Jump to content

Ако чистачките запъват и спират.


zAx

Recommended Posts

Здравейте :)

От известно време чистачките на колата започнаха да запъват и да движат едвам едвам и в един момент да не могат се качат до горе. Запъваха посредата на стъклото и няма мърдане. Сега вече не стигат и до средата на стъклото. Прави ми впечатление, че лявата чистачка загрвява. Някой от Вас имал ли е подобни проблеми ? Дали въпроса е до разглабяне и смазка или си иска нови части? Ако някой е сменял такива части и каже какви цени са горе долу ще съм много благодарен :). Мерси предварително за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развиваш рамената, пускаш чистачките на най бърза степен. След това там където се захващат рамената сипваш през известно време по малко вд40 или спрей за карбуратори. Малко по малко ще се оправят. Като заработят като хората отгоре запечатваш сгрес да не влиза пак вода и слагаш рамената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развиваш рамената, пускаш чистачките на най бърза степен. След това там където се захващат рамената сипваш през известно време по малко вд40 или спрей за карбуратори. Малко по малко ще се оправят. Като заработят като хората отгоре запечатваш сгрес да не влиза пак вода и слагаш рамената.

Ако визираш рамената на самите чистачки за които са закачени перата, това го правих но наливах масло а не вд40. Подобрение имаше но то траеше 10-тина дни после същата работа. И се чудя лявата чистачка от какво загрява толкова :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ядох го тоя съвсем наскоро.

Запекли злокобно бяха рамената в шарнирите.

Препоръчвам сваляне, разглабяне (яко бой с чука), основно почистване и гресиране, където е необходимо.

Това с WD-то е за по-леки случаи (дано твоя е такъв) и временно решение.

Имай предвид, че разглабянето/сглабянето е голяма хуйня. При мен се стигна до разкачане на ECU-то и демонтаж на кутията. Не че е кой знае какво, но не се знае какъв и колко умел ентусиаст си.

Обаче, ако не обърнеш внимание - ще изгори моторчето. А ново моторче от официалните дистрибутори... :) И пак ще трябва демонтаж/монтаж.

Неофициалната информация, която ми дадоха, САМО за механизма (без електро части) бе около 200 леффа.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ядох го тоя съвсем наскоро.

Запекли злокобно бяха рамената в шарнирите.

Препоръчвам сваляне, разглабяне (яко бой с чука), основно почистване и гресиране, където е необходимо.

Това с WD-то е за по-леки случаи (дано твоя е такъв) и временно решение.

Имай предвид, че разглабянето/сглабянето е голяма хуйня. При мен се стигна до разкачане на ECU-то и демонтаж на кутията. Не че е кой знае какво, но не се знае какъв и колко умел ентусиаст си.

Обаче, ако не обърнеш внимание - ще изгори моторчето. А ново моторче от официалните дистрибутори... :) И пак ще трябва демонтаж/монтаж.

Неофициалната информация, която ми дадоха, САМО за механизма (без електро части) бе около 200 леффа.

Мерси дано е само това проблема с разглабянето бащата ще се заеме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако визираш рамената на самите чистачки за които са закачени перата, това го правих но наливах масло а не вд40. Подобрение имаше но то траеше 10-тина дни после същата работа. И се чудя лявата чистачка от какво загрява толкова :)

То трябва да се махне ръждата. Затова пробвай с вд40 или нещо подобно. После може и масло да наливаш. И накрая с грес го запечати. За разглобяването както са ти казали ще е тегава работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се уточня - имах предвид рамената на механизма, който е отдолу под стъклото. А не рамената на самите чистачки.

Eто това е механизмът, който трябва да се извади, разглоби, почистят и гресират всички стави/ябълки/движещи се връзки:

aujt5v.jpg

В eBay го има за 55 паундака с моторчето - в неясно състояние.

Успех и късмет! :)

P.S. От кола с дясна дирекция НЕ СТАВА!

Редактирано от Cornu©opia
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То трябва да се махне ръждата. Затова пробвай с вд40 или нещо подобно. После може и масло да наливаш. И накрая с грес го запечати. За разглобяването както са ти казали ще е тегава работата.

Някакви инструкции? :) Досега несъм правил тая процедура а ми направи впечатление, че компютъра се намира до лявата чистачка и май трябва да се разкачи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ти обяснявам.

Тегава е работата.

Механизмът е заврян зад кутията на ECU-то и си ограничен от другата страна от помпата и казанчето на хидравликата.

Внимателно трябва да се подходи, но по-добре радикално, за да си сигурен, че проблемът е решен веднъж завинаги (поне още 10 години, ако колата не стои с месеци навън без да се пускат чистачките). :)

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ти обяснявам.

Тегава е работата.

Механизмът е заврян зад кутията на ECU-то и си ограничен от другата страна от помпата и казанчето на хидравликата.

Внимателно трябва да се подходи, но по-добре радикално, за да си сигурен, че проблемът е решен веднъж завинаги (поне още 10 години, ако колата не стои с месеци навън без да се пускат чистачките). :)

Сега слязох до колата да видя кфо е положението, и когато са дигнати горе пак запъват и се мъчат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението:

Здравейте колеги,от седмица някъде чистачките ми започнаха да насичат като се движат по стъклото,но си мислех че перата са се изпекли,но вчера в голямата буря едва се движеха по стъклото и ми стана ясно че и при мен ще падне разглобяване и смазване на рамената,тъй като от 2г. откакто си имам колата несъм имал проблеми с чистачките и несъм и ги пипал.

Тъй като бях чел някъде из форума за проблема при всички Г4,пасати Б5 и дори във форума на ауди за А4 и информацията която поне аз намерих беше доста оскъдна и затова реших днеска докато си ги оправям да нащракам малко снимки ако могат да бъдат от полза и на други колеги :bia::blink:

- Започваме като махаме капачетата и гайките които стягат рамената с ключ 13

26754577375971833912478538337IUa4MHogvFQlZFmIFBf.JPG

177256300419046927671247853852ws8VaYKsT6EOZAEKfTIE.JPG

15998314310901925641247853903ONoXka8cXHNBgObHQ5eu.JPG

- След като сме махнали гайките се махат рамената,но без да се въртят нагоре-надолу заданесе развалят шлиците,а само се размърдват напред и назад и си излизат

- Идва ред на пластмасата която е под рамената,маха се като се издърпа гуменото уплътнение на коша на мотора и след това пластмасата се дърпа леко от единия край нагоре,или казано по-точно в посока обратна на стъклото.Трябва да се извади от нещо като улей по цялата дължина

33600338114885558881247854468s72QLIhGiLO8I5vVL315.JPG

- След като я няма пластмасата се вижда целия механизъм на чистачките,който се държи на 3 болтчета(10).След като се развият се махат шапчиците на които пазят от вода елементите със шлиците,маха се и буксата на моторчето и вече целия механизъм е навън :lol:

6648141242887054521247859371DqJaiTB1kCK8x82QAsCf.JPG

1074119126366923721247859395NVOwQwLZC6uOLhj3ZZTa.JPG

2649644114828317241247859412e60GdgCRUpEXGYu5sbSt.JPG

6113018336263806171247859447eCs1XnPhEf514YdZ2YSm.JPG

26179501153074155412478597213Twc9PAsX3h9Ks0dN9nA.JPG

153012546119717321231247859859sHx7cr9E0sRBalmtwTru.JPG

3044782142016827146124785987960tNilvCWNkfebL9L1Tj.JPG

4675184133179274301247859950V0Hw3su7N6oOsPj4SBgn.JPG

- След като механизма е на земята се започва разглобяването му,изваждат се двете рамена от ябълковидните глави с отверка или нещо като лостче

16091351709690121021247860190B1qngxHNOURdxHCI2gIR.JPG

- Следва изваждането на самите врътки на които се закачат чистачките от механизма,това става като се извади най-отгоре до шлиците един зегер с малка отверка или шило,после има шайба и най-отдолу е скрита гумичка като О-пръстен.Като се махнат тези неща се издърпва оста с шлиците назаде от нещо като плътен цилиндър(където е и главния проблем за разрешаване).При мен ляворо цилиндърче с оста се въртеше затруднено,а дясното беше направо блокирало и дори с ръка едва се помръдваше,затова и се наложи да го избивам от цилиндърчето защото с дърпане не помръдваше.

4055789133061943481247860860opjP9kxEvs1gqF1IigMw.JPG

157993980016774551621247861025wqxwikobBKhsum9bYBpL.JPG

57851285819167657871247861546kGXRTDhYBQYpnemtKBm0.JPG

4772148371459064271247861565vFGQZ0cHYOgnG9EfGmrY.JPG

- Като сме извадили двете раменца от цилиндрите следва яко зашкурване на раменцата и цилиндрите,като от цилиндрите се изтърква с отверката някаква суха субстанция,аз като ги изтъргах ги уплакнах с бензин и един парцал яко ги забърсах,след това проврях шкурка 1500 за доизглаждане на метала.Като всичко е изчистено и изшкурено гресирах яко оста и цилиндърчето и всичко се събира по обратен ред.

16607305927654064841247861957P5OvssPhFDS9dLfKAhTE.JPG

4977051559972185701247861973PCw7eZeKFFoxmPI8i1Oq.JPG

1455742676110992564612478620032Ta1oGH7J2NpoihVeRIb.JPG

- Аз използвах тези инструменти и материали:

16448039552860210671247862145SsX9jWdg6tk1ii8Wh4r5.JPG

1107188099480113621247862155bfdLJkM62fAxYf0xLNbe.JPG

Резултата от 2часа труд е много бързи чистачки без никакво насичане като преди и много мръсни ръце

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, тук става дума за C5, а там е една идея по-сложно самото сваляне.

Както каза колегата, единият вариант е с демонтиране на кутията на компютъра, но това е много занимавка, която според мен е напълно излишна. Аз сменях механизма, моторчето и рамената от фейслифтови и махнах старите и сложих новите с минимално разглобяване по следния начин:

Развих моторчето, като за целта няколко пъти включвах чистачките за да сменят позицията си щангите за да имам достъп до гайките.

След това развих стойката с щангите и едно по едно ги извадих.

В обратен ред събрах новите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, тук става дума за C5, а там е една идея по-сложно самото сваляне.

Както каза колегата, единият вариант е с демонтиране на кутията на компютъра, но това е много занимавка, която според мен е напълно излишна. Аз сменях механизма, моторчето и рамената от фейслифтови и махнах старите и сложих новите с минимално разглобяване по следния начин:

Развих моторчето, като за целта няколко пъти включвах чистачките за да сменят позицията си щангите за да имам достъп до гайките.

След това развих стойката с щангите и едно по едно ги извадих.

В обратен ред събрах новите.

По същия начин процедирах и аз с моите преди 10-т дни, със същия проблем... Един съвет и от мен- отбелязвайте с перманентен маркер или нещо друго положението на рамената към ел.двигателчето, че после голям ще се яде с напасването, като почнат да въртят на обратно чистачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късметлия си бил.Аз на Г4 същата процедура и докато ги наглася голям шпек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

...Развих моторчето, като за целта няколко пъти включвах чистачките за да сменят позицията си щангите за да имам достъп до гайките.

След това развих стойката с щангите и едно по едно ги извадих...

За това не се бях сетил и аз го правих с махане на кутията на компютъра.

Към автора: моя съвет е - направи си труда и махни механизма, само така ще изчистиш цялата ръжда от леглата на осите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Здравейте, колеги. Имам един проблем и то бих казал е доста сериозен... изпълних всичко това което сте казали и написали в тази тема , НО нищо не се получи.... моторчето работи , платките и те работят , ток стига до чистачките ... постоянен ток има ... на чистачките има 3 жици и на 3-те има постоянен ток , моторчето работи върви , но чистачките НЕ ТРЪГВАТ .... и дори незнам как са отказали ... имаше си и изведнъж ги пускам няма никой и молбата ми е някой може ли да ми помогне става дума за АУДИ А3 , 2004 година. Моля пишете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колко зор излиза тая майна не е истина... вместо ВД ползвахме един спрей за почистване на оръжие ... имал някъв разяждащ ефект и стана доста по лесно с него .. ВД-то почти не помогна

Късметлия си бил.Аз на Г4 същата процедура и докато ги наглася голям шпек.

елементарно е :steinigung: пускаш чистачките без да си закачил рамената с перата на конусовидния шлиц да направят един оборот и те спират в най долно положение :dance: после си поставяш рамената с перата там където трябва да са ... няма как да не е както трябва

аз нещо не разбрах ... как така моторчето върти но рамената не се движат ? моторчето не предава въртеливото движение към рамената ли ? по спомен в моторчето имаше някви зъбни колелца ... ако си го отварял може да не си ги зацепил както трябва

едит: един въпрос към вас... правилно ли е да се смазват с ГРЕС ? тая грес няма ли да "запече" вътре ? ние ги правихме на една А3-ка и някой тогава каза че не е добре да слагаме грес щото тя запичала :dance: сложихме двигателно масло

Редактирано от swindler
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едит: един въпрос към вас... правилно ли е да се смазват с ГРЕС ? тая грес няма ли да "запече" вътре ? ние ги правихме на една А3-ка и някой тогава каза че не е добре да слагаме грес щото тя запичала :steinigung: сложихме двигателно масло

Аз се замислям, че грес и прах, масло и прах, не са много добра комбинация за такова място и такава служба. За това идеята ми е да се използва някакъв препарат като този. Все пак веригата на мотоциклетите е подложена на доста по-голямо натоварване и усилие от нашите чистачки. За това смятам, че това ще е едно добро решение, макар и по-скъпо, но доста по-еФтино от последващ ремонт на целия механизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...