км изгоря повече от 1л. при положение, че до сега никога не е имала такъв разход! Та смених маслото с надеждата да е в него причина, защото този разход дойде от това масло, с предишните не съм има проблеми Total 10W - 40. Мисля, че проблема остава, сега съм с REPSOL 10W -40.

Подсказаха ми, че проблема може да е от гумички на клапаните, от маслото, както се надявах и най - лошия вариант от турбото.

Казаха ми да проверя всмукателния колектор за наличие на масло, та развивам аз скобата точно на входа на колектора и опипвам гуменото съединение, както и самия вход, забелязах, че има някаква мръсотия, но чак масло НЕ, после разглобих гуменото коляно, което излиза от турбото и влиза в металната тръба преди интерколера, там положението не бе добро имаше достатъчно масло още с първото пипане.

От романа, който изписах си мисля, че диагнозата е лоша - турбо. Сега е ваш ред да предложите методи за проверка на други компоненти, от които би могло да има там масло, възможно ли е с новото масло това да се оправи и притока на масло в смукателните тръби да спре ?

Другото, ако се окаже турбото, знам, че много хора са минали този път, какво бихте ме посъветвали, ще подлежи ли на ремонт и съответната му цена, цена на нови или втора ръка турбини, имам интерес и към турбо с малко по - голям капацитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...