Jump to content

1.8т с ГИ-проблеми


Recommended Posts

Колата е с ГИ  AC Stag 4 plus,изпарител Tomasetto Artic,инжектори Валтек (3 ома-червени)(преди бях и с Валтек 1 ом-жълти ,но преди подмяната им пак ги имаше проблемите).На вече 60 000км е ГИ-то.До преди 10-тина хил. км. нямаше никакви проблеми с разход и вървеж.Проблемите са изразени в това че разхода се повиши на 13 без значение градско извънградско (което е много странно),а преди си държеше около 10 (а баща ми редовно слизаше под 10) и с много ама много зор съм я докарвал до и над 11.

Колата си дърпа но аз си я усещам,че не е както преди.Сега през последните дни гледам изпарителя (налягането е на 1,4) и при пълно натоварване  налягането пада на моменти и до 0,7,а като пусна газта и до 2,3 на моменти стига,което ми се виждат големи разлики (някъде бях чел изпарителя не трябва да има чак толкова големи разлики).След последната смяна на филтрите си мисля че дали не се е натъпкал,че доволно гнус имаше особенно при този на изпарителя (след пробег от 10х. км.).През маркуча на всмукателния колектор не излиза газ и значи уж мембраните са здрави.

А да не говорим че през последната седмица едно 10 пъти се настройва и нищо.След чисто нова настройка и при първото настъпване след 8/9ms картата на газта отива доволно над бензиновата (а до преди си вървяха заедно,дори газта беше отдолу) и не иска да слезе после.

Бил съм имал проблеми с токовете (любимия им лаф на газаджиите),но преди месец я закачахме на всевъможни уреди и всичко си е буквално ток и жица.На бензиновия компютър няма грешки и на бензин си работи и върви без грешка,разхода е нормален.

 

Днес с един приятел който има Голф 4 1,8т (ръчка,FWD) със същия ГИ и същите компоненти (той винаги е бил с 3-омовите инжектори) я закачихме,пръво ми направи впечатление че картите са като на мен ама от преди време (едно към едно са двете-само газовата излиза малко отгоре,но в самият край),и той е на 1,4 налягане и при него има разлики в налягането но не чак такива и при настъпване газовата карта не мърда.Колата дърпа повече от сериозно ,както моята,но преди.Разхода също му е много надолу 10/100км.

 

Изчетох доста от "добрите" отзиви за тоя изпарител и си мисля да ли не си е изпял песента.И ще взема утре да го сваля освен чистенето и мисля да му направя така не безизвестния мод който му се прави с разпробиването.Относно свалянето му спирам газта на бутилката,а с антифриза как се процедира трябва ли да се източва целия(че никой не иска да ми се навие да го свали ме и сам че го свалям,казват няма смисъл)?

 

Колата е Ауди А4 Б5 Avant 1,8т (АЕБ-150hp)(ръчка,FWD)

 

Извинявам се колеги,получи се доста дълго четиво,отворен съм за всякакви идей и варианти.

Благодаря ви ,за отделеното време !!

Редактирано от Knight Rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 88
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Тръбата на колко мм е? Разхода на газ на доста мои познати както и на мен се повиши с около 20%

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен правилно си локализирал сам проблема че е редуктора,аз лично не залагам на него нискокачествен ми е,но в миналото бе железен.Един колега Газаджия от Опел форума е голям специалист и сме на едно мнение с него че вкарва газ през вакума,но той ги прави успешно...за което шапка му свалям.Аз просто си използвам качествени компоненти,при турбо мотор това е задължително да се държи стабилно налягане че след 0.2 надолу или нагоре ГИ-то не може да компенсира въпреки че всички газаджии се кълнат че може.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, integrale45 написа:

Тръбата на колко мм е? Разхода на газ на доста мои познати както и на мен се повиши с около 20%

8мм.,като кажех преди на някой колко ми гори всички викат неможе да е верно това,включително и това момче с голфа и на него отначало не беха я направили като хората и гореше много към 15 ,а сега вика верно могла тая кола да не гори като ламя.

преди 18 минути, mitkofitnesa написа:

Според мен правилно си локализирал сам проблема че е редуктора,аз лично не залагам на него нискокачествен ми е,но в миналото бе железен.Един колега Газаджия от Опел форума е голям специалист и сме на едно мнение с него че вкарва газ през вакума,но той ги прави успешно...за което шапка му свалям.Аз просто си използвам качествени компоненти,при турбо мотор това е задължително да се държи стабилно налягане че след 0.2 надолу или нагоре ГИ-то не може да компенсира въпреки че всички газаджии се кълнат че може.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Сега ако ми е такъв изпарител няма да сложа никога,ама преди 3 години не ги разбирах ГИ-та.Тогава като ти казваш ми гарантираха спокойно такива коли много сме правили с турбо,като уговорката беше даже така да се направи че и след време чип да понесе,ама само това ГИ ме спира до ден днешен че все си мисля че няма да издържи и ще си отворя по-големи проблеми.И ето проблемите така или иначе започнаха с чип или без. Убедил съм се че малко са хората който могат не само да го подкарат,но да го направят както трябва тоя мотор на газ.

Ти какъв изпарител би ми препоръчал да си я храни като хората,ако с тоя нищо не стане ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има варианти много,но ако ще слагаш и чип,най-добре да заложиш на едно КМЕголд,което е масивен редуктор с мн добро подгряване на газта и два изхода за изпарена газ.Аз го монтирам на S-класа 5000 куб и я храни без проблем дори при спортен режим на каране.Иначе за без чип Shark 1500 ще се справи,държи мн стабилно налягане.Има и други варианти,ако тези не ти вдъхват доверие ще ти изброя други.

Sent from my iPhone using Tapatalk

П.п.И инжекторите не стават при чип,максимално държат до 16 мс след което седят напълно отворени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.08.2016 г. at 18:02, Fitil4o написа:

Изпарител Принс за 255Kw и Кафяви дюзи ще ми свършат ли работа за 1.8Т BFB с чип?

Ако за кафяви на Кейхин става въпрос, да ще стигнат, даже и ще останат. Дори и жълтите ще стигнат.

На 28.08.2016 г. at 18:13, mitkofitnesa написа:

 

Има варианти много,но ако ще слагаш и чип,най-добре да заложиш на едно КМЕголд,което е масивен редуктор с мн добро подгряване на газта и два изхода за изпарена газ.Аз го монтирам на S-класа 5000 куб и я храни без проблем дори при спортен режим на каране.Иначе за без чип Shark 1500 ще се справи,държи мн стабилно налягане.Има и други варианти,ако тези не ти вдъхват доверие ще ти изброя други.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

П.п.И инжекторите не стават при чип,максимално държат до 16 мс след което седят напълно отворени.

На коли дето нямат и 200 коня, все се препоръчват изпарители за по над 300 коня. Сега остава да му предложиш и едни инжектори за 300 коня да си сложи, е така да има, че може да му потрябват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм чувал, че 200кс от турбо кола имат различни исиквания от 200кс от атмосферна. Както и че, турбо, което надува на 0.6 и турбо на 1.2 също имат различни изисквания.

 

Какво е по-добре от КМЕ голд (или еквивалентния му атикер) за чипнат 1.8т?

 

И  всъщност има ли смисъл от КМЕ голд или двойно по-евтиния атикер супер макс е толкова добър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще напиша за тези които се интересуват...турбо мотор и особенно чипнат имат много голямо моментно потребление и оттам се получава това презапасяване с тези големи изпарители.Другото много важно нещо е кой как кара автомобила си,има някой го натоварват на 100% само от време на време да покажат мощ,а други като крадена :))).Във втория случай много пъти много от изпарителите клякат.Как го виждам ли,като изстива газта или пада налягането.Вече повечето изпарители са с голям дебит и рядко им пада налягането но са с лош топлообмен и изтиват.Да пробвал съм варианти и сега винаги се презастраховам,по-мощния изпарител не увеличава разхода само дето е по-скъпичък.Преди време дойде един с МБ компресор 163кс и монтирано Романо мн кадърно в София при един от критикуващите ме тук,и бе с изпарител Романо ХД (усиления).Уговорката бе да го понадуем и затова ги бе предупредил затова и му сложили това Романо ХД,но щом вдигнахме налягането на компресора и сложихме чип и клекна във високите.Тези 211кс които даде изтаваниха изпарителя който им е най-силния.Относно Атикер РС06 копието на КМЕ голд е с мн лош топлообмен.При надут компресор 192кс на 240кс изтиваше като задържиш повече от 30-40сек над 200км/ч до 12-10 градуса газта и правеше свръх налягане при кът оф.КМЕ голд храни 500 ве8 на мерцедес но при мен клекна и сложих КМЕ екстрим като сега температурата на газта не пада под 50градуса дори да задържа 220км/ч повече време.Това е за правен автомобил.Всъщност много зависи от чипа,спомням си преди време Сумиста прави чип на един приятел с 1.8 т и времената на бензин бяха толкова голями че забиваше ГИ-то не четеше такива времена.Та всеки сам си решава какво търси евтинко и икономично или качествено и по-скъпо.Ловато изпарителя бе на добра цена усиления но правеше мн ниско налягане и не става за агресивен 4 цилиндров автомобил мн коне на цилиндър идват.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм решил да взема големият изпарител и Кафявите кейхини защото ако утре ми скимне да позасиля колата, няма да ми се налага да копувам дюзи два пъти . По добре сега направо кафяви и това е положението. Рейката на Кейхин е доста скъпа, не си заслужава риска. Ако бяха 200 лева нямаше какво да го мисля. Иначе сега ще дойдат едни жълти дюзи, които ще карам първоначално и мисля, че дори и след чип, МОЖЕ БИ ще ме хранят без проблем. Газовата е Prins VSI 2.0 ,сонда OMB Salieri, Дюзи Keihin, изпарител Prins за 255Kw с турбо отвор и датчик за турбо.

