Jump to content

Парното не духа хубаво топло


stefan_teko

Recommended Posts

При мен също не духа достатъчно топло - и двата маркуча на радиаторчето са горещи но при силен дебит на въздуха духа хладно, незвисимо от градусите на които е настроено - промивах го ама няма голям ефект - когато външната температура е висока бива , обаче от както застудя :respekt: някъде пишеше за уплътнения на клапите - колата е 100/ аад/ 92г. - дали има -или да взема направо радиаторче

Колега VBI - беше пуснал една тема (как се бориш с парното) със снимки ама нещо не мога да я намеря

Редактирано от genose
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100/С4 клапите нямат дунапрен и не се развалят. По-скоро имаш проблем с радиаторчето на парното или не ти работи добре приводния механизъм на клапата, която регулира температурата. Виж на 01с на климатроника дали имаш грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега VBI - беше пуснал една тема (как се бориш с парното) със снимки ама нещо не мога да я намеря

Заповядай - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=31078&hl=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е 100/А6 - извинявам се за неяснотата.

От къде да я подхвана трябва ли да свалян таблото?

Редактирано от genose
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, клапата е отвън под пластмасовата кора до моторчето за чистачките. Сваляш механизма на чистачките заедно с моторчето и ще имаш достъп до клапата. Закачена е отстрани на тялото на парното. Все пак преди да почнеш каквото и да било виж на 01с на климатроника в диагностичен режим дали имаш някакви грешки. Може проблема да не е във въпросната клапа, а в радиаторчето на парното (дано не е в него ;) ).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега ще трябва да ревизираш моторчето на централната клапа! И мен ме чака същото вече си купих едно такова от морга за 30 лв и ще го сменям! Преди година пак имах подобен проблем и се оказа че едно от трите ушенца за захващане на модула на моторчето се беше счупило и то се посукваше,установих и че при предния собственик е имало интервенция-бялото лосче беше кадърно ремонтирано след счупване.Незнам какъв зор е видяло :) Лошото е че идват минусови температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От там ти е проблема, но поне е на лесно място :respekt:. По-добре, че не е радиаторчето на парното. Сравнително лесно се обслужва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих страничния капак на приводите на клапата - като сменям градусите от мин. на макс -лостчетата се движат - температурата на въздушния поток се променя от студено до слабо топло - проверих за грешки сега дава 11.5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От другата страна също има щангички, които се местят от тази клапа - виж дали се движат и те.

Виж и клапата, която е монтирана на тялото на изпарителя на климатика отгоре - пада се вдясно от шофьора. Като я махнеш завърти на ръка жълтото зъбно колело отдолу, което върти самата клапа. Трябва да се движи леко без да запира никъде. Тази клапа обикновено винаги и отворена докрай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се продуха радиаторчето с водоструйка без да се сваля от купето. Също, ако си сменял антифриз, може да имаш въздушна възглавница.

Колега, разясни малко как става по-точно.

Запушва ли се изхода?

Слага ли се някакъв препарат преди това?

Колко течност побира по принцип радиаторчето?

Моето със сигурност е запушено, защото когато му сипах врял оцет се чуват капки да падат на дъното,а и събра само 100-200гр.( невярвам толкова да му е дебита).В крайна сметка ефект няма.Топло идва след 3000 оборота и то колкото да не умреш от студ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш на ОМВ вечерта, откачаш маркучите за радиаторчето и пъхаш водоструйката в единия маркуч и гледаш какво излиза от другия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш на ОМВ вечерта, откачаш маркучите за радиаторчето и пъхаш водоструйката в единия маркуч и гледаш какво излиза от другия...

Каква ти вечер....още сега отивам :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от двете страни се движат лостчетата - търся първото лостче от моторчето към клапата -едно криво -при сглобяването се се счупи (пустата му гъзоръщина)

Забелязах,че когато задържа на около 3000 об. почва да духа малко по-топло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ефект от водоструйката нямаше.Незнам какво представлява отвътре това радиаторче,но при мен явно е запушено в горната част и докато вкара вода веднага я изкарва от другата страна.Опитах се и да я обезвъздуша,но пак същата работа на празен ход студено, над 3000 обората идва някакво топло, и двата маркуча на радиаторчето врели.

Четох някъде,че си пълнили охладителната система с оцет или 10% разтвор на лимонена киселина за 15-20км, промиват с вода и се оправяло.Ще пробвам първо с някоя химия (ако може да предложите нещо) и последен вариянт-оцета.

Редактирано от T.Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа в темата - мойта колибка (A6 C6 2001 2.5TDI 180к.с.) духа жега на изрод като е на HI независимо колко силно я пускам да духа, но като го сложа на 24 градуса примерно и го чувствам хладно, че духа. Също така колата не достига 90 градуса в града максимум ми стига на първата чертичка над 60 (тя май е само една де). Направих проба да пипна долния маркуч на радиатора дали е топъл, но не е студен си е -> следователно термостата не отваря или не е отворен, но защо не загрява !? Свързано ли е това с парното или просто си въобразявам ?! Немога да намеря тъпата тема с диагностика през климатроника...

Редактирано от PiMPi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ефект от водоструйката нямаше.Незнам какво представлява отвътре това радиаторче,но при мен явно е запушено в горната част и докато вкара вода веднага я изкарва от другата страна.Опитах се и да я обезвъздуша,но пак същата работа на празен ход студено, над 3000 обората идва някакво топло, и двата маркуча на радиаторчето врели.

Четох някъде,че си пълнили охладителната система с оцет или 10% разтвор на лимонена киселина за 15-20км, промиват с вода и се оправяло.Ще пробвам първо с някоя химия (ако може да предложите нещо) и последен вариянт-оцета.

Винавай само с тея препрати за прочистване на радиатори. Действат много кофти на гумените детайли. Спазвай упътванията. Иначе тук имам един препарат с който е пробвано и действа точно на радиаторче на парното. При мен е много в гъза самото радиаторче и е много трудно да изкарам маркучите за да го промия(не е каот при а4) и затова го смених. Изглежда така. -->>> CLR

Пише че е противопоkazno за алуминиии и още много други неща. Адски силно е и разсяжда яко ако се поолееш. Вниамай. В предвид че радиатора вътре е метал а само ребрата с аломиниеви няма кво да се притесняваш. Ако има аналог в БГ смело промивай. Имай впредвид че след тази интервенция другата зима може пак да се наложи да я повториш.

Редактирано от bankera
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...