Jump to content

А3 1.8Т AGU без чип, с чип и с K04-0402


Recommended Posts

Идеята на по големия хаузинг е правилно измерване от сензора на по-големия поток въздух. 

Сензорите са еднакви, хаузингите са с различен диаметър и за да мериш 150 гр/с или нещо не е наред в показанията на дебитомера или си няма и 200 коня ;)

Колега грешиш,оригиналния хаузинг е (например 60мм) и показва 170гр,то на 70мм ще показва около 140 пак казвам примерно.Смяташе се там с проценти с колкото си увеличил и т.н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Жоро почти на всичките клипове тръгваш 3500-4000 оборота,пробвал ли си на 2000-2300 оборота как ще е?И забелязах че на първа не я чакаш да зацепи и тогава да удариш втора,или така даваш по добро време?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на по големия хаузинг е правилно измерване от сензора на по-големия поток въздух. 

Сензорите са еднакви, хаузингите са с различен диаметър и за да мериш 150 гр/с или нещо не е наред в показанията на дебитомера или си няма и 200 коня ;)

Показанията не са в ред тъй като до колкото разбрах софт-а му не е скалиран за новa хаузинг и съответно показва по-малко коне, отделно от тук следва и аванса да му е с едни 4-5 градуса в плюс. Интересно ми е дали и кола градуса връща кнок контрола на ЕКУ-то при този вариант (логвано през VCDS) . 

 

Sk. константата е дадена от Ross-tech като ориентировъчна но работи само за фабрични или правилно скалирани МАФ-ове.

 

 

Here's a good sanity check for the status of your MAF. Do a full-throttle run all the way to redline in a single gear (second works fine). Group 002 usually shows air mass in g/s (in many modern ECU's, consult your Factory Repair Manual for the specific group for your particular vehicle). Your peak airflow should be roughly 0.80 times your horsepower if you are close to sea level. So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s.

 

 

Жоре, за дa придобиеш горе-долу представа (до колкото може да е вярна) умножи тези 150г/с по разликата на МАФ хаузингите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nuri, много варианти на стартиране съм пробвал, решил съм да е този по една или друга причина...

Понеже съм увеличил хаузинга с 36%, като сметна 150+36%, се получават 204 гр.

204 : 0,8 = 255 к.с.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май сметките не са точно така, защото аз съм с 76 мм. хаузинг и ми дава около 163-165 гр/с, което означава че трябва да съм към 300 коня, което е абсурд. Трябва да се конфигурира наистина софта на еку-то към по-големия хаузинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nuri, много варианти на стартиране съм пробвал, решил съм да е този по една или друга причина...

Понеже съм увеличил хаузинга с 36%, като сметна 150+36%, се получават 204 гр.

204 : 0,8 = 255 к.с.

 

Жорка между 70мм и стоковия 63мм хаузинг разликата не е 36%, малко бъркаш според мене.

Май сметките не са точно така, защото аз съм с 76 мм. хаузинг и ми дава около 163-165 гр/с, което означава че трябва да съм към 300 коня, което е абсурд. Трябва да се конфигурира наистина софта на еку-то към по-големия хаузинг.

 

76mm хаузинг е 1.2 пъти по-голям от стоковия 63мм

 

163 гр/с по 1.2 са 195 гр/с, което далеч не са 300 коня  :)

Редактирано от MK4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Жорка между 70мм и стоковия 63мм хаузинг разликата не е 36%, малко бъркаш според мене.

 

76mm хаузинг е 1.2 пъти по-голям от стоковия 63мм

 

163 гр/с по 1.2 са 195 гр/с, което далеч не са 300 коня  :)

 

Всъщност бъркаш ти! Стоковия хаузинг е леко конусовиден, макс е 62мм на входа, и то ако махнеш скарата на входа му. А на изхода е дори под 60мм, никъде няма 63мм! Плюс това оная скара е толкова рестриктивна, че даже повече от 36% трябваше да добавя...но това за скарата ти няма как да го знаеш...това го знаят хора които си цапат ръцете по коли.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DLS е прав! Стоковия ако приемем, че е с диаметър 60-63 мм. то площта му е 28,26 - 31,16 кв.см. Моя е от VR6 води се 3" или 76 мм. и съответно площта му е 45,58 кв.см. което си е около 50% по-голяма площ. Как да изчисля сега мощността по метода гр./с делено на 0,8. Със сток хаузинга имах 172 гр./с , сега имам 163 гр./с

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че не са толкова просто сметките за тия потоци и няма как само с един коефициент да се приравнят нещата, освен ако формите не са абсолютно еднакви и няма никакви рестрикции от двете страни. А то май има...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

DLS е прав! Стоковия ако приемем, че е с диаметър 60-63 мм. то площта му е 28,26 - 31,16 кв.см. Моя е от VR6 води се 3" или 76 мм. и съответно площта му е 45,58 кв.см. което си е около 50% по-голяма площ. Как да изчисля сега мощността по метода гр./с делено на 0,8. Със сток хаузинга имах 172 гр./с , сега имам 163 гр./с

 

Ти сигурен ли си че вътрешно новия ти хаузинг е 76мм а не 70 както при мен? Мерил ли си го с шублер или с каквото и да е? Моя големия хаузинг е от крайслер вояджър - дизел и вътрешно е 70 мм. Стоковия нали се води 2,5 инча...ама реално е 61mm усреднено, а трябва да е 63,5mm след като се води 2,5 инча, ама не е.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен си изглеждат напълно правдоподобно сметките по тая формула. Имам си и уред, с който си замервам на 402м и 0-100, 0-200, който ми изчислява и мощността, и мощността която получавам по изчисленията се намира между average и пиковата мощност която ми показва уреда.

Най-добре измери точно колко мм е хаузинга и тогава смятай.

В крайна сметка колко точно коня ми е колата, явно не ме вълнува достатъчно силно за да дам 100 лв и да разбера дали е 240 или 260. Много повече ме вълнува как се представя колата ми спрямо коли правени с доста повече пари от моята, с динота-минота по 250 коня и после...ко стана....гонките със голфа на Митко, Сеата и S3-та са нагледни примери за това! Има клипове и с трите коли по-напред в темата.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

240 не може да е,виж 260 по може колега  :respekt: .Жорка не те познавам дали си майстор или не,но определено си в час с мотора 1.8т

С пощенски чип(както каза ти) ефекта е налице,динота минота падат  :hilezh:  от теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с парите е доста измамно. ;) Реално, ако си сметнеш колко човеко часа си "инвестирал" в проекта, ще установиш, че средствата наляти и при теб не са никак по-малко. Иначе казано, дали полагаш 250 часа труд или заплащаш 1000лв кеш е едно и също. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2008 като си взех аудито, даже не бях разбрал че съм го купил без блоу-офф клапан...сега малко ме е срам от това, но тогава толкова разбирах. Но пък много бързо вниквам в нещата, когато ме влече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sk, да, аз влагам много повече труд, отколкото пари и по двете ми коли, обаче...първо че имам доста свободно време и по кафета не ходя много, но по-важното за мен е че аз решавам какви подобрения да направя по колите си, аз ги реализирам с двете си ръце, на улицата, щото дори гараж нямам. Не знам дали може си представиш какъв кеф ми е като се пускам с правената от мен кола, с пощаджийския чип на масово отритнатия от разбирачите в ауди форума(пишман-разбирачите) Богомил, срещу коли в моята категория, направени с една торба пари от тунинг майсторите и настройвани на дино и ги точковам....дали можеш да разбереш какъв кеф ми е тогава...

Да не говорим че си турбинирах фокуса за 250 лв...да, правилно прочете. за тея пари даже мапване на дино няма да ми направят, кво да говорим за реденето на железата, и го направих за един месец, в почивките след нощните смени....така че аз пари не съм губил затова че съм работил по него в почивките, щото ако не се занимавах с това, просто щях да си почивам. Колкото и да е скромен проект, пак е по-добре от аудито ми чипнато и със същата турбина, така че мен резултата ме устройва.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JoroM, ако не ти е проблем може ли да направиш и пуснеш лог на канали 001 и 013 от vagcom/vcds, примерно на 3-та от 2000 до прекъсвач. Интересно ми е дали и колко аванс дърпа кнок конторла. Метода с инжекторите и диаметъра на МАФ хаузинга решава горивния проблем, обаче така според мен аванса става с много голямо предварение защото отчитания товар е по-малко (и то доста, заради не скалирания МАФ) от реалния и следствие на това от аванс таблиците се чете аванс за много по-нисък товар т.е. едни 7-10 градуса повече (според мен).

Редактирано от joreto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро няма да стане. Кабела ми прави номера, май е прекъснат. Освен това аудито зимата не го карам, напролет ще мога да пробвам това. Колко трябва да е макс аванса според теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма идея твоята колко трябва да държи, моята тръгва от 15 градуса при ~3000 оборота и стига до 18 градус при ~6500 на 1.4 - 1.5 бара като кнок корекциите са 0 и на 4-та цилиндъра (МАФ-а ми е скалиран). Товара ми пиква до 12.7мс при 5000 оборота и пада до 11.1-11.2мс след 6000 (иначе турбото почва да качва над 1.5бар ако искам на задържа по-висок товар). Доколкото съм чел е приемливо кнок контрола да връща до 3-4.5 градуса . 

 

П.П. сетъпа ми е т3 супер 60 (А/р .48),  3" маф, 380сс/мин инжектори, челен кулер, изпускателна на 63мм с два резонатора. 

Редактирано от joreto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, като почна да карам аудито, ще проверя това което те интересува.

Мотора ти агу ли е? Колко коня е колата ти и къде е мапвана...може и на лично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...