Jump to content

ГИ на 2.7 битурбо


Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Имам Allroad 2.7 битурбо от около 2 години и досега не бях се замислял за възможността за монтиране на ГИ. Доста приятели са ме навивали, но аз не бях фен.

В последно време с вече по-добрите ГИ и при кадърна инсталация започвам да се навивам. Доста изчетох във форума и така като гледам, мненията са поляризирани. Моля ви да не обръщаме темата в нещо от рода на: "Щом слагаш ГИ на този двигател, колата не е за теб" или "Това е гавра с битурбото".

Нека по-скоро да видим + и - на подобно упражнение, пък тогава да съдим.

Основната причина, поради която мисля по въпроса за ГИ е, че от сега нататък ще се налага да карам повече от преди и като започна да смятам, цифрите говорят сами за себе си. Паричният разход ще падне на половина, което пък означава, че за същите пари ще карам двойно повече километри.

Бих се радвал да се включи някой колега с такъв двигател с ГИ и да сподели опит.

Предварително благодаря на всички за коментарите.

Редактирано от Sonny Liston
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления заради мотивираното с логичност и разяснение питане,едно от малкото от вида колега,дано има знаещи по въпроса ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала! :steinigung: Първи пост и то като за обаразец!

Не е точно по темата, но пак е Ауди, пак е с Т, и има много за четене.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=42892&hl=

Може и да си я прочел вече, но ако не си... много коментари...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста такова коли с монтиран ГИ, виждал съм ги на снимки по сайтове на колеги, дори ми направи впечатление че едната беше с най-обикновено Бардолини, реално при нас не сме правили такава кола и нямам преки впечатления, не мисля че има нещо сложно в монтажа. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С уговорката, че нямам пракитчески опит с ГИ и 2.7Т, ще споделя мойте впечателния и какво съм коментирал с различни хора.

Моторът е 4 катализатора, като първите два (предкатализатори) са непосредствено до турбините. Мястото е много лошо за охлаждане и турбините вдигат много високи температури. Това на бензин. На газ температурите в главата са по-високи и това би нагряло турбините и катализаторите още повече.Предполага, ако не махане на катализаторите, то поне използването на по-хубаво масло.

Освен това колата е с ЕГТ датчици, които следят за темп. на изгорелите газове и мотора би имал проблем да работи на по-бедна смес на газ, т.е. няма да се постигне такава икономия, както примерно при 1.8Т на газ.

Хубаво е да се направи с два редуктора (или с двоен редуктор), за което трудно се намира място под капака, но това си е задача на монтажниците и не е нерешима.

Положителната страна е, че специфичната мощност е по-малка от на 1.8Т и би било по-лесно да се настрой, дори и при чипнат мотор.

Не е ясно дали сондата на бутилката може да осигури достатъчен дебит. За чипнат 2.7 май всички с който съм разговарял препоръчват бутилка с 2 сонди и две магистрали до мотора.

Аз лично бих направил следното:

преден интеркулер - предимства: ще свали темп. на входящия въздух предвид неудачното разположение на турбините. Може да се отвори и място за редукторите.Ако масленият радиатор на автомата е зад единия кулер, ще осигури и по-добро охлаждане на скоростната кутия. Махаш ненадеждният гумен елемент пред дросела.

по-студени свещи - сваля темп. в главите

махане на предните катализатори - предимствата са най-много, но е и най-опасно. трябва човек с опит с точно твоя компютър да сподели дали може да се излъже ЕКЮ-то, примерно с местене на задната ламбда след втория катализатор или софтуер.

по-добро масло - предимствата са ясни.

Ако обобщя, за мен основните притеснения са свързани с по-високата температура, на коята работи този мотор и допълнителните ЕГТ датчици.

Не бих се ангажирал със съвет за марка и/или модел ГИ. От масовите в България, аз бих избрал Бигаз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поста е на shpeksi,не мой.

"Мотора няма проблеми с направата на газ но има няколко момента които трябва да се спазват. Първо ще трябва да преглътнеш по скъпата цена на марков ГИ. Като дочетеш докрая ще разбереш защо. Има 3 постановки:

1. Мотора е стоков (няма чип или друго доработки). Тоя вариант е най лесен от гледна точка на настройка. При тоя вариант няма да има нужда от кой знае какво при монтажа. Една тръба от бутилката отзад (най голямата - 8 мм) до ел. клапана. После вече се разделя на 2 тръби до двата изпарителя. Два изпарителя е по удачен вариант от един сдвоен единичен. Тук идва една от важните разлики в сравнение - до колко к. с. държи изпарителите. При по евтините е доста по малко (до 150 кс или по малко). Но не забравяй, че стойностите за маскимални коне са за АТМОСФЕРНИ мотори. Толкова, тук ще свърши работа една автоматична настройка и после малко да се пипнат коефициентите. Дори маймуна ще се справи.

2. Мотора е чипнат. Тук вече за да се хванат пиковете от турбината ще трябва малко повече подготовка. Бутилката трябва да е с 2 фланеца и оттам тръгват две отделни тръби до всеки изпарител. АКо това не е достатъчно ще трябва да се дублират рейките с по още една в паралел. Тука настройката обаче вече си е до майстора който ти слага газта. Автоматичните настройки не вършат много работа.

3. Има и един вариант при който не се занимаваш с глупости. Но за съжаление не го предлагат всички ГИ-та. След определени ms и обороти колата да си минава на бензин. Ако гониш икономията си я настройваш при всички положения освен натиснат педал до ламарината да е газ. Ако е до ламарината да е на бензин. Ето така шот от Бигаз:

bigas.jpg

Като тук е логическо И, трябва да са изпълнени и двете условия.

За перфе настройка е добре да има и пълна мап таблица. Пак шот от Бигаз:

bigas2.jpg

Горе долу трябва да е ясно. Хубава газова плюс качествен монтаж."

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С уговорката, че нямам пракитчески опит с ГИ и 2.7Т, ще споделя мойте впечателния и какво съм коментирал с различни хора.

Моторът е 4 катализатора, като първите два (предкатализатори) са непосредствено до турбините. Мястото е много лошо за охлаждане и турбините вдигат много високи температури. Това на бензин. На газ температурите в главата са по-високи и това би нагряло турбините и катализаторите още повече.Предполага, ако не махане на катализаторите, то поне използването на по-хубаво масло.

Освен това колата е с ЕГТ датчици, които следят за темп. на изгорелите газове и мотора би имал проблем да работи на по-бедна смес на газ, т.е. няма да се постигне такава икономия, както примерно при 1.8Т на газ.

Хубаво е да се направи с два редуктора (или с двоен редуктор), за което трудно се намира място под капака, но това си е задача на монтажниците и не е нерешима.

Положителната страна е, че специфичната мощност е по-малка от на 1.8Т и би било по-лесно да се настрой, дори и при чипнат мотор.

Не е ясно дали сондата на бутилката може да осигури достатъчен дебит. За чипнат 2.7 май всички с който съм разговарял препоръчват бутилка с 2 сонди и две магистрали до мотора.

Аз лично бих направил следното:

преден интеркулер - предимства: ще свали темп. на входящия въздух предвид неудачното разположение на турбините. Може да се отвори и място за редукторите.Ако масленият радиатор на автомата е зад единия кулер, ще осигури и по-добро охлаждане на скоростната кутия. Махаш ненадеждният гумен елемент пред дросела.

по-студени свещи - сваля темп. в главите

махане на предните катализатори - предимствата са най-много, но е и най-опасно. трябва човек с опит с точно твоя компютър да сподели дали може да се излъже ЕКЮ-то, примерно с местене на задната ламбда след втория катализатор или софтуер.

по-добро масло - предимствата са ясни.

Ако обобщя, за мен основните притеснения са свързани с по-високата температура, на коята работи този мотор и допълнителните ЕГТ датчици.

Не бих се ангажирал със съвет за марка и/или модел ГИ. От масовите в България, аз бих избрал Бигаз.

robobug,

мерси за препоръките и съветите ти. Звучат логично. За ГИ съм говорил с няколко сервиза. Засега май везните накланят към Бигаз. Имат опит с мощни автомобили. ГИ ще бъде с двоен редуктор - http://www.bigas-bg.com/p1.php - вторият от горе на долу. Бутилката ще бъде с две сонди, за да успее на "нахрани" мотора.

Това, което ме притеснява е следното: поради липсата на достатъчно място под капака, механиците ми предлагат да сменя стандартния въздушен филтър със спортен K&N и да махнем кутията му. В такава ситуация не съм убеден, че ще има достатъчно свеж въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евалата НИКО ;) . Не знам къде си се ровил за този пост, но :)

п.п. :D

Редактирано от bull.bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

механиците ми предлагат да сменя стандартния въздушен филтър със спортен K&N и да махнем кутията му. В такава ситуация не съм убеден, че ще има достатъчно свеж въздух.

