Jump to content

Recommended Posts

а по-скоро неясни вътрешни правила

няма такъв филм, по белия свят всичко се пише, няма "Аз им казах, аз си мислех ..." :(

още една тема за размисъл: одобрение VW 502.00 имат и Приста Ултра и Кастрол РС.

не се и съмнявам, че Приста могат да изпълнят този стандарт / все пак имало, а :( /

съмнявам се на каква цена биха ми го предложили като краен потребител с оглед евентуалните продажби, имайки предвид сегмента, в който работят :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 134
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

не се и съмнявам, че Приста могат да изпълнят този стандарт / все пак имало, а :blink: /

съмнявам се на каква цена биха ми го предложили като краен потребител с оглед евентуалните продажби, имайки предвид сегмента, в който работят :bia:

Цената е под 10лв/л. Ще си сложиш ли на колата?

Какво имам предвид под "неясни правила". Когато поръчват част за оргинално вграждане, тя се поръчва с определени спецификации. Поради липсата на стандарт, няма сила, която да принуди ВАГ да поръчат след 5 години резервната част да е със същото качество. Всичко опира до решене на икономистите. Повсеместното намаляване на качеството започна, когато икономистите станаха "инженери".

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не разбираш от части, как можеш да коментираш изобщо каквото и да било, еле пък качеството им!

Може да не разбирам,но от скромния ми опит с "качествените части на нашия пазар"(от вносители) и от такива купувани от Германия съм се убедил ,че няма място за сравнение :blink: А ти може да си пишеш глупости колкото душа ти иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради липсата на стандарт

има ве, сам си цитирал един ВАГ-ов такъв 502.00

има и за другите неща, просто не са популярни

и не се променят и след 5г, появяват се нови и те така :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едни и същи накладки от една и съща марка, НО с 3 различни качества", от 22 от 52 и от 70 лева.

Аз на една среща на НИМ не ти ли казах, че и при Ferodo са 3 нивата на качество.

-FSL - свирят яко, спират добре, ядат дисковете, но са евтини

-FDB - това е серята Премиер, която по качество е близка до оригиналните

-FQT - "термотихите накладки". Най-новата серия. Тези накладки могат да се запалят само след зверско изтезаване, но не са твърди.

Ти сам ми каза, че оригиналните накладки свалени от едно Ауди са били Ferodo. Могат да са и АТЕ, Textar, Pagid и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да не разбирам,но от скромния ми опит с "качествените части на нашия пазар"(от вносители) и от такива купувани от Германия съм се убедил ,че няма място за сравнение :rolleyes: А ти може да си пишеш глупости колкото душа ти иска.

Малко и аз да се включа .. пазарувал съм МБ части от Германия и МБ части от БГ .. едните са си оригинални немски със щампа произведени в завода на Мерцедес в Германия и отговарящи на всички стандарти .. другите са пак С МБ щампа пак с МБ качество пак отговарящи на всички стандарти, но произведение в завода в Турция е, ако щете вярвайте разлика има

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко и аз да се включа .. пазарувал съм МБ части от Германия и МБ части от БГ .. едните са си оригинални немски със щампа произведени в завода на Мерцедес в Германия и отговарящи на всички стандарти .. другите са пак С МБ щампа пак с МБ качество пак отговарящи на всички стандарти, но произведение в завода в Турция е, ако щете вярвайте разлика има

Прав си е човека,въпреки че:

Когато имаш право на избор да си вземеш 1на и съща част на различни производители ,с малки изключения,ЦЕНАТА е различна

ХОРАТА ДАВАТ ГАРАНЦИЯ,никой тука не ти дава гаранция

Някой знае ли каква е търговската гаранция на всеки търговец който е вносител,представител или там както още искайте си го наричайте ,видях че има много разбирачи ... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранцията се определя от производителя специфично за всеки пазар! Изкл. е международната гаранция!

Никой "вносител" не определя гаранцията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си е човека,въпреки че:

Когато имаш право на избор да си вземеш 1на и съща част на различни производители ,с малки изключения,ЦЕНАТА е различна

ХОРАТА ДАВАТ ГАРАНЦИЯ,никой тука не ти дава гаранция

Някой знае ли каква е търговската гаранция на всеки търговец който е вносител,представител или там както още искайте си го наричайте ,видях че има много разбирачи ... ?

