Jump to content

Нестабилни обороти и прекъсване на АУДИ Б4


Recommended Posts

Здравеите,на всички колеги от форума и Ч.Н.Г. Весели и здрави да си караме прекрасните автомобили без авариино през новата година.Та да си споделя и аз болката с риск да не стана банален с този проблем за оборотите на АУДИ.Та значи проблема е такъв при студен двигател пали от раз и работи нормално,след около 6-7 мин.вече като позагрее малко около 50-60 градуса започват да играят оборотите на празен ход и като 4е ли прекасва както си стоят на около 950-1000 и паднат за около 1-2 сек. на 600-700 и после пак се стабилизират на около 1000 пак за около 10 сек и пак паднат и така.И друго на 2 или 3 предавка с около 2-2200 оборота ми предарпва много.Колата скоро я взех и това не го правеше често но сега е постоянно.Значи след много четене в форума започнах да тарся сам проблема.Да кажа че съм в Испания и си записах час за диагностика но ми дадоха за след 15 дни така е тука винаги имат много работа кво да се праи ужас. :flehan: .Проберил съм потенциометъра на дебитомера ,потенциометъра на дроселовата клапа,стъпковото моторче за празен ход,всички вакууми,сменил сам дистрибуторна капачка кабели и свещи по каталог на БОШ и няма оправия с тия обороти,направо сам безсилен вече и чакам с нетърпение да доиде деня да я карам на диагностика.След нея ще пиша кво са открили.Да кажа още мотора е АБК 2.0Е 115 коня,многоточков инжекцион система DIGIFANT.Ами общо взето тва е,ако някои желае да помогне с идеи и мнения тука сам.Ще постна и снимки на разглобения дебитометър и потенциометъра на дроселовата клапа.Аиде със здраве,че много се улях да пиша. :)

post-2609-1136645947_thumb.jpg

post-2609-1136646799_thumb.jpg

post-2609-1136646865_thumb.jpg

post-2609-1136646929_thumb.jpg

post-2609-1136646972_thumb.jpg

post-2609-1136647251_thumb.jpg

post-2609-1136645947_thumb.jpg

post-2609-1136646799_thumb.jpg

post-2609-1136646865_thumb.jpg

post-2609-1136646929_thumb.jpg

post-2609-1136646972_thumb.jpg

post-2609-1136647251_thumb.jpg

Редактирано от mikoejea
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате а лаббда сондата проверили. Мойта като я взех на втория ден взе да го прави тия проблеми по време на движение, все едно не натисках аз газта, такива номера ми правеше оказа се прецакана ламбдата. много лесно можеш да провериш дали е от нея, изключи я от кабелите и тя е на куплунг някъде до масления филтър е куплунга и после виж как ще се държи колата. Ако се окаже от нея смени я, за нашите двигатели е 125 лв. иначе ще ти гори много ако караш без нея. Пиши какво е станало! Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имам подобен проблем. Прекъсва ми, по-скоро ми придърпва на втора и трета предавка при обороти от 1200 до около 1800, и то при плавно подаване на газ, при ръчкане не придърпва. На празен ход нямам проблем оборотите не мърдат. При пускане на газта когато колата е на скорост /като използвам мотора за спиране/ пак в този диапазон на оборотите, ми пука в ауспуха, и пак придърпва нищо че съм пуснал газта. Не съм я карал на диагностика освен когато я купувах /преди два месеца/ ми казаха че датчика за детонациите ми бил за смяна. Питах в два магазина за такъв датчик, но продавачите ме гледат като голям камък. Смятам да сменя свещите и дистрибуторната капачка и ако не се оправи ще ходя на диагностика в Бош.

Почистих дроселите и устройството за празния ход, но няма никакъв ефект.

Ако установиш от какво при теб е проблема надявам се да драснеш за да погледна и аз.

Ще пробвам с изключена ламбда както колегата Пиф :flehan: те съветва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди малко я ръчках и никакъв ефект,значи проверих с тестера напрежението на ламбда-сондата,тя има 3 кабелчета,2 черни които са на куплунг и един бял които е на кабелна обувка,та на този белият предполагам е сигналния спрямо маса (-) на колата ми дава от 0.64-5 волта до 0.89-90 волта при включено подгряване на сондата,това са 2 черни проводника на куплунга защото там имам постоянно около 13.2-4 волта.Когато откача подгряването ми пада на около 0.48-0.50 волта.И при откачено подгряванв и откачена ламбда никакъв ефект.Когато за секунди прекасне или паднат оборотите напрежението на сондата пада до около 0.20-0.25 волта.Сменях пак стъпковото моторче с едно резервно дето имам почиствах го с спреи после с малко масълце и сложих другото и стана по лошо оборотите почнаха да падат още повече и колата започна да гасне на празен ход и аиде обратно варнах си 1-то моторче и пак на същото положение.Направо ужассссс :D Между другото свалях свещите(3 електродни на БОШ) и ква изненада черни много черниии значи горивната смес е прекалено богата,а пък пали от четвърт толкова странни неща ама........... тои компютъра на БОШ вдруги ден дано да каже каде е болката.Аиде със здраве и пак ще драсна някои ред ако разбера нещо :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятна причина - ламда сонда. Тя може да работи, но не както трябва. Трябва да се променят показанията и от 0 до 1 в проценти - за около 1 секунда. Аз имах подобен проблем и в сервиза 1 час я тестваха, докато установят , че тя забавя показанията си, а това побърква мотора - когато му трябва по богата смес - ламдата все още показва , че има нужда от по бедна. Смених я и проблема се разреши. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах същия проблем с придърпването и люлеенето на оборотите...недей пипа стъковото моторчесамо мога да тикажа че е мн фино и разбута ли се става лшо (стува 600 кинта)...както и да е при мен се оказа че било от газта-преди да я купя,колата имала газ е и гърмял въздушния колоктор преди дросела и от гърмежа се е деформирал дебитомера.Смених го и се оправи.И при мене свещите бяха нагорели яко и аз се опитвах направо от дебитомера със шестограма да я обедня ама не стана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам май проблема ти е сьщия,като моите.И с двете коли брах ядове,а с В4-та още ги бера.Значи при В3-то (кара се на бензин) се появи проблем,както при теб-нестабилни оборото,придьрпване,та чак се опитваше да спре,като започне да придьрпва.Проблемите се решиха след смяна на моторчето за празен ход в Бош (125 лв.),беше изгоряло.В4-та сама си подава газ при около 2700 оборота,дьржи 1200 об/мин постоянно и придьрпва при 1800 об/мин.Това обаче се случва само като я карам на бензин и май няма да се занимавам да я поправям засега.Ще пробвам само номера с изключването на ламбдата и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди малко я ръчках и никакъв ефект,значи проверих с тестера напрежението на ламбда-сондата,тя има 3 кабелчета...

Първо благодарско за снимките... аз си мислех че кой знае какво има в тоя дебитомер..

И да попитам нещо ... къде точно е куплунга за ламбдата... или къде минават кабелите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си загрял... откачи синия датчик за температурата(тоя дето е с 2та извода на пластмасовата тръба отстрани на блока) и карай... ако се оправи проблема... сменяш го и си ОК. Това за след загряването.

За придърпването - дебитомер, катализатор , кабели на свещите, налягане на помпата за бензина, скъсани уплътнения по всмукателния тракт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още една възможност.

Комутатор.

На служебната Астра менкаше така

оборотите сложихме за тест нов и се

оправи ,съответно си го платихме

след това в сервиза и о.к. :bia:

Помослете по този вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-кофти вариантът е спукан изпускателен клапан на някой цилиндър - същото се получава - вече два пъти си патих с такъв проблем - особеното е, че между 2000 и 3000 об/мин колата яко придърпва и не ускорява, а свещите стават черни яко, ма дано да не ти е такъв случаят :bia:

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо благодарско за снимките... аз си мислех че кой знае какво има в тоя дебитомер..

И да попитам нещо ... къде точно е куплунга за ламбдата... или къде минават кабелите ?

Здрасти колега,ами при мен се намира на около 10 санта от делкото на една планка беха закачени един куплунг с 2 кабела тва е подгряването и до него още един кабел които е на кабелна обувка тва е сигналния от ламбдата към компа.Лека и със здраве :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре иди при Мишо. Ще ти излезе по евтино, вместо да екпериментираш. Успех!!!

Жорко много бих искал да я закарам на клубния маистор Мишо,ама съм много далече от него на около 3300 км,така че по евтино ще ми излезе да си взема друга барака за 800-1000 еуро и аз да си сменям всичко.Много поздрави от Испания :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги за мненията и идеите,утре е деня ще я карам на майстора,та да видим кво ще кажат,като ги знам кви са умници ....... направо ужас ама кво да се прай,тук малко са на принципа сменяй с ново докато откриеш авариралият елемент.Аиде със здраве ще пиша пак. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги за мненията и идеите,утре е деня ще я карам на майстора,та да видим кво ще кажат,като ги знам кви са умници ....... направо ужас ама кво да се прай,тук малко са на принципа сменяй с ново докато откриеш авариралият елемент.Аиде със здраве ще пиша пак. :bia:

Колега кво стана? Пиши кво ти казаха умниците в испанския сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кво стана? Пиши кво ти казаха умниците в испанския сервиз.

