Jump to content

Странен проблем AUDI A6 C5 4B 2.5 TDI AFB 1999


Lubaka Boy

Recommended Posts

Привет на всички.

Моята любима AUDI A6 C5 4B 2.5TDI AFB 1999г. която имам вече от една година в последно време ускоряваше доста плавно и при достигане до 3000 оборота съвсем губеше мощност. Постепенно започнах с проверка на следните неща ,като предварително прегледах 10 пъти форума и си направих списък с нещата за проверка и профилактика:

- проверка на вакуум системата/маркучи,преходници,ъгли,трипътници../,като всеки маркуч го отрязах по малко в края и стегнах с малки скоби;проверка на вакуум клапани;

- сваляне и почистване на 3-те радиатора/климатик,кулер,воден/с препарат на водоструйка;

- подмяна на виско-перка;

- сваляне и почистване на турбо;

- сваляне и почистване на колектори;

Още когато я купих колата смених с маслото и филтрите и филт за картерните газове.

След извършените прафилактики колата имаше подобрения ,но отново не започна да върви както трябва като за 150к.с..

Един ден направих тест на турбото и дебитомера в движение и ми направи впечетление , че дебитомера при искано 850 единици дава 580, след което го разглобих и почистих с спрей за дебитомер.След това отново повторих теста и имаше подобрение стигаше почти до 700 единици.Турбината прави достатъчно налягане горе-долу искано-дадено беше равно.

След няколко дни карайки си се заслушах при ускорение след 2000 оборота лека се чуваше като съскане.При проверка на маркучите ,този от дебитомера към турбото от вътре беше цепнат около 5см.Тук вече си казах ето го проблема и доволно веднага го смених ,но разликата беше,че не се чуваше съскането при по високи обороти.проверих и турбо пътищата ,всичко е ОК.

След всичко това реших да махна катализатора.Той беше доста задръстен имайки в предвид годините на колата,сложих хубаво гърне на негово място.

След махането на катализатора смених и деботимера,но след ускорени и натискайки съединителя докато падат оборотите се чува един интересен звук импулсивен,все едно нещо стърже и тук вече идва следващият проблем при извънградско на 5 или 6 предавка стига до 2000 оборота и забива/веднага влиза в авариен режим/-турбото не разтоварва.Веднага смених клапан N75 ,но същата работа.Пробвах и с други 4 и не е от него.Като запаля колата веднага клапана на турбото се вдига,но при подаване на газ не се движи,само за момент бързо отпуска малко и това е.Пробвах да откача вакума на клапана на Турбото и колата след 3000 оборота върви много.Замерих буксата на клапан N75 и си работи.Старият го разглобих,почистих и сглобих и той си работи.При градско каране върви добре,но малко да задържа на висока предавка и веднага забива.

Някой ако има някакви идеи и предложение нека помогне !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

колега спорет мен си за нов дебитомер казваш че сиго почистил но това просто е времено решение при мене сашто влизаше в авариен режим при ускорение и се оказа че е от дебитомера това с почистването е времено успех :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега спорет мен си за нов дебитомер казваш че сиго почистил но това просто е времено решение при мене сашто влизаше в авариен режим при ускорение и се оказа че е от дебитомера това с почистването е времено успех ;)

Дебитомера го смених преди 10 дни и работи ОК,но пак забива в високите обороти.:(((( :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тръгнал си по дългият неравен път с ремонти на "Него " мотор .

Нека ти проверят турбината дали пък не е запекла променливата геометрия тва е една от възможностите при положение че си сменил дебитомер и клапаните по вакумите. Ако е с ръчна може да пробваш с откачен датчик на дебитомера върви ли повече нещо в него не е наред.

Харчи ли масло и колко. Можеш да разбереш ако я оставиш топла да работи 10-15 мин на празен ход и след това форсирай до 3-3500 оборота и 9 от 10 ще направи сериозен бял облак :zustimm: .

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че имаше достъп до турбото да се бутне с ръка клапана дали се движи. Колегата обаче спомена че го е чистил. Ангренаж да е сменян на скоро? Ако е душегуба това има едни раздвижни колела на разп.валове, ако не са синхронизирани няма да върви :multi:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега махни капазите на главите и инспектира? састоянието на валовете и кобилиците тези мотори са прочути с износването им виздалсум валове толкова износени че дори неотварят клапаните да засмучат или да исхвурлят изгорелите газове .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валовете, клапани, компресия са без грешка. Ангренажа е ок, проверено е зацепването. Турбото е инспектирано и работи перфектно, а геометрията и клапана се движат с лекота. Маслото за 10 000км не мърда с повече от милиметър.

Прави ми впечатление, че при много агресивно каране няма проблем и дори на 3-та с натискане на педала на газта ми премигва ASR-а ( превърта гуми) проблема се появява при каране на голяма предавка с постоянна скорост и рязко подаване на газ, колата ускорява до 2800- 3000 об/мин и зависва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакум помпа??? Какво става като вържеш турбото да бъде натоварено до дупка(хибридно беше по спомен)? Тогава върви ли? Ако върви значи някъде по вакумите бъркаш. Самите ел.вакумни клапани за управление на турбото малко трудно се тестват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като откача вакуума на клапана на турбото и след 2500 об. колата се побърква,но като закача всичко както трябва и тогава във високите влиза в авариен режим. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я пак че не разбрах как така ще откачаш клапана на турбото той управлява геометрията на турбината без него трябва да вървиш по зле и от 1Z :birthday: Откачи буксата на дебитомера и виж дали ще забива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как го откачиш и какво ще му закачиш. Ако направиш постоянен вакум и натовариш турбината до дупка ела да видиш какво става :)

ПП - Колега ако турбо ти прави над налягане по някаква причина обикновено симптомите са точно тия. Компа усети ли че турбо надуе повече и набива авариен понеже може да се разлети двигателя. Опитай да я ускоряваш по плавно и виж ще влезе ли в авариен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега вземи един ВАГ-Ком и я закачи - гледай колко и кога надува турбото + лимитерите на горивото (мисля че оригинално трябва да пускат 40 mg)+ дебитомера(трябва да дава повече от исканите стоиности).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я закача с ВАГ-КОМ турбото надува Actual Intake press 2450mbar до към 3000 оборота и веднага влиза в сервизен режим. Пробвах да регулирам клапана на турбото/да намаля налягането/, но проблема не е в него. Турбото си надува, но когато трябва да разтовари и не се получава и затова колата влиза в сервизен режим, защото ще гръмне турбината.

Като грешка ми излиза само :

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Редактирано от Lubaka Boy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ето де - това ти е проблема.Турбото пренадува или МАП сензора показва повече.Сега надува на 1.45.Оттук нататък се сещам два варианта - не са ти я изчистили/сглобили ,или малоумно сменен софт.Виж самия МАП сензор да не се е преебал като закачиш обикновен уред за мерене на налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това турбо не можеше ли да се регулира колко да променя геометрията. Да не би вакуума да си е в ред, но механично да не е нагласено и да не моге да ги премести достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може на почти всяко турбо да се настройва актуатора :)

Има вариант охлювите на турбината да не са на точните места(най-малкото на тези места който са били, ако си видял зор с монтажа 100% там е белята). От което следва промяна на разстоянието между актуатора и лостчето контролиращо променливата геометрия. Също е вариант ако турбото е било при гаражни майстори да не са го настроили правилно или въобще (на ухо ;) ).

Акатуатор викам на вакумния клапан на хибридните турбини ако някой не се сеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това турбо не можеше ли да се регулира колко да променя геометрията.

Не точно.Налягането го конторлира компютъра чрез сигнали към Н75 на база данните от МАП-а.Ако обаче актуатора за който говори колегата не е настроен правилно(или някой си е играл с него с цел вървеж)компа не може да регулира защото стига физическите лимити.Лесните неща който можеш да направиш за момента са да вземеш едни клещи и да видиш дали се мърда хубаво и има ход актуатора(лостчето на турбото),след това на ВАГ-а виж дали компа кара колата да прави 1,45 налягане (ако исканите стойности са толкова значи е пипан софта-малко вероятно ,но нищо не ти коства да го провериш).Следващата стъпка е да закачиш манометъра да видиш дали дава еднакви стойности с МАП-а(също е слабо вероятно,но е лесно за проверка).Ако въпросните неща са ОК трябва да ходиш да настроят/сглобят на ново турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не точно.Налягането го конторлира компютъра чрез сигнали към Н75 на база данните от МАП-а.Ако обаче актуатора за който говори колегата не е настроен правилно(или някой си е играл с него с цел вървеж)компа не може да регулира защото стига физическите лимити.Лесните неща който можеш да направиш за момента са да вземеш едни клещи и да видиш дали се мърда хубаво и има ход актуатора(лостчето на турбото),след това на ВАГ-а виж дали компа кара колата да прави 1,45 налягане (ако исканите стойности са толкова значи е пипан софта-малко вероятно ,но нищо не ти коства да го провериш).Следващата стъпка е да закачиш манометъра да видиш дали дава еднакви стойности с МАП-а(също е слабо вероятно,но е лесно за проверка).Ако въпросните неща са ОК трябва да ходиш да настроят/сглобят на ново турбото.

Хубаво си ме цитирал - не съм писал, че се настройва в компютъра, а точно за това, което и колегата пише. Физическа промяна на това колко вакуума да променя геометрията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Физическата настройка се прави от две неща:

-Интервалите за който работи вакумния клапан(а те зависят от сметки в компа)

-Положението на лостчето на геометрията, коригиращо се с резбата оста на актуатора...и също от болчето което ограничава хода.

ПП - Говорите за едни и същи неща. Важно е колегата да разбере :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би имаш впредвид интервала през който компютърът проверява колко е налягането.

Но това не може да е настройка, която се променя без презапис на епрома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега имах предвид интервалите от време в който компютъра "натоварва" турбината. Защото тя се натоварва само при нужда. Та и в процеса на натоварване се следи ако удари макс разтоварва за момент и от там имах предвид че ако актуатора не е на точното място се получават разлики от който колата се шашка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютърът не натоварва турбината, а я разтоварва. Ако не е натиснат педала компютърът колкото и да му се иска не може да завърти турбината.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че е нелогично и странно,но това се случи след махане на катализатора. Всички тези неща които сте споменали имат логика ,но преди махането на катализатора,колата си беше добре с тая разлика че в високите обороти малко мудно набираше.Днес ще отида да огледам внимателно отдолу как е махнат катализатора, защото започвам да си мился ,че нещо майсторчето което ми го маха може да е творил,но там където е катализатора по спомен няма нищо което да минава!

Знам ,че всеки го плюе този двигател и е пълен с проблеми,но колата е в много добро техническо състояние и много добре поддържана и преди мен, и от мен!

Поздрави на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютърът не натоварва турбината, а я разтоварва. Ако не е натиснат педала компютърът колкото и да му се иска не може да завърти турбината.

Мисля ,че не си прав (макар ид а не съм 100% убеден).Компа разтоварва при гейтови турбини.При променливата геометрия натоварва.Проблема става когато геометрията на турбината блокира в натоварено положение и във високите компа отпуска ,но геометрията седи зацепила в натоварено положение.

Не колега имах предвид интервалите от време в който компютъра "натоварва" турбината. Защото тя се натоварва само при нужда.

Не се натоварва при нужда ,а спрямо какво отчита като налягане в МАП сензора и това което е заложено в картите на софта.Компа се опитва да ги изравни тези двете неща.Ако обаче регулировката на лоста е човъркана и компа няма накъде повече да го дръпне чрез вакуум стойностите излизат от картата и минава в авариен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Имам Пасат Б5 1.9ТДИ 90 к.с. Правеше тоя проблем с аварийния режим и отначало се чудехме от какво е. ГНП-то беше наред. Проблема излезе, че е от пътищата на турбото. Влиза в авариен режим, защото не разтоварва турбината. Едната от късите свръзки на турбото беше цепната леко от долна страна и включва аварийния режим. Вчера пътувах за София и пак ми я направи тая мизерия. Отбих и с една отвертка свалих, проверих и наместих свръзките. Една леко ме съмняваше, че се е подмъкнала наместих и нея, и се оправи. Така, че колега провери внимателно пътищата на турбото, всичко трябва да е много прецизно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...