Jump to content

Смяна на носачи на А4. Мога ли сам?


bandit7

Recommended Posts

Здравейте колеги. Можете ли да ми кажете дали аз мога сам да си сменя носачите на А4-ката ми, тъй като ми омръзна да давам по 20 лв на брой само за единия. Купил съм си целия комплект носачи, но незнам дали мога , и затова яко има някой който го е правил , да даде съвет. Благодаря ви предварително. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, директно на въпроса ти - сам няма да можеш, трябва поне още един помощник. Аз си ги смених преди 5 години всичките осем носача, двете биалети и двата кормилни накрайника. Бяхме трима - единия основно действащ, втория основно помагащ и третия да обикаля и гледа (резервата). Разполагахме с гараж (за предпочитане да има канал), по-специални инструменти бяха вилицата за шарнири и скоба за шарнири (свидетел съм на смяна и без тези инструменти - използва се чук, за да отпусне конуса на шарнира се удря леко само вършу желязо - не по носача), другите са ясни - звездогаечни ключове, тресчотка с вложки (гедория комплект). Тук от форума си изтеглих едни инструкции за ремонт (ще приложа в темата тази част, която е за носачите). На английски са, но аз поодбирам малко и разучих как стават нещата, а и картинките много добре показват. На пръв поглед е лесно, но като започне разглобяването изникват трудности.

Понеже беше отдавна, не се сещам за точния ред на разглобяване, но се сещам, че първо откачихме кормилните накрайници, после амортесьора който се сваля заедно с горните носачи,после разкачихме биалетите и долните носачи.

Когато се свалят кормилните нактайници се броят резбите или броя обороти при развиването на накрайника - целта е като навиеш новия да е в почти същото положение като стария, за да няма големи отклонения (веднага я караш на реглаж колата след това). Аз освен, че броих резбите, но и наложих нов и стар накрайник за да видя дали съвпада разстоянието.

Ако ще работиш с крик и нямаш стойки на който да пуснеш колата, по-добре си подсигури някакви подпори. Ако е само на крик колата докато развивате запънати болтове може да я изтървете.

Обърни внимание на това, че някой от болтовете се стягат когато колата е в основното си положение. Без крикове,подпори и стойки, т.е на четири колела. Това важи за болтовете при тампоните на двата долни носата, биалетите и захващането на амортесьора за долния прав носач. Затова е нужно гаража да има канал.

Втората причина да си ги сменя сам беше, че на повечето места ми казаха, че ги сменят и стягат докато колата е на подемник, а първата и основна причина бе цената: между 200 и 260 лева за труд. Бях чел във форума, че е важно стягането да се осъществява когато колата е в основното си работно положение и не исках да споря :rolleyes:

Вероятно пропускам нещо, но колегите ще допълнят.

Прилагам ти инструкциите които прочетох преди да се захвана с това.

Za printirane - nosachi.rar

Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги, реших да ползвам вашата тема, ако може да ми помогнете със смяната на горните носачи? Свалих си ръководството, но с този английски малко ми е трудно за разбиране. Обръщам се към naskogi, колега тъй като си запознат с тази процедура, би ли ми описал как да процедирам при смяната на горните носачи, съжалявам ако те затруднявам, но английският не ми е силна страна, или пък поне би ли ме насочил към ръководство на български? Благодаря предварително и извинявай ако има нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, извинявай за позакъснелия отговор. Ще ти кажа по спомен как процедирах при горните носачи. При смяната им демонтирах амортесьора. Накратко: Вдигаш колата на крик, освобождаваш шарнирните болтове на горните носачи (лесно излизат от леглата си), вдигаш с крика да се разтегне амортесьора, освобождаваш болта който го свързва с долноя прав носач, после развиваш трите болта откъм двигателния отсек.Май имаше един чоп контра от долната страна, който не позволява амортесьора да се освободи след като развиеш горните три болта, огледай се за него предварително. Амортесьора излиза цял с двата носача. Като го свалиш ти остава да си смениш двата горни носача. Ще сложа една картинка на нея ще видиш, че трябва да се спази едно разстояние от около 47 мм, за да се получи определен ъгъл. Сглобяваш е обратния ред и готово. Успех!

Gorni nosachi.bmp

Gorni nosachi.bmp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много Ти благодаря, това е много полезна информация. Сега само трябва да намеря помощник, гараж с канал и необходимите иинструменти, и да се наканя да сменям :gruebel: А и да те питам,на първата картинка, където са посочени болтовете с номер 2, трябва ли да ги пипам,тези които са дадени че се натягат с 20 нМ? Или като падне амортесиора, развивам носачите, слагам новите с определеното разстояние, и закачам амортесиора с трита болата които го държат? След това необходим ли е реглаж на преден мост?

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си кажа честно, нямам спомен да съм бутал тези два болта от снимката. Като свалиш амортесьора ще видиш дали се налага да се пипат. Между другото, мисля не е нужен гараж с канал като се сменят горните носачи, аз само за долните носачи ползвах канал. Реглаж според мен не се налага. Ако сменяш кормилни накрайници тогава е задължително да се прави реглаж, но в случая сменяш само горните носачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте колеги ! Искам да попитам дали е добре да сменя само 2 носача,тези които са ми разбити (горен ляв и долен десен)? В някои сервизи и магазини ми казаха да сменям направо комплект, защото,ако сменя само 2 носача усилието няма да бъде равномерно и така от едната страна ще стане по-стегнато окачването,а от другата-не.Други ме съветват да сменя само 2-та.Става въпрос за VW Passat B5 1998, но мисля че окачването при А4 и Пасат е едно и също в случая.

Благодаря много за ръководството-много полезна информация! Всичко добро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Аз съм ги правил и двата варианта. Разлика никаква. Това за по-стегнато, по-хлабаво са градски легенди според мен. Идеята "сменяй всичко" има смисъл само при хубави пътища, когато си направил поне 150хил.км. и някой ти се разтропа. По нашите кратери е нормално да ти се разтропват първо предните и после задните носачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като прочетох кое след кое маха, днес за час и половина или два, смених съвсем сам, горните два носача и на двете колела. Нямах никакви проблеми с нищо, сега няма и следа от тракане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! От скоро съм потребител във форума така че първо привет на всички! Също така и от сравнително скоро съм горд собственик на А4 и както се сещате и за мен настъпи момента на истината- носачите :rolleyes:. Попреглеждайки различни теми из форума добих обща представа за вариантите на действие при този проблем и за момента се спрях на варианта за смяна на целия комплект окачване (осемте носача, двете биалети, както и двата кормилни накрайника) като за целта изнамерих такъв комплект на Rovil (немски) на скромната сума от 520 лв.Та във връзка с цялата тази история имам няколко въпросчета и ще се радвам ако можете да ми помогнете. Първо- какво ви е мнението за този Rovil? Някакви отзиви и като цяло цената добре ли е за целия комплект. До колкото събирах мнения разбрах че най-добрите варианти са TRV i Leinfieurder, но тези ми изпаднаха така по-на оферта. Второ- както и попита колегата в самото начало- мога ли да си ги сменя сам- не ми изглежда толкова трудно и имайки предвид горепосочените бележки ми се вижда постижимо. Това което ме притеснява са тези така наречени вилици и скоби за шарнири-понеже не виждам как бих могъл да се снабдя с тях възможно ли е шарнирните болтове да излязат и без тях и ако да как точно (без да е грубиянско тряскане с чук разбира се).Другото което ме притеснява е, че доколкото чух за да се сменят мисля че долните носачи трябва да се откачи (или поне разхлаби) цялото магаре за да може да се получи разстояние необходимо за отвиването на болтовете. Въпросът ми е има ли истина в това или е поредното преувеличаване? По отношение на стягането на болтовете при основното положение на колата (което между другото е основната причина да искам да ги сменя сам понеже съм убеден,че в сервиз няма да обърнат внимание на този момент)всички ли болтове трябва да се стегнат при свалена кола или само тези на долните носачи?Както и възможно ли е да се извърши тази процедура с помощта на канал-достатъчно достъпни ли са за манипулация тези болтове? В общи линии това са ми питанията. В най-скоро време ще се снабдя с комплектчето и надявам се с ваша помощ ще пристъпя към "освежаването" на предницата. Поздрави на всички и благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, малко напътствия от мен да ти дам. Изтегли си ръководството за смяна на носачите, което е 3-4 мнения по нагоре в темата. Прочети го и може да ти стане ясно как се процедира. Ако не ти се занимава :rolleyes: , да ти кажа горните носачи може и сам да ги смениш, като когато слагаш новите има едно разстояние за спазване, за да се получи определен ъгъл. Измерваш го и завиваш болтовете. За да смениш горните носачи трябва да откачиш амортесьора от долни носач и купето. За долните носачи,може и да сте двама, да си помагате. Лесно е, но наистина трябва да разхлабиш болтовете на магарето, поне при мен не се получи без да го разхлабвам. Сменяш и двата носача, биалетката, и завиваш болтовете колкото да държат всичко на място, не да ги затягаш. После като свалиш колата на земята, на канал се навираш под нея и затягаш всички болтове по долните носачи и биалетката. Така смених аз моето окачване, доколкото знам това е начинът, но може и да пропускам нещо, така че, ако искаш потърси и други мнения. И успех :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ако може да смениш тази евтина марка на такава скъпа цена, на която ти дават комплекта, щеше да е по-добре. Мисля че за тази цена може да си намериш и по-качествени комплекти. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще имаш от мен същия комплект на MOOG дори на малко по-ниска цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...