твърдо НЕ!!

принципно въздух ще има , но температурата му ще е много лоша още повече как ще се охлаждат дачиците на филтъра отгоре, които са....

ето малко принципно инфо...

http://www.strikeengine.com/technical_info...nformation.html

Редактирано от kolio kioravoto prase
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

robobug,

мерси за препоръките и съветите ти. Звучат логично. За ГИ съм говорил с няколко сервиза. Засега май везните накланят към Бигаз. Имат опит с мощни автомобили. ГИ ще бъде с двоен редуктор - http://www.bigas-bg.com/p1.php - вторият от горе на долу. Бутилката ще бъде с две сонди, за да успее на "нахрани" мотора.

Това, което ме притеснява е следното: поради липсата на достатъчно място под капака, механиците ми предлагат да сменя стандартния въздушен филтър със спортен K&N и да махнем кутията му. В такава ситуация не съм убеден, че ще има достатъчно свеж въздух.

С кой си говорил от Бигаз ? Само да не е с Наско от Павлово. Там не само, че монтажите не са на ниво но и Наско го мързи да се занимава след това с поддръжката. По горе ти написах, че е по добре с два единични редуктора. Кой колко ти е мотора 230 или 250 кс ? Не мисля, че има нужда от 2 магистрали. Помисли си все пак за пиковете дали не е по оферта да си обръща на бензин. Ще се изгуби ефекта от икономията с 2 магистрали.

Колето ти е написал но и аз ще го повторя. Не ги слушай и не махай стоковия филтър.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой си говорил от Бигаз ? Само да не е с Наско от Павлово. Там не само, че монтажите не са на ниво но и Наско го мързи да се занимава след това с поддръжката. По горе ти написах, че е по добре с два единични редуктора. Кой колко ти е мотора 230 или 250 кс ? Не мисля, че има нужда от 2 магистрали. Помисли си все пак за пиковете дали не е по оферта да си обръща на бензин. Ще се изгуби ефекта от икономията с 2 магистрали.

Колето ти е написал но и аз ще го повторя. Не ги слушай и не махай стоковия филтър.

Успех.

В Бигаз Павлово говорих с Краси - нисък, с дълга коса и катинарче.

Иначе моторът е 250 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно въздух ще има , но температурата му ще е много лоша още повече как ще се охлаждат дачиците на филтъра отгоре, които са....

Термощитове, ала бала, все по някакъв начин ще се осигури студен въздух. Мен лично ме притеснява, че колата може да стане доста по-шумна, което за семейна кола (каквато е Allroad) не е приемливо.

Ако се мине на този вариант, датчици и радиатори по филтърната кутия на Allroad не би трябвало да има. Мисля, че всички 2.7 след 2001-ва са с "новите" бобини - с вграден комутатор.

Похвали се, ако имаш решение с ламбдите и генерацията, че на мен това ми е най-мътния момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бигаз Павлово говорих с Краси - нисък, с дълга коса и катинарче.

Иначе моторът е 250 к.с.

Не ходи там за монтаж особено ако те са ти наговорили тея глупости.

По добре говори с вносителя на бигаз директно той ще ти каже за другите сервизи. А и разбира от нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ходи там за монтаж особено ако те са ти наговорили тея глупости.

По добре говори с вносителя на бигаз директно той ще ти каже за другите сервизи. А и разбира от нещата.

Приказките за филтрите са техни поради липса на място под капака.

Това са контактите на оторизираните сервизи на Бигаз - http://www.bigas-bg.com/contact.php. Ако някой може да сподели някакви отзиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ходи там за монтаж особено ако те са ти наговорили тея глупости.

По добре говори с вносителя на бигаз директно той ще ти каже за другите сервизи. А и разбира от нещата.

Днес говорих с официалния вносител на Бигаз и му казах, какъв е казуса. Той ми предложи да отида в Павлово, но аз отказах с довода, че точно там са ми предложили да махна стоковия възд. филтър. Тогава ми препоръча сервиза зад метан станция Акта на ул. Житница 33. Отидох там, но след обстоен оглед бе заключено, че трябва да се жертва или стоковия въздушен филтър с кутията (вместо него да се сложи спортен) или да се преработи казанчето за водата за чистачките и фаровете. Според майсторите поради ограниченото място под капака това са единствените варианти.

