Jump to content

Кой датчик за какво е по двигател.


IRON MAN

Recommended Posts

Колеги днес разглеждах един друг форум и там видях една страхотна тема,на една снимка на двигателя са посочени всички датчици по мотора.

Какво ще кажете с общи усилия и знания да си направим и ние нещо подобно,като пообясним за какво служи дадения датчик и как можем да го замерим и проверим дали е в изправност?

Като посъберем инфо да го обобщим в едно и на когото му е нужно по лесно да открива това което му трябва.Или като си помагаме да можем по нагледно да представяме инфото.

Например нещо такова:

dsc00642hb5.jpg

ДВГ ААД

1 датчик еди коиси......

2 ..............

Какво ще кажете?

Редактирано от grizzly
Заглавие и др...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,тъй като най-често за проблемите с моторите АБК АДА и ДЗ /както забелязвам/ са виновни един куп датчици,дайте да направим една тема,в която да обясним положението,функцията която изпълнява и евентулна цена на всички известни датчици по тея мотори.

Надявам се знаещите да откликнат!

:stupid:

Преди доста време бях предложил същото...

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=22902&hl=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от най-дефектиращите датчици маи е термостата да почнем от него.

Термостата служи да отваря и затваря големият кръг на охладителната с-ма.Отваря големия кръг при 87гр.

Намира се в кожуха на водната помпа.При редовите двг водната помпа е разположена ниско от дясната страна на мотора(като застане пред автомобила),а при веобразните мотори е м/у вето.

При редовите мотори с хидравлика е необходимо да се демонтира хидравличната помпа за да се достигне до него.

copyofadmg9.png

48ja0.jpg

Неговата техническа изправност се установява много лесно.Палим автомобила (трябва да е студен двг) започваме да следим дали горният и долният маркучи към радиатора се затоплят.При изправен термостат първо трябва да стопли горният маркуч и при достигане на температура около 90 гр. по показанията на таблото трябва да започне затопляне и долният.Ако и двата маркуча се затоплят еднакво то тогава термостата определено е за смяна и е блокирал на отворено положение,но може да блокира и на затворено положение,тогава двг почва да загрява прекалено много и долният маркуч е хладен а не горещ като другия.

Прецизната работа на термостата се установява най-лесно в една тенджерка с вода на котлона и с един точен термометар.На 87 гр трябва да започне да отваря.

Термостатът не подлежи на ремонт,за сигурната и надеждна работа на двг е необходима смяната му с нов такъв а не изтърбошвания или други такива импровизации.

dsc00642gi0.jpg

1 водна помпа

2 одоло се намира и пласмасовото коляно(14 на снимка 1) което се сваля за да се извади стария термостат(два болта).

Колеги какво ще кажете за нещо такова?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темперетурни датчици за двигатели АБК, АДА и АБТ

845720ve4.th.jpg

Снимката е правена от колегата Krasi86

На нея са показани два датчика:

1. Син-той дава инфо на ЕКУ за темперетурата на двигателя и участва във формирането на горивната смес. При дефектиране на този датчик колата може да започне да пали по-трудно /при студен двиг./, двигателя да прекъсва докато не загрее до нормална работна темпер. или да гори доста поради богата горивна смес. Диагностиката на датчика можем да направим като замерим съпротивлението му при различни темп-и:

при 10 градуса - около 4000 ома

при 20 градуса - 2250 - 3000 ома

при 40 градуса - 1250

при 60 градуса - 575

при 80 градуса - 325

Цената на синия датчик варира 30-60лв.

Ето доста теми свързани със синия датчик - АКБ

2. Бял /сив/- той дава информацията на уреда за темпер. на таблото и инф. на лампата, която трябва да светне при прегряване на мотора. Двете показания работят независимо едно от друго и често се случва така, че дефектира само едната верига. Започва да свети лампата за прегрял двиг. дори при токущо запален такъв или уреда на таблото започва да показва по ниски стойности на темп. на двиг. Можем да разберем дали датчика подава коректна информация към уреда на таблото като замерим съпротивлението между пин 2 и 3. При току що включени перки трябва да показва около 105 ома само за двигатели АБТ, а при 80гр. на таблото 140 ома за АБК,АБТ и АДА. Цената на сивия датчик варира 20-45лв.

Ето една тема за дефектирал бял датчик - АКБ

Ето и малко инфо относно темп.датчик, който дава инфо на ЕКУ за малко по-старите двиг.

АКБ

АКБ

Ето и отговора на въпроса"Кой управлява оборотите на вентилатора на радиатора?" от grizzly

Датчика който пуска вентилатора на ниска скорост при загасен двигател се намира тук при моя мотор 3А:

http://store3.data.bg/grizzlyboss/Audi/DSC...8_FanSensor.jpg

Само да вмъкна, че при АБК датчика е на същото място.

ACE двигател:

http://bgphoto.net/photos/2637/o632483760045937500.jpg

Ето и оригиналната тема

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега GiN :hilezh: получило се е много добре.

Хаиде колеги последвайте неговия пример,ако ви мързи да пишете изпращаите инфото на лични и ще го синтезирам и редактирам и ще го пусна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Ще се опитам и аз да помогна с нещо.Потенциометъра за регулиране на въздушния поток , който се намира на дебитомера под главата на инжекцията.При различните мотори той е различен , но изпълнява една и съща функция :

Извинявам се за руския превод :D

Настройка расходомера

...До установки на автомобиль

Настройку начинаем с нахождения такого положения платы, при котором во всем диапазоне перемещения ползунка сопротивление между контактами "2" и "4" меняется плавно в пределах 0,5 - 1,5 кОм (примерно). Здесь не так важны сами значения сопротивления, как плавность изменения и отсутствие скачков и разрывов. Установив новое положение платы, окончательно затягиваем крепежные винты, стараясь ее не сдвинуть.

Теперь пару слов о датчике температуры водуха, упоминавшемся в начале. Не помешает убедиться в его исправности. Рабочий датчик должен при комнатной температуре иметь сопротивление около 2-3 кОм (у меня получилось 2,2). Нагревая датчик феном, можно проверить его сопротивление "на горячую" - оно должно быть около 0,3 - 0,7 кОм. Если датчик сильно загрязнен сажей и маслом, возможно его неверное функционирование. В этом случае можно попробовать аккуратно почистить его спиртом при помощи зубной щетки или ватной палочки. Только без фанатизма - датчик очень хрупкий!

Прикручиваем болты, крепящие блок расходомера к крышке фильтра, закрываем пластиковую крышечку и устанавливаем узел обратно на автомобиль.

...На автомобиле

Включаем зажигание, но не заводим двигатель. В таком режиме на потенциометр расходомера подается опорное напряжение 5 В с блока управления двигателем (ECU). Снимаем пластиковую крышку потенциометра и, перемещая ползунок руками, снимаем характеристику напряжения на контактах "2" и "4" в тех положениях, где к резистивному слою подходят элементы платы (их 11 штук по всему сектору (см. фото платы)). Исправный потенциометр должен выдавать такие напряжения:положение напряжение, В

1 0,25

2 0,5

3 0,85

4 1,3

5 1,82

6 2,3

7 2,85

8 3,2

9 3,8

10 4,1

11 4,5

Отмечу, что в положении 1 напряжение может слегка отличаться от указанного в таблице. Это связано со смещением платы и не является проблемой.

Переходим к финальной части настройки. Заводим и прогреваем мотор до рабочей температуры.

На работающем моторе снимаем характеристику напряжения на контактах "2" и "4" в зависимости от оборотов двигателя (здесь необходим помощник). Настроенный расходомер имеет такую характеристику: об./мин напряжение, В

1000 1,04

1250 1,16

1500 1,24

1750 1,34

2000 1,38

2250 1,4

2500 1,57

2750 1,62

3000 1,78

3250 1,86

3500 1,96

3750 2,09

4000 2,18

Скорее всего, полученная характеристика будет отличаться от эталонной. Для юстировки ползунка на заглушенном моторе ослабляем "хитрой" битой/отверткой винт (см. фото ниже) и смещаем ползунок вправо, если полученные напряжения завышены и влево, если занижены. Затягиваем юстировочный винт, заводим мотор и снова снимаем напряжения от оборотов. Так повторяем до совпадения характеристик (мне удалось добиться отклонения меньше 0,03 В). После юстировки даем мотору остыть, закрываем пластиковую крышку, и катаемся некоторое время. Убедившись, что проблема с расходомером решена, сажаем крышку потенциометра на герметик и радуемся жизни :respekt:. Все.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес разбрах и за детонациония датчик и по някаква случаиност даже има и тема по въпроса но там има обяснение само на принципа на деиствие.

Цитирам колегата denev ,дано да не се сърди,но не ми е ясно къде точно се намира,как изглежда и от коя година се монтира?Как установяваме неговата неизправност и ремонта навярно само ще е с нов?Споменава се,че момента на затягане е 20 нм ,това за всички мотори ли важи?

Детонационният датчик служи да предотвратява детонациите в мотора породени от некачествени горива/такива с ниско октаново число/ и да поддържа центровката на максимално предварение т.е. на границата на детонацията.По този начин се постига максимален КПД,минимален разход,по-пълно изгаряне на горивовъздушната смес и не на последно място по-малко вредни емисии в атмосферата.При мен се намира отдясната страна на двигателя между първи и втори цилиндър ако не се лъжа.Самият датчик работи на пиезопринцип т.е. при вибрации на изходите му се появява ЕДН,което се подава към ЕБУ-то.От своя страна електронния блок е така настроен,че да разпознава сигнали с точно определена честота а именно детонационните.Щом като получи такъв сигнал ЕБУ-то преминава в режим на по-късно подаване на искра в цилиндрите т.е. центровката се мени към закъснение.Така този датчик влияе върху момента на запалване във всяко време постоянно.На мен ми се е случвало да заредя некачествен бензин и в един момент да чуя детонация но само за една-две секунди и от там на сетне няма проблем.Ако този датчик не работи ще има почти незатихващи детонации,когато колата се движи на висока предавка с малка скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълним за детонационния датчик, макар и на руски. Ако има кой да попреведе няма да има грешка.

http://img239.imageshack.us/img239/3869/dsc00008dm7.th.jpg

От колегата caby:

http://2a2.ru/esud/d_dd1.html#5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
Темперетурни датчици за двигатели АБК, АДА и АБТ

И за двигател AAD са на същото място и са същите датчиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че по книга за 4-цилиндъра термостата трябва да е 85градуса ,а за 5 цилиндъра е 87 градуса става въпрос за Ауди Б3.

Остана само третия датчик за студено палена които подава напрежение на стартовата дюза в зависимост колко е студено.

Клапана за подаване на допълнително въздух те са два вида единия е с биметална пластина а другия мисля че е с стъпков мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...
Мисля че по книга за 4-цилиндъра термостата трябва да е 85градуса ,а за 5 цилиндъра е 87 градуса става въпрос за Ауди Б3.

За Б3/4 цилиндъра/ термостата е 87градуса.

Някой да даде подробно инфо за датчика на моното, на РМ двигател - как да се разбере дали е свършил и цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

За да не пускам нова тема за датчиците реших да продължа тази.

Някой знае ли синия датчик от снимките за какво служи?

Става дума за Б4,АБК двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е температурния датчик на климатроника, който следи каква е температурата на антифриза към радиаторчето на парното и на базата на това регулира оборотите на вентилатора на парното и управлява температурната клапа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е температурния датчик на климатроника, който следи каква е температурата на антифриза към радиаторчето на парното и на базата на това регулира оборотите на вентилатора на парното и управлява температурната клапа

Благодаря ти за информацията! :)

Не се познаваме,но използвам повода да ти кажа,че съм попадал на доста твои постове в различни технически теми и винаги съм ги чел внимателно.Сега за пореден път се убеждавам в добрата ти техническа култура и сериозното ти отношение. :)

Поздрави! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма защо, винаги се радвам да помогна с каквото мога - все пак форума е за това:) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги имам 2 електронни книги за Б4 и една в пдф формат за 100 -200 на руски са ако някой колега може да ги попреведе иначе смятам че са добри.

но незнам как да ги смаля(мад 100 МБ са в момента всяка) и да ги пусна на някой да качи инфото тук в подходяща форма.

ако имате предложения пишете лично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги от две седмици ме мъчи един проблем, става дума за прословутия датчик за температура даващ информация на таблото. От известно време показва температурата когато си иска. Както в повечето градове в България и при мен след зимата са отвориха страхотни трапове, та като немога да избегна някой понякога сработва пък после спира след като загася двигатела. Искам да отбележа че не съм много технически грамотен, та ако напиша нещо тъпо ми се смейте по-малко :rolleyes:. Та си мисля щом се оправя след някоя дупка най вероятно е от лош контакт, влага или нещо такова. Молбата ми е някой да ми обесни каде се наимра тоя датчик, ама като за полуидиот,защото изчетох доста и пак не ми стана ясно за точното му място :rolleyes:

Колата е Ауди А3 AGN 1.8 5v 125 hp

ПП другата седми ца ме чакат доста километри и не ми се тръгва на път с неработещ уред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако беше 100ка или 80ка с тези симптоми аз бих се насочил първо към уреда които е на самото табло.И при мен като прилопа по дупка или легнал полицай се оправя или не показва точно.И проблема се оказва някоя студена спойка или там където уредчето контактува с платката на таблото,припоя е паднал с времето и няма добър контакт.Но едвали ще е датчик щом ту работи,ту не и тези неща са съпроводени от дупките.

А за да елиминираш съмненията за датчик,колегите практикуват замяната му с на някой познат който има същия мотор.И ако нещата са без промяна се насочваш към тъблото.

Обикновенно стой на дебелия маркуч който излиза от главата.

Само с тези схеми мога да те насоча къде да го търсиш и двете са за 1,8:

73787351.png

75383826.png

564i.png

546o.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, нека някой внесе светлина и при 6 цилиндровите мотори. По принцип имам проблем със студения старт, смених температурния датчик за ЕКУто, но файда йок. На диагностиката два пъти излезе некоректна информация от този датчик и за това го смених. Благодаря на всички, темичката мисля че е много подходяща за бърз поглед върху отделните датчици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Интересува ме кои от датчици компа записва грешки след разкачане на тяхната букса.Примерно при почистване на "стъпково моторче",дебитомер, тпс и другите.Двигател АБК.(ако се включи колегата jordanik,примерно :rolleyes: )

Редактирано от genttogsg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...