Jump to content

АГУ и дебитомер на ауди 100 след гърмеж


Recommended Posts

Здравейте,

Карам Ауди 100/94г. с двигател AAD 2000/115к, пълен механичен KE Jetronic инжекцион. Имам монтирана обикновенна газова уредба Lovato с електронен ключ. Ползвам я от година, като от време на време гърмеше - особенно при рязко натискане на газта при изпреварване. Оборотите ми бяха малко нестабилни 1100 - 1200. Преди около месец гръмна яко и повреди дебитомера. На бензин изчезнаха ниските и под 1500 оборота директно гаснеше. На газ почна да гасне. След много мъки и неволи и ровене по форумите (благодарение и на този тук) успях да си оправя нещата. Ето как стана.

1. Дебитомер - оказа се че след гърмежа, освен изкривяването на клапата са се обърнали и четките на потенциометъра. Явно при по-силен гърмеж четките подминават платката на потенциометъра в долния край и се обръщат при връщането си обратно от предпазния тампон. Обърнах ги обратно и сега горе-долу работи добре. Естествено потенциометър е поизносен в участъка където се използва най-много (1000 - 3000 оборота). Другия голям проблем в дебитомера беше иглата на главата на инжекциона. При гърмежа се беше променило разстоянието между иглата и клапата на дебитомера и от това колата гаснеше директно под 1500-1600 оборота. Това го коригирах чрез регулировъчния болт за сместа, който се намира между главата на инжекциона и дебитомерната клапа (гофрирания маркуч). Първо завътях регулировъчния винт така, че да няма луфт когато клапата на дебитомера се движи ръчно нагоре надолу. Много е важно преди това колата да е поработила малко за да има налягане в бензинопроводите и в главата на инжекциона. След това към регулатора на налягането монтиран на дебитомера се свързва амперметър и се настройва при напълно загряла кола на ниски обороти токът да е 2.5ma +- 2ma(това го намерих в един руски сайт), като ако е в ред ламбда сондата тези показания неперекъснато се променят в този диапазон при работа на двигателя на ниски обороти. Естественно проверих и всички маркучи за да не смуче въздух. Това кето също е от голямо значение но може би не е свързано с гърмежа е, че при мен втората дроселна клапа не винаги затваряше добре и от това нещо ми играеха оборотите на газ и бензин, а също така на бензин между 1000-2000 оборота имаше леко зачудване на двигателя при подаване на газ. Първо мислех, че проблема е в износването на потенциометъра, но след като поставих допълнителна пружинка (от Лада за газта) на втората клапа проблема изчезна.

2. Газова уредба. Както са казали хората "докато нещо не се развали, не може да се оправи". Докато си оправях дебитомера карах само на газ и бях изключил кабела на потенциометъра на дебитомера и ето как реших проблема с лошите ниски обороти и гърмежите от време на време:

Поставих реле, което да изключва средния край на потенциометъра на дебитомера, когато колата е на газ. Резултатът беше, че оборотите заспаха на 900 и от тогава насам, без значение колко рязко натискам газта и на какви обороти съм колата набира отлично и вече не ГЪРМИ! Явно проблемът е бил в това, че моторчето за ниските обороти е подавало повече въздух, сместа е обеднявала (все пак ламбда сондата е предвидена да регулира сместа на бензин) и това е довеждало до гърмежите. Сега в момента на газ ми гори около 12-13/100 градско (50% от времето с пуснат климатик) и 10/100 извънградско при 120км/ч с пуснат климатик през цялото време (тази събота и неделя ходих до Пловдив в големите жеги и не съм спирал климатика изобщо) и 8.5/100 извънградско без климатик.

Така че в момента почти всичко е в ред но има малки неща за доправяне:

1. Тъй като за да обърна четките на потенциометъра на дебитомера се наложи да сваля потенциометъра, сега е необходимо да го донастроя по финно. За целта има ли възможност някой със същия потенциометър и дебитомер (двигателят ми е AAD, 2000/115k пълен инжекцион) да замери съпротивлението на изключен двигател и свален куплунг между 2 и 3 краче (средното и долното) на потенциометъра? Сега на бензин ми държи около 1300 оборота (без значение топъл/студен двигател) и е необходимо да го донастроя.

