Jump to content

Счупена задната чистачка / пръскалка


Sambata

Recommended Posts

Няма нужда от ново.Аз го свалих отворих го,извадих пръскалката (или медната тръбичка както си е ) ,почистих ръжда и мръсотия,смазах на ново ,затворих го и сега си върви и си пръска.

Водих се по това което е постнал колегата по-горе(втори пост)

Благодаря колега!Ще пробвам и Аз като остане време :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Днес взех дюзичката обаче като исках да я сложа се оказа, че няма как да я вкарам там където трябва... :hilezh: Струва ми се, че предната пръскалка се е счупила и е останала долната част от нея вътре! Мисля, че няма друг вариант май освен да разглобя чистачката и се надявам да стане само като развия гайката, която е под предпазителя... :stupid: Някой ако има други предложения да казва...? :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Справих се с чистачката и сега не насича,но ако може да ми кажете защо е мокро от страната на пасажера и зад него?"

Защото са ти запушени отворите за отичане на водата под акумулатора и сервото...а и там където влиза в купето жилото на предния капак. Първата зима, която имах колата ми се случи...тази пак забравих да почистя преди валежите и сега пак съм подводничар. Доста теми има по въпроса. :eusa_clap:

Редактирано от MJay_z
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се развие гайката няма да стане нищо,ще махнеш само рамото на чистачката.За да извадиш останалата част ще трябва да махнеш моторчето и да го отвориш.Вътре има една куха тръбичка и в нея влиза тази медната по която върви течноста.Поне като го отвориш ще си го смажеш да нямаш ядове за напред.В другата тема виж втори пост ,там колега е пуснал тема как става точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми живи и здрави пролетта ще разглобя мотора и ще се опитам да сменя тая гадна тръбичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се дюзата се движи заедно с чистачката. Ясно е, че тръбичката е клеясала, но намерих друго решение. С PVC втулки направих нещо като подвижна ябълка на Г-образната пласмаса за водата, която влиза в механизма. Поразхлабих и тръбичката за входящата вода, за да може да се движи повечко. Смазах с графитна смазка ябълката и горе-долу стават нещата. Отвреме-навреме сълзи, но не е болка за умиране, а е доста по-добре пръскалката да пръска по цялото стъкло... :)

Редактирано от velas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, най-после отстраних проблема! Разгледах темата, в която друг колега е разглабял своята чистачка и реших да не чакам чак до пролетта както vikik :hilezh: , а да се захващам за работа! Имах единствено опасения, че щипките на кората може да са пластмасови и да се счупят, но за мое щастие те бяха метални и цялата процедура мина без "жертви" така да се каже! :dance::hilezh: Успях да направя само няколко снимки, защото в повечето случаи или бях целия омазан или ръцете ми бяха вкучанени! :lol:

Та ето и описание на това, което направих:

Ремонт на задна чистачка (поставяне на нова дюза + смазка на моторчето)

1. Свалих кората на багажника (тя е на 2 части и свалих по-голямата, която ми пречеше). Развих двата болта, които са на дръжката за затваряне на багажника! Вкарах една отверка и с леки напъвания тук-там, откачих една от щипките и така всичките!

2. Развих гайката, която е на самата чистачка и я махнах, за да не пречи! След това с ключе номер 10 развих трите гайки, които държат моторчето, като преди това разкачих внимателно буксата включена към него и маркучето с вода!

3. След като свалих моторчето, развих седемте болтчета (шестограми) и го отворих! Добре го почистих (макар, че вътре нямаше никаква мръсотия или клеясало нещо) и смазах с грес всичко възможно! :flipoff: В тръбичката, в която влиза самата дюза беше запушена от предишната, която е била счупена вътре и се наложи да я извадя по някакъв начин! Затова използвах много малка боргия и бормашина, като по този начин махнах старата дюза, която беше невъзможно да бъде махната по друг начин!

4. Сглобих моторчето отново (като не пропуснах да сложа гарнитурата, която си беше за уплътнение).

5. Сложих моторчето на мястото си, завих гайките, които го държат, свързах буксата за захранването, сложих чистачката и поставих дюзата! След това сложих кората на багажника и завих двата болта!

Резултатът: Перфектно работеща задна чистачка и още по-добре пръскаща дюза! Сега няма да се мъча когато задното ми стъкло е цялото в пръски! :hilezh:

Надявам се да съм обяснил всичко както трябва и да е било от полза! Благодаря на колегите за помощта! :flipoff:

post-51955-1292597611.jpg

post-51955-1292597710.jpg

post-51955-1292597714.jpg

post-51955-1292597718.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за информацията, само не разбрах от снимките, къде точно минава тръбичката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видиш като го разглобиш. :blink:

На снимките си се вижда.(на трета)

Видях я, случайно да си измерил диаметъра и дължината и?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях я, случайно да си измерил диаметъра и дължината и?

Дължината на самата тръбичка е около 12-15см - там някъде! А диаметъра е миниатюрен - около 2мм - колкото да влезе тръбичката на дюзата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дължината на самата тръбичка е около 12-15см - там някъде! А диаметъра е миниатюрен - около 2мм - колкото да влезе тръбичката на дюзата!

ясно ще извадя дюзата и по нея ще търся тръбичка, че като го отворя да я сменя веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де ако се напръска отвън, около дюзата с WD 40 няма ли да се пооправи...

