Jump to content

Франк от рода Щайн


Recommended Posts

Продължавам да не съм сигурен за раздела в който да пусна темата но ще опитам тук :hilezh:

Предговор:

Благодарности на Мишо :flehan: за безкрайното търпение, че не ме уби с гаечен ключ и зарови в канала през последните 2 години. И основен идееен и трудов спонсор на проекта

Благодарности на Спас (more) че беше банката за 'органи' в продължение на половин година и основен спонсор на части :respekt:

Благодарности на жената, че не ме изрита да си живея в гаража.

Благодарности на децата че в трудните моменти ми подаваха инструментите и със правилни съвети - "абе ти сигурен ли си че кочината няма да падне от крика върху главата ти?" ми спасиха живота не веднъж :bia:

Благодарности и на мене че след 2 години мотане най-накрая съм обратно в "ИГРАТА"!

Начало:

Имало едно време една кочина ...

не, не звучи добре, да опитам пак отново

Живял в едно далечно кралство един млад наперен но мързелив Авант

(сега вече е по-добре)

Сега ще ме апострофирате

- млад, млад, колко да е млад ? Ами тази година стана пълнолетен (18 г. )

- наперен, наперен, колко да е наперен ? Ами няма челни удари, не е въртян по таван, специфично за всички кошници внесени и продадени в БГ в последните 10 години

- мързелив, мързелив, колко да мързелив ? Като за 115 коня ABK, не обичаше да се раздава, въпреки 'чип'-а който качи чудовищните 7 коня

Претърпя младежа нещастен случай и се наложи да му се прави байпас:

abk-out1.jpg

Почнахме да си играем на "Дядо Ряпа Вади"

за час и 15-тина минути лека-полека разфасовах броня, капак, радиатори, кабели и т.н.

След това за 45 минути двигателя беше изваден от коша.

Речено - Сторено

abk-out2.jpg

abk-out3.jpg

abk-out4.jpg

abk-out5.jpg

След тази касапска операция трупа беше избутан в тревата да отлежи 2 години.

През които в него се заселиха богомолки, 3 кошера на оси, амортисьорите и пружините бяха обвити от бръшлян. Само джанката която растеше под предния капак не успя да си пробие път към слънцето

the-corpse.jpg

И така тази година в началото на лятото след като Мишо ми беше пуснал отдавна мухата за голфов ABF (16 винтила 150 коня ел. инжекция) се снабдих с един такъв, леко катерен по мантинели от колега от VW форума.

След един ударен петък, започнахме работа в 23:30 и в събота, 06:30 след като вадих 2 пъти двигателя (щото съм много умен ) бяхме насадили новото сърце.

abf1.jpg

abf2.jpg

abf3.jpg

Започна няколкомесечната битка с работата която ме затрупваше, мързела който ме беше обзел и 12-те варианта на ел-схеми от голф, венто, джета, пасат и какво ли още не които бях събрал.

Поради малката подробност че двигателя го взех със инсталация нарязана на макарони и нямах никаква представа кое от къде идва и на къде отива.

abf-in.jpg

Лека-полека, след грешки и проби и наколко грешни 'замасявания' поради невслушване в съветите на Мишо, кочината биде разпалена!

akumulator.jpg

Вчера посети и граЦката баня :hilezh:

abf-mivka.jpg

П.С. сега ще задавате много въпроси.

СЛед малко ще има детайлно описание какво сме навряли вътре с Мишо и какви проблеми сме имали и как сме ги решили.

Съдържание:

1. Кола - ауди осемсе бе-чет'ри коНби Не е квадро за жалост.

2. Двигател - ABF от голф - вече съм маскиран голфаджия. Минах на другия бряг на рЮкътъ

3. Скорости - а сега де? Спасе, какво взех от теб от 5-так NG ? AXG ? помня само че са с 3:81 диференциял иначе предавателните числа на зъбчатките са 1:1 с тия на CCF-кутията.

Търсих кутия CCE слагана на ABT само 92-ра, нооо се оказа много рядка кутия (имам такава на седана)

4. Електроника - половината от чаркалаците на АБК-то останаха да си ги ползвам защото са същите като на ABF-а

5. Спирачки - двубутални грилинг от 200-тицата дето е при Спас + 276 мм дупчени вентилирани Цимерман

6. Изходна генерация - понеже голфовия двигател е 'напреки' се наложи да ползвам изходящи колектори от ACE, пура вместо резонатор/катализатор от Ем-Комплект за пийсе ле'а, средни гърнета (2 броя) от 2.6 квадро. Крайно гърне от 2.6 квадро.

7. Акумулатора биде изрязан от мястото си и преместен отпред при левия фар както е на компетишъните

8. Казанчето за хидравликата пак от компетишън защото тръбите на оригиналдЪ-то не можеха да се закачат заради преместения акумулатор.

9. Радиаторче за охлаждане на хидравличната течност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Имаш дар слово - другия път иди на почивка с него и напиши нещо в темата за пътешествията :eusa_naughty:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначалната идея беше да го представя като рецепта за сготвяне на ястие, но после реших да е приказка :hilezh:

Не ме питайте колко вдига, как набира и т.н само от седмица му давам газ и то само граЦко.

Имаше няколко фалшиви "тревоги" защото не бях вързал оборотомера към бобината и светеше лампата на маслото но накрая като седнах да довърша инсталацията и лампата на таблото угасна...

Тъпия миничек иска 2000 оборота за да премери високото налягане и ако е под 1.8-2.0 бара да запали лампата на таблото :eusa_naughty:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам да не съм сигурен за раздела в който да пусна темата но ще опитам тук :hilezh:

А защо не в "Моят тунинг проект" :eusa_naughty:

п.с.Браво за положените усилия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми защото според мен не е точно тунинг :eusa_naughty:

Само да добавя:

Маховика е от АБК-то защото пича от който взех голфовия двигател беше загубил неговия. Така и не разбрах дали маховика на ABF-а е по-тежък или лек от моя.

съединителя си е моя от абк-то

Спирачните маркучи за предните двубутални грилинг апарати са задни спирачни маркучи от 80-тка с дискови спирачки :hilezh:

старите (160мм) се оказаха къси, а пробвах оригиналните от двубуталните (310мм) те пък бяха мноого дълги и жулеха в гумата

все още не съм намерил решение на опиращия дросел в предния капак освен че поизкривихме капака

имаше тук май един колега дето беше садил АБФ в Б3-йка та трябва той да помогне със жокер.

Каретата и полуоските ги взех от спас от колата от която свалихме и кутията зашото са на 110 мм а моите от ABK-CCF кутия бяха на 100 мисля.

бензиновата помпа е еднаква на абк и абф.

другото лято ще изхвърля лайяната Диавия и ще сложа оригиналдЪ климатроник и тогава ще сложа и по-големия ACE воден радиатор

там ше се наложи и смяна на предната греда кояото сега е квадратна алуминиева ламарина а на АЦЕ-то е тръба и е свалена по-ниско

Иска ми е и разпънка да сложа ама с това заваряване по коша и бомбетата нещо съм скептично настроен.

За жалост заради преместването на акумулатора се наложи да се разделя с вебастото :hilezh:

нямам място за него в коша вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми е и разпънка да сложа ама с това заваряване по коша и бомбетата нещо съм скептично настроен.

Ако пририташ за разпънка, драсни едно ЛС щом вече може да заковеш права тръба :respekt:

:hilezh: за начинанието

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пририташ за разпънка, драсни едно ЛС щом вече може да заковеш права тръба :bia:

:) за начинанието

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EEe не искам турбо.

Иначе щях да насадя 1.8 Тръц.

Ще си я шускам така атмосферка. Основно се раздавам на дълъг път.

Пасове по 2к км на екс.

Затова и искам по-опростена каруца че да не сдава багажа. Или ако сдаде с наличните части в багажника (litterredaudi го е виждал зареден до горе :) ) да се сглоби и продължи напред към светлото бъдеще.

