Jump to content

Амортисьори за А4 Б5 авант какви да са???


svilko83

Recommended Posts

Здравеите колеги имам следния проблем колата ми е нисичка отпрет и вирната от зад и отпред доста се мята по неравности та ако можете да ми кажете които е сменял предни амортисьори какви да си взема газови или маслени,ас искам малко да се повдигне и да вози нормално какви да са?? БЛАГОДАРЯ

Link to comment
Share on other sites

Sachs. Това са твоите, вземи си каквито трябва да бъдат за твоят модел и двигател. С тях не може да вдигне каросерията. За този модел слизат само с газови от завода производител. За повдигане вече си помисли за пружини. Като се сменят амортисьорите си смени опорите горе на макферсона, ударните тампони и прашниците, може и пружините в твоят случай. Аз си смених без пружините всичко преди две години и съм забравил за тях от тогава. :bia:

Link to comment
Share on other sites

На моята кола са Боге, червени, 1BE окачване, не знам дали това са оригиналните. Заден десен изпусна и смених задните с Боге Аутоматик, сини, 2 г. гаранция. Много съм доволен.

Link to comment
Share on other sites

Вземи си БОГЕ,колега.

Аз от няколко месеца съм с 4 газови на гореспоменатата фирма.

С две думи,качих се в груга кола :flipoff:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Да съживя темата на колегата. Предстои ми смяна на прашници+шокови тампони+обикновени тампони на предните амортисьори. Какви инструменти ще ми трябват освен скоби за пружината и има ли начин да се нанижат отгоре новите без да свалям целия амортисьор? Ще го действам на крик в гаража. Колата е 96г авант 1.9 ако има значение 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
На 5.08.2010 г. at 15:20, recaro_7 написа:

Вземи си БОГЕ,колега.

Аз от няколко месеца съм с 4 газови на гореспоменатата фирма.

С две думи,качих се в груга кола :flipoff:

По -меко ли вози

На 19.04.2021 г. at 14:57, railfan написа:

Да съживя темата на колегата. Предстои ми смяна на прашници+шокови тампони+обикновени тампони на предните амортисьори. Какви инструменти ще ми трябват освен скоби за пружината и има ли начин да се нанижат отгоре новите без да свалям целия амортисьор? Ще го действам на крик в гаража. Колата е 96г авант 1.9 ако има значение 

Сменял съм задните и двата. Премахва се целия амортисьор и тогава се сменят. Има две или три гайки в багажника под корите(трябва да ги махнеш) и отдолу се маха болта. Та и предните ще са на подобен принцип само дето отпред няма кори.

Link to comment
Share on other sites

Манипулацията е извършена успешно. Ако ще се прави в гараж, и колата ще е повдигната само от едната страна, приготвяте си и щанга кози крак, за да се подпира шенкела при ваденето и слагането обратно после, защото е под напрежение цялата предница така, иначе няма изкарване на магарето. 

Инструментите: камък/ключ 16, 18, лула 18,  шестограм 6, скобите, секач, щанга, майки и много болки в кръста+втори крик

 

Последователността: повдига се колата, откача се гумата, развива се  магарето(големия болт, държащ амортисьора за долния носач, 18, който се закучва защото има напрежение и трябва повдигане нанякъде за да освободи със щангата), избиваш се назад, откачат се горните 2 носача, които влизат в шенкела(държи ги дълъг болт 16, ако скоро не е избиван тук също ти се разказва играта), едва след като тези неща са освободени, отваря се капака и се развиват горните 3 болта държащи цялата конзола на амортисьора. След това се опитвате да го извадите, става с доста таманене. След като го имате изваден, свивате пружините и гайката на горния тампон е на лула 18, като се държи с шестограма на контра, иначе няма да се развие и ще се върти с цялото стъбло. Сменя се и се сглобява по обратния ред. Обратно конзолата с амортисьора влиза много трудно и пак с много майки на долния носач(тук пак играе щангата ;). С втория крик се надига шенкела, за да може да се вкарат горните носачи обратно. Повтаря се и за другата страна. Накрая  реглаж задължително. 

Няма друг начин да се сменят. В сервизите за подобно нещо взимат около 100-15 лв труд, в гараж отнема едни 4-5 часа на двама среднотехнически подготвени 


Дано темата е полезна за колегите, на които това предстои. 
 

ПС ако се прави на подемник е по - лесно, но тогава ще трябва да се повдига с висок хидравличен крик шенкела, за да се нанижат горните носачи. 

Edited by railfan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Колега за 1 час сменям 2та макферсона на двора с на колата нейния крик,нещо се заигравате с тез 4,5 часа

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...