Коментирахме да се сложат два отделни редуктора, а не един двоен. Ако не съм съгласен с махането на възд. филтър, може да се мисли за монтирането на единия редуктор в нишата от ляво на акумулатора, където минават тръбите за климатроника, а другия след преработване на казанчето за водата, да се хване там някъде?!? Но при този вариант пак ще се махне само въздуховода към възд. филтър, без самия филтър - отново с цел печелене на пространство. Според специалистите бутилката трябва да е с две тръби, защото в противен случай няма да има достатъчен дебит.

Същите хора ми предложиха да отида някъде, където да ми измислят вариант за вкарване на свеж въздух с тунинг въздуховод.

Вече на две места - едно и също решение на проблема. И дилемата си остава същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ах тия специалисти <_<

Тогава почакай да се появи някой който вече си е сложил газ и не го е срам да си признае. Ясно е, че искат да им е лесно ама ще трябва да се напънат малко. Кажи им, че не искаш нищо да си бараш по мотора и ако не могат така да ти сложат газовата просто няма да отидеш при тях. По добре не бързай да си махаш неща по колата да нямаш проблеми после не само с газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има свободно пространство 5Х20Х25 см ,то мога да ти подкарам колата на газ без всякакви две магистрали ,два редуктора и т.н !Драсни едно ЛС да направим връзка и да видя как да помагам !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има свободно пространство 5Х20Х25 см ,.....

Няма. Местата са около акумулатора, около кулерите (под роговете) и пред радиатора.

Каква система имаш предвид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма. Местата са около акумулатора, около кулерите (под роговете) и пред радиатора.

Каква система имаш предвид?

Колегата lnd1 има пред вид тази система - www.lpgbg.com. Днес се срещнах с него, за да видя, какво предлага. Според него един редуктор ще бъде достатъчен, за да нахрани мотора, което лично на мен ми се струва съмнително (без да твърдя, че съм разбиращ). Друг "x" за мен е и този инжекцион, за който не съм чувал никакви отзиви - още по-малко за мощни машини.

Според колегата lnd1 няма да се наложи почти никаква намеса за промяна на нещо под капака, за да влязат всички елементи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Известни са неизвестните. Газта няма смазочни свойства и заради това са направили някаква пиклива система за смазване на помпата в бутилката отзаде. СЪответно тя е толкова ефективна, че помпата с късмет изкарва 50 000 км. А пък цената ех цената е колкото един ГИ. Само за помпата да не си помислите нещо друго.

Докато не оправят пикливата смазочна система е леко безмислена.

И те така. :musik:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Руси, сервиз КЛААС са слагали ГИ на 2.7 тт ама на а6,ц5,с 2 изпарителя, единия казаха. че са го били намърдали зад бронята някъде, ако имаш възможност, звънни им един телефон, може да ти обеснят и по телефона, ако им се занимава.

Редактирано от STEFAN8898
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ind1 има пред вид тази система - www.lpgbg.com.....

Така като гледам на сайта тая алуминиевата кутия играе ролята на изпарител. Предполагам вътре има някой стъпков мотор вътре. За настройка пише, че се настройва като обикновенните газови. Как тогава преобразува инжекторните времена не знам. Нещо по подразбиране е сигурно. Има и още неща ама няма смисъл да гадаем. Ако иска колегата ind1 може да ни разясни.

На мен ми изглежда някаква самоделка въпреки, че е проектирана от инженерите на Славгаз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неее ............. системата си има евро сертификати за качество ! Ето и малко информация от пройзводителя "мы действительно поставили несколько VRTec "стандарт" на Гелендваген 5л и даже на Тахо 5.7, а также автомобили Зубару турбо который STI -280 лс, Ниссан Сильвия турбо -260 лс, Мицубиси Айртрек турбо (праворульный Аутлендер, только двигатель от Лансера, который Эволюшн) -260лс, ауди олроад 2.7 битурбо (сколько сил не знаю, но не 120 точно))) Перечисленные автомобили НЕ ИМЕЮТ проблем ". По-късно през деня ще отговоря на всички въпроси и нейзвестни :lupe:Аз лично съм монтирал системата на машина 325 к.с ,ако не ме лъже паметта за точните цифри !

Редактирано от lnd1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...