Jump to content

Компресия на цилиндрите PM-мотор


swindler

Recommended Posts

какви са стойностите за този мотор ? мисля да мина да ми я замерят, че ми бара маслото... за 10к км около литър... вижда ми се множко 1/3 от маслото да изчезва за този пробег.

преди имаше течове от гарнитурата на капака, но я смених

Мотор - PM

Масло - Castrlo GTX 15/40

Пробег - 305 000км (реални :rolleyes: )

стил на каране - доста често градска агресия :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Литър масло е нормален за годините и пробега на колата ти. Аз съм с АБК и при мен е такъв разхода, а компресията на 4-те цилиндъра ми е малко над 13....демек перфектна. Имам лек теч от капака на клапаните от доста време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм я виждал да пуши... не са ми и казвали че пуши :rolleyes: като бръкна с пръста в ауспуха и става черен :hilezh: днес ще мина да ми замерят компресията и ще видим кво ще излезе...

да разбирам ли че трябва да е около 13 ?

голяма ли е галимацията по смяната на гумички и ще спре ли да гори маслото (ако е от тях де :D ) и най-вече заслужава ли си процедурата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е голяма.

На 8 клапановите мотори дори можеш да ги смениш без да сваляш самата глава, макар че за мен това е половинчата работа. Правиш си скоба или на накрайника на една свещ захващаш щуцер и подаваш налягане от около 3 3.5 атм през така направената свещ в цилиндъра и си сменяш гумичките. Въпросът е, че в това положение, ако са ти износени водачи на клапаните, няма как да ги ревизираш. Да ве говорим за ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дано и тукашните майстори го знаят тоя фокус :hilezh: иначе със сваляне на главата работата става дебела... щот свали ли се... ще сменя и други работи ииии... :rolleyes: писна ми да наливам пари по тоя таралясник

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате,

литър от смяна до смяна за 20-годишен дръгел е повече от перфектно.

Не се занимавай с тъпотии - не търси проблеми там, където няма. :hilezh:

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

бе прав си ... все пак ще го замеря...

оффтопик:

първата ми кола беше мерц 190-ка .. внос от Италия с газ... смятай :hilezh: за 6000 км в моите ръце не беше барнала и капка от маслото а цвета му беше същия какъвто си беше в тубата :hilezh:

страшна машина... само дето я сборих с една слива и не можа да преживее раните си :)

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

190-тките и 124-ките и пурите - това поколение Мерцедеси - са пословични със здравината си. :hilezh:

За Мерцедес те са нещо като Б3/Б4 и Ц4 за Ауди. :hilezh:

Моторите на ФАГ от това поколение са си известни като "маслари" - литър до смяна ти е перфектно - щом пали, върви и гори нормално, не пипай абсолютно нищо. :)

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

моя мотор е същия, когато мерих компресията показа 12,5 с малка разлика в цилиндрите. И на мен ми харчеше м/у 1 и 1,5 литра на 100000км, смених гумичките (Victor Reinz)и сега не го пипа изобщо , чак и се чудя. Километрите са 310 000 в момента, смених ги на 180 000 някъде. Според мен сменяй и ти :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе смяната на едни гумички ще му дойде много добре, според мен.

Но без да сваля тиквата - ако говорим за ненабиване на грешни пари в 20-годишните кошери де. :hilezh:

В София за труд искат 80 лева за тази процедура - не знам как е по провинцията, но съм чувал за смущаващо ниски суми като 20 лева. :)

Гумичките са не повече от 10-12 лева оргИнални.

Ако колегата има едни 300-тина лева за сваляне на тиквата с всичките свързани с това салтанати (ревизия на водачи, евентуална смяна на повдигачи, шлайф, нова гарнитура, нови шпилки и т.н.) - да действУва - поне ще знае, че го е направил. :hilezh:

Редактирано от connor cane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A аз се чудя от къде ми е познат ник-а ... Беше я чалосал отляво ... Май ! :hilezh:

Е тук се събрахме само бивши Мерцодрайвери :hilezh: което някак си разбива мита за сядянето в Мерц и нито една друга кола!

Обачееее ! За мен Б4-та е в пъти по-комфортна и удобна за шофиране от 190-ката,или 202 купе на Ц класата!

По темата,и малко вдясно! :)

102 моторя си бара масло,тааа ако ще и всичко да е ново (което е потвърдено на 2-ти - от Сф до Варна,половинка и повече изчезваше) !

Провери и вентилацията на картера!

И колко други неща да излезнат покрай тиквата !? Водачите за 40 лева,г-рата на капака за 20,гумичките за 20,или гарнитурата на главата за 40 лева?!

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената на шлайфането, цената на труда на майстора, евентуални нови хидравлични повдигачи (така и така се маха тиквата - по-добре е да се подменят)...шпилките тряя се сменят, да не земат да изпуснат баш кога не требе...ени 300 кинта ++ са си заминАли. :hilezh:

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

моя мотор е същия, когато мерих компресията показа 12,5 с малка разлика в цилиндрите. И на мен ми харчеше м/у 1 и 1,5 литра на 100000км, смених гумичките (Victor Reinz)и сега не го пипа изобщо , чак и се чудя. Километрите са 310 000 в момента, смених ги на 180 000 някъде. Според мен сменяй и ти :rolleyes:

Колега, много нули си сложил за километрите, иначе разхода на масло щеше да е прекрасен

Редактирано от gendo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно си е до предишни собственици..... аз поне така си го обяснявам тоя харч на масло.

При мен доливане няма за 10 000, като изключа едни 200 грама теч от капака.

Предишния собственик прилежно е сменил гумичките заради подобен харч и аз сега не го мисля.

Компресия не съм мерил, но и колата не ми е дала повод да го правя.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...