ПФФФФФФ аз си знам кво ще стане,сутринта я закарах казаха ми че до довечера ще е готова и ще ми се обадят,ама нищо като ги знам как лъжат и все ти викат (маняна) в превод утре,та ако до края на седмицата ми я управят трябва да черпя.Дано утре имам отговор.Айде със здраве ще пиша пак :):bia::):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Имам подобен проблем, като на момчето в Испания. Мъдрецът в сервиза/ който ми спечели доверието/, след като провери всички датчици, установи с голяма сигурност, че дебитомера е виновен за нестабилните празни обороти. Двигателят ми е същия- АВК-115к.с . , В4-седан, декември-1991г.Внос от Италия.../уви/ . Като истински българин от нисшите слоеве на средната класа му предложих да го разглобим този уред и да го профилактираме по надлежния ред. Дебитомерът, между другото, беше отварян някога от някой си... Специалистът от сервиза твърди, че това е невъзможно в наши условия. Дебитомерът бил от много висок клас на точност / 0,1 % / , прецизно изработен и с неизвестна за сега характеристика. Търся съвет-задължително ли е да купувам нов? Само от Бош ли? Колко би струвал и от къде? Ако потърся употребяван- каква е нормалната му цена и от къде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:o Здравейте колеги,откачам от кеф :P;):D .Бялата хубавица работи перфектно и мърка като разгонена котка.А сега да кажа каде е бил проблема дръжте се да не паднете,излезна студена спойка или от вибрацийте се е разпоило едно от крачетата на някакво реле (някакво си първо реле на компа според думите на маистора),намира се от страната на шофъора под кората до волана вътре в купето.Та тва прецакано реле лъжело компа и ония като откачен подавал гориво от толкова бензин пребогата смес ,не добро изгаряне,черни свещи и нестабилни обороти и прекъсване и страшно голям разход около 17-18л. градско.И друго каза че ми е нагласил центровката че е била мраднала малко (ама че малко аз на тва делко му взех акъла от вартене наляво и на дясно) ,и така след около 3 часа диагностика и 75 еуро за труд колата работи отлично ,отзад на аспуха не мирише на неизгорял бензин има голяма разлика в набирането и динамиката на автомобила ,ускорява добре не като преди преди малко я ръчках на една права отсечка стигна 195 км/ч и като че ли не може повече,ама аз съм много доволен.Пожелавам на всички бързо откриване и отстраняване на проблемите и да пием по някоя бира. :o:D:D Аиде със здраве и поздрави от слънчева Испания
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еей браво бе колега.

Наистина как може да се сетиш, че от такова нещо може да е проблема. Евала на испанчетата, явно си разбират от работата. Ще ходя и аз на елкон, няма да мога сам да се справя. Преди малко отварях дебитомера, но не изглежда да му има нещо- напръсках го със спрей за ел контакти, ще видим утре как ще е.

Смених свещите със "Шампион ЕОN 5" и прпобвах с изключена ламбда, но няма никаква промяна. Старите свещи- NGK бяха абсолютно чисти и бяли. Сега ще сменя капачката и палеца и ако не се оправи се придавам.

Благодаря за това че сподели къде е бил проблема.

Безаварийни километри ти пожелавам. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю и аз имам една такава хубавица като твоята и много се радвам чепроблема ти е отстранен.Като казваш за аспуха при мен е винаги черен.Дали е нормално.Не гори масло и си върви добре-според мен де. Не забелязвам и да харчи много.Ще съм ти благодарен ако ме светнеш сега след като твоя е диагностициран.Дали и при теб аспуха е черен.И моята е със DIGIFANT инжекцион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю и аз имам една такава хубавица като твоята и много се радвам чепроблема ти е отстранен.Като казваш за аспуха при мен е винаги черен.Дали е нормално.Не гори масло и си върви добре-според мен де. Не забелязвам и да харчи много.Ще съм ти благодарен ако ме светнеш сега след като твоя е диагностициран.Дали и при теб аспуха е черен.И моята е със DIGIFANT инжекцион.

Приятелю не знам сега как е, в събота имам едно пътуване около 350 км ще я наблюдавам и ще пиша.Но мога да ти кажа тама в сервиза където са я диагностирали имаше около 1 кв.метър по земята черни петна като сажди .И моита не гори масло ама преди с проблема аспуха и беше черен.Сега отзад на аспуха си излиза само бяла пара и по-малко конденз вода.Аиде със здраве. :huh::hilezh::(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю не знам сега как е, в събота имам едно пътуване около 350 км ще я наблюдавам и ще пиша.Но мога да ти кажа тама в сервиза където са я диагностирали имаше около 1 кв.метър по земята черни петна като сажди .И моита не гори масло ама преди с проблема аспуха и беше черен.Сега отзад на аспуха си излиза само бяла пара и по-малко конденз вода.Аиде със здраве. :(  :D  :(

Бате тия испанци са голяма работа :(:D:hilezh: да намерят такъв проблем евала честно :huh: . Радвам се че си оправил колата, пожелавам ти хиляди безаварийни километри :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...