2. Понеже когато съм на газ потенциометърът е изключен и съответно моторчето вече не регулира ниските обороти, когато включа климатика оборотите падат на около 200 и някой път гасне, трябва да ги вдигна някак изкуственно. За сега за да реша проблема съм свързал едно реле през диод към превклювателя за ниските обороти на педала на газта и към + на клапана на газта, така че на ниски обороти (когато съм на газ) ми спира компресора на климатика а при подаване на газ го пуска. Обаче има някои кусури - при всяко пускане на педала на газта, дори и когато колата е на скорост климатика се изключва. Това води в някой случаи особено в градски условия до често включване и изключване и незнам дали няма някакъв проблем за компресора на климатика. Може би по-доброто решение е някак да се вдигат оборотите при включен климатик или ако някой има схема на прагов оборотомер, който при 1000 оборота да спира компресора а при около 1200 да го пуска отново.

Голямо писане падна, дано не забравите за какво иде реч докато го прочетете. Малко се поувлякох.

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Браво, само напиши какво си имал впредвид под "средния край".

За климатика на газ- слагало се някаква джаджа, която подава напрежение на моторето за п.х. когато си на газ

А и още - можеш ли да ми пуснеш снимкакак ти е вързана газовата, че на газ с климатик не може да потегли изобщо (също Ауди 100 ААД автомат)

Редактирано от kostadyn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

Мисля че е KE-Motronic, потенциометърът се намира от лявата страна на дебитомера и е с три крака. 2-рия крак е средния. Ако е възможно да се премери между него (средния) и долния крак, който мисля, че е 3-ти. Обаче преди да се замери е хубаво колата да поработи около 1 мин. на бензин за да може след спирането на двигателя потенциометърът да остане на необходимото положение. Ще ми бъде от голяма полза ако някой успее да го замери, че в момента оборотите на бензин са ми около 1500. Джаджата за реглажа на оборотите за климатика е 35лв. Днес проверих. Обаче за да се постави е необходимо на бензин оборотите да са нормални (900 -1000) за да работи коректно и на газ. Кое по-точно ти е необходимо да се снима - плочката ли? При мен с климатик нормално потегля (аз съм с ръчни скорости) при теб с автомат дори трябва да е още по-добре!

Поздрави

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за темата, Вальо! Днеска от мен две "греди". Първа: Колегата с Ауди като твоето заминал сутринта за провинцията. Втора: Измерих съпротивлението на моя КЕ Мотроник м/у 2 и 3 краче и се оказа 0ома. Все пак да попитам: не трябва ли да провериш волтажа м/у 2 и 3 краче на празен ход? Трябва да е 0,5-0,7волта. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Благодаря за бързия отговор. Преди да си премеря напрежението на ниски обороти, трябва да регулирам потенциометъра "грубо", защото в момента на бензин на загряла кола оборотите са ми 1500 и ще ме излъже. Хубаво е ако можеш да замериш м/у средното и долното краче на потенциометъра с цифров мултицет. Мисля че трябва да е около 1ком. Крачетата са много наблизо да не би случайно да си ги дал на късо при меренето? Колата е изгасена, не на контакт и буксата е извадена от потенциометъра нали? Извинявай за притеснението, ама трябва да го настроя първоначално за да мога после да си оправя оборотите.

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що го премерих пак - 4,7килоома! Сутринта явно съм спал... Все пак е далече от 1ком. Май и моя дебитомер е попре..ан. Как се настройва до 1килоом? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за снимките Моята е почти същата, само би ли ми казал каква е тази джаджа с бронзов цвят, сложена на мястото на моторчето за празен ход (то нали е вкарано в плочката)

При мен там има тапа.

Имам някакъв проблем с с оборотите на празен ход, но не знам кой майстор да търся вече.