А и все пак ми отне 2+ години да сложа двигателя. Ако почна и турбина да садя, внуците ми най-рано ще го подкарат :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Жорка...

Много да го слушаш мотора, доволен ще останеш...

Има някой жокери, които можеш да му приложиш по-натам...(ти вече мислиш за някой от тях)

Само да не му слагаш някой конусен спортен филтър, щото Дигифанта не го харесва...

имаше тук май един колега дето беше садил АБФ в Б3-йка та трябва той да помогне със жокер.

Кой това!? :lol:

Аз знам един, дето е сложил само инДжекцията от ABF :lol:

пиши му на него...

EEe не искам турбо.

Иначе щях да насадя 1.8 Тръц.

Той ABF-а си бега повече от тръца...

Турбото не е чак такова приключение, квото го мислиш...

Ноу-хау и хора с желание да го направят ще се намерят... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи за филтъра, сега си джиткам по тръба без филтър че нищо не мога да събера отпред като завие маркуча,

ще нащракам снимки че да се види.

Дано не засмуче някоя жаба докато давам газ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай некоя снимка от дереджето в коша!?

Не остана ли място за АБФ-ската филтърна кутия някъде!?

Ако не, друга някаква кутия и панелен филтър...(кеф ти спортен, кеф ти туристически)

Вариант за конус има, но трябва да го затвориш в нещо, да не е гол...Заради липсата на дебитомер, големия и по-свободен приток на въздух от един гол конус, не води до "добра" работа на мотора!(разбирай го както искаш)Тва го знаят батките-масони от фауве-то...Трябва да си чул/чел вече...Предпочита се ориг. кутия със някоя и друга дупчица по нея на правилни места... :hilezh:

Може да импровизираш...

Аз карам с конус, но е затворен в "ербокс" некъв измислен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясни ми Мишо и имаме идея да преградим мястото на бившия филтър с тенеке че се напича яко там въздуха от колекторите.

Иначе нито старата ABK кутия нито абф-ската се събират там вече ...

Тръбата е обърната обратно на входящия поток в момента но си играйкат оборотите на ниски и се усеща

След малко ще скокна да пощракам с фотоапарата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, обещавам, че вчера правих поредното парче от инсталацията...

Много несериозен :flehan: , айде че и мен скоро ме чака същата трансплантация на мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес оправях кабеляци, светна и таблото и ламбдата работи като хората.

Вече мога да се връзвам към ЕКУ-то.

Дядо Коледа (Мишо) каза че ако слушам ще ми донесе чип на ABT с прекъсвач на 8000 оборота и някои и други благинки барнати по него ...

Снимки утре. като падне снежеца щото няма да искам да пипам ледените инструменти да дооправям неща

Сега инфо за оборотите и скоростта:

100 - 2500

110 - 2800

120 - 3100

130 - 3400

140 - 3700

скоростта е замерена по ГПС на тилифона ми. Оборотите са на око колкото ги виждам в момента на засичането +-100 може би.

като се направя на врачка подозирам че нагоре оборотите би трябвало да са:

150 - 4000

160 - 4300

170 - 4600

180 - 4900

190 - 5200

200 - 5400

210 - 5600

220 - 5900

230 - 6200

като имам подозрения че към 2100 (5600) ще й свършат силиците.

стартото АБК с CCF скорости на 160-170 беше вече на 5400.

Сегашните са AXG от 5-так със същите предавателни числа но диференциал 3.88 вместо 4.11

Толоз за днес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

чип на ABT с прекъсвач на 8000 оборота и някои и други благинки барнати по него ...

...

като имам подозрения че към 2100 (5600) ще й свършат силиците.

Така е, добре е чипа да не "мести" само прекъсвача!Затова нЕма да си мишкуваш после и ще разкажеш какви са другите жокерчета!?

2100км/ч, признай си, че малко си завишил!? :lol:

Според мен ще си ускорава до 6500 и ще те зарадва със повече км/ч...От опит ти го споделям(дет се вика) ;)

...

Голи снимки на какво(кой), бе Ивчо!?!? :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...