 

И още един въпрос. Предполагам, че трябва да закача и Двете Ламбди, Принса има два изхода за ламбди,които могат да се закачат плюс и OBD връзка.

 

Мисля, че изпарителя на Принс няма аналог, всичко друго, което съм вижда са някакви отливки, този е правен на CNC фреза и е анодизитран след това в черно. Италянците могат само да пият една студена вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти дай първо да ти чипнем колата. Там има разни опции....а после ще събереш газовата....може да се окаже, че принс нямат някакви софтуерни иновации за колите с конвенционални дюзи.

 

@mitko и всеки който иска да вземе отношение - 250 киловатовия Заволи по-добре ли се държи от полските изпарители?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заволито един приятел сложи на БМВ  8-ак и макар да е 300-тина коня клякаше и за 2-3 месеца се задръсти целия вътре и се наложи разглобяване. А за изпарителите размера има значение 

Аз на 2-те 1.8Т-та съм с Томасето АТ-13едното е чип друготоAJL -върви няма проблеми ,недостатъка изходното налягане много зависи от това в бутилката и зимата само с пълно над половината шише. 

Меджик съм слагал на приятел незнам какво не му харесвате 3-та година вече никакви проблеми ,няма я драмата зимата ,и държи налягане на 180 кс +/- 0.1 бар ,нердостатъка максималното диферинциално е 1.2 Някъде това може да се окаже проблем. 

Колегата единия е с КМЕ голд наскоро го сменихме (преди беше с томасето АТ09  много го похвали бил на светлини години ама не е дошла зимата още ще го видим . А другия колега е с Гама 01 уж до 300 Кс усилен ала бала кляка от 1,4 на 0,8-0,9 на пълна газ ( и двете коли са AJL)

P.S. За инжекторите това с кейхина освен ако няма да се слага голямо турбо не виждам смисъл,за мен е овъркил. Аз карам с баракуда колегата с хана ,дори има около мен 2-3 коли с Реил HD 2ома ,за чип не мога да гарантирам не съм виждал с очите си но за AJL няма никакви драми. 

Редактирано от Gravito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,Колегата Gravito е прав за заволито че се задръства много бързо,това поради наличието на серпентина вътре в него с цел по добър топлообмен.Това е и разликата с обикновения Заволи,аз откраднах идеята и дложих такава серпентина на Атекера РС06 и подобри малко температурата на газта при мн високо натоварване.КМЕто наистина е на светлинни години от Атекер и Томасето но има и други така добри изпарители.БРЦ макс правоъгълния но е скъп,Гюнтер и Емер Паладио това са мощни изпарители,големи с голям топлообмен.Аудитата 450кс ги правят с деа такива,наскоро Боби от Самоков прави такова с две КМЕ голд,аз го посъветвах да са КМЕ екстрим за всеки случай но той го направи с тях,търсеше се и ниска цена.Ако някой може да похвали някой друг с радост ще приемем опит и мнение.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам със заволи зета s за 350коня. Mотора е avj 1.8t със чип 177к. Върви супер ,но като дойде зимата почва да прави проблеми.При бууст почва да сеца,изпарителя пари не се пипа ,а газта излиза на 14гр от изпарителя ,а е за 350 коня!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли възможно заради малък дебит на охладителна течност да изстиват изпарителите? 

Примерно заради грешно свързване на водата или недобре работеща водна помпа.

AJL е с най-малката К03, реално става под 150кв, консумацията на гориво е сравнително ниска (все пак е 4 цилиндров 1.8) и изпарител 250кв да изстива....

Другото характерно нещо на първите 1.8т е външната водна помпа, чиито дебит пада при отпуснат ремък.....а тя се върти от едно малко паразитно клиновидно ремъче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм си го мислел много пъти и когато се съмнявам връзвам едно моторче мерцедесово за водата преди изпарителя,но не подобрява нищо.Схващам ти идеята но на едни и същи коне турбинираният мотор е с по-голяма моментна консумация на гориво.А мисля че чипнат автомобил харчи мн повече при пълна газ от стандартен на едни и същи коне,просто по различен намин се извличат.Та се посъбра и за кола 150киловата турбо и чипната трябва изпарител за 180-200киловата.Допълнително усложнява ситуацията това че повечето производители дават грешна инфо за подържаната мощност на изпарителя.Всъщност има и друго,при едни и същи конски сили различни двигатели имат различна консумация на гориво,така че по-скоро трябва да са с показатели за литри на час а не конски сили,но пък много малко газаджии ще могат да сметнат какво е нужно,не че сега не е същото,кой от какво има най-много печалба с тази марка работи.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, mitkofitnesa said:

на едни и същи коне турбинираният мотор е с по-голяма моментна консумация на гориво.

