Jump to content

Трудно първо палене с гъст облак бяло-сив пушек с мирис на изгоряла нафта 1.9TDI


s7r3l0k

Recommended Posts

Колега,s7r3l0k ти нямаш о-пръстени на дюзите.Най-добре свали дюзите и отиди да ти ги проверят.Компресия мерил ли си?А проблема при теб,може и от компресия да е.Балончетата въздух не трябва да те притесняват,при мен са балонища!Колко време подгрява сутрин при температура на въздуха под нулата?

Редактирано от vlado_tonev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете ,че ползвам темата , но искам да попитам нещо относно подгрева.Моите подгревни свещи ги смених наскоро и 4те и когато си паля сутрин , лампата за подгрева ,не продължава да свети продължително(имам предвид ,че като дам контакт си светва и изгасва наравно с останалите лампи и тогава си паля). Нямам никакви проблеми с паленето , само ми е интересно ,като свети толкова малко време ,когато съм на контакт , дали подгрява? Това е при температура -2 примерно днес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресията е в нормите за всеки цилиндър. Ако има липса на компресия, няма ли да пали трудно? Вече го реших този проблем. Пушека не е отчетливо бял (не е гъст), почти прозрачен е, много рядък, едва се забелязва цвета и има и лек сив оттенък. Още повече, къде е логиката след 5 мин да започне да пуши повече? Мисля си, че това на 5-тата минута е било вече конденз, след като се е затоплила изпускателната система. Ако бяло-сивият пушек има мирис на масло, къде трябва да се търси проблема? Не съм забелязал такъв, но ако трябва и това да прегледам.

Подревното реле го чувам как спира свещите около 5-6 секунди след като съм подал контакт. Грешки записани няма, ток до свещите стига, проверено е на VAG COM, до няколко дни ще им направя физическа проверка на самите свещи. Неприятно е, че лулите на свещите са нацепени. Това съм го виждал почти на всички 1.9TDI.

На няколко места по форумите чета, че може да е проблем с износване на турбото, съответно влиза масло в него и изгаря и от това се получава пушека. Интересува ме, има ли начин със разкачане на вакуум да проверя турбото ли е виновника. Като знам каква мъка е да се свали турбото на напречен мотор, не ми се влиза в излишни драми в момента.

Мой приятел има същият проблем при първо палене за деня. Колата е A4 B6 2.5TDI AKE.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправи си рейката на свещите и ги свали всичките и провери дали греят.Сиво-бял пушек може и масло в цилиндрите да е.За проверка-откачаш маркуча от студената част на турбото и ще ти стане ясно.През вакумните маркучи няма как да разбереш.И как с VCDS разбра пе стига ток до свещите?Ако там няма проблем,може щом са ти сцепени лулите,да не правят контакт със свещта.Липсата на компресия не означава само по-трудно палене.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В канал 12 на двигателя е дадена информация за свещите. Кои са включени и кои не. Съответно с "1" се обозначава изключила, с 0 работеща.

 

Мисля си, че ако имах проблем с тази рейка на свещите и 1 или 2 не правеха добър контакт, двигателя щеше да стартира доста трудно и да мени обороти.  Ще проверя пак.

Разход на масло ми прави единствено турбото.:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите може да имат контакт и на проверка да излизат, но температурата, която вдигат е по-ниска. С времето деградират и топлят като слънце през зимата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене пък ми синее пушека.

Смени си гумичките на клапаните, може през отворен клапан да се стича масло в цилиндъра на угасен двигател.

Това компресията ми е в норми колко означава. Миризмата от ауспуха на какво е люти ли или сладни. Ако е люта си е масло, ако е сладникаво тежка и бял дим си е нафта. Дюзите носи ли ги за проверка и реглаж. И колкото и да ме убеждавате за този въздух в системата ,,,,, не е нормално. И е предпоставка за проблеми. Не знам устройството на помпата VP38 ама е възможно въздуха да се събира  някъде в помпата и при палене и да пречи на нормалната и работа (аванс и дебит) докато го изкара.

Но наистина пушека е пренебрежително малко. Може да е бъзикано  и ремапвано и да подава повече гориво при палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално си е, не е много горивото, даже е малко. На тези години и километри да не изпушва нищо ли на студен двигател?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко виждам такова мизерно изпушване от дизели. Когато мога ще започна едно по едно да проверявам.

Отказвам да приема, че това е нормално поведение. Това изтропване, сякаш пали на 2-3 цилиндъра и малкото или много пушек през ауспуха, докато се стопли са единствените неща, които не мога да ги гледам. Да не говорим колко е неприятно това нещо да се случи докато човек минава по тротоара зад колата.

Да питам - стойностите на дюзите следва ли да се взимат под внимание при студен старт, при старт след 2-3 часов престой или се гледат само и единствено при загрят двигател? До сега винаги съм ги гледал на загрял, но вчера реших да ги погледна след като колата престоя около 3 часа след дълъг път и втори и трети цилиндър даваха стойности от по над -1.3. Свещите не подгряваха, защото беше над 5С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повтарям: стойностите гледани през компа не са показателни за работата на дюзите. Може да показва едно а реално да е друго. През компа виждаш компенсацията за да изравни работата. А защо изравнява е вече съвсем друг въпрос. Ако искаш да си сигурен в дюзите сваляш и носиш да ги провррят. При мен показваха едно към кесимо въпреки че ги бях носил за почистване и настройка. След смяна на сегменти всичко си дойде по местата. Та толко за гледането през компа. Отделно , че дюзите трябва да работят еднакво добре на студено и на топло. Ако има разлика на студено обаче също може да не е от дюза....Така, че пак се връщам  изначално.  За спрака дюзите при реглажа се правят на студено...И дори студени на стенда са еднакви.

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно точно е казаното от колегата, паленето може да се подобри с настройка на помпата, а изпушване за да няма трябва да се прави доста сериозен ремонт свързан с отваряне на мотора, защото компресията със сигурност е доста далеч от на нов двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е друг вискозитета за една(дюза), така е друг и за останалите.

 Както казваше един помаджия:

-Малко работеща няма..Или работи или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То така може да се каже и за подгревните свещи, ама 5 годишна свещ не грее като чисто нова (ИМХО). 

 

Ако сте съгласни с горното, тогава същата логика може да се приложи и за помпата... :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...