Jump to content

Има ток на моторчето на парното, а то не върти


ghostly

Recommended Posts

Здравейте съфорумци, преди около половин година сменях радиаторчето на парното на Аудинцето ми А6 Ц4 и след това имам проблеми с тоците.Когато запаля съм без никакво парно и не духа, когато покарам малко на обороти и започваше да работи, да но и сега, колкото и да карам не тръгва да духа силно, а ужасно слабо и това мисля, че е от самото движение на колата си влиза въздуха. До мотора на парното отива една букса само с +12 и маса (там си имам напрежение), но в горната букса, която пак е в парното (отпред при двигателя), само че отива до резистора, който четох, че управлява степените на духане. Интересното е, че 4-та степен уж не минава през този резистор, а пак не работи. Пробвах да извадя само буксата на резистора докато работи колата (или на контакт) и с кабелче да направя мост м/у някои кабели, но нищо не се получи (това го четох във чужд форум), пробвах м/у всички да направя мост, но пак никаква реакция. Някой може ли да ми каже дали има друго управление, релета, букси. Бушончето на парното си е здраво, първо от него започнах! Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С климатик, климатроник или обикновено парно си? Пробвай да подадеш с директен кабел 12В директно на куплунга на моторчето (като откачиш куплунга му естествено) и виж дали ще върти силно. Ако върти както трябва значи е от управлението на моторчето (блок на климатроника или ако нямаш - ключето за степените на парното). Ако пак не върти както трябва - вероятно износени четки или втулки на самото ел. моторче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото което, ако върти моторчето има ли дебит на въздух? На скоро се борих с А4 на което бяха зверски запушени ламелите на рад.на парното. На топло няма никой, на студено ще те издуха :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай моторчето така, както е казал VBI - директно му подай 12+ волта от акумулатора.

Не знам как е при С4-ката, но при Б4 има разтоварващо реле (номер 5), през което минава тока, преди да стигне до бушона и оттам до цялата верига. Имах същите симптоми - има напрежение до моторчето, то е здраво (изпробвано с директен кабел от акумулатора), а не върти. Причината беше във въпросното реле - пъпките бяха нагорели, респективно лош контакт, има волтаж, но няма мощност да завърти. След старателно почистване всичко си дойде на мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за степените няма как да имаш реле, заради простата причина че се редуцира(намалява) тока. Ако се редуцира напрежението е друго, но аз такава система не съм виждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"VBI" с обикновенно парно е.. Благодаря, утре още ще изпробвам дали върти мотора с директно подадаване на ток и ще ви кажа ! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за степените няма как да имаш реле, заради простата причина че се редуцира(намалява) тока. Ако се редуцира напрежението е друго, но аз такава система не съм виждал.

Най-вероятно не съм се изразил много добре. Плюсът от клемореда при подаване на контакт минава през въпросното реле номер 5, оттам през бушон 17 (30А) отговорен за парно, клима и т.н., през ключа за парното, резисторния блок и до моторчето.

Всичко това е при Б4!

Ето една снимка какво имах предвид:

021984231-big.jpg?r=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето аз до каква схема за моето А6 успях да се добера, но нещо не мога да я разчета :hilezh:) може ли малко помощ? :hilezh: А иначе в късният следобед като се прибера в Бургас ще изпробвам това с директното подаване на ток, че сега съм на работа... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая схема която си докопал е за друго. Правилната е на Марк Аврелий.

Как може да наричате 300 Ватов двигател "моторче" ви се чудя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, оказа се мотора, дадох му директно напрежение от акумолатора и не тръгва да върти... сега трябва да вадя цялата кутия заради мотора нали ? :littleangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, оказа се мотора, дадох му директно напрежение от акумолатора и не тръгва да върти... сега трябва да вадя цялата кутия заради мотора нали ? :)

Колега, дай си малко зор и попрегледай темите. Иначе ето тук има решение и на твоя проблем в различни варианти.Описва се как се сваля мотора без да се сваля цялата кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да сменяш моторчето явно или поне да го отремонтираш ако е възможно - примерно смяна на четки и втулки ако ротора е в ред :steinigung: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- вероятно са четките, при мен поне вече ги сменям за трети път, явно колектора бързо ги яде защото е набразден, затова следващия път си вземам направо нов мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов в ebay е към 140лв :gruebel:. Така, че варианта с четките докато могат да се сменят е по-добър. Единствено остава болката в ръцете след смяната им :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сещал ли си се колко струва, и как се намира :respekt:

Да, търсил съм и са ми обявявали цени от 140 до 200 лв. Във Варна намерих един магазин специализиран само за ел. автомобилни части, там ми предложиха БОШ за 150 лв (само ,че без турбината) и още някакъв за 140 лв с турбината. Не бяха ментета, смятам от там да си го купя. Почти всички ел. сервизи във Варна купуват от там, само ,че товарят допълнително цената на частите. При мен просто четките свършват за 5-6 месеца, като последните 2 месеца почва да духа по- слабо и не си е работа заради 150 лв да се занимавам повече.

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ви кажа че има четки и четки.

Последните за алтернатор от Франсизкъп се износиха за 5000км. Оригиналните на БОШ са вечни (15 години +).

Така че не губете надежда - потърсете по-добри четки.

Ментетата (Франсизкъп) са черни като въглен без блясък, БОШ са с медно оцветяване и блестящи частици. Говоря за алтернатор все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес мисля да го свалям да го правя... ще кажа след това резултата ;)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах проблем с моторчето.Смениха ми го с друго,втора употреба.Аз съм с климатроник,а цялата работа с моторче и труд преди година ми струва 80лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой чистил ли си е отвън питата на изпарителя на климатроника - от там взима свеж въздух парното? Ако е запушена от листа и боклуци няма да има достатъчен дебит на въздух и дори и добре да върти моторчето въздушната струя ще е слаба :rolleyes: .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След едно стабилно разглобяване на таблото и разкачане на всичко вътре в колата вчера, дойде един приятел и ми каза: няма начин, да няма как да се сваля само мотора отпред без да се вади цялата кутия! И след като махнахме акумолатор, чистачки, и решетката в основата на предния прозорец, се освободи място и от там се маха въздушният филтър (който е закрепен на кутията на парното) и се вижда перката на мотора, после се отива от другата страна, след откачане на кабели се маха само едно зеги, което държи мотора, след което се издърпва и излиза само мотора с перката... и така, те докато го ремонтираха Аз започнах да си сглобявам в колата тъблата, които се оказа че съм ги разглобил за да се намеря на работа... ^_^

Днес вече трябва да си сложа работещият мотор на парното!

ИСКАМ ДА БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ СЪФОРУМЦИ КОИТО КОМЕНТИРАХА, КРИТИКУВАХА И СИ ДАДОХА МНЕНИЕТО, С КОЕТО МИ ПОМОГНАХТЕ :huh:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра, че си успял да го извадиш по-лесно, но ти сигурно нямаш климатик, защото иначе за да се извади моторчето напред след махане на зегерката ще пречи тялото на изпарителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам "VBI" нямам клима за съжаление :bia: мислих да слагам, бяха ми намерили един оригинален климатроник в Пловдив за 800лв. с монтаж с всичко, но нямах пари тогава :blink:( а за сега имам доста ремонти да и правя и тогава евентуално ще мисля пак за клима :)

"Marcus" благодаря ти братле :)) скоро ми предстоят още ремонти и тестове на свещи за подгряване, ремъци ролки само за центровката мисля да ида при някой майстор :))) ще се допитвам пак до вас! :rolleyes::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...