Jump to content

Въпрос за използване на смукача


Recommended Posts

Колеги, имам следния въпрос свързан с смукача неавтоматичен....Да си призная не съм много на ТИ с тази джаджа, ама това е защото не мога да получа качествена информация.. :bia: Ще ви бъда много благодарен, ако ми разясните някои неща( как точно действа).И нещо друго ...казаха ми,че в дните когато е много студено било хубаво смукача да е дръпнат,дори когато не използваш колата, та на сутринта или когато ти потрябва :bia: да запалиш по- лесно :wall: . Така ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеее, това си е въпрос за Лада клуб. :bia:

Смукача е една клапа която ограничава въздуха към карбуратора. По този начин обогатява сместта което е нужно при студен двигател.

Сам се сети че няма нужда да "дърпаш" смукача ако не ти трябва. А ти трябва при палене на студен двигател.

Процедурата е:

1. Дърпаш смукача до края

2. Палиш

Когато колата започне да загрява (вдига обороти) връщаш смукача постепенно до пълно затваряне.

И това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеее, това си е въпрос за Лада клуб.  :bia:

:bia: Може и така да е.. :bia:, grizzly, мерси за инфото.. :bia: Обаче имам и още едно питане :bia: .Когато си на 2- ра примерно( при дръпнат смукач) колата, без да натискаш газта си поддържа някви обороти и колата продължава да се движи.. :bia: ..Какво е обяснението тука :bia:

Благодаря предварително за отговора на тъпия въпрос :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма обяснение. Това е мистика. :bia:

Шегувам се.

Ами смукача обогатява сместта което в известна степен е близко до натискане на педала на газта. Така или иначе в този режим двигателя има по-високи обороти. Колата и без смукач ще си поддържа някаква скорост на празен ход.

Освен това към смукача има и разни други хитри дреболии като вакуумен изключвател и др. Които правят работата му по качествена.

Най-важното при работа със смукача е:

1. Да се връща съобразно загряването на мотора. Прави се на слух по оборотите на празния ход да не са прекалено високи.

2. Да не забравяш да върнеш смукача като се стопли мотора. Иначе се получава богата смес което не се отразява добре на мотора (не върви) и на джоба (изпразва се по-бързо)

Ако дръпнеш смукача на загрят мотор той ще започне да се "дави" и няма да развие достатъчна мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз на моита 80-ка преди кат дръпнех смукача и то се осещаше как педала на газта потъва малко.Тва е същото и като си държиш крака на педала той смукача опъва и малко жилото на газта в студеното е добре преди да тръгнеш 5 мин колата да поработи на смукач

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да и аз на моята това съм го забелязъл кат дръпнех смукача и то се осещаше как педала на газта потъва малко но и друго по-лесно ми е да запаля без смукач и после да го дръпна да държи оборотите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях така на смукач много се давеше дърпах го чак след като запаля веднага.Пък баща ми нз защо ама вечер я гасеше на смукач и викаше после че сутрин по-лесно му палела.Ама тя зимата и без тва свършва :blink::motz::respekt::rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го използвах този прийом кагато карах Лада.Предполагам важи и за всички карбураторни двигатели.Преди да изгасиш форсираш двигателя и без да отпускаш педала на газта изключваш запалването. Двигателя засмуква горивна смес която си остава поне в два от цилиндрите.След като спре въртенето на мотора дръпваш смукача и тогава отпускаш педала на газта.Предполага се че остава смес и в смукателните колектори понеже е студено и няма изпарение. Това е само теоритично но действа.

И като сме почнали за смукача да ви кажа че един мой колега пишман шофьор пропътува разстоянието от Свиленград до Враца със дръпнат смукач на новата си навремето Жигулка. Коментара след това беше " Оно въри като хала ама гълта като ламя!" :respekt:

Редактирано от niky_ecc
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Лелеее, това си е въпрос за Лада клуб. :bia:

Смукача е една клапа която ограничава въздуха към карбуратора. По този начин обогатява сместта което е нужно при студен двигател.

Сам се сети че няма нужда да "дърпаш" смукача ако не ти трябва. А ти трябва при палене на студен двигател.

Процедурата е:

1. Дърпаш смукача до края

2. Палиш

Когато колата започне да загрява (вдига обороти) връщаш смукача постепенно до пълно затваряне.

И това е.

браво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ня първата ми кола рено 5 с 1.1 двигател , бях със смукач. Рано сутрин паля с дръпнат смукач и колата е на 6 обаче проблема беше че нямах като екстра да ми показва дали колата е загряла или не е , нямше температура и всичкко се караше по нюх, където по работата на двигателя , къде по лично усмотрение си връщах смукача лека по лека.

Пък сега вкарваш ключа въртиш даваш газ и караш.

Къде остана тръпката от шьофирането ми кажете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епаа айде, ако искаш дай твойта А4ка аз ти давам една кола със смукач и си стискаме ръцете :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ня първата ми кола рено 5 с 1.1 двигател , бях със смукач. Рано сутрин паля с дръпнат смукач и колата е на 6 обаче проблема беше че нямах като екстра да ми показва дали колата е загряла или не е , нямше температура и всичкко се караше по нюх, където по работата на двигателя , къде по лично усмотрение си връщах смукача лека по лека.

Пък сега вкарваш ключа въртиш даваш газ и караш.

Къде остана тръпката от шьофирането ми кажете.

Още си я има, особено Б3-ка с NE мотор. По-малко електроника. wub.gif

Смукача е с 3 степени, винаги си паля на 2-ра степен и след минута-две връщам на 1-ва, докато позагрее колата. Изключение прави зимата, когато в големите студове паля на 3-та степен.

И винаги задължително 4-5 напомпвания на газта, преди палене, на студен мотор, разбира се.

Няма го нахалния дебитормер, има винтче с пружинка на карбуратора.

Няма го подкачването на бензина, има го напомпването на газта.

Общо взето, по-малко спомагателна електроника, по-малко проблеми. Заради това се носи славата на NE, като непретенциозен двигател. Просто го обожавам. biggrin.gif

ПС. Това с изгасянето на мотора, докато се подава газ, ми се струва, че по-скоро ще задави мотора и паленето ще стане дори по-трудно. unsure.gif

Редактирано от Nikkie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 На една лада комби дето имахме по едно време, зимата реното на баща ми 21 1.8 моно върти върти и не може да запали  а аз на ладата отварям капака подкачам няколко пъти помпичката за бензина, опъвам смукача до край и на второто вът и колата изгрява, ей с това много дразнех баща ми, все пак той беше модерния. 

Редактирано от KPACEH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, Ладата имаше ръчка на бенз.помпа за ръчно подкачване.

Палил съм я няколо пъти и с манивела. Интересно преживяване.

Подкачвам ръчно бензин за да е готов карбуратора, развъртам 2-3 пъти за да раздвижа нещата, дърпам смукача до край, давам на контакт и въртя с манивелата. И изведнъж в тишината двигателя набира плавно и стартира. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...