zAx Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Здравейте От известно време чистачките на колата започнаха да запъват и да движат едвам едвам и в един момент да не могат се качат до горе. Запъваха посредата на стъклото и няма мърдане. Сега вече не стигат и до средата на стъклото. Прави ми впечатление, че лявата чистачка загрвява. Някой от Вас имал ли е подобни проблеми ? Дали въпроса е до разглабяне и смазка или си иска нови части? Ако някой е сменял такива части и каже какви цени са горе долу ще съм много благодарен . Мерси предварително за отговорите! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Развиваш рамената, пускаш чистачките на най бърза степен. След това там където се захващат рамената сипваш през известно време по малко вд40 или спрей за карбуратори. Малко по малко ще се оправят. Като заработят като хората отгоре запечатваш сгрес да не влиза пак вода и слагаш рамената. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zAx Публикувано 9 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Развиваш рамената, пускаш чистачките на най бърза степен. След това там където се захващат рамената сипваш през известно време по малко вд40 или спрей за карбуратори. Малко по малко ще се оправят. Като заработят като хората отгоре запечатваш сгрес да не влиза пак вода и слагаш рамената.Ако визираш рамената на самите чистачки за които са закачени перата, това го правих но наливах масло а не вд40. Подобрение имаше но то траеше 10-тина дни после същата работа. И се чудя лявата чистачка от какво загрява толкова Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cornu©opia Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Ядох го тоя съвсем наскоро.Запекли злокобно бяха рамената в шарнирите.Препоръчвам сваляне, разглабяне (яко бой с чука), основно почистване и гресиране, където е необходимо.Това с WD-то е за по-леки случаи (дано твоя е такъв) и временно решение.Имай предвид, че разглабянето/сглабянето е голяма хуйня. При мен се стигна до разкачане на ECU-то и демонтаж на кутията. Не че е кой знае какво, но не се знае какъв и колко умел ентусиаст си.Обаче, ако не обърнеш внимание - ще изгори моторчето. А ново моторче от официалните дистрибутори... И пак ще трябва демонтаж/монтаж.Неофициалната информация, която ми дадоха, САМО за механизма (без електро части) бе около 200 леффа. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zAx Публикувано 9 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Ядох го тоя съвсем наскоро.Запекли злокобно бяха рамената в шарнирите.Препоръчвам сваляне, разглабяне (яко бой с чука), основно почистване и гресиране, където е необходимо.Това с WD-то е за по-леки случаи (дано твоя е такъв) и временно решение.Имай предвид, че разглабянето/сглабянето е голяма хуйня. При мен се стигна до разкачане на ECU-то и демонтаж на кутията. Не че е кой знае какво, но не се знае какъв и колко умел ентусиаст си.Обаче, ако не обърнеш внимание - ще изгори моторчето. А ново моторче от официалните дистрибутори... И пак ще трябва демонтаж/монтаж.Неофициалната информация, която ми дадоха, САМО за механизма (без електро части) бе около 200 леффа.Мерси дано е само това проблема с разглабянето бащата ще се заеме Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Ако визираш рамената на самите чистачки за които са закачени перата, това го правих но наливах масло а не вд40. Подобрение имаше но то траеше 10-тина дни после същата работа. И се чудя лявата чистачка от какво загрява толкова То трябва да се махне ръждата. Затова пробвай с вд40 или нещо подобно. После може и масло да наливаш. И накрая с грес го запечати. За разглобяването както са ти казали ще е тегава работата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cornu©opia Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 (Редактирано) Да се уточня - имах предвид рамената на механизма, който е отдолу под стъклото. А не рамената на самите чистачки.Eто това е механизмът, който трябва да се извади, разглоби, почистят и гресират всички стави/ябълки/движещи се връзки:В eBay го има за 55 паундака с моторчето - в неясно състояние.Успех и късмет! P.S. От кола с дясна дирекция НЕ СТАВА! Редактирано 9 Септември 2010 от Cornu©opia 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zAx Публикувано 9 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 То трябва да се махне ръждата. Затова пробвай с вд40 или нещо подобно. После може и масло да наливаш. И накрая с грес го запечати. За разглобяването както са ти казали ще е тегава работата.Някакви инструкции? Досега несъм правил тая процедура а ми направи впечатление, че компютъра се намира до лявата чистачка и май трябва да се разкачи ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cornu©opia Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Това ти обяснявам.Тегава е работата.Механизмът е заврян зад кутията на ECU-то и си ограничен от другата страна от помпата и казанчето на хидравликата.Внимателно трябва да се подходи, но по-добре радикално, за да си сигурен, че проблемът е решен веднъж завинаги (поне още 10 години, ако колата не стои с месеци навън без да се пускат чистачките). 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zAx Публикувано 9 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Това ти обяснявам.Тегава е работата.Механизмът е заврян зад кутията на ECU-то и си ограничен от другата страна от помпата и казанчето на хидравликата.Внимателно трябва да се подходи, но по-добре радикално, за да си сигурен, че проблемът е решен веднъж завинаги (поне още 10 години, ако колата не стои с месеци навън без да се пускат чистачките). Сега слязох до колата да видя кфо е положението, и когато са дигнати горе пак запъват и се мъчат Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Решението:Здравейте колеги,от седмица някъде чистачките ми започнаха да насичат като се движат по стъклото,но си мислех че перата са се изпекли,но вчера в голямата буря едва се движеха по стъклото и ми стана ясно че и при мен ще падне разглобяване и смазване на рамената,тъй като от 2г. откакто си имам колата несъм имал проблеми с чистачките и несъм и ги пипал.Тъй като бях чел някъде из форума за проблема при всички Г4,пасати Б5 и дори във форума на ауди за А4 и информацията която поне аз намерих беше доста оскъдна и затова реших днеска докато си ги оправям да нащракам малко снимки ако могат да бъдат от полза и на други колеги - Започваме като махаме капачетата и гайките които стягат рамената с ключ 13 - След като сме махнали гайките се махат рамената,но без да се въртят нагоре-надолу заданесе развалят шлиците,а само се размърдват напред и назад и си излизат - Идва ред на пластмасата която е под рамената,маха се като се издърпа гуменото уплътнение на коша на мотора и след това пластмасата се дърпа леко от единия край нагоре,или казано по-точно в посока обратна на стъклото.Трябва да се извади от нещо като улей по цялата дължина - След като я няма пластмасата се вижда целия механизъм на чистачките,който се държи на 3 болтчета(10).След като се развият се махат шапчиците на които пазят от вода елементите със шлиците,маха се и буксата на моторчето и вече целия механизъм е навън - След като механизма е на земята се започва разглобяването му,изваждат се двете рамена от ябълковидните глави с отверка или нещо като лостче - Следва изваждането на самите врътки на които се закачат чистачките от механизма,това става като се извади най-отгоре до шлиците един зегер с малка отверка или шило,после има шайба и най-отдолу е скрита гумичка като О-пръстен.Като се махнат тези неща се издърпва оста с шлиците назаде от нещо като плътен цилиндър(където е и главния проблем за разрешаване).При мен ляворо цилиндърче с оста се въртеше затруднено,а дясното беше направо блокирало и дори с ръка едва се помръдваше,затова и се наложи да го избивам от цилиндърчето защото с дърпане не помръдваше. - Като сме извадили двете раменца от цилиндрите следва яко зашкурване на раменцата и цилиндрите,като от цилиндрите се изтърква с отверката някаква суха субстанция,аз като ги изтъргах ги уплакнах с бензин и един парцал яко ги забърсах,след това проврях шкурка 1500 за доизглаждане на метала.Като всичко е изчистено и изшкурено гресирах яко оста и цилиндърчето и всичко се събира по обратен ред. - Аз използвах тези инструменти и материали:Резултата от 2часа труд е много бързи чистачки без никакво насичане като преди и много мръсни ръце Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobby Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Иво, тук става дума за C5, а там е една идея по-сложно самото сваляне.Както каза колегата, единият вариант е с демонтиране на кутията на компютъра, но това е много занимавка, която според мен е напълно излишна. Аз сменях механизма, моторчето и рамената от фейслифтови и махнах старите и сложих новите с минимално разглобяване по следния начин:Развих моторчето, като за целта няколко пъти включвах чистачките за да сменят позицията си щангите за да имам достъп до гайките.След това развих стойката с щангите и едно по едно ги извадих.В обратен ред събрах новите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Crazy_hatteR Публикувано 10 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2010 Иво, тук става дума за C5, а там е една идея по-сложно самото сваляне.Както каза колегата, единият вариант е с демонтиране на кутията на компютъра, но това е много занимавка, която според мен е напълно излишна. Аз сменях механизма, моторчето и рамената от фейслифтови и махнах старите и сложих новите с минимално разглобяване по следния начин:Развих моторчето, като за целта няколко пъти включвах чистачките за да сменят позицията си щангите за да имам достъп до гайките.След това развих стойката с щангите и едно по едно ги извадих.В обратен ред събрах новите.По същия начин процедирах и аз с моите преди 10-т дни, със същия проблем... Един съвет и от мен- отбелязвайте с перманентен маркер или нещо друго положението на рамената към ел.двигателчето, че после голям ще се яде с напасването, като почнат да въртят на обратно чистачките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobby Публикувано 10 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2010 Аз не съм отбелязвал нищо, и от първия път ги сложих, нямаше драми Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TDI_Fan Публикувано 11 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 11 Септември 2010 Късметлия си бил.Аз на Г4 същата процедура и докато ги наглася голям шпек. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bokouser Публикувано 20 Април 2011 Доклад Share Публикувано 20 Април 2011 ...Развих моторчето, като за целта няколко пъти включвах чистачките за да сменят позицията си щангите за да имам достъп до гайките.След това развих стойката с щангите и едно по едно ги извадих...За това не се бях сетил и аз го правих с махане на кутията на компютъра.Към автора: моя съвет е - направи си труда и махни механизма, само така ще изчистиш цялата ръжда от леглата на осите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moonboy90 Публикувано 3 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2011 Здравейте, колеги. Имам един проблем и то бих казал е доста сериозен... изпълних всичко това което сте казали и написали в тази тема , НО нищо не се получи.... моторчето работи , платките и те работят , ток стига до чистачките ... постоянен ток има ... на чистачките има 3 жици и на 3-те има постоянен ток , моторчето работи върви , но чистачките НЕ ТРЪГВАТ .... и дори незнам как са отказали ... имаше си и изведнъж ги пускам няма никой и молбата ми е някой може ли да ми помогне става дума за АУДИ А3 , 2004 година. Моля пишете Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
swindler Публикувано 3 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2011 (Редактирано) колко зор излиза тая майна не е истина... вместо ВД ползвахме един спрей за почистване на оръжие ... имал някъв разяждащ ефект и стана доста по лесно с него .. ВД-то почти не помогнаКъсметлия си бил.Аз на Г4 същата процедура и докато ги наглася голям шпек.елементарно е пускаш чистачките без да си закачил рамената с перата на конусовидния шлиц да направят един оборот и те спират в най долно положение после си поставяш рамената с перата там където трябва да са ... няма как да не е както трябва аз нещо не разбрах ... как така моторчето върти но рамената не се движат ? моторчето не предава въртеливото движение към рамената ли ? по спомен в моторчето имаше някви зъбни колелца ... ако си го отварял може да не си ги зацепил както трябваедит: един въпрос към вас... правилно ли е да се смазват с ГРЕС ? тая грес няма ли да "запече" вътре ? ние ги правихме на една А3-ка и някой тогава каза че не е добре да слагаме грес щото тя запичала сложихме двигателно масло Редактирано 3 Ноември 2011 от swindler Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S8_TDI Vasko Публикувано 4 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2011 едит: един въпрос към вас... правилно ли е да се смазват с ГРЕС ? тая грес няма ли да "запече" вътре ? ние ги правихме на една А3-ка и някой тогава каза че не е добре да слагаме грес щото тя запичала сложихме двигателно маслоАз се замислям, че грес и прах, масло и прах, не са много добра комбинация за такова място и такава служба. За това идеята ми е да се използва някакъв препарат като този. Все пак веригата на мотоциклетите е подложена на доста по-голямо натоварване и усилие от нашите чистачки. За това смятам, че това ще е едно добро решение, макар и по-скъпо, но доста по-еФтино от последващ ремонт на целия механизъм. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts