Jump to content

Странен проблем с обороти


Дончев

Recommended Posts

Здравейте колеги. Колата е 100/AAD 93г. 115к.с. с обикновена газова уредба. Ниските обороти при запалване на студен двигател се вдигаха постепенно от 1000 до 1400 и на газ и на бензин. След като загрее до около 70 градуса оборотите ставаха нестабилни и се променяха в границите 800-1100/всеки път различно/. Сменени са стъпково моторче, кабели, свещи, капачка, палец. Клапата на дебитомера се движи нормално, стойностите на потенциометъра на дебитомера са в границите, всички вакуми и маркучи са здрави.Случайно видях , че потенциометъра на дроселовата клапа не издаваше сигнал /цък/ при напълно затворени клапи, дори и ако винта за регулиране, намиращ се на главата на дросела беше напълно развит. Амортисьорчето също е развито и почти не работи. Стори ми се че имам проблем с потенциометъра на дросела-не подава сигнал на ЕКУ и колата влиза в авариен режим. Свалих главата на дросела и регулирах/посредством развиване на фиксиращите винтове, завъртане на потенциометъра и завиване на винтовете/ потенциометъра на дросела в положение в което се чува цъкане при затваряне на клапите. Дотук добре. Запалих колата и оборотите бяха стабилни около 900 и 850 стабилни след като двигателя достигна 90 градуса. Реших да я пробвам и отново проблем- след като изминах 2-3 километра оборотите отново започнаха да се вдигат постепенно на 1300-1400 но само когато колата е в движение. В момента който гумите спрат движението си оборотите падат на 850 и заспиват. Пробвах 10-15 пъти проблема си оставаше, независимо дали колата работи на газ или на бензин. Повтарям проблема го прави само когато колата е в движение и като освободя от скорост 1300-1400 оборота спирам и 850??? Това не е постоянно а го прави 2-3 пъти за 1 км и по-често при температура на двигателя над 70 градуса. Възможно ли е потенциометъра на дросела да е повреден, има ли връзка с проблема и има ли някаква схема за настройка и измерване. Ще бъда много благодарен на отзовалите се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същя мотор, има тонове изписано във форума за този проблем. Аз го реших по този начин и работи безотказно вече повече от 2 години: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35855 . Изчети цялата тема към края има схема и снимка на начина по който съм го реализирал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI, темата ти съм я чел внимателно, но явно ти не си разбрал какъв е моя проблем. Оборотите ми са като заковани 850 на загрял двигател и на газ и на бензин, но само когато е на място. В движение понякога се вдигат до 1300-1400 и явно колата влиза в авариен режим, но без да пипам нищо натискам педала на спирачката и след като колата има скорост=0, оборотите пак замръзват на 850 и все едно нищо не е било. Проблема го прави само в движение и никога на място, без значение колко е загрял двигателя и на какви обороти работи. Възможно ли е да има датчик за движение? Как да разбера работи ли нормално потенциометъра на дросела? Имаш ли някаква схема за настройка потенциометъра на дросела? Кажи си мнението относно проблема Моля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си чел внимателно :) . Имаш проблем с ППХ (принудителен празен ход). Когато си на бензин, на скорост, с върнат педал на газта и по наклон ЕКУ-то спира притока на гориво към дюзите с цел икономия (и екология рабира се). Това е сложна с-ма, която взима сигнал от TPS-a, текущите обороти на двигателя, положението на клапата на дебитомера, датчика за скоростомера и т.н. Това обаче е единия проблем. Ако се разровиш във форума ще намериш и за ефекта от "олекващата" клапа, когато караш на газ вследствие на падането на налягането в главата на инжекциона и последващото играене нагоре/надолу на клапата (съответно неверни показания на потенциометъра и естествено ЕКУ-то влиза в авариен режим). Друг проблем е състоянието на потенциометъра на дебитомера на тези години - масово е за смяна. Доста е скъп и си струва според мен да се смени ако караш САМО на бензин. Има схемни решения, които заобикалят проблема ако е износен само в областта на ниските обороти. Не знам дали да пиша и за състочнието на л-сондата и различните и показания за сместа при газ и бензин (затова е хубаво да има л-емулатор, когато си на газ) и т.н. и т.н. Това всичко води до непостоянни ниски обороти и дори гаснене. Реално всички тези проблеми (особено, когато караш основно на газ) дават отражение пряко на ниските обороти. Има различни начини, по които можеш да заобиколиш проблема, но повечето винаги имат и странични ефекти - ненужно износване на помпата на инжекциона и евентуални проблеми с ел. регулатор на налягането (ако ползваш KJ-емулатор), невъзможност за регулиране на оборотите (ниски) ако ползваш климатик и си заложил на ел. магнит, който повдига клапата на дебитомера в горно положение, когато си на газ и т.н. Честно казано много и различни варианти съм пробвал, но това от което съм доволен и нямам проблеми е линка, който ти пратих по-горе, без да искам да налагам някакво мнение :hilezh: . Естествено можеш да се опиташ да регулираш по-прецизно дебитомера: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=25746 , но проблемите на газ ще останат, особено ако караш по-дълго време. Основен проблем е "олекването" на клапата на дебитомера заради липсващото налягане на бензина, когато си на газ. При ел. инжекцион например, към потенциометъра и клапата на дебитомера има пружина, която се грижи за константното усилие, което прилага клапата в зависимост от минаващото количество въздух. За съжаление при нашите инжекциони (механични) изцяло се разчита на съпротивлението, което оказва иглата на главата на инжекциона вследствие налагането от бензиновата помпа. С една дума има много изписано по въпроса. Ако те интересува нещо по-конкретно с удоволствие ще ти помогна стига да мога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някой коли се ползва една система на която името него знам. Тая система прави точно това вдига оборотите при изключена предавка и режим на движение на автомобила. Нейната цел е да осигури нужния запас от мошност за всички комсуматори в колата и техните нужди(клима хидравлика, алтернатор, и др). Някой замислял ли се е колко коня ни трябват зада функционират само те? Дане би да я има и тук?

ПП - Аз ще пробвам същия експеримент на моята и ще ви кажа резултата. На Опела ми я има и разбрах за нея точно по чъщия начин чистих празния ход и после пак шаваха оборотите. И налрая получих отговора който обяснява анумалията която е предизвикана нарочно дори от конструкторите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има я естествено тази с-ма, но ако е в ред при пускане на консуматори оборотите не трепват :flehan: . Същото важи и при спирането им - с една дума ако всичко е в ред ниските обороти винаги са константа без значение от консуматорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същя мотор, има тонове изписано във форума за този проблем. Аз го реших по този начин и работи безотказно вече повече от 2 години: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35855 . Изчети цялата тема към края има схема и снимка на начина по който съм го реализирал.

Здравейте, използвам темата да попитам дали тази схема ще е от полза и при ACE мотор на газ?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ACE и AAD двигатели потенциомтъра на дебитомера е един същ (стойностите при ниски обороти). Тази схема върши работа при повечето двигатели, на които управлението е със ст. моторче на базата на преминаващ въздух през него. При каране на газ един от основните проблеми е "олекването" на клапата на дебитомера поради липсващото налягане в главата на инжекциона (бензиновата помпа е спряна). Това неминуемо води до записване на грешка в ЕКУ-то заради некоректни показания на потенциометъра, дори и при изправен потенциометър и като резултат се губят ниските обороти. Когато се ползва тази схема, реално не се взимат в предвид показанията на потенциометъра при ниски обороти и ЕКУ-то дори и да запише грешка няма механизъм по който да влоши ниските обороти - не се регулират от ст. моторче. Зависят изцяло от регулирането на реглажния кран.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един пост по-горе го има линка. Става въпрос за преправяне на ситемата за ниски обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса с оборотите ми е решен след регулиране клапата на дебитомера-моята беше на разстояние около 5 мм от ръба /равнината образувана от пресичането на конусната и цилиндрична повърхност, съобразявайки че клапата стои с лек наклон /. След повдигането и разстоянието е около 1,5 мм. Появи се друг проблем-сутрин след запалване на студен двигател имам чувството, че работи на 2-3 цилиндъра/не го прави всеки път/, след около 10 сек. се оправя. Възможно ли е този проблем да се е получил след повдигането на дебитомерната клапа и колко точно трябва да бъде това разстояние - от 1,1 мм до 1,9 мм или от 1,1 мм до 3 мм имайки предвид, че на клапата пише 1,1 мм с горен положителен допуск 1,9 мм. Аз мисля, че разстоянието трябва да бъде от 1,1 мм до 3 мм. Моля, за вашето мнениеи по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разстоянието трябва да е от 1.1-1.9мм от вътрешния край (по-високия) на тръбата на Вентури. Самата клапа е леко наклонена в предния край. След като си я регулирал вероятно се е разместил и потенциометъра - трябва да го провериш и евентуално регулираш при загрял двигател, на ниски обороти м/у 2-ро и 3-то краче (средно и долно) да показва 0.5-0.7В.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулирах потенциометъра на дебитомера, като показанията са 0,65-0,66В на загрял двигател - 90градуса, но проблема с неустойчивата работа на студен двигател остана. Оборотите на празен ход са около 800, стабилни са и на газ и на бензин, но не работи устойчиво. Възможно ли е да е за смяна въпросния потенциометър и откъде може да си го закупя? По мое усмотрение пистите му са износени леко. Възможно ли е проблема да идва от другаде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай да не смуче въздух отнякъде. В какъв смисъл са неустойчиви оборотите? Да не би да не са ти в ред свещите или някой от кабелите? Ако оборотите са неустойчиви само първите 10-15сек. на студен двигател и после са ОК може просто да имаш запушена или не добре затваряща дюза. В този случай докато не се "обезвъздуши" сам инжекциона се наблюдава този ефект. Причината е в липсата на гориво в някой цилиндър заради проблем в някоя дюза. Можеш да пробваш с някоя добавка за почистване на дюзи - черно STP примерно. Слага се на 20л. бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, много ти благодаря за изчерпателния отговор както винаги. Колата работи първите 10-15 сек на 2-3 цилиндъра след престой от 8-10 часа. Интересно ми е защо преди да регулирам клапата на дебитомера и потенциометъра този проблем го нямаше. Ще пробвам с добавка за почистване на дюзи но, Възможно ли е проблема да е в О-пръстените на дюзите /Да смуче въздух от там/ и лесно ли се сменят? Какви точно О-пръстени да си купя? Мисля, че от никъде не смуче въздух/за дюзите не съм сигурен/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро проблема е в някоя дюза (1 или 2 зависи на колко цилиндъра работи като запалиш първоначално :hilezh: ). Пробвай с добавката. Самия дебитомер като се настрои добре, прецизно дозира подаваното количество. Ако някоя от дюзите на затваря добре или "пикае" се получава точно ефекта, който описваш. Възможно е преди реглажа да не се е проявявал толкова ако просто дебитомера е пускал повече гориво от необходимото и при първоначалното палене веднага се е обезвуздушавал инжекциона. При всички случаи този проблем е щял да се прояви. Имай в предвид, че колкото е по-студено времето, толкова повече време пуска гориво старт-дюзата и реално първата секунда двигателя работи само на нейното гориво. Ако някоя дюза е изпуснала горивото/налягането докато двигателя е бил в престой, няма да успее да се "обезвъздуши" и съответно двигателя ще работи на 2-3 цилиндъра. В този ред на мисли, сега като е по-топло старт-дюзата почти не включва и съответно проблема се проявява по-отчетливо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте отново. Имах други проблеми и не ми остана време да се занимавам с колата. Бях споменал, че колата работи неустойчиво първите секунди след запалването. Съвета Ви беше добавка - не се оправи проблема. Прави ми впечатление, че колата започва да работи неустойчиво на празен ход само на бензин - дори и като загрее. На газ е добре. Измерих показанията на потенциометъра на дебитомера - 0,63В на газ и 0,95В на бензин. Моля, отговорете ми от къде могат да се променят стойностите при положение, че показанията бяха 0,65В на газ и 0,35В на бензин/преди около 2 месеца-3000 км/. Колата работи с прекъсвания на бензин и от аспуха мирише на суров бензин. Показанията на потенциометъра на дебитомера свързани ли са с регулирането на сместа посредством реглажния винт свързан с иглата на разпределителя - с други думи при завъртането на винта посредством шестограм 3 мм, ще се променят ли показанията на потенциометъра и изобщо може ли да е там проблема или...? Досега не съм го барал, но не мога да кажа същото за предишния собственик. Интересно ми е как показанията на бензин са се променили толкова рязко и къде може да е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се променят показанията ако ти е "гърмяла" на газ и се е изместила клапата на дебитомера. Трябва да свалиш гофрирания маркуч и да регулираш положението на самата клапа (има си етикетче със схема на какво положение трябва да е в покой). Клапата трябва да се движи свободно нагоре/надолу БЕЗ да опира никъде! След като я регулираш може да се наложи да регулираш и потенциометъра на дебитомера, като реглажа го правиш САМО на бензин. Трябва при загрял двигател да е 0.5-07.В на ниски обороти без включени консуматори (фарове, климатик и т.н.).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, благодаря - точен си както винаги. Регулирах клапата на дебитомера, като разстоянието между ръба на тръбата на Вентури и горния край на клапата измерено от страната на разпределителя - най - малкото разстояние - е 1,8 мм/. Показанията на потенциометъра са 0,5В на бензин и 0,79В на газ. Колата я карам по принцип на газ. Не е ли по-правилно показанията на потенциометъра да бъдат 0,5В - 0,7В на газ , отколкото на бензин. Колата работи в момента и на газ и на бензин, но ми се струва че на газ е по-зле /тресене на двигателя/ от преди с показания на потенциометъра на газ 0,63В. На бензин работи перфектно. Забелязах и нещо друго - след като карам на бензин при отваряне капачката на резервоара се освобождава доста голямо налягане-нормално ли е това и на какво може да се дължи? Нали има отдушник!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета ,да ви питам-при мен оборотите играят малко,т.е.-от 780 до 900об/мин/по показания на климатроника/.Карам на бензин.

Вече дори не ме и дразни като в началото.Един или два пъти амплитудите ставаха по-големи,но след добавка в резервоара и почистване на стъпково моторче,нещата стигаха до горепосочените показатели

Трябва ли да барам нещо или и така си е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е същата работа. Не съм се сещал да ги следя с климатроника. Сигурно аномалията се дължи на износен потенциометър. VBI ще каже. Ако съм прав обаче най-добре нея пипай. Освен ако не намериш НОВ потенциометър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...