borislav95

audi a3 1.6 aeh Ауспух и още нещо..

Recommended Posts

Приятно ми е бъдещи колеги. Преди две седмици си закупих въпросното ауди , но имам проблем с ауспоховата  система имам едно странно ръмжене в определени обороти .Идва от катализатора все едно дрънчи желязо и после затихва мигновено , и леко продухва от колектора или меката връзка и тепърва ще го установя . Но главните ми съмнения са в катализатора да не е прецакан  . Също искам да попитам някъде ремонтират ли меки връзки и да не е много скъпо нямам възможност за нова . Ако може и мнение за мотора за сега не пипа маслото вече 300 км го карам с ново масло не е мръднало от към цвят и количество, само си почистих дросела имах проблеми с оборотите но се оправи след почистването и засега върви прилично .Ако може и вашето мнение по питанките ми .. Благодаря предварително за отзовалите се :)

post-86736-0-17612800-1389545697_thumb.j

post-86736-0-66937300-1389545707_thumb.j

post-86736-0-40868600-1389545715_thumb.j

post-86736-0-35224600-1389545718_thumb.j

post-86736-0-47583100-1389545723_thumb.j

post-86736-0-53978000-1389545729_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сигурен ли си, че някой не е извадил вече катализатора (питата) и да кънти празното гърне?

Мека връзка не се поправя а се сменя. Има универсални (спрямо размера), които не струват кой знае колко. Във всеки сервиз, който се занимава с генерации имат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за бързият отговор, ами като го чукна с рака  се усеща как дрънка вътре сякаш е потрошен не си личи да е пипан  просто може би се е скапал . А относно двигателя някакво мнение ? И мисля да сменя гарнитура на колектора защото от към 1 цилиндър  сякаш  леко духа знам че се късат шпилки и по добре да притегна малко или да вадя направо колектора .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не видях да си задал въпрос относно двигателя...? Прочетох, че не пипа масло и, че си изчистил дросел-клапата, но не видях да питаш нищо...

 

Възможно е катализатора да се е разпаднал наистина. Най-добре да се свали обаче от двата края, така че ако случайно не е в него приблема да се върне обратно. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се !! Мнения за самият двигател плюсове, минуси ,недостатъци и предимства. Сполучлив ли е ? Дава ли често дефекти ?  Също имам и проблем с температурата. Колата си загрява нормално, но на уреда не отчита нищо като изключа и пак включа контакта уреда започва да отчита, местих буксата но не се оправи .Забелязах днес имах по-дълъг път и си отчете сама без да се налага да правя тая процедура може би  се е оправило но ме интересува от къде може да идва тоя проблем ? Ако може и още мнения от други съфорумници  относно катализатора ?

Edited by borislav95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма ли кой да помогне с мнение съвет....   Никой ли не се е сблъсквал с такъв проблем. Или поне някакви отзиви за двигателя сполучлив модел ли са ? И кои са им слабите места ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цитиране на предходен пост!

Дори и да не е сполучлив двигателя ти вече си си сложил главата в торбата и едва ли да има двигател без слаби места :schlaumeier: а относно дрънченето и аз имам същия проблем при мен дрънкането се чува доста силно когато колата работи на място но се чува само отвън в купето не се чува дрънкането дори и на по-високи обороти аз мисля да реша проблема със смяна на цялата генерация че и без това е позагнила доста :dance:

P.S

Какъв точно ти беше проблема с оборотите играеха постоянно или само на топъл мотор ?

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблемът ми с оборотите беше следния : като я вземах не обърнах внимание на оборотите .Но на следващият ден реших да я поразгледам щателно и  при топъл и студен двигател  забелязах ,че като подам газ рязко и си махна крака от педала двигателя пада до критични обороти, и е на ръба да загасне и пак се съвзема но оборотите се колебаят м/у 800~  и 1000 об.  При всяко едно такова подаване така правеше и в ниските не вървеше много  чак след 2500 об се наемаше . Извадих си дросела почистих го щателно има и снимка в началото на поста как беше и как е след почистването . В началото като го монтирах като запаля и дам газ изрязва се веднага  по пъргава от преди това но пък за сметка на това като изкл от скорост остава на 1800 ~ об.  грабнах я на дълъг път да се самообучи и   сега мърка като коте . Оборотите си дойдоха на мястото 850 об. като я форсирам не задържа има мощност от  ниските обороти  не влиза както преди в критични обороти и  да е на ръба да загасне , а всичко си  е както  аз искам и трябва да бъде :) доволен съм от колицата  само проблема с ауспухът остана да реша и всичко ще е 6+ :) не сам ходил все още на  Vag-com но мисля скоро да я закарам за профилактика дали всичко  е наред някоя грешка нещо ако има да се види :)))

Edited by borislav95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега на първо време махни катализатора да видиш как е, може да прави такива проблеми ако е запушен и неможе да минава въздуха нормално, но при този случай колата не би трябвало да върви нормално, ще е много мудна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

не колега въобще  не е мудна   много е пъргава дори. просто има едно дрънчене в катализатора все едно са се изпочупили порцеланите вътре и си дрънкат свободно ,което е много  дразнещо а в купето направо се усещат вибрации . И това го има само в определени обороти от към 1200-2200 об. изпада в резонанс ли не знам но е ужасно . Не ми се иска да махам катализатора а само да го сваля за преглед и смяна на мека връзка .А също да попитам  при скъсана мека връзка и част от газовете излизат от там ще се отрази ли нещо на вървежа , защото нали има ланда сонда до катализатора и газовете вече не са така концентрирани или поне така аз мисля. Кажете вие колеги как стоят нещата за да знам и дали ще се промени разхода от това ?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Файла, който съм прикачил, трябва да ти помогне да подравниш добре генерацията и да изчезне резонанса. При мен имаше ефект. Доста е капризно. Все още не съм измайсторил "инструмента" и още при по силно ускорение се усеща вибрация от 2000 до към 2100 об/мин.

Мека връзка нямаш. Поне не такава каквато всички я познаваме. Има решение, но е "твърда" мека връзка. Не бива да се огъва тръбата с катализатора повече от 15 градуса, когато е на мястото си! Обяснено е във файлчето!

 

Капризите на мотора са:

1. Запалителна система - свещи и кабели.

2. Дросел - почиства се регулярно/това вече си го усетил/

3. Всички уплътнения на всмукателния колектор. Не трябва да има неотчетен въздух. Подменят се гумичките между главата и долната част на колектора.

4. Гофрирания маркуч от дебитомера до дросела често се прокъсва в областта на картерната вентилация. Едно малко разклонение от капачката на маслото до голямата част на маркуча.

5. Гумен о-пръстен на охладителя на маслото, често се случва да прокапе. Сменя се лесно и е добре да е оригиналния - цената е супер приемлива и не си заслужава афтърмаркет.

6. Тройника на галавата - там където седят и датчиците на темп  на охл течност - от дясно над скоростната кутия- прокапва и се сменя.

7. Обслужвай мотора редовно, като с ангр. ремък сменяй и водна помпа.

 

Ако има още, нека допълнят колегите!

Stress free alignment of exhaust pipe.doc

Edited by Motty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се колега но две неща не ми станаха много ясни ако може да ми ги обясниш по простичко кое за какво е и какъв е ефекта от него :) болта на ауспуха който  виждам на прикаченият документ  защо повдигат тръбата да не допира основата ли ? от там ли идва това гадно ръмжене което се усеща в купето и се чува отвън .И другото ми питане е къде точно седи тоя гумен о пръстен на охладителя някъде край масленият филтър ли и какво прокапва масло или антифриз ?? Извинявам се но не сам се сблъсквал с такъв автомобил и ми е любопитно кое къде е ,за да знам при евентуални съмнения къде да бъркам :) имах преди това ауди 80 Б4 2.0 90кс.  и при него вс е мн просто от където и да бръкнеш  всичко стигаш и всичко е много по просто  :dance:  :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Болта явно трябва да се приведе чрез "пилене" до посочените размери и да се ползва за подраняване на гърнетата. Тоест трябва да се пъхне в задната дупка на една планка, която няма как да опиша, но пък за сметка на това, ако надникнеш под колата ще я разпознаеш моментално. Щом сам си си изчистил дросела, не би трябвало да те притеснява това. Една педя след катализатора, при снадката със средното гърне и тръбата на катализатора е планката.

2.Да се върнем малко напред - Има два белега на тръбата след катализатора означени с буквите "А", когато на колата е сложена авт. скоростна кутия и "S" - за ръчна сскоростна кутия. Този белег  трябва да се подравни с челото на тръбата на средното гърне, след като си сложил болта..... Милиметри оказват такова гадно влияние, че ........Аз не съм направил болта още, подравнил съм белега, но пак за по-малко от секунда се усеща резонанса, така че подходи с внимание към детайла при подравняването!

Малко гадно обяснявам, но.... нека обобщим - изработваш болта, разхлабваш скобата след катализатора, която стяга него със средното гърне, поставяш болта и центрираш белега на тръбата на кат.!

3. О-пръстена на масления охладител е на тялото, на което се навива масления филтър. Ако прокапва от задната част на филтъра, а пък той е стегнат хубаво - сменяй! Отвива се филтъра, после една гайка, голяма, пада тялото на охладителя и се сменя о-пръстена. Не е сложно, но пък цапащо!

Edited by Motty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря и на двама ви  колеги . Имам понятие към техническата част и то голяма занимавам се с ремонт на мотоциклети.Но питам така за да сам сигурен къде да бутам  защото съм си събирал дълго време парите за колата пък и съм нямал инжекцион досега и всичко което ми предстои да правя или мисля да правя се допитвам до вас за да няма изненади които съответно ще бръкнат в джоба ми а той е олекнал сега .Та затова така щателно разпитвам и глупави въпроси за да бъде всичко сигурно и качествено .Извинявам се за отклонението от темата ...  Днес попитах в магазин за авто части и продават меки връзки с доста размети ако някой може да каже какъв е диаметърът и дължината на меката връзка за да знам какво да си купя и дали  са сполучливи тия обългарявания  нека някои който го е правил или е виждал някъде нещо такова да сподели дали е сполучливо :))  Също и съвет дали да сменя гарнитурата на изпускателния колектор или само да я притегна продухва малко през 1 цилиндър  и се двоумя .Главните ми страхове са шпилките които се късат лесно и после става много  сложно. Ще очаквам съвети и мнения  :unsure:  :flehan:  :nixweiss:

Edited by borislav95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аутодата казва че шпилките на изпускателния колектор се затягат с 25 Nm и при разглобяване се сменяват с нови. Това означава че е доста натоварен материала от които са изработени и че не е препоръчително да се притягат. Може да опиташ съвсем леко да ги притегнеш, но не прекалявай. Съмнявам че ще получиш положителен ефект. Ако изпуска гарнитурата от дълго време вероятно е прекалено заминала.

Гарнитура за изпускателния колектор струва под 10 лева и когато я смениш, ще си спокоен дълго време.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря колега !!  :bia: А може ли да ми дадеш тая ауто дата или сайт нещо където е да мога и аз да си гледам там благодаря предварително . :nixweiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето, знаех си, че не си бос технически! :ja:

Моя призив е да се придържаш към заводското.  Мисля, че така ще си спестиш допълнителното "проектиране". Това твое желание за мека връзка е свързано с вибрациите, разбирам, но все си мисля, че ако "тръкнеш" един болт на шмиргела, прочетеш внимателно как да го ползваш, инвестирания 1 час, ще ти се отблагодари повече, отколкото монтажа на мека връзка. Милиметри играят важна роля в центрирането на генерацията, а при монтажа на мека връзка как ще докараш пак същите размери. Неоспоримо е, че това е субективно мнение и може би и меката връзка ще има положителен ефект, но..... някакво съмнение, в мен, не дава мира!

 

Аутодата и ЕТКА, ще ти вършат чуууудесна работа, но ще трябва да се пребориш, с четене, за набавянето им. Аз ползвам стари версии, но пък и колите ни не са първа младост.

В замунда има Аутодата. ЕТКА - сервизния каталог за части /има схеми, доста интересни/ за съжаление не съм търсил от къде може да се сваля работеща. Аз ползвам стара, като за ползването и, всеки път връщам часовника на компа :nixweiss:

 

Ето това също трябва да ти свърши чудесна работа в бъдеще - http://gua.convdocs.org/docs/8062/index-200837-1.html

Edited by Motty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги случи се нещо от което най ме беше страх .Скъса се шпилка на колектора и остатакът и е в главата .. Как да я извадя без да бутам мотора неискам да го отварям .Няма ли някакъв варянт без разглобяване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Къде се е скъсала шпилката - да ли вътре, в резбата в главата или има парче да стърчи навън?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега скъса се навътре в главата на 1мм някъде и мисля утре да разпробия центъра и да я  извадя без да пипам двигателя .Мисля че ще се получи а вие как мислите случвало ли ви се е ??. Помагайте че работата е напечена сега  :hilezh:  :flehan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-вероятно ще пробиваш с ръчна бормашина.Имай в предвид,че кривнеш ли малко от центъра(много вероятно) нещата стават доста сериозни и ще ревеш на глас.

Edited by veselin velchev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги  реших проблема с скъсаната шпилка без да вадя главата но в процеса се наложи да сваля смукателният колектор и го разделих от средата инжекторите  и половината колектори останаха на главата ,а махнах само дросела с другата половина за да може да се бърка при изпускателния колектор .Но след сглобяването  като запалих двигателя се чуваше едно съскане дърпа въздух през тия съединения където колектора се дели на две имаше гумени пръстени 3-те бяха здрави и 4-ят беше здрав но отлепен от тръбата докато другите 3 бяха залепени с някакво лепило отвътре и не излизат и за уплътнение .Та въпросът ми е следния ако  го оставя така проблем ли ще е за двигателя и на разхода ще се отрази ли и с какво лепило да залепя  тая гумена гарнитура към колекторната тръба ?? Моля за помощ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е що не смениш тези уплътнения? Някакви малки пари ще са?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега търсих в много сайтове за части но не намерих точно тия уплътнения :) Имам и едно питане къде е пробката на скоростната кутия да проверя нивото на маслото и качеството му . Също някои ако знае от къде мога да си закупя въпросните уплътнения нека сподели :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.