rexxxxx Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Здравейте колеги,През изминалите студове - колата на жена ми не се караше и съответно акумулатора е паднал.Акумулатора е на OPEL необслужваем (maintenance free) и има прозорче което в момента е черно (не знам дали някога е било друго не съм го гледал до сега).Интересува ме дали при зареждането на тези акумулатори с зареждачка има някакви особености или се зарежда като обикновен такъв.Също така - функцията на прозорчето каква е ? П.С. при измерване с мутлицет покзава напрежение 6,5 V Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolu Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Веднага го слагай да се зарежда!А дали ще го бъде утре ще кажеш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Слагаш го на зарядното и да поседи 10-12часа.Удари му после пак един мултицет да видиш какво е станало.А окото,което си видял,че е черно при зареден и изправен Хакумулатор трябва де бъде зелено.Това е контолна индикация за състоянието на акумулатора.Когато почернее не е добре,но пробвай първо да го заредиш.По принцип акумулатора не трябва да остава повече от месец без да се използва.Клетките му сулфатизират. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravkicha Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Щом акумулатора ти показва 6.5 волта за мен е за смяна. Няма значение че само по студовете не е палена колата. Аз с моята професия се случва по половин година да не я паля, никой не я кара и след това пали без проблем. Явно имаш някакъв консуматор който го разрежда здраво или зарядното реле на алтернатора не ти е работело както трябва. Може да пробваш акумулатора да го заредиш със зарядно но едва ли ще има особен ефект. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gustav Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Аз досега съм има сигурно6 или 7 необслужваеми акумулатори и всичките съм ги зареждал когато паднат. Проблеми няма. Сега някой химик ще каже, че при зареждането се отделя водород и къде отива той? Не знам къде отива. Практиката показва, че зареждането става без проблеми.И още нещо полезно за хората които все още карат обслужваеми акумулатори в София. Наливайте смело вода от чешмата - пробвано е многократно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivanu6ka Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Черното прозорче означава, че акумулатора е за смяна. Ниското напрежение-също. Достигнал е доста дълбок разряд...затова препоръчва първо да го зареждаш е по-малък ток(1А) докато достигне нормално напрежениеи след това вече да му пуснеш 1/10 от капацитета за 10 часа (пример 70А/часа=7 А ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Георги Киров Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Здравей, по принцип на самия акумулатор има означение кой цвят какво значи.Най, често зеления е зареден акумулатор, черния - че трябва да се зареди, а бяло да се смени акумулатора.Имам монбат необслужваем който беше с бяло "око" т.е. за смяна. Реших преди да го сменя да разпробия 6 отвора с 10 мм бургия за да долея вода и да го заредя.След като долях дистилирана вода окото от бяло стана черно, след като го заредих окото стана от черно - зелено и до момента държи без проблем.Явно търговсия трик при необслужваемите акумулатори е течността да се изпарява през вентилационните отвори, а ти да не можеш да си долееш и така по-рано при тях за нов акумулатор.След това си взех 6 самоняразващи се дюбела за гипскартон навих ги в отворите и запълних със силикон. Така след време отново ще мога да ги развия и да си долея вода ако трябва.Акумолатора е на 1.8 тди мотор, а там си трябва доста ток. В студовете се държеше нормално и дизела си пали без проблем .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rexxxxx Публикувано 24 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Мерси за кометарите колеги, включих го да се зарежда на средна сила.Показателя на зареждачката показва 5 А, ще го оставя цяла нощ + утре до едно време - дано се събуди ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Ако не е много дрът ще се оправи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
matako Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 (Редактирано) Реших преди да го сменя да разпробия 6 отвора с 10 мм бургия за да долея вода и да го заредя.Ако е като моите последни два, отгоре под шаренията пластмасата се изважда и отдолу си има 8 тапички :) Редактирано 24 Февруари 2012 от matako Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Георги Киров Публикувано 27 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2012 Ако е като моите последни два, отгоре под шаренията пластмасата се изважда и отдолу си има 8 тапички :)Има и такива, които се отварят с такъв капак, но те пак са обслужваеми но с "око".Аз говоря за наистина "залят" отгоре с пластмаса акумулатор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 27 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2012 ...., а бяло да се смени акумулатора....Бялото обикновено е "CHECK".. т.е. да се провери гъстотата и нивото на електролита и да се зареди естествено. Ако не помага тогава вече е нов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts