Jump to content

Материал за изработка на селенови втулки?


Vath

Recommended Posts

Здравейте,

След поредната смяна на селеновите втулки които издържат има няма 5-6 хил км. ми дойде идеята за изработка на същите от по устойчив материал от рода на полиуретана, полиамида и др. подобни. Въпроса е някой който има опит да сподели от каквъв материал би билa най-сполучлива изработката ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се съсипват за толкова малко километри не мога да разбера?! Аз вече близо 30к карам и не са мръднали. При смяната на тампоните, след като се набият новите е добре да се провери дали са съосни, защото често има деформации в носача и след монтажа на носача тампоните остават напрегнати, което вероятно скъсява живота им малко или много. А що се отнася до изработката на тампони, мисля, че едва ли ще е удачно имайки предвид на цената на новите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се чудя защо заминават толкова бързо? Може би като мина два пъти през Петрохан и вече са тръгнали. Другия вариант е да са криви носачите. Иначе ги сменям с втулки така че няма удари с чука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени марката на тампоните и при следващата смяна провери дали отворите са на една линия. Моите и двата бяха криви. Проверявах ги, като пъхам едно калибровано желязо с диаметър колкото отвора на вътрешната втукла на тампона и гледам отклонението спрямо втулката на отсрещния тампон. Наместих ги приблизително така, че според желязото да сочат един срещу друг и така си карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Материал лесно ще измислиш.Трудните неща са няколко.Трябва да разбереш селеновите втулки на какво натоварване издържат - температура , усукване , каква якост и коравина имат и още няколко подобни характеристики.След това си намираш материал с минимални такива характеристики на добри пари и някаде трябва да ти ги направят/произведат.Цялата история не трябва да струва повече от 2 смени на селенови втулки щото реално ако струва повече новия материал трябва да издържа най-малко 12-13хил. км. А за полиуретани полиамиди и такива пластмаси идеята не е лоша ама нз каде в БГ ще намериш с добро качество и нужните характеристики такива материали....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ да не предавават(предпазват) шум от ходовата част към купето.

Само да вметна, че май се наричат сайленови (от англ. silent- тих, обезшумен) и доколкото знам нямат общо със селен, материал за направа на полупроводници.

Редактирано от gogobogo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени марката на тампоните и ...

Колега,предложи някоя марка за тези втулки,понеже и моите бързо заминават и не знам къде да търся причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,предложи някоя марка за тези втулки,понеже и моите бързо заминават и не знам къде да търся причината.

Внос от Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да само нещо сложено/купено/ от там ще свърши добра работа

на мойта 6 год. не пипах нищо по ходовата част ама си дойде от немско стегната перфектно

миналата год. смених по предницата всичко и имам чувството че си тропа яко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко инфо по темата:

къде продават:

http://www.oblicos.com/

http://www.baktrade.com/bg/index.html

http://www.duraflex-bg.com/

коментари:

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopi...38a7102b1f49f94

http://www.motoforum-bg.com/index.php/topic,3475.0.html

във VW форума също съм чел голяма тема.

в България е достъпен всякакъв материал, но аз лично не знам кой е най-подходящ.

Някой коментира цената на изработката, което е смешно предвид сложността на детайла.

edit: намерих тема във VW форум, която дава достатъчно информация: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f...B4&start=15

цитатът е от нея: "червеният материал е с твърдост около 65 по рокуел и е удачен за мотора, но жълтия е около 35 и е препоръчителен за носачите"

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,предложи някоя марка за тези втулки,понеже и моите бързо заминават и не знам къде да търся причината.

Aз лично съм доволен от Febi. Тампоните на задния мост също са ми Febi и вече над 3 години карат и са още здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко инфо по темата:

къде продават:....

И в трите фирми няма да намери подходящ материал. Първата работи само на едро и полиуретан няма !!! Втората има налични само полиамид. Третата ползва само млянка т.е. не става за целта. Мога и с факти да подкрепя написаното но не ми се впуска в подробности ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли някой ще тръгне да спори ;).

По-добре насочи къде има подходящ материал.

Едно уточнение - Феби е пакетажна фирма и няма гаранция, че всяка партида не е с различни тампони (даже е по-скоро правило).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако държи на полиуретан, мога да уредя нещата но цената няма да му хареса (килограма мисля беше 60 лева) като от парчето което ще вземе, хвърля поне 50% . Това е цена за мен от фирма занимаваща се с производство и продажба на хидравлично и пневматично оборудване и аксесоари но не предлагащи свободно необработен материал. Като редовен клиент могат да ми направят услуга за някакво малко количество. Не мисля обаче че си струва хамалогията и риска да не се получи желания ефект. Колегата uni предлагаше готови тампони за носачите на доста прилична цена, която обезсмисля цялата разправия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...