Лесно ли се намират глави за тези мотори?
Базирайки се на моят опит- или нова, или да намериш 2 употреба валове и глава е равнсилно на 5 от тотото... и не е "защото моторите са много здрави и нямало на части"
Като цяло погледнато, най безболезненият вариант е 3-та генерация ЕА888, с условността, че пак страдат от водни помпи, но това е нищо в сравнение с проблемите на 1-ва и 2-ра генерация.
ЕА113 досега би трябвало или да са "гръмнали" или да си карат. Същото важи и за ЕА888 1 и 2 генерация. Или ремонт, или главобол за собственика, или безпроблемни (малка част)
Интересното и при двата мотора е, че без никаква закономерснот има мотори разхвърчали се на 50-80К км, има и такива, които си карат(при ЕА113 не преобладават вторите)
Но при всички положения може да се каже, че качеството е под всякаква критика и става по зле в годините с бензиновите турбо мотори на ВАГ. Някакво изключение е 3.0ТФСИ, като тук е нужно да се спомене, че в никакъв случай колите не са евтини за поддръжка. Просто дават най малко проблеми.