alibaba Публикувано 29 Май 2011 Доклад Share Публикувано 29 Май 2011 Здравейте колеги, имам следния проблем ако маже някои да помага. Сменях водната помпа на моита 100-ца 2.6 АВС и при свалянето на ангренажа нещо не го белязах като хората /използвах някакви стари белези/ и сега не мога да се сетия на кои точно белег беше. Мисълта ми е следната да ли има някакви фабрични белези на главите /аз не виждам такива/ според които да зацепя ангренажа. Благодаря за съдействието.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 29 Май 2011 Доклад Share Публикувано 29 Май 2011 (Редактирано) Няма белези колега, а има специален инструмент със който се блокират валовете в определен ъгъл. Разхлабват се гайките на двете колела(на разпределителните валове, те са на конус) тогава се обтяга ремъка и след това чрез превъртане от шайбата на коляновия вал се регулира центровката, стягат се гайките на двете колела и си готов. Почти е не възможно да го зацепиш правилно по белези защото при обтягането винаги бяга с по един зъб. Миналата седмица имах този проблем и от опит ти го казвам.Това е скобата за блокиране на валовете.Ето малко инфо по въпроса. Тук Редактирано 29 Май 2011 от cvetan83 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alibaba Публикувано 29 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 29 Май 2011 А откъде мога да си купя такава скоба? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NordFrost Публикувано 29 Май 2011 Доклад Share Публикувано 29 Май 2011 По-големите отвори на елипсовидните планки пред зъбните колела на разпр. валове трябва да са навътре един срещу друг, а четирите отвора трябва да са в една линия, за да влезе скобата на място. Дано си оставил и коляновия вал на белег. Това е положението за зацепване на зъбния ремък. Не разхлабвай БОЛТОВЕТЕ на зъбните колела в твоя случай -това се прави само за фино центроване със скобата и то след като е 100% сигурно,че разпр. валове са на точното положение. При натягане ремъка нищо не измества дори и без скоба, ако е поставен правилно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 29 Май 2011 Доклад Share Публикувано 29 Май 2011 Толкова е писано по тая тема,без скоба и блокиран кол.вал нищо не е 100%,аз поне съм си играл и винаги като сложа скобата единия вал не е на място.Моля не откривайте топлата вода,играл съм си неколкократно ,като скобата е била до мен,просто не става.Козата си сака пръч.Изместването е малко но достатъчно валовете да не са в синхрон,колата пак ще си върви,ще си мислите че не е проблем,докато случайно не попаднете на място, където имат такава скоба и изведнъж преоткриете колата си . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alibaba Публикувано 30 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 30 Май 2011 (Редактирано) Колегата, зацепихме го по начина по който казваш ама няма никакъв резултат. Незнам какво да я правя тая кола, преди да сваля ангренажа колата си работеше супер. Като зацепихме ремъка както ти казваш премерихме компресия и нямаше почти никаква. Само върти и не иска да запали, а и да съм прескочил един зъб все пак щеше да запали, макар и да работи лошо. Редактирано 7 Юни 2011 от RaDi_b4 Цитиране на целия предходен пост Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NordFrost Публикувано 30 Май 2011 Доклад Share Публикувано 30 Май 2011 Трябва да се уточни и положението на кол.вал - на блока има отвор /затворен с болт/, през който като се вкара нещо като щифт /по спомен с диаметър около 8 мм/ се блокира кол. вал в точното положение /ГМТ на 1-ви цил./ за центроване на ангренажа. Белегът на ремъчната шайба на кол. вал е ясен. Ако сте зацепили на следващия оборот на тази шайба би трябвало мотора да не превърти. Трудно е да се дават съвети от дистанция, общо взето е непрепоръчително да се сваля ангренажния ремък в положение различно от белезите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 31 Май 2011 Доклад Share Публикувано 31 Май 2011 Като свалиш корите на ангр ремък се виждат планките за застопоряване на валовете.Тези планки имат по два отвора, един по-голям и един по-малък. Запърташ двата вала да застанат в позиция в която големите отвори сочат един срещу друг, и със нещо дълго и право (например шина) проверяваш дали 4-те отвора са в една ос.При това положение на валовете гледаш шайбата на коляновия вал на която има белег който трябва да съвпада със белега на пластмасовата кора зад шайбата.Забележка!!!Този белег съвпада със ГМТ на 1-ви цилиндър и задължително го провери като махнеш свеща(възможно е да превъртиш цял оборот по грешка).След стягането на ремъка със ключ 19 превърти по часовниковата стрелка 1/2 оборот и върни 1/2 оборот от шайбата на коляновия вал и пак провери обтягането.Ако си извършил точно процедурата колата ще запали и ще върви, но задължително отиди да го зацепят със скобата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alibaba Публикувано 31 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 31 Май 2011 (Редактирано) Точно по същия начин го правиме и нестава и това е. Кажете някой сервиз в София където да имат такава скоба и да си разбират от работата. Редактирано 7 Юни 2011 от RaDi_b4 Цитиране на целия предходен пост Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alibaba Публикувано 31 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 31 Май 2011 Някой има ли представа дали 2.6 може да удари клапани. Имаме някакво съмнение, че от всички тези центровки който правихме може да сме изкривили някой клапан. Като погледна през дупката на свеща се вижда как клапана съвсем леко е закачил буталото. Не знам дали е възможно да се е изкривил някой клапан. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бъчи Публикувано 1 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2011 Не напразно има предупреждение, при свален ремък да не се превърта мотора. Няма компресия, защото са подкривени клапаните. линк на руски за оправяне на клапаниИнструментът за центроване на разпределителните валове струва стотина долара, има го къде ли не, включително и в и-бей, но напълно си заслужава парите. Ако се вгледате внимателно в самия инструмент, пиновете, които влизат в планките на валовете не са на съвсем права линия, защото са предвидени и луфтовете при монтажа, но като се центрова и се свали и се превърти мотора, тогава се вижда как дупките на планките образуват идеална права. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alibaba Публикувано 7 Юни 2011 Автор Доклад Share Публикувано 7 Юни 2011 Колеги, имам следното питане, свалих двете глави и се чудех дали трябва да сменя болтовете с които се захващат или няма нужда. Това ми е второ сваляне на главите от както е в мен колата, мисля че преди това не са сваляни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gareto_ Публикувано 7 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2011 На някои коли се препорачват нови болтове,при теб май не е задължително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бъчи Публикувано 7 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2011 По моите книги пише, че е задължително. Аз не бих рискувал, още повече, че това ще им е третото разтягане. Дори и да не се скъсат, притискането при последното притягане ще е различно от указаното.Не написа какво се оказа при свалянето на главите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 7 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2011 Задължително е да се сменят болтовете, ама ако си на зор и не ти се дават пари може да сложиш същите, а само ако някой изпусне да го смениш с нов, иначе който където е бил там се завива отново. За скобата, може да я имат в един сервиз, на Сливница и Овче поле мисля беше, води се Сливница 112-114 откъм Цар Симеон, питай първо, тел. 9316061. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alibaba Публикувано 7 Юни 2011 Автор Доклад Share Публикувано 7 Юни 2011 (Редактирано) Беше прав, криви клапаниНякой имали представа колко пари струват тия болтове Редактирано 7 Юни 2011 от RaDi_b4 Цитиране на целия предходен пост Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiuboG Публикувано 7 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2011 Около 6 лева струва един брой, но аз купувах преди няколко години, сега може да има промяна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 7 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2011 6х16 = 96 лв. Преди 2-3 години аз купих за 87 лв. комплекта. Продават и на бройка. В София ми препоъчаха един магазин на ъгъла на Ботев и уличката срещу училището, между Сливница и Цар Симеон. И аз в момента свалям главите и ще мина тия дни да го видя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бъчи Публикувано 8 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2011 Oколо 60 долара излизат двата комплекта от по 8, няма начин. Огледай с каква глава са тия, които купуваш. Новият модел е с вътрешна звезда. Интрументът за завинтване ($20) също не е случаен. Ако не е истински, може и да се строши и притягането започва отначало. Аз бих занесъл и главите на лек шлайф, колкото да ги тръкнат за да се увериш, че са плоски.От гумичките на клапаните и проверката на водачите им също няма смисъл да се пести.Сега е момента да се сменят и о-ринговете на металните тръби на охладителната система. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 8 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2011 И мойте излязоха към 80- 90 лв: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 8 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2011 Иво, тея болтове с ква глава са? Мойте дето ги свалих от колата са вътрешна торкс глава, шест върха, а които купих от магазина уж за оригинални са дванадесетостен, сега махнах капака на главата и пак нямам точно тази вложка, баси каръщината. Дали не са ми пробутали ментаци? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бъчи Публикувано 8 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2011 (Редактирано) Дванадесетостен са новите. Старите са вътрешен или външен Torx. Задължително е да си купиш и хубав инструмент за затягането, за 1/2" вложка, а не на 1/4". Аз си купих от VW/Audi/Skoda директно за да няма неприятни изненади при монтажа и пак, като го гледах как леко се усуква при последното затягане си ме беше шубе.http://www.sjdiscounttools.com/ass3452.html Редактирано 8 Юни 2011 от Бъчи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 9 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2011 (Редактирано) Благодаря ти, Бъчи, купих си един дванадесетостен М12 се води - 10 лв. Ще свърши работа поне засега. Скобата за застопоряване на валовете как се казва на английски да потърся по сайтовете евентуално да си купя. Редактирано 9 Юни 2011 от JohnP Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alibaba Публикувано 14 Юни 2011 Автор Доклад Share Публикувано 14 Юни 2011 Колеги, отново проблем, купих си нови болтове за главите от Аутоплюс-Виктор Рейнц, нещо не мога да намеря такъв торкс, нещо средно е между Т50 и Т55. Някой знае ли откъде мога да си намеря такъв инструмент. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 16 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2011 Колега, можеш да си го купиш от бул. Европа 82, има един магазин преди кръстовището за Практикер http://zimber-tools.com/Търсиш торкс М10, струва 10 лв. В същия магазин има и скобата за центроване на валовете, но ми се стори, че отделно се продават двете части - за застопоряване на валовете - 60 лв. и болта за коляновия вал и още нещо към него - 34 лв. Колко плати за болтовете? Също ме интересува как свали шайбите на разпределителните валове, без скоба, че аз запецнах там. