kosio86

Members
  • Content Count

    198
  • Joined

  • Last visited

About kosio86

  • Rank
    User

Друго

  • Kaра
    колело

Recent Profile Visitors

1,553 profile views
  1. Ами пада се точно отгоре на двг и от задната страна има малка дупчица, която не се вижда лесно. При мен от там НЕ чувах привидно смучене, но като я запуших с пръст усетих лек вакум и оборотите заиграха. Поради това реших да сваля цялата ПЦВ- развиват се 7-8 болта и трябва да вдигнеш малко кабелите и бобините. Само внимавай докато я сваляш да не изпуснеш някой болт в двигателя, че надали се вади лесно Иначе до самата мембрана се стига само след сваляне на кръглата капачка отгоре, но ми се видя много неудобно да я сваля докато ПЦВ-то е на колата, тк щипките са гадни и за няколко от тях трябва лостче на буквата Г (изкривена отвертка). Иначе можеш да провериш и за други места откъдето да смуче въздух като пръскаш със запалителен спрей (вземи си пожарогасител за всеки случай). Направи и теста с капачката на маслото. Вече последния начин е тест с пушек, но незнам кой го прави в бг. С него може да се открият гадни течове, като при семеринга на вала, гарнитури, тръбичката на маслото и тн. А иначе може и да се вържеш с ваг ком и да видиш показатаелите как са, ако имаш кабел. Лошото е че не се намират лесно точни данни за това какви са нормите в които трябва да са за конкретния двигател, но може да ми пишеш лс и да ги сравним.
  2. Точно се чудех доколко може да се вярва на Порше Запад и техните уж вкарани от представителството в Германия автомобили, че за пореден път си харесвам нещо там и все ми изглежда съмнително. Ходих преди 6 месеца да гледам една кола там, карах я, не успях да пусна диагностика (щеше да е много нахално), мерих я с устройство за дебелината на боята, не видях очевидни проблеми, но беше уж внос от Германия (байбек) и като задавах въпроси за нея дилъра звънеше на някакъв негов човек от който я били купили и той знаел отговорите най-добре. За гаранцията останах с впечатление че не трябва много да разчитам на нея. Стори ми се подозрително, както и цената за привидно толкова запазена кола и после случайно я намерих абсолютно същата кола, 2 месеца по-рано листната за 12к отгоре в няква автокъща (продадена, но не свалена). Чудех се дълго каква е схемата, че кола в автокъща се продава по-скъпо на същите километри, отколкото същата в Порше, но не успях да разбера.... Както и да е- толкова ми е писнало от бг схемите че не знам вече откъде да си купя читава кола на старо. Някой имал ли е добър/лош опит с купуване от dasweltauto? От Германия познат който се занимава с това ми е казвал, че там са същите схеми, само дето колите се карат по по-хубави пътища, но по много повече км на година.
  3. Да знаеш че от този проблем се научих да не гледам само дали има грешки във ВагКом, ами и самите показатели. Преди да ми излезне чека за 1ви път колата пак работеше с притрепвания и нямаше никакви грешки. Поради това всички майстори игнорираха проблема ми и казваха че ми се струвало само, въпреки че показателите можеха да насочат в правилната посока. Компютъра на колата още тогава се е опитвал да балансира сместа и е вдигал LTFT докато в един ден реши че компенсира прекалено много и не изби грешката за бедна смес. Гледам си старите логове от преди първия чек енджин и LTFT е бил +4%, STFT +1% а Air Leakage е бил 3,5кг/час.Тоест по-внимателно тълкуване щеше да установи че има проблем, просто не е бил достатъчно изявен да покаже грешка. Лошото е че майсторите (особено тези в Запад) не го установиха сами, а трябваше аз да изчета 1 куп форуми.
  4. Оказа се наистина PCV системата. Свалих я да я проверя и наистина горната мембрана беше опечена и спукана. Смених я с нова оригинална от Порше юг за 196лв ;( - (имаха налична и реших да не рискувам с афтърмаркет, въпреки че имаше и за 50лв по сайтовете) и сега показателите се стабилизираха. LTF e +0.8% STF ~-1% Air Leakage After throttle valve от +0.99 стана -1.00, няма мисфайърс. Вече 5 дена не е излезнала грешка. Надявам се няма да ме изненада скоро пак
  5. Здравейте, След толкова години безпроблемно каране колата удари 200к и като по часовник се появи първия нерешим вече над месец проблем. Историята започва когато ми светна MIL- сканирах и имаше грешка само за невероятни данни от сензора на вихровите клапи. Колата работеше добре с много малки подхлъцвания на свободни докато е студена. Нямаше индикации за мисфайърс според VCDS. Дадох я на майстор на който вярвам и той стигна до извода че трябва да се смени колектора с оригинален. Тогава той ми обърна внимание че вече има и друга грешка: Bank 1; System too Lean at Idle P2187 записана на 700 оборота при студено запалена кола. Аз все пак реших да не хвърлям 1300лв без да се постарая да разнищя проблема и с приятел (отново майстор) свалихме колектора за да свалим датчика. Намерихме нов датчик и го заменихме. Сменихме и гарнитурите на инжекторите с оригинални, както беше препоръчано. Гарнитурите на колектора от 2те страни изглеждаха меки и в добро състояние и не ги сменихме. Грешката за датчика изчезна, но грешката за бедната смес продължи да се появява веднъж на няколко дена. Забелязах че LTFT и STFT са по-високи от нормите и според мен колата компенсира постоянно като добавя повече гориво и затова грешката се появява само в моменти в които компенсацията не е достатъчна. Закарах колата в Порше Запад, дадох 100тина лева за диагностика и чаках един час. На края ме викнаха в сервиза и ми казаха че нямат идея от какво е, но се случвало рядко и не било проблем според тях. Питах ги какво мислят отностно дългосрпчната компенсация на гориво (7%) и не мисля че ме разбраха. Обяснаха ми че пръскали със смес по маркучите и въздуховодите и не намерили от някъде да изпуска вакум. Предписаха добавка за бензина. Купих я налях я и грешката не се появи няколко дена и после пак светна. Карах така известно време и тк много ме дразнеше да ми светка MIL а и усещах че колата работи все по нервно на свободни ( не играят обороти но понякога притрепва, въпреки че според VCDS няма индикации за мисфайрс) реших да сменя вакумните маркучета и някаква клапа с тях, тк намерих нови евтини и реших че си заслужава пробата. Разбира се това не помогна. И грешката продължи да се появява. Преди няколко дни реших да видя дали проблема е прогресирал и пуснах нов скан и какво да видя- нова грешка на хоризонта: 5646-Leak in air intaкe system P2279 Отново на 700 оборота Изтрих грешките и днес пуснах нов скан. Оказа се че за няколкото дена не се е записала грешката за бедна смес а само за теча на въздух. Изтрих я докато колата работеше което изтри и KAM и съответно LTFT падна до 0% и колата почна да тресе както си трябва и да показва между 4 и 11 мисфайръс на 1000 оборота на всички цилиндри, което досега не се беше случвало. Записа към 1000 тотал на всеки цилиндър и след 2 минути LTFT се върна на ~7% и нещата се стабилизираха. Изчезнаха мисфайърите на 1000 оборота и почна да си работи нормално а и веднага пак записа грешката за въздуха. Четох че тези 2 грешки в повечето случаи са PCV клапа, но от моята не изглежда да чувам съскане или да виждам масло, а и не ми се сменя и тя на сляпо. Лошото е че тези 2 грешки може да са и от теч в колектора, от маркучетата които смених :), а и много хора по форумите са сменяли PCV и не са се оправили точно тези 2 грешки. А и все пак моя колектор не го смених. Прочетох че тест за PCV е да се развие капачката на маслото при работеща кола и да се види дали има много силен вакум. Ако има толкова силен че да не може да сваля капачката със сиг е PCV. При мен резултата беше- лек вакум и съскане докато я махам и веднага след махането оборотите се падат и оправят след няколко секунди. Нз дали това е ненормално ниво на вакума. Разбира се не ми се сменя и PCV на сляпо и после да се окаже че все пак е колектор. Търся да намеря майстор които да ми диагностицира проблема със съответните инсърументи, без да сменям едно по 1 всичко и след седмица пак да се появи проблема.
  6. Мерси, като имам време ще я вкарам в гаража за 2 дена да си поиграя. Дано успея, ако не ще цакам кинти, явно.
  7. Като се стопли времето и реших да пусна климатика- изненада - не изстудява -нямаше фреон. Беше се спукал датчика, или клапана за фреона (вече не момня), но се намира отпред над радиаторите. Смениха ми го и напълниха фреон - оригинален датчик и фреон излезнаха към 200лв. Почти съм сигурен че това е предизвикало проблема описан в 1вия пост. В Порше само са го оправили някак софтуерно и след края на зимата разбрах реално какво се е случило. Антифриза се оказа че не ми мърда- нещо се бях заблудил.
  8. kosio86