това с цената не съм го забелязал ..

имам предвид , че ценовата разлика поне според мен съдейки по моя опит не е никак фрапираща / голяма

в най общия случай само ти казват това е цената , а къде е произведено това за продавача значение няма важното е да ти вземе парите и дотам стигат контактите му с теб :)

Редактирано от 24V
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранцията се определя от производителя специфично за всеки пазар! Изкл. е международната гаранция!

Никой "вносител" не определя гаранцията!

Ами,тогава има ли значение от къде е направена часта(Китай,Филипините,Турция или бог знае кое друго кътче на земята)Щом Производителя си дава гаранция за направената от него част,не съм сигурен но мисля че по закон е минимум 1г,който важи за цяла Европа,без значение от кой завод е произведена часта

Ето за това всеки който си пазарува части,трябва да получа документ за закупуване на часта от съответният търговец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юнитрейд не дават гаранция на частите, монтирани в друг сервиз.

Авточастите са за професионална употреба и Закона за защита на потребителя не е приложим.

Затова в Европа са толкова модерни удължените гаранции и застраховки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... италианско менте, показват ви опаковка на Лемфяордер и сте готови.

После - не карал и 10 000 км. ....

Това е разковничето - то ако беше италианско добре - ми има и турско и китайско.

Тука в темата е въпроса, че повечето вносители внасят такива - в опаковки на реномирани фирми.

Купувани на една цена, а ги продават с 200, 300, 400% надценка.

Става въпрос не за 1, 2, 3 качество, а за части менте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е разковничето - то ако беше италианско добре - ми има и турско и китайско.

Тука в темата е въпроса, че повечето вносители внасят такива - в опаковки на реномирани фирми.

Купувани на една цена, а ги продават с 200, 300, 400% надценка.

Става въпрос не за 1, 2, 3 качество, а за части менте.

Честно казано не съм чувала за такива вносители в България. Да внасят нещо менте в опаковка на реномирана фирма. Ако си виждал, хубаво е да кажеш кои са тези вносители. За да знаем.

Скоро имах кореспонденция с един дилър на Ауди от Великобритания, който сподели, че в определени интернет сайтове се предлагат точно такива части-менте в опаковки на познати марки и ме предупреди да внимавам. Но аз още не съм виждала такива. За това, ако някой знае нещо казвайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам,че всичко което продават е таково.

Но между другото - така по малко.

Не допускам някой вносител да си позволи такова нещо. Няма начин да стане. По-скоро различни прекупвачи. Магазинчета разни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, нема ме цел ден и станали чудеса - производители-ментета, стандарти-ментета, вносители-ментета, търговци на дребно-ментета, аз-менте, ти-менте, той-менте!

Значи гаранция мили мои, на авточастите в БГ има, но има и няколко условия, за да се признае. Най-важното е те да бъдат монтирани в сервиз. Което в доста от случаите не може да се докаже, гаражите не са сервизи и не важат. И тн.

Някой спомена стандартите за маслата, всички знаят че има няколко такива. Има си такива и за другите консумативи. Разбира се и за авточастите, но понеже това не вълнува крайния потребител, те така и не са придобили известност! В крайна сметка всички поддоставчици са длъжни да се подчиняват на въведената система за управление на качеството, в която помежду другото точно е описан производствения процес стъпка по стъпка, всички технологични операции, контрол на качеството, краен контрол, преработка на несъответстващите части и бракуване. 7 години се занимавах с това. Ако мислите, че нямам понятие - поради простата причина, че се оправям с 3 чужди езика, най-редовно бях изпитван от датски, немски, украински и руски одитори, минимум по 2 пъти годишно върху целия производствен процес.

Що се отнася до ИСО стандартите - еми вече няма голям производител, който да не работи с такива система за управление.

Те се отнасят и за поддоставчици, доставчици на суровини, даже и за логистика и спедиция, че и за автосервизна дейност.

Може да видите лицензите на стената на всеки по-сериозен сервиз или доставчик.

За г-жата от Хоби Кар, не си ми виждала очите даже, ние обаче разбрахме коя и откъде си. Не е нищо страшно станало, че си продала акумулатор с мнима гаранция. Шарани да има, да те хранят.

Аз лично се стремя хората да знаят какво и защо си купуват и къде са уловките. Тука капанчето е, че даже Ауто +, дето внася акумулаторите с тирове, си е позволил да даде само 2 г гаранция на ВАРТА, защото не получава такава от Варта-България. Както и Ауто Хелп, откъдето ти си пазаруваш редовно, включая и въпросните акумулатори без никаква гаранция. Имаш т..ки да дадеш самоволно 3 г - евала! Ако ти донесат, недай боже, дефектирал Силвър ще го платиш ли от своя джоб?!

Може самата ти да си вносител при други договорни условия - не знам, ти си знаеш. Аз лично поръчвах доста време Вартата в Ауто Хелп, не съм чувал за такива. Ако не ги доставиш през Варта България, става лошо май. Същото е с Боша, СКФ.

Май-май вместо да дигаш гири тук , е по-сгодно да дигаш съеинители за Кайен - ем парички, ем по-тихо у форума. Нищо лично! Но не ме плаши, аз съм си страхлив, неопитен, нищо не отбирам и отивам да спя! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито искам да взимам страна,нито искам да знам кой какво продава,но да си изкажа моето мнение по темата.

В България или се вкарват некачествени продукти(не от всички) или някой вкарва умишлено ментета или пък ние си мислим,че е някой постоянно ни цака.

Истината може би няма да я разберем,нито аз лично за себе си искам да се натоварвам и да знам дали нещо отговаря на стандарт или е менте.Затова съм приел варианта да пазарувам само и единствено оригинални части от представителствата.Не искам да знам каква марка част си купувам,важното е да има щампа на Audi/VW .

Това,че разликата между някои оригинални части и същите,но алтернативни е само в липсата на щампа и разликата в цената категорично не го вярвам.

Давам няколко бързи примера: На А2ката й изгоря една от бобините на свещите.Колата се кара постоянно и нямаше как да изчакам да дойде поръчка на такава бобина през Юнитрейд.Отидох и купих една от Ауто+ с марка Behr,като ме уверяваха,че това била марка за първоначално вграждане и тн.Сложихме я и след 2-3 дена вдигнах капака да видя всичко ОК ли е.Съответната бобина отгоре се беше напукала цялата и изглеждаше в пъти по зле от тези,които са на колата от 2004г.Поръчах си оригинална,смених я и познайте....всичко наред.Изглежда си досущ като тези с които е излезнала колата.Като я купувах забелязах,че е made in Turkey и ама хич не се трогнах защото беше в запечатана кутийка с емблемките на Audi/VW/Seat/Skoda.

Друг пример: С прехвалените филтри МАН,Мале и Хенгст колата ми имаше проблеми докато не се установи,че й липсва въздух и дори малкото постъпващ влиза под много висока температура.С оригинален всичко си дойде на мястото.

Друг пример:Едно време за А3ката си купих алтернативен термостат и температурен датчик пак от тези дето били същите като оригиналните ама в друга опаковка.Познайте дали колата влезна в норми....? А как се оправи ?

Виждал съм разбридани канални ремъци Continental,Flennor,Gates и то на малко километри.На същите коли не съм наблюдавал подобни явления с ремъци закупени от официалния дилър на марката.

Наблюденията са ми върху 4ри лични Аудита,2 Опел Корса,Фоксваген Пасат 5ца и едно Рено Меган + коли на приятели и познати.

Като тегля чертата излиза,че като си поддържам колите с алтернативни части си ги купувам пак същите неща,но оригинални,но преди това ходя по диагностики и сервизи докато се установи от какво идва проблема.Мерси,не искам така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, колега gsb. Какво всъщност твърдиш-

- че оригиналните и автърмаркет частите са еднакви, защото отговарят на еднакви стандарти ? - очевидно не е така;

- че частите от различни партиди са задължително с еднакво качество? - ясно е, че и това не е така;

- че няма (фрапираща) разлика между автърмаркет марките (тук дори и не включвам откровените ментета)? - не е така;

- че маслата на Приста и Кастрол са еднакви, защото са с ФВ 502.00?-.....:)

Стандартите за управление на качеството са еднакво приложими при производство на мушмули, на космически совалки, на носачи за Ауди и на счетоводни услуги. Аз все още чакам някой да назове конкретен стандарт за производство на носачите. Предполагам, ако има, не е секретен само за автотърговци?

От твърденията ти единствено неоспоримо е, че знаеш три езика. Но това не е обект на тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам дали да пиша вече! И какво. Дали знам 3 езика - ми не съм професионален преводач, но мога да пиша, да чета и да говоря, без да се притеснявам, че ще сричам като 5токласник.

Райно, брат, ти даваш ли си сметка, че даже не знаеш каква бобина си си купил - Беру най-вероятно. Бер не са и сънували да правят бобини. Хелла - може би да.

Абе Юнитрейд си купуват частите от Ауто + бре! От години склада им е пълен с неоригинални части. Имат и оригинални разбира се! Аз си пазарувам чат пат такива.

Абе кой те накара да си слагаш оригинални филтри и къде. В кой сервиз те накарха да платиш тройно за по-лоши неща? ДА! Защото лично съм давал оригинални филтри на клиент, който държеше на такива. Като видя какво има в кутиите му идеше да си откъсне главата. А като ти ги сменят в Порше БГ не ги виждаш и си щастлив. Не те пускат да припариш да видиш какво слагат.

Ми оригиналните филтри са Филтрон, Пуролатор. Далеч от качеството на Манн, Кнехт/Махле. Кой ти наговори тея глупости за входящия въздух. Че тя колата ако работи с богата смес, това може да е от датчици, дебитомер, дросел и хиляда други причини. Имам колега - след 1000 км на колата му филтъра беше тотално запушен, не знам къде беше карал. Ама не е виновен филтъра. Аз на 15 000 км сменям Манн, не е за смяна, може още толкова да изкара. Пробвал съм и с БОШ - същото.

За ремъците, Фленор е евтина марка, но Гейтс и Конти!! Абе дали е сменено каквото трябва за да живее тоя ремък. Или поредния "майстор" си е казал тежката дума и е сменил само ремъка, без ролки и обтегачи.

Живеете с някакви легенди в главите и хвърляте грешни пари на вятъра.

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, колега gsb. Какво всъщност твърдиш-

- че оригиналните и автърмаркет частите са еднакви, защото отговарят на еднакви стандарти ? - очевидно не е така;

- че частите от различни партиди са задължително с еднакво качество? - ясно е, че и това не е така;

- че няма (фрапираща) разлика между автърмаркет марките (тук дори и не включвам откровените ментета)? - не е така;

- че маслата на Приста и Кастрол са еднакви, защото са с ФВ 502.00?-.....:)

Стандартите за управление на качеството са еднакво приложими при производство на мушмули, на космически совалки, на носачи за Ауди и на счетоводни услуги. Аз все още чакам някой да назове конкретен стандарт за производство на носачите. Предполагам, ако има, не е секретен само за автотърговци?

От твърденията ти единствено неоспоримо е, че знаеш три езика. Но това не е обект на тази тема.

Нищо такова! Много важно е когато се сменят части на колата, да се смени всичко необходимо, за да работят нормално. Затова при смяна на амортисьори е задължително например да се сменят и прашници и шок-тампони, тампони на макферсона, да се смени всяка разбита част по окачването, да се мине реглаж! Колко от вас го правят бре. Много малко! А те не пишат тук.

Коко 100 Ц4 100 пъти ви написа - при смяна на ангренаж се сменят всички обтяжни елементи, ролки, водна помпа/ако се върти от ангр. ремък/. На 2 г се сменя спирачна течност, антифриз, хидравлична течност. Кой го прави. Никой.

Еми няма да карат частите на колите ви.

Колко пъти годишно ходите на преглед в сервиз профилактично, а не защото нещо се е разтропало. Като сменяте накладки, чакате дисковете да станат на салфетки. те ще си карат бре, нема грижи.

Хора! Масата от вас нямат идея грам, как се поддържа кола, че няма пари - е ясно. Живеем над възможностите си, нали!

Тези дето напазаруваха от Ибей комплекти евтини носачи що се умълчаха, не струват нали. Нали от Германия ги купувате бре. Що карат 10 000 км. Защо моите лемфъордери карат по 70 000 км. Десния ми носач е вече на 90 000 км. Лагери СКФ - 3 от 4те на колата са вече на над 140 000 км. Ролки, ремъци сменени комплект изкараха 75 000 км. Дават им 50 000. Свещи БОШ 100 000 км, дават им 30 000.

Като ви написах, че трябва да сменяте обикновените свещи на 10 000 км - луд съм бул. Не съм луд, просто не искате да признаете, това което, хората на запад установяват със стотици хиляди евро дадени за тестове, опити в лаборатории за милиони евра.

Ако някой иска да знае как се правят нещата - винаги съм насреща, но да се бълва постоянно помия срещу ремонирани производители с някакви недоказани твърдения - нема такава дивотия.

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе Юнитрейд си купуват частите от Ауто + бре! От години склада им е пълен с неоригинални части. Имат и оригинални разбира се! Аз си пазарувам чат пат такива.

Абе кой те накара да си слагаш оригинални филтри и къде. В кой сервиз те накарха да платиш тройно за по-лоши неща? ДА!

...........

Ми оригиналните филтри са Филтрон, Пуролатор. Далеч от качеството на Манн, Кнехт/Махле.

ейй ти нямаш спирка. и обичаш да обобщаваш :blink:

Аз пък случайно съвсем скоро съм си купил оригинален поленов филтър, производство на Кнехт и той няма нищо общо със същия от Техко и ВиД (и при двата вносителя съм гледал и сравнявал).

Юнитрейд от близо 10 години предлагат и "заместители". Но споменаването на Юнитрейд във форума е нарицателно за оригиналните им части и те се коментират тук. Така че, не е коректно да изместваш темата с неоригиналните части на Юнитрейд.

Свещи БОШ 100 000 км, дават им 30 000.

Като ви написах, че трябва да сменяте обикновените свещи на 10 000 км - луд съм бул. Не съм луд, просто не искате да признаете, това което, хората на запад установяват със стотици хиляди евро дадени за тестове, опити в лаборатории за милиони евра.

На мен ли ми има нещо, че откривам противоречия във всеки две изречения?

И как, като ходиш "профилактично" на преглед остави свещи да изкарат 100 000 и ремъци да минат с над 30% допустимия пробег?

Ако някой иска да знае как се правят нещата - винаги съм насреща, но да се бълва постоянно помия срещу ремонирани производители с някакви недоказани твърдения - нема такава дивотия.

Аз искам да знам как се правят нещата (ще ставам професионалист :blink: ) и не бълвам помия, дори напротив - призовавам за ползването на реномирани производители. Ти си този, който излезе с някакви несъществуващи стандарти, целящи да ни накарат да купуваме ментета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васе, за Юнитрейд и Порше БГ толкова е написано, че нова Библия може да се направи. За съжаление са супер некадърни да свършат работа и много способни да ти вземат и последния лев! Професионалисти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васе, за Юнитрейд и Порше БГ толкова е написано, че нова Библия може да се направи. За съжаление са супер некадърни да свършат работа и много способни да ти вземат и последния лев! Професионалисти!

Не усещаш ли, че ставаш смешен?

ПП ето и един интересен цитат:

Голяма част от производителите изписват върху етикетите си, че фирмите им са сертифицирани по ISO – напр. 9001:2000. Важно е да подчертаем, че това не е сертификация за качество на продуктите, а на производствения процес и вътрешно фирмената организация, обясняват от "Активни потребители". Поставянето на такива надписи върху етикетите не е разрешено дори от самия стандарт, защото създава подвеждащо впечатление у потребителите.

http://dnes.dir.bg/news/samnitelni-hrani-dietiчni-hljabove-7729364?nt=12

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва дето Raino го написа ми се е случвало сто пъти. Същото го твърдят и Мишо и Жоро Суходолски (или и те не разбират).

Мишо например за всяко по-важно нещо ме съветва да взема от Порше или Юнитрейд (или сега ше кажеш че им дават процент от изпратените хора там)

Става дума за частите, не за сервизните услуги.

Ама такива приказки съм слушал хиляди - мани ги тия, мойте части са супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...