Jump to content

Смяна на задни амортисьори - Б3


vilik

Recommended Posts

На дневен ред бяха задните амортисьори:

Нужни инструменти: 2 ключа 17, клещи тип чирак, крик.

Първо се сваля задната седалка, за да се открие достъп до дупка в ламарината през която има достъп до горната част на амортисьора.

img_0012_fed6a_14954592.jpg

Държи се контра с клещи тип чирак или с френски ключ. Става или с помощник, ако успее да ги законтри човек може и сам.

Развива се гайката на амортисьора докато колата е още на земята.

Има една особеност, че като стигне към края вече не може да се държи контра отгоре и трябва с клещи да се стисне от долната страна:

img_0015_e4fb2_14954605.jpg

A така изглежда отдолу заминал амортисьор ...

img_0014_452fd_14954603.jpg

След това дигам колата на крик, колкото да увисне гумата (самата гума не я свалям) и развъртам долния болт на амортисьора с два ключа 17.

Като извадите болта се сваля целия амортисьор барабар с пружината, не трябва скоба за пружина!

img_0016_6cb29_14954610.jpg

Пренареждате всичко внимателно на новия и това е ... при мен гумените тампончета, прашници и тн. си бяха наред и си използвах тях.

Когато всичко е готово се слага амортисьорът на мястото му, завива се първо долния болт, след това се уцелва шпилката му да излезе пред дупката на бомбето и вече може да свалите от крик, под тежестта всичко се намества и шпилката щръква, сега може да завиете горния болт, като не забравяте да сложите тампончето и шайбата.

Сравнително лесен ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменях моите не бях се сетил за това да държа контра през задните седалки,и се мъчих като грешник :rotcol:

Благодарско колега,полезна информация :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Вилик - страхотни теми.

Тук има още малко инфо за задните амортисьори.

/На А80-отчет-Замена задней амортизационной стойки (не quattro)/

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе май носва още малко да я вдигнеш и за целта ти трябват онези подложки за които говорихме вчера.Иначе колата е много лачена и вчера след като ме повози останах очаровам от Б3-ката.

Редактирано от Муцев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дневен ред бяха задните амортисьори....

Евала бате за снимките . Кефя се на хора ,които действат смело и не си дават

парите за глупости по майстори.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Смело и безотговорно, да живеят колите до 95-а :blink:

:blink: Вчера ми беше силен ден, охладителната с-ма също промих преди това http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=61548

Вече мога да се насоча към козметични неща, като музика например, че с тея две пищялки по 10см отпред :hilezh:

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предни амортесьори сменял ли си.Дай малко инфо.Гледам че контрата е за шестограм,ама не зная дали не трябва да свия пружините със скоба преди да разглобявам.Щото оня ден влязох в една голяма дупка,изкривих джантата а и ми се струва че стеблото на амортесьора също се е изкривило.Не съм сигурен затова искам да разглобя и да проверя. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си други теми за предните амортисьори, ето ти един от вариантите http://www.audi80.ru/Repair/FrontSuspensio...rbers_print.asp

щом трябва да се сваля целия макферсон, контра се държи със шестограм 6 или 7, в зависимост дали са сменяни амортисьорите или са заводските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предни амортесьори сменял ли си.Дай малко инфо.Гледам че контрата е за шестограм,ама не зная дали не трябва да свия пружините със скоба преди да разглобявам.Щото оня ден влязох в една голяма дупка,изкривих джантата а и ми се струва че стеблото на амортесьора също се е изкривило.Не съм сигурен затова искам да разглобя и да проверя. :hilezh:

За да изкривиш стержена на преден амортисьор трябва бая да се постараеш - мисля че диаметъра му

беше 22мм. Освен това ако е крив ще тупурка невероятно и ще има склонност даже да заклинва ,което

пък е мн. опасно. Скоби (надеждни) за пружините ще ти трябват задължително , шестограм за контра

на стержена 6 или 7мм. зависи от модела , спец. ключе ( с двете зъбчета) за развиване/завиване на

шлицовата (кръглата) гайка и като цяло стандартен ,но качествен и зрав инструментариум.

Процедурата не е сложна .

Разгледай ТЕЗИ картинки.

А ,гледам че докато съм писал Вилик вече ти е отговорил.

Редактирано от и.николов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предни амортесьори сменял ли си.Дай малко инфо.Гледам че контрата е за шестограм,ама не зная дали не трябва да свия пружините със скоба преди да разглобявам.Щото оня ден влязох в една голяма дупка,изкривих джантата а и ми се струва че стеблото на амортесьора също се е изкривило.Не съм сигурен затова искам да разглобя и да проверя. :hilezh:

Да предните амортисьори се сменят лесно, само инструментите както ти казаха са по специфични - аз си ги смених благодарение на съветите на колегата Николов.

За което съм му много благодарен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още утре ще се заема със задачата.Да видим какво ще стане.Днес дадох 10 лв. за заварка на джантата на аргон,12 лв. за изправяне и 9 лв. за демонтаж-монтаж на гумата и баланс.Жалко,че не се сетих да снимам пораженията,толкова бях вбесен.Благодаря ви колеги,за инфото :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Препоръчайте ми някви хуваби амортисьори че и мойте задните им изтекаха водите. Не искам да земам някви боклуци, и за тва реших първо да питам. Предлагаха ми някви "Кагер" маслени за 80-90лв (без ДДС 60лв) комплект-а. или ако никой не знае нищо за тях кажете някви на разумна цена и качествени било газови или маслени. сори че ползвам темата но форума стана достатачно нагачкан Мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни се към Кокича за такива неща, на мен ми продаде Боге и съм много доволен (карам Б5 Авант)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих Sachs Touring и засега съм доволен, цена не мога да ти кажа, тъй като ми ги донесоха от Германия :bia: Боге-то са май към 90лв/бр

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vilik, малко встрани от темата, но мога ли да те попитам, окачването ти отзад, такова ли е:

2121qes6qg21w07e2428kgrhgohdmejl.jpg

Редактирано от Караконджул
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се намеся в темата

Имам следния проблем от зад от ляво амортисьора ми играе там където се захваща за купето /просто като хвана стъблото на аморт. и то се клати/ пробвах да го стегна но не помръдна затова отвих гайката както си показал на снимките колега и под нея сложих две шайби и го стагнах с надеждата че проблема е решен/тампончето отгоре беше като новоличеше номер и надписите по него/ да ама не след две седмици пак започна да мърда дали е долния тампон или аморт. си е заминал това са ми въпросите

Блогодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vilik, малко встрани от темата, но мога ли да те попитам, окачването ти отзад, такова ли е:

Мхм, само гърнето не ми е такова за съжаление :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми разглоби и разгледай:

123mpt.jpg

Изобщо с оригиналните ли амортисьори си? Трябва да се види състоянието на шоктампона, всички шайби дали са на място... така като гледах, амортисьора влиза доста плътно и няма място за такива луфтове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто не знам дали с оригиналните как може да разбера.

от 35 до 40 номер със сигурност ги имам

30-31-39 какво представляват

имали гайка която да държи пружината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...