Jump to content

има ли риск да е крадена колата при положение че има BG номера от няколко месеца?


Recommended Posts

Съществува ОГРОМЕН риск колата да е със ЗАПОР (аз имах случай на МПС с два запорам, дори) от съдия изпълнител.

Ако някой има информация, къде другаде може да се провери за запор на МПС- моля да даде съвет.

Е добре той как така има право да я продаде ако е запорирана?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На един колега преди 2 месеца му прибраха на улицата чисто нова кола, купена от магазина.

Пусната за издирване в Европа. 1 месец чака прокурора да му я освободи.

Това е другата ситуация, в която можеш да станеш жертва на абсурда.

ето един случай:

Някога, някъде, е регистрирана крадена кола с пренабити номера. Същата кола после бива открадната и обявена за издирване от собственика, който няма представа, че колата е била с пренабити номера......Това се случва някога в миналото - преди години, някъде и няма никакво отношение към теб.

.......вече сме в наше време:

Минало е време и ти си купуваш нов (или почти нов) автомобил. За лош късмет номерът на рамата съвпада с пренабития номер, на автомобил който дори не знаеш че съществува (и който дори може да няма нищо общо с България и КАТ) и който се издирва. Конфискуват ти колата. Много лесно се доказва, че колата ти не е крадена и не е с пренабити номера. НО прокурорът иска около 1000лв за да прекрати преписката (иначе може да те влачи и повече от година, а през това време колата се разграбва от ченгетата на паркинга на Враня). Уреждаш въпросът по някакъв начин с прокурора и "ново двайсе. Колата ти е върната, но не можеш да я регистрираш, защото не е свалена от издирване. Тук вече трябва да дадеш пари на дознател (300-1000лв), или да пишеш до прокурор <_<.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре той как така има право да я продаде ако е запорирана?

Няма, но абсолютно умишлено го прави, нарушава и закона, като подписва декларациите с невярно съдържание по ДОПК.

Нямам информация дали при нотариусите може да се провери (пък и никой не го прави) върху даден автомобил им ли наложен запор.

В повечето случаи (да не кажа 100%) в КАТ отива единствено новия собственик, който вече е платил колата ...

А, като знаем каква ни е държавата, веднъж дадени пари , дори и след съд се вземат мнооого трудно, ако въобще се вземат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок но в крайна сметка могат ли да ти вземат колата щом е запорирана от предния собственик?

Като за начало няма да можеш да я регистрираш , после, предполагам автомобила ще се изземе от съдия-изпълнителя , а за теб - ни кинти ни кола. Остава да съдиш продавача за измама и да се наредиш на опашката от кредитори и да чакаш ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало няма да можеш да я регистрираш , после, предполагам автомобила ще се изземе от съдия-изпълнителя , а за теб - ни кинти ни кола. Остава да съдиш продавача за измама и да се наредиш на опашката от кредитори и да чакаш ...

Питах днес от КАТ служителка че няма да може да се регистрира но ще мога да си я карам аз до изясняване на случая и да си я регистрирам след това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гледайте това клипче http://vbox7.com/play:b66ee11b

Българският търговец, няма как да не е част от измамата, защото той е единствения който може да каже на италиянския застрахован, че колата вече е регистрирана с нови номера и, че вече може да бъде обявена за "открадната". Интересно ми е колко ли е трудно да се осъди италиянския тарикат собственик, и няма ли италиянски Бул Инс с Ге класи които също да се чувстват ощетени от цялата работа. :)

Редактирано от Oyama
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е че талянската маймуна "играе" с търговците.

Не мога да си обясня как се обявява дадена кола за открадната, при условие, че липсват оригиналните документи за собственост.

Предполагам, че колата е била регистрирана тук в БГ с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е че талянската маймуна "играе" с търговците.

Не мога да си обясня как се обявява дадена кола за открадната, при условие, че липсват оригиналните документи за собственост.

Предполагам, че колата е била регистрирана тук в БГ с тях.

В Италия са намерили начин да подправят лесно документите,затова става тази врътка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Италия са намерили начин да подправят лесно документите,затова става тази врътка.

Ми то има лесно ( ама кой да го свърши :bia: ) - вижда се къде са истинските документи и другия (вноситела или бившия собственик) отива на съд за фалшифициране на документи и кражба (застрахователна измама)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес по радиото казаха, че са хванати две коли издирвани от интерпол. И двете талянки и двете във Врачанско. Едната при опит за регистрация, а другата на паркинга на автокъща в село Гложене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от Италия какви въртели има не е истина. БГ джамбазина се договаря с италианеца да му даде например процент от цената на колата, оня направо си му я дава с 2 ключа,прави се копие на документите, изчаква се нашия да мине границата и да я регистрира тук, и италианеца я обявява за открадната там. Застрахователната компания му плаща застраховката. Докато информацията от Интерпол стигне до нашата база данни (за около 6-7 мецеса,не ме питайте защо толкова бавно) нашият си кара колата спокойно. Когато обаче инфото постъпи, пича си има човек в КАТ който му снася. Тогава джамбазина я пуска на ниска цена за да клъвне някой бързо,защото колата вече пари. Продава се, парите в джоба и беж. Резултат: от една кола която струва 15 000, 2 бона отиват за италианеца, 1 000 за човека в КАТ, 1000 за подправка на документи, и...... поне 10К остават за джамбазина, а купувача, който съвестно отива да си я регистрира пие една студена вода,защото колата се конфискува и започва следствие "срещу неизвестен извършител". Цифрите са приблизителни,но схемата е такава,така че внимавайте с италианките много. Само там допускат такова нагло подправяне на оригинални документи.

Извинявай за въпроса но ти в коя година живееш???Сигурно си ги чувал тия работи но не си разбрал периода през които са вървели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох доста мнения в тази тема и мога да споделя следното. Ако искате да сте сигурни , че автомобила които купувате е редовен както писа по горе един колега отивате в най близката Областна Дирекция на МВР и за около 50 или 60 лева ви се парави експертиза за интервенции по рамата или двигателя. Тази експертиза не се прави при регистрация на автомобил защото няма начин всички автомобили да се проверяват по този начин. При пререгистрация и нова регистрация се прави подобна експертиза при съмнения от страна на служителя които е на канала. За някои по скъпи автомобили нов внос е задължителна но трябва да срува поне над 40-50 К. Така, че няма страшно да се натресеш на краден автомобил ако не спестиш 50-60 лева. А схемите са много и са различни но коментираните до момента с темата са доста стари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за въпроса но ти в коя година живееш???Сигурно си ги чувал тия работи но не си разбрал периода през които са вървели.

Пич, като не си наясно не се изказвай неподготвен, и не съм чувал нищо, ами изгорях с мотор за 7 бона, запориран точно по тази схема, още е в полицията!!! Ако си толкова отворен, защо не го освободиш, сега цената му е около 4К, веднага получаваш 1000лв за старанието. Имаме ли сделка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за въпроса но ти в коя година живееш???Сигурно си ги чувал тия работи но не си разбрал периода през които са вървели.

Колега, изгледай линка от предаването на БТВ и ще видиш, че тия неща се случват и сега ...

Проблема е друг ... Държавата(или по-скоро служителите И) не правят нищо с което да защитят правата на гражданите.

... Ако искате да сте сигурни , че автомобила които купувате е редовен както писа по горе един колега отивате в най близката Областна Дирекция на МВР и за около 50 или 60 лева ви се парави експертиза за интервенции по рамата или двигателя. Тази експертиза не се прави при регистрация на автомобил защото няма начин всички автомобили да се проверяват по този начин. При пререгистрация и нова регистрация се прави подобна експертиза при съмнения от страна на служителя които е на канала. За някои по скъпи автомобили нов внос е задължителна но трябва да срува поне над 40-50 К. Така, че няма страшно да се натресеш на краден автомобил ако не спестиш 50-60 лева. А схемите са много и са различни но коментираните до момента с темата са доста стари.

Пич, чети и гледай, не дей само да пишеш . Мерцедеса от предаването има направена точно такава експертиза и тя установява само и единствено две неща

1-Дали по Рамата НЯМА (или има) интервенция ...

2-Дали към датата на справката колата не е в масивите, като обявена за издирване , от БГ или Интерпол ...

Мерцедеса е обявен за издирване от бившия собственик след регистрацията му в БГ. :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, като не си наясно не се изказвай неподготвен, и не съм чувал нищо, ами изгорях с мотор за 7 бона, запориран точно по тази схема, още е в полицията!!! Ако си толкова отворен, защо не го освободиш, сега цената му е около 4К, веднага получаваш 1000лв за старанието. Имаме ли сделка?

Така сега ако и твоят мотор е с неустановен статут от къде как е и от кого е краден,а също и чия собственост освен на тебе е опитай с прокурора наблюдаващ твоето дело да ти го даде на отговорно пазене като поне в този случай няма да можеш да го продаваш но поне ще си го караш успех.

Колега, изгледай линка от предаването на БТВ и ще видиш, че тия неща се случват и сега ...

Проблема е друг ... Държавата(или по-скоро служителите И) не правят нищо с което да защитят правата на гражданите.

Пич, чети и гледай, не дей само да пишеш . Мерцедеса от предаването има направена точно такава експертиза и тя установява само и единствено две неща

1-Дали по Рамата НЯМА (или има) интервенция ...

2-Дали към датата на справката колата не е в масивите, като обявена за издирване , от БГ или Интерпол ...

Мерцедеса е обявен за издирване от бившия собственик след регистрацията му в БГ. :)

Явно не си изгледал материала до край. Споменаха нещо за 01.01.11 год. от рода на шенгенска информационна система с която в реално време могат да се правят справки дали даден автомобил се изидирва от интерпол, което също вероятно ще влезе в заявената от когото и да е справка. И мерцедеса не е обявен след регистрацията му в БГ а справката е направена един месец след регистрацията ако гледа внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Явно не си изгледал материала до край. Споменаха нещо за 01.01.11 год. от рода на шенгенска информационна система с която в реално време могат да се правят справки дали даден автомобил се изидирва от интерпол, което също вероятно ще влезе в заявената от когото и да е справка. И мерцедеса не е обявен след регистрацията му в БГ а справката е направена един месец след регистрацията ако гледа внимателно.

Или не можеш да четеш или си глух :)

Айде пак :

Справката, която показват в материала е направена от търговеца "три месеца преди сделката" и е представена на купувача при покупката . Колата е редовно регистрирана в КАТ и дни след това е обявена за открадната в Италия. Месеци след това спират колата и я изземват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на запора, мога да кажа, че дори собственика може още да не е разбрал. Изключвам измамите. Например в случай на обезпечаване на вземането, т.е. ако някой Ви дължи пари, не завеждате веднага иск, защото оня като го призоват ще се усети и ще почне да разпродава. Искането от съда за допускане на обезпечителните мерки предхожда осъдителния иск. Ако съдът го уважи (а това се прави с цел докато тече бъдещото дело, ответника да не може да продава)налагат мерките - запор на движимите имущества и сметките, възбрана върху недвижимите имоти и т.н. След като вече се предяви осъдителния иск, ответника тръгва да продава, ама хоп-запори и възбрани. Както казваше в учебника си навремето покойния Живко Сталев, целта е "Бързина и изненада" :)

По отношение на въпроса за нотариуса, то същия няма задължението да проверява, дали върху МПС има запор. Него го интересува, дали продавача е собственик или упълномощено лице, което може да продава съответното МПС.

Що се касае до самия запор, вещта може да се продаде и запорирана, но кредитора може да поиска обявяването на сделката за недействителна, по отношение на него. Или с две думи, купувачът на запорирана кола ще си остане такъв, но просто кредитора може да насочи изпълнението именно към тази вещ, разбирайте публична продажба и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Що се касае до самия запор, вещта може да се продаде и запорирана, но кредитора може да поиска обявяването на сделката за недействителна, по отношение на него. Или с две думи, купувачът на запорирана кола ще си остане такъв, но просто кредитора може да насочи изпълнението именно към тази вещ, разбирайте публична продажба и т.н.

Виждам че си "в час" с темата ... та ще питам пак:

1- В случая със запор на МПС - има ли начин, място, регистър и т.н. където купувачът преди да иде в КАТ (и да е платил вече колата), да разбери върху нея има или няма наложен запор.

2-Какво става, ако вече колата е платена и в КАТ откажат да сменят собствеността, поради наложен запор? (аз си мисля, че пари посмъртно няма как да се върнат, защото по закон, купувачът ще се нареди на опашката от кредитори и ще чака ... да се оплаче на "арменския поп" , освен ако продавачът не е достатъчно заможен от към МПС-та и имоти)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно в самия КАТ това обстоятелство се отразява в регистъра (много купувачи са разбрали едва като са отишли там да пререгистрират или регистрират-ако е нов внос). Зависи и кой е поискал мярката. Може да е за неплатени данъци, за задължения към Топлофикация (точно за нея не съм чувал за запор в/у мпс), за задължения към банка и т.н. Все пак, в много случаи те канят да изпълниш доброволно и едва тогава пристъпват към мерките. Примера който дадох, обикновено се използва, ако например ти си дал пари на заем на някого, та преди да заведеш същинския иск, искаш от съда да ти допусне запор върху изброените по горе движими вещи или възбрана. Между търговски субекти е същото.

Така. КАТ не могат да откажа да прехвърлят собствеността, защото същата вече е прехвърлена по силата на договора. Просто това понятие често се бърка. Собственик на автомобила си ти и това е станало въз основа на договора за продажба. В КАТ просто я пререгистрират, въз основа на това, че МПС-то си е сменило собствеността и новия собственик има това задължение. Дори ако се зачетете по задълбочено и самият ЗДП говори за лицето което е придобило собствеността, че има задължение да отиде да промени регистрацията, като си носи и договора. Т.е. собствеността вече е променена.

По друг начин стои въпроса за промяна на собствеността по отношение на запорираните вещи. Да, сменена е, но просто сделката ще е недействителна спрямо третите лица, които са кредитори на лицето, продало ти МПС-то.

Малко вероятно е, но както е казал Достоевски "Действителността е най-фантастичното нещо, което може да ни се случи", та може сутринта да провериш, че всичко е ОК, да отидете при нотариуса, да прехвърлите колата и после като отидеш следобяда до КАТ, да се окаже, че точно в този промеждутък е наложен запора. В случая, то запора може да е наложен преди това, а КАТ просто са уведомени. Иначе не съм кой знае какъв специалист по изпълнително призводство и т.н., ама като цяло, риск винаги има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

С няколко думи:

100% сигурност няма, единствената защита е само и единствено ако се плаща на продавача след регистрацията в КАТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...