    Carbon clean

    Забравих да спомена, че и аз търся мнения за водородното чистене. Някой правил ли го е на ТФСИ бензин и има ли ефект? Мисля да го направя, но не знам дали няма да повлияе зле на катализатора, или на някой датчик. Иначе водородното чистене и чистенето на портовете не са взаимнозаменими. Първото почиства нагара само вътре в цилиндрите, а второто само отвън на всмукателните портове. Затова смятам че трябва да се направят и двете.
  9. Не е невъзможно. Дори ако е така ще е добре, само че в историята на колата, при тях, не виждам, или не ми казват да има такова нещо. В книжките също.
  10. kosio86

    Carbon clean

    На мен на скоро ми изгоря датчик за позиция на вихрови клапи, който налага махане на колектора. Използвахме момента да изчистим нагара. Колектора се изчисти лесно на ръка- нямаше много нагар. Портовете-на мен ми се струваха с доста нагар, но майстора каза, че като за тфси мотор на 197к направо си е малко и че не вижда много смисъл да го правим. Аз смятам да си карам колата още и настоях да я почистим. Почистването се прави с песъкоструйка с ОРЕХОВИ черупки и прахусмукачка със специален накрайник, който може да си направите от стар маркуч за радиатор. САМО на затворени клапани!!! Другите портове се залепят с тиксо за да не попадне нещо в тях. Като приключите със затворените, хубаво проверявате да не е останала някоя прашинка, въртите вала да затворите отворените клапани и така. Става като нов. Орехови черупки не успях да намеря в бг и купихме от Англия.Чаках ги 2седмици с разглобена кола. С доставката излезнаха скъпички Там тази процедура я прават във всеки сервиз почти. Тук не успях да намеря кой я прави и с приятел майстор я направихме. Ореховите черупки са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ, тк са много по-малко абразивни и не нараняват метала, а и също изгарят напълно на 170 градуса, ако случайно попаднат в цилиндър. Ние все пак не разчитахме на последното Останаха ми 2 торби по 5кг тъй като взех излишно много- ако някой търси. Процедурата е точно такава: Предполагам може да се изчисти и с препарати, но надали ефекта ще е толкова добър. Аз лично, също се притеснявах дали ако клапаните не са затворени абсолютно плътно и налем течност да се кисне, няма ли да се процеди и да влезне в цилиндъра. За това настоях да не ползваме препарати. Иначе портовете ми са широки и удобни и се вижда всичко доста ясно, но все пак. Абсолютно същите като на клипа горе. Дори и дюзите ми се струват същите. Което ме подсеща да отбележа че при мен се извадиха нагоре 2 дюзи при махането на колектора и сменихме всички уплътнения- по 26лв на дюза е ремонтния комплект- оригинални от порше.
  11. Според мен на комби не слагат заводски пружина която да има силата да го отвори до край, не защото не са се сетили, ами защото ако има стена отзад ще я удари. Ако си плати човек за автоматично отваряне на багажник- там ползва сензорите, отварянето става плавно и ако усети съпротивление ще спре, с пружината просто се засилва към стената, ако без да искате натиснете ключа
  12. И аз отскоро имам този проблем с предна дясна. plamen_iv70 бравата от това клипче не е същата, но дали разглабянето имо нещо подобно?
  13. Не искам да дърпам опашката за дявола, но стига обиждахте 1.8тфси :). Моята е 160к версията, която май е най-първата, като вариянт и я карам вече точно 4 години и нито веднъж не съм долял. Иначе ми омръзна да убеждавам хората че не гори масло. Всеки ме гледа с недоверие Явно наистина всеки очаква да е така. Дори в Порше ми предлагат, всеки път, да си платя 1л допълнително масло да ми го сложат в багажника, за всеки случай Не знам аз ли съм нацелил късметлийска бройка, или е въпрос на добра подръжка. Моята почти догони 200хиляди, взех я на реални 120к байбек от бг. Винаги си я обслужвам в Порше, доколкото гледах и предния собственик -така. Не знам това има ли значение. Предишната ми а4ка беше без турбо 2001 2.0 атмосферка и между смените на маслото по 1 до 2 литра доливах и бях психически подготвен, като взимах тази, но късмет.
  14. Колко ти излезна ремонта - от интерес питам че съм се загледал в А6 4G 3.0tdi Quattro Stronic и висчки ме плашат че мн скъпи ремонти идвали
  15. Този проблем е известен за Б8- много са претенциозни към перфектни куми- и аз имах същия проблем с едни стари зимни гуми - няколко баланса им правих и все трепереше отзад при тази скорост (ръчка съм). Смених с летните и проблема изчезна. Следващата зима с новите зимни (балансирани на същото място) проблем нямаше.