Говоря за мойта, която също насича понякога.

В смисъл, ще проникне ли където трябва, или да я разглобявам за профилатика докато не е станала по-сложна работата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де ако се напръска отвън, около дюзата с WD 40 няма ли да се пооправи...

Говоря за мойта, която също насича понякога.

В смисъл, ще проникне ли където трябва, или да я разглобявам за профилатика докато не е станала по-сложна работата...

Ами колега мисля, че ако напръскаш дюзата нищо няма да постигнеш, защото там няма какво да му смазваш. Ще влезе спрей в дюзата и като пръснеш ще си излезе и до там... А и това насичане може да се дължи от самата чистачка, защото дори и моята, когато стъклото стане по-сухо или при някакво друго обстоятелство насича, така че може и да нямаш проблем. ;) Но ако все пак ти се занимава си направи една профилактика и готово... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе имам спомени,че като взех колата,задната пръскалка работеше,сега я пробвах и нищо,чува се шум като задържа лостчето на пред,като,че ли се опитва да пръска,но нищо не се случва ?Та някой знае ли къде може да е проблема ?Дали не е запушена по някакъв начин просто ? Дюзичката ли да сменя ?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе имам спомени,че като взех колата,задната пръскалка работеше,сега я пробвах и нищо,чува се шум като задържа лостчето на пред,като,че ли се опитва да пръска,но нищо не се случва ?Та някой знае ли къде може да е проблема ?Дали не е запушена по някакъв начин просто ? Дюзичката ли да сменя ?

Благодаря!

От някъде виждаш ли да тече вода или да става мокро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От някъде виждаш ли да тече вода или да става мокро?

Утре ще проверя колега,че днеска бях по задачи и не обърнах внимание!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте Колеги!

И аз станах жертва на тази прословута медна тръбичка.През средата е прекършена и започна да тече вътре в механизма.Проблема ми е там,че не мога да сваля рамото на чиктачката.Какво ли не правих,даже и почуквах върху полуразвита гайка-неще и неще.Та някой има ли идея как да го сваля и после как да сменя тази тръбичка.Виждам,че е захваната за пластмасовия Г-образен накрайник.Дали е залепена?А дали няма да се продават нови такива.Тя явно е клеясала в гнездото и за това се е скъсала.Зор ще видя докато извадя парчето ,което е заседнало от към накрайника на пръскалката.Иначе чистачката си работи без проблемно,но без пръскалка е кофти в този сезон!

Благодаря предварително!

Поздрави на всички и Честита Нова Година!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги!

И аз станах жертва на тази прословута медна тръбичка.През средата е прекършена и започна да тече вътре в механизма.Проблема ми е там,че не мога да сваля рамото на чиктачката.Какво ли не правих,даже и почуквах върху полуразвита гайка-неще и неще.Та някой има ли идея как да го сваля и после как да сменя тази тръбичка.Виждам,че е захваната за пластмасовия Г-образен накрайник.Дали е залепена?А дали няма да се продават нови такива.Тя явно е клеясала в гнездото и за това се е скъсала.Зор ще видя докато извадя парчето ,което е заседнало от към накрайника на пръскалката.Иначе чистачката си работи без проблемно,но без пръскалка е кофти в този сезон!

Благодаря предварително!

Поздрави на всички и Честита Нова Година!

Колега, опитай да напръскаш с някакъв спрей гайката, за да се развие по-лесно! След това, като разглобиш всичко по начина, по който съм обяснил по-горе ще видиш кое как става! Няма нищо залепено всичко си излиза поотделно! Предполагам, че тая тръбичка ще я продават, защото когато бях в Ауто1 имаше абсолютно всички елементи! Направо иди там и те ще ти я доставят ако случайно я нямат в момента!

Успех и ако имаш други въпроси питай! :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С почукване няма да стане...доста бой изяжда докато излезе рамото... :P Там са конусовидни шлици и с времето направо залепват. Пробвай да напръскаш с нафта или нещо против ръжда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли задната чистачка има ли отделен бушон, днес свалих машинката, смених тръбичката и след като я сложих завъртя един път и спря?

За колегата, който не е успял да избие шлиците, отвърти гайката до предпоследния оборот след това завърташ рамото на чистачката по посока на въртене на чистачката и шлиците се вадят без удране или други силови интервенции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли задната чистачка има ли отделен бушон, днес свалих машинката, смених тръбичката и след като я сложих завъртя един път и спря?

Има:F27(15А) е за задната чистачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайката се отви без проблеми.Рамото не излиза.Ще пробвам с WD 40 да напръскам,и ако пусна чистачката да работи дали няма да охлаби малко.С блъскани ме страх да не счупя стъклото,че ще стане сложно.А останалото счупено парче явно е клеясало вътре и ще видя зор.

:respekt: Мерси за бързата реакция

Редактирано от zabadara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, опитай да напръскаш с някакъв спрей гайката, за да се развие по-лесно! След това, като разглобиш всичко по начина, по който съм обяснил по-горе ще видиш кое как става! Няма нищо залепено всичко си излиза поотделно! Предполагам, че тая тръбичка ще я продават, защото когато бях в Ауто1 имаше абсолютно всички елементи! Направо иди там и те ще ти я доставят ако случайно я нямат в момента!

Успех и ако имаш други въпроси питай! :respekt:

Това Авто 1 не е ли Авто+?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...