Това е другото ми притеснение... Пиковите искания на захранване с гориво.

Не съм сигурен, няма никакво инфо, вносителите са пълни кретени, интересува ги Румънският пазар.

Дали Принс-а може да минава на бензин секвенциално(постепенно да става без придърпване) това би решило проблема с пиковите искания на гориво без да дразни и придърпва.

 

 

19 hours ago, Gravito said:

P.S. За инжекторите това с кейхина освен ако няма да се слага голямо турбо не виждам смисъл,за мен е овъркил. Аз карам с баракуда колегата с хана ,дори има около мен 2-3 коли с Реил HD 2ома ,за чип не мога да гарантирам не съм виждал с очите си но за AJL няма никакви драми. 

Чипа е със сигурност, няма да се бяга от него.Като начало мисля да фитна части на BEX и после може и още нбагоре, не зная. 

Искам да нямам ограничение за това в последствие откъм елементи, затова подхождам така с дюзите.

Редактирано от Fitil4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох един руски форум в който обсъждат изпарители за тойота 2.5 туинтурбо 300кс.

Като заключение избраха EMER PALLADIO. Тежи 2кг, твърдят че държи стабилно налягане....

 

Не знаех нищо за тази фирма, но пишат, че са "global leader LPG valves and components" :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно некоментирано предложение - двустепенен OMVL за 280кв/380кс, цена под 200лв:

http://www.ebay.de/itm/LPG-Verdampfer-OMVL-R-90-E-Venturi-Millenium-Autogas-/252474877387?hash=item3ac8ace5cb

 

за този изпарител има и по-конкретен и истински параметър - дебит 35кг/ч.

Има ли полза от двустепенна редукция при ГИ? Ланди също ползват двустепенен редуктор.

 

 

дали някой модератор да не отдели темата в нещо от типа "Мощни изпарители за турбо коли".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което аз съм наблюдавал е не,че производителите на изпарители лъжат толкова много просто газта в българия е такава. Имам няколко случая  А6-цата когато беше със старото томасето АТ09 (уредбата я е слагал газаджия преди да купя колата) положението беше ужасно не беше правен мода с разпробиването.Но когато бащата ходи в чужбина с нея каза че като зареди от там и друга кола,а с българската газ постояно имаше грешки за адаптацията хълцаше отвратително още на 4к оборота и на ниските също беше мъртвец. Това се е случвало няколко пъти ,а имам познати с плочки и казват че там това колите вървят осезаемо повече без да пипат кранчето за сместа .Тая цялата работа ме кара да си мисля че съотношението на пропан (това дето кара колите да вървят) и бутан (това дето мирише ) е много в полза за миризмата и затова при мощните коли обявените мощности на изпарителите се разминават с много .И реалността е че като правиш сетъп трябва здраво презапасяване 

Spoiler

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/5/2016 at 18:43, Gravito написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Не е точно така с пропана и бутана. Нито пропана, нито бутана имат мирис, пропан-бутана се одорира допълнително със същата химия, с която се одорира и природната газ за потребителите - етил меркаптан. И пропана не кара колите да вървят, точно обратното, бутана ги кара да вървят, но заради свойствата на бутана няма как да се мине без пропан. Зимата е почти само пропан и точно поради тази причина хората се оплакват, че колата им гори повече и върви по-малко.

Сега, че газта в България е гадна и пълна със всевъзможни боклуци е факт. Повечето производители на изпарители си пишат каквито си искат мощности, които в повечето случаи са измислица. Аз лично поради тази причина, когато ми се налага, използвам изпарители с доказали се характеристики, независимо от типа пълнене на двигателя. В една голяма част от случаите проблема с турбинираните коли се оказва в самия "чип"  и безполезното наливане на гориво в двигателя вследствие на прословутия чип. После се започва с изпарители за 350+ коня за коли по 170-180 коня и т.н.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре явно си запознат направих си сверка с уики и ,малко съм писал глупости,ще гледам да не ми става навик. Ако може обясни защо газта е гадна какво правят нашите "убавци" къде е уловката с качеството. P.s. какъв е максимума на Кс/цилиндър според теб без да се използват  някакви безбожно скъпи чаркуляци. 

 

Редактирано от Gravito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...