На бензин след здраво каране в града започва да прехълцва и да работи с прекъсвания.

и на газ с е усеща но по-слабо

От друга страна на газ на празен ход пък са ниски, а при включен климатик направо гасне

Мисля да се разходя до София в АВТОРАЙ -Горубляне. Похвалиха ми ги, а пък по телефона не казаха "Механичен инжекцион - не не не ! ":flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що го премерих пак - 4,7килоома! Сутринта явно съм спал... Все пак е далече от 1ком. Май и моя дебитомер е попре..ан. Как се настройва до 1килоом? :hilezh:

Не го пипай. Може наистина да е толкова! В разни форуми четох че е около 1ком, но зависи от дебитомера. По снимките като гледаш моя дебитомер - твоя същия ли е? ако е същия значи стойността е толкова колкото си премерил 4.7ком. Иначе на бензин как ти работи? Оборотите колко са ти на бензин при загряла кола? ако са нормални (все пак заради газовата може да помръдват малко) значи ще си настроя и моя по същия начин. Много ти благодаря :flipoff: , че го премери отново. Утре може да се пробвам да регулирам моя потенциометър.

Поздрави, Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за снимките Моята е почти същата, само би ли ми казал каква е тази джаджа с бронзов цвят, сложена на мястото на моторчето за празен ход (то нали е вкарано в плочката)

При мен там има тапа.

Имам някакъв проблем с с оборотите на празен ход, но не знам кой майстор да търся вече.

На бензин след здраво каране в града започва да прехълцва и да работи с прекъсвания.

и на газ с е усеща но по-слабо

От друга страна на газ на празен ход пък са ниски, а при включен климатик направо гасне

Мисля да се разходя до София в АВТОРАЙ -Горубляне. Похвалиха ми ги, а пък по телефона не казаха "Механичен инжекцион - не не не ! ":hilezh:

Тази джаджа си я сложих аз (китайска технология :flipoff: ). Това е най-обикновен възвратен клапан за водопровод 3/4 цола. Сложил съм го ако случайно пак гръмне да се отвори и да изпусне газовете от там. Нещо като предпазен клапан. Питах доста газаджии дали има някакъв оригинален клапан, обаче навсякъде след като погледнеха колата казваха че няма начин да се сложи. Затова и поставих този чарк там. Относно оборотите, при климатик натоварването е голямо и е нормално на газ да падат. Затова вариантите са два - или да се изключва климатика на ниски обороти (при мен работи добре, но не знам дали не е опасно за компресора) или да се вдигат автоматично някак. На бензин въпросът е решен много елегантно. Климатика подава сигнал на компа на инжекциата и тя си вдига оборотите автоматично. На газ също би трябвало да работи при добре регулиран дебитомер. Компа на инжекциата работи и когато колата е на газ - така, че би трябвало да регулира оборотите. Проблемът (както писах в първия си пост), е че компа е настроен да работи с бензин. Решението може би е поставяне на една специална платка към моторчето на ниските обороти да ги коригира когато колата е на газ. Проверих и струва 35лв., но все пак миналата година нямах проблеми с ниските при работещ климатик, така че предполагам при мен проблема е от не добре настроения дебитомер след гърмежа. Благодарение на колегата olele39 ще се пробвам да си настроя дебитомера и ще видя какво ще стане. Тъй че за всеки случай по-добре първо си направи диагностика на бензин да ти работи нормално, а после може да се бъзикне и газта малко ако се налага.

Поздрави, Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, не се доверявай изцяло на моите 4,7ком. Дебитомера ми е същия, но е изкарал 3 гърмежа. Сега при подаване на газ мотора леко се колебае и тогава вдига обороти. Понякога без явна причина гасне.Иначе на празен ход е 850-950об. Акато включа климатика стават 1000об. или гасне. Поради тези причини ме сърбят ръцете да разглобя потенциометъра. Ти щом си го правил би ли написал къде са подводните камъни? М/у другото, колегата с Аудито се връща в петък и в събота ще измеря неговия здрав дебитомер.

Редактирано от olele39
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здрасти,

Най добре изчакай другия колега и той да го премери. Свалянето на потенциометъра е доста трудно защото се държи на 4 винта, които са залети с някакъв тип смола. Трябва много внимателно да се махне смолата от двете страни на потенциометъра, за да може да се открият винтовете. Самите винтове са еврейска звезда май "20 или "25 (трябва да погледна). Реглажа на потенциометъра е много чувствителен и е хубаво някак да маркираш текущото състояние на потенциометъра. Когато се свали четките остават вътре на дебитомера (2бр.). Може да погледнеш да не са се обърнали. После реглажа е доста труден защото 4-те болта влизат в каналчета за да може да се движи потенциометъра около оста си. Дори при притягането на винтовете пак се измества. Въобще аз моя го свалих защото ми се бяха обърнали четките. След като сверим съпротивлението с това на твоя колега, може да пробваш да го регулираш. Обаче от това силно ще зависи разхода на бензин, как ще ти върви колата и на какви обороти ще е. При мен например освен всичко друго ми е износен в областта м/у 1000 - 2000 оборота и затова някой път при рязко подаване на газ (на бензин) се усеща леко чудене. Ако го свалиш ще видиш при теб как е дереджето. За да ти е всичко наред обаче е хубаво финната настройка да стане в сервиз на стенд. Аз моя съм го писал "бегал" защото след изправянето на четките вече натискът върху потенциометъра е друг и може би ще се доизноси по-бързо. Иначе нов потенциометър е около 200 лв и си струва човек да го смени ако няма проблеми с четките и механиката на дебитомера. Аз даже исках да си сменя дебитомера с рециклиран (250 лв) и това е най-добрия вариант, обаче Юнитрейд ми казаха, че за толкова "стари" (94г.) коли нямат. Затова се и захванах да правя сам. Сега в момента механично дебитомера ми е в отлично състояние, но ми остава проблема с потенциометъра. На газ обаче (без климатик) нямам никакви проблеми нито с вървежа нито с оборотите, защото през реле откачам средния край на потенциометъра и колата направо заспива. С климатик също върви добре, но са ниски оборотите. Затова ако успея да си оправя потенциометъра, ще направя когато е включен климатика потенциометъра да работи и компа на колата да регулира ниските, а при изключване на климатика да спира потенциометъра и да работи без участието на компа. Това според мен ще е най-добрия вариант, но времето ще покаже.

Радвам се, че в този форум хората са отзивчиви, защото по другите форуми е нещо страшно - всеки се прави на велик и вместо да се върши работа става една говорилня без никакъв ефект.

Поздрави,

Вальо

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така ще направя. В събота - двете коли една до друга и запретвам ръкави! Даже може да направя няколко снимки за да съм полезен на други, които се интересуват. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

Радвам се, че в този форум хората са отзивчиви, защото по другите форуми е нещо страшно - всеки се прави на велик и вместо да се върши работа става една говорилня без никакъв ефект.

Поздрави,

Вальо

Колега имам от един руски сайт подробно описание на Ке-Мотроник. ако дадеш майл ще ти го пратя.

Иначе сайта съм го поствал тук - само за механични инжекциони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Иначе нов потенциометър е около 200 лв...

Сигурен ли си? Знаеш ли къде може да се намери? Търсил съм доста но без успех.

П.С. Проблема с протритата област може да се реши (временно) - двете рамена на потенциометъра могат да се изкривят (мнооого внимателно) в ляво или дясно, не повече от 0,5-1мм и по този начин да стъпят на част от пътеката която не е протрита. Аз се престраших и го направих - ефекта беше поразителен! Клатенето на оборотите при пуснат климатик изчезна, колата има чуствително по добра динамика. Разбира се е въпрос на време проблема пак да се появи, затова се налага смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Благодаря за инфото. Моя e-mail е: v_iliev@abv.bg Ще съм ти много благодарен ако можеш да ми метнеш данните за дебитомера. Тамън ще ги сравним с колегата olele39. Относно въпроса с потенциометъра, става с поръчка в един магазин покрай нас. Иначе моя е доста износен и варианта с разтваряне на четките не става и аз съм го мислил. Още повече, че при мен едната четка се беше обърнала при гърмежа и сега не е ясно с какво усилие притиска потенциометъра и дали няма да го доизноси по-бързо.

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретни настройки не съм правил на потенциометъра - отворих, почистих внимателно прахта от изтрития графит, преместих четките съвсем леко на дясно и затворих. Бях маркирал около 5-6 белега преди това за да пасне възможно май-точно. Реглаж не се наложи - само коригирах сместа на базата на тока от регулатора на диф. налягане. За сега върви перфектно, и разхода е нормален. Ако ти трябват конкретни стойности, можеш да погледнеш в Аутодата, Елса (доста изчерпателно е описан процеса и стойностите) или тук http://www.audi-club.ru/forum/showpost.php...219&postcount=4 (адски много инфо има там, но повечето е за KE Jetronic, въпреки че май са много близки). Успех, дано намериш каквото ти трябва!

А за потенциометъра - много ме заинтересова това което казваш! За какъв двигател е потенциометъра, в рамките на колко дни могат да го доставят? Въобще всякакво инфо ще е от голяма полза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да потърся телефона на магазина. Даваш си номера на потенциометъра, тип и букви на двигателя. Те проверяват дали го има и ако го има казват цената. Мисля, че правят доставка ако случайно го няма. Моя двигател е от подписа.

А намерих и телефона. Магазинчето е в кв. Павлово. Човекът се казва Петър Йорданов и тел. 8560298

Фирмата е "Петърсвет"

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшно благодаря! Би ли ми казал в крайна сметка ти с КЕ Джетроник или с КЕ Мотроник си? Да знам ако няма за АЦЕ, да поръчам за ААД. (трябва да проверя дали са съвместими)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшно благодаря! Би ли ми казал в крайна сметка ти с КЕ Джетроник или с КЕ Мотроник си? Да знам ако няма за АЦЕ, да поръчам за ААД. (трябва да проверя дали са съвместими)

По ел. схема съм KE-Motronic, като го чеквам в разни сайтове e KE-Jetronic. А кажи какъв е? По съм склонен на KE-Motronic (гледайки какви датчици имам, как са свързани и какъв ми е дебитомера). При всички положения не са съвместими. Най-добре е да си потърсиш по номера на потенциометъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имам от един руски сайт подробно описание на Ке-Мотроник. ако дадеш майл ще ти го пратя.

Иначе сайта съм го поствал тук - само за механични инжекциони.

Костадине, би ли го изпратил и на мен - olele39@abv.bg . Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, днес измерих Аудито на колегата.1,31ком. Обаче след 2 часа престой на слънце с отворен капак показа 1,4ком! Може би температурата има значение? А твоя потенциометър така ли изглеждаше като го отвори?

post-8891-1183829761_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се заиграх с центроването на дебитомера (благодарение на помощта от колегите които се включиха в поста) и ето резултатите:

При настройка на потенциометъра, се оказа, че на ниски обороти на бензин и напълно загряла кола напрежението м/у 2 и 3 краче е 2В вместо 0.5-0.7В. Цялата работа е, че когато колата е изгасена, клапата на дебитомера пада долу и опира на една пружинка. Дори най леко помръдване на клапата нагоре-надолу променя съпротивлението м/у 2 и 3 краче драстично, така че, това не е голям критерий затова колко точно трябва да е при загасен мотор. От сайта, който ми даде колегата Костадин се оказа, че е в границите 3.8 - 5.2 (сумарно). Тези стойности обаче зависят от положението на клапата на изгасен двигател и могат да служат само за груба (първоначална) настройка. Тъй като на 1 краче на потенциометъра се подава напрежение 4.2-5В (доста широка граница, различна при всяка кола), а потенциометъра се явява делител на напрежение, то истинския му реглаж, би трябвало да се прави при загряла, запалена кола на ниски обороти. След като коригирах положението на потенциометъра, сега напрежението е 0.6В и има голяма разлика в начина на работа на двигателя и оборотите:

- на бензин без климатик 1300 стабилни (високи), преди около 1500 менящи се.

- на бензин с климатик 1000 (колкото трябва да бъдат), преди 1200 менящи се.

- на газ с климатик 1000 стабилни, преди около 200 или гасне.

- на газ без климатик 1400 (високи), преди около 1500 непрекъснато менящи се.

Всички тези стойности съм премерил с включен потенциометър и напълно загрял двигател 90С).

По-високите обороти на бензин/газ без климатик ги отдавам на износения потенциометър. Естественно на бензин предполагам, че разходът няма да ми е "заводски", но аз карам основно на газ, а при този реглаж на бензин колата върви отлично. За да реша проблема с високите обороти на газ без климатик направих следното:

1. Поставих реле, което да изключва потенциометъра на дебитомера, когато колата е на газ БЕЗ климатик (единия край на намотката свързан на "+" от контакта, втория на "+" от клапана на газта. Превключващите контакти прекъсват средния край на потенциометъра)

2. Поставих второ реле, което да шунтира първото реле, когато колата е с включен климатик и на газ (единия край на намотката свързан на "+" от компресора на климатика, втория на маса "-". Превключващите контакти паралелно към контактите на първото реле)

Ако някой го интересува как точно включват релетата нека пише ще обясня по-подробно.

При това положение, когато колата е на бензин, без значение с или без климатик, потенциометъра винаги работи и на газ само при включен климатик. Ето резултатите:

- на бензин без климатик 1300 стабилни (високи) (не е фатално)

- на бензин с климатик 1000 (колкото трябва да бъдат)

- на газ с климатик 1000 стабилни!

- на газ без климатик 900 стабилни!

Минах около 40 к.м градско. Колата се ускорява много добре във всички режими, като при тръгване на светофар с климатик, няма никакъв проблем. :bia:

Както винаги обаче има малък БЪГ. :hilezh: (То не може това в онова и душата в рая :) )

Ако в движение на газ, изключа ръчно климатика и после пак го пусна оборотите падат и стават ниски около 200. Причината е, че при работещ двигател ако се изключи потенциометъра на дебитомера и пак се включи, компа вече е минал в авариен режим и не му пука че потенциометъра отново работи. Решението е може би ресетване на компа, при всяко включване на потенциометъра, но трябва да се помисли как?

Искам изрично да уточня, че без потенциометър на газ колата направо заспива (компютъра влиза в авариен режим и не се опитва повече да регулира нищо, т.е. ламбда сондата не влияе и моторчето на ниските обороти остава в константно положение), стабилни ниски обороти 900 и колата се ускорява много добре с разход на бензин градско около 12/100 (без климатик) и около 8.5/100 (без климатик) и 10/100 (с климатик) извънградско по магистрала със средна скорост 120-130 км/ч. Стойностите в градски условия съм премерил многократно, при дистанция около 20 км. в едната посока и време за пътуване средно 45-50мин. (в тези здръствания, колкото и да бързаш това е)

Другото предимство за работа на газ без потенциометър (поне при мен), е че без значение от оборотите, скоростта или колко е натисант педалът на газта колата вече НЕ ГЪРМИ! Карам я повече от месец така (с изключен потенциометър на газ) и никакви проблеми. Предполагам причината е, че компа не се стреми да регулира сместа и двигателя работи като в режим ОБИКНОВЕН карбуратор.

Тъй като искам да запазя този режим на работа на двигателя, знае ли някой как точно действат релетата за ресетване на компютъра? Монтирането на такова реле, предполагам ще реши въпроса с включване/изключване на климатика в движение на газ, запазвайки стабилни обороти на двигателя във всички режими.

Благодаря на всички които се включиха в поста и се надявам някой който има такова реле "ресетващо компа" да сподели как точно работи и къде се свързва!

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...