zAx Публикувано 1 Март 2011 Доклад Share Публикувано 1 Март 2011 Здравейте Преди 8 месеца правих основен ремонт на автоматична скоростна кутия на Audi A6 2.5TDI 2001-ва година. Тя се строши след като и смениха маслото. От тогава имам някакви предрасъдъци от гледна точка смяна на масло в скоростната кутия. След ремонта ме предупредиха след 3-4 хиляди километра да и сменя маслото. Не го смених тъй като ме е страх да не се счупи отново - а ремонта никак не е евтин 3000лв.Сега съм минал може би около 10 000 км общо от тогава. Нямам проблеми със скоростната кутия но реших все пак да се поинтересувам как да постъпя. Да сменям или да не сменям? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 1 Март 2011 Доклад Share Публикувано 1 Март 2011 Ами според мен си се вкарал яко във ФИЛМ. След смяна на масло/ХУБАВО/ и задължително /ХУБАВ/ маслен филтър на кутията няма никаква ама никаква предпоставка за Счупване на кутията. Нали заради това се обслужва за да се махне гъстото и мръсно масло. Сега ако филтърът новия е бил калпав в смисъл филтърният елемент се е разкъсал и е навлезнал вътре много вероятно е да се повреди. Другият вариант е просто се застъпва вграден дефект плюс смяна на масло А сега е хубаво наистина да го погледнеш какво е маслото, защото се предполага че след ремонта има много груби частици от напасването на частите които ги е увлякло маслото и/или/ ги е отложило във филтъра и разтворило то самото до някаква степен. 100 % е мръсно и малко по-гъсто от нужното.Мое мнение Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanaki74 Публикувано 1 Март 2011 Доклад Share Публикувано 1 Март 2011 Kъде си правил ремонта?Веднага ли след смяната на маслото ти се скапа?Каква ти е кутията?Чипната ли е колата?И мисля даже,че си закъснял със смяната след ремонта,защото предполагам са ти дали и няква гаранция(все пак за основен ремонт става дума)? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKELL BEGA4KA Публикувано 1 Март 2011 Доклад Share Публикувано 1 Март 2011 колега чувал сьм че маслото на автоматичните кутии се сменя при работещ двигател,ако не са спазили процедурата кутията поема по малко масло,можеби там е причината за счупване на твоята кутия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marti-madrid Публикувано 1 Март 2011 Доклад Share Публикувано 1 Март 2011 Здравейте Преди 8 месеца правих основен ремонт на автоматична скоростна кутия на Audi A6 2.5TDI 2001-ва година. Тя се строши след като и смениха маслото. От тогава имам някакви предрасъдъци от гледна точка смяна на масло в скоростната кутия. След ремонта ме предупредиха след 3-4 хиляди километра да и сменя маслото. Не го смених тъй като ме е страх да не се счупи отново - а ремонта никак не е евтин 3000лв.Сега съм минал може би около 10 000 км общо от тогава. Нямам проблеми със скоростната кутия но реших все пак да се поинтересувам как да постъпя. Да сменям или да не сменям?Примен се получи сьщ ото,И аз правих ремонт ито в уторизиран сервис на АУДИ това в Мадрид,Платих 1840евро,имам пломба и 2 години гаранция, И нетрябва дасе сменя маслото докато не изтече гаранцията,питах като си вземах колата,такаче ако имаш гаранция подобре нея пипаи, ,,така мисля аз,, Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 2 Март 2011 Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 Вероятната причина за повреда след смяна на масло е че никой не го е сменял преди теб, вътре маслото е с висок вискозитет от прах/кал. След смяна това изчезва, вискозитета пада/респективно налягането, може да се появи теч и така. Поне това е моето мнение. Маслото се сменя след ремонт поради това, че поне сервизите тук не могат да осигурят стерилната среда от която се нуждае сглобяването на такъв деликатен механизъм - по детайлите остава полепен прах и песъчинки, който след известно каране се набиват в филтъра или се утаяват в картера - целта на смяната е да измие боклуците вкарани след ремонта, също ако има и стружки от напасването на някой детайли. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 2 Март 2011 Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 (Редактирано) колега чувал сьм че маслото на автоматичните кутии се сменя при работещ двигател,ако не са спазили процедурата кутията поема по малко масло,можеби там е причината за счупване на твоята кутияНяма нищо подобно. Смяната на масла в автоматичните кутии не е като при двигателите с пробване на нивото. Там си има определен литраж и се спазва така че не е това причината. Пък относно ремонта на колегата в Ауди Мадрид- зависи какво са ти сменяли в кутията, затова може да не искат смянана масло след определен минимален пробег. Редактирано 2 Март 2011 от Michael Petrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RTV6 Публикувано 2 Март 2011 Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 Ами според мен си се вкарал яко във ФИЛМ. След смяна на масло/ХУБАВО/ и задължително /ХУБАВ/ маслен филтър на кутията няма никаква ама никаква предпоставка за Счупване на кутията. Нали заради това се обслужва за да се махне гъстото и мръсно масло. Сега ако филтърът новия е бил калпав в смисъл филтърният елемент се е разкъсал и е навлезнал вътре много вероятно е да се повреди. Другият вариант е просто се застъпва вграден дефект плюс смяна на масло А сега е хубаво наистина да го погледнеш какво е маслото, защото се предполага че след ремонта има много груби частици от напасването на частите които ги е увлякло маслото и/или/ ги е отложило във филтъра и разтворило то самото до някаква степен. 100 % е мръсно и малко по-гъсто от нужното.Мое мнение Прав е колегата и да добавя само ,че щом са ти казали да го смениш явно си знаят майсторлъка и предполагат че ще има известно количество стружки и утайки след 3-4хил.км.Пък и принципно след основен ремонт на някой агрегат който разчита на маслоохлаждане и смазване е добре след определен период да му се смени маслото и филтъра за да няма предпоставки после за запушване на маслената магистрала и това да доведе да прегряване и нов основен ремонт. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zAx Публикувано 2 Март 2011 Автор Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 Благодаря за коментарите и съветите. Гаранцията вече и падна така, че явно ще сменям маслото Бихте ли препоръчали читав сервиз за това и горе долу колко пари струва? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 2 Март 2011 Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 Аз съм ползвал два пъти Гемини4. Още имат промоция за 182лв - масло, филтър и гарнитура: http://www.gemini4.com/promotions.php Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefan_teko Публикувано 2 Март 2011 Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 (Редактирано) Тя се строши след като и смениха маслото!!!!Ето заради това несмея да си сменям и аз маслото в скоростната кутия предния собственик които я е карал не е сменял маслото в скоростите преди да я вкарат от германия нз дали са го сменяли и честно да си призная неми се дават 3,4хилки за основен ремонт на скоростна кутия :С:С:С!!! Незнам от колко време не е сменяно и както пишат в някои постове може да се получи същото и при мен какво да правя помагаите Редактирано 2 Март 2011 от stefan_teko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
destino Публикувано 2 Март 2011 Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 За 33 години живот, по-голяма дилема, от това, дали да си сменя маслото в кутията или не,не съм имал. За С5 1999г. важи ли това да се кара до край, ако няма проблеми, или това е за по-късните модели?От Порше Пловдив, казаха, че трябвало да се сменя на 90-100к километра. Това удоволствие при тях струва около 550 лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 2 Март 2011 Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=94160&st=0&p=1465733&hl=5hp19&fromsearch=1entry1465733 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefan_teko Публикувано 2 Март 2011 Доклад Share Публикувано 2 Март 2011 За 33 години живот, по-голяма дилема, от това, дали да си сменя маслото в кутията или не,не съм имал. За С5 1999г. важи ли това да се кара до край, ако няма проблеми, или това е за по-късните модели?От Порше Пловдив, казаха, че трябвало да се сменя на 90-100к километра. Това удоволствие при тях струва около 550 лв.Колега и аз съм пред тази дилема и нз какво да правя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kakadu Публикувано 17 Март 2011 Доклад Share Публикувано 17 Март 2011 Здравейте колеги!Карам Пасат 2.5 тди типтроник.И аз като повечето от вас не смеех да сменя маслото в кутията,докато един прекрасен слънчев ден не започна да прави магарии-да придърпва,да сменя/да не сменя предавките когато трябва,когато сложиш лоста на D зацепваше с удар!!!!!!!!!Викам си край!!!Отивам в сервиза и майсторът ми казва първо да сменим маслото пък тогава ще мислим какво ще правим(меко казано ми изглеждаше несериозен съвет),казах си по-добре да пробвам преди да сваляме кутия и да правим ремонти за 1,2,3 хилядарки.Оставих колата и след 2 часа ми звъни момчето да ходя да си я взема-аз го питам дали я е покарал,а той казва че само са я извадили от канала.Помолих го да направи едно кръгче и пак да ми звънне...звъни ми той и вика всичко е наред ела си взимай колата.Та не можах да повярвам като си се качих в нея че всичко описано по горе е само спомен.Той каза че има съмнения че маслото не е сменяно никога-съветът му беше да покарам с месец,два и пак да сменя маслото,защото кутията събира около 10 л (съвсем грубо го казвам),а реално не може да се източи повече от около 6л.Без да се замислям ще ида да го сменя отново тези дни,а също така съжалявам и до ден днешен че не го смених още като купих колата и съм карал толкова време така.Мой съвет е:Колеги сменяйте си маслата за да нямате проблеми и да избегнете скъпи ремонти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 17 Март 2011 Доклад Share Публикувано 17 Март 2011 (Редактирано) След НЕ-СМЯНА на маслото , се случват всички тия чудеса дет ги пишете тука. Когато стане гъсто като КИСЕЛО МЛЯКО няма как да циркулира нормално през Помпата и Маслените "Дюзи" вътре в кутията и тя почва да включва скоростите като все едно си във ВЛАК или отказва да ги включва изобщо. Препоръчвам смяна на масло от 70 000 до 110 000 км. задължително е да се монтира скъп филтърен елемент за да не се чудите после защо след смяната на маслото се строшила кутията. Защото на кофти филтрите, филтърният елемент се разлага и засмуква увлечен от налягането на маслото и вътре става една война не ви е работа. Спасение после НяМа.. Така че умната и не се скъпете за любимото добиче. А за по-старите кутии които са с затопляне на маслото през ОХЛАЖДАЩИЯТ КОЛАТА радиатор- внимавайте дали в антифриза има малко или малко в повече масълце разбито на БОЗИЧКА, индикация на 100% че се е пукнала серпентината и в скоростната ви кутия вече освен масло циркулира и охлаждаща течност, която след много кратко време прави автоматика КАПУТ. Редактирано 17 Март 2011 от Michael Petrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A6 2.5 TDI 180 Публикувано 25 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 ЗДРАВЕИТЕ ИСКАМ ДА ПОПИТАМ ЗА МОЯТА А6 ИЗТЕ4Е МИ МАСЛОТО ОТ КУТИЯТА КАКТО КАРАШЕ ЖЕНА МИ ОТИДОХ И Я ПРИБРАХ НА ДАРПАНЕ ОТ КЪДЕ МОЖЕ ДА Е ИЗТЕКЛО НИЩО НЕ СЕ ВИЖДА КАТО Я ГЛЕДАХ ОТ ДОЛУ И СЕГА СЪМ Я ЗАЦЕПИЛ В ДВОРА Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A6 2.5 TDI 180 Публикувано 25 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 НЯКОИ АКО Е ИМАЛ СЪШИЯ ПРОБЛЕМ ИЛИ Е ПОПАДАЛ ДА СПОДЕЛИ АКО МОЖЕ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Denyo Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 Или от хидрото или маслената помпа,и не е трябвало да се дърпа без масло......сигурно е мармалад вътре Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
darude Публикувано 2 Юли 2019 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2019 Здравейте колеги.От скоро съм собственик на AUDI A6 2.5TDI AVANT 180 кс. Автомат.Проблема е следният:При студено време и каране на къси разстояния сменя скоростите без проблем както в низходящ така и в възходящ ред.Когато се кара повече от 100-ина км. или е много топло сменя скорости само надолу а нагоре се изцежда все едно е на спортен режим и сменя след 3500 оборота.До колкото знам от предишният собственик маслото не е сменяно...Въпросът ми е дали проблема е в маслото и след смяна на масло и филтър на кутията ще се оправи?Благодарен ще съм на всеки дал мнение сблъсквал се с подобен проблем,или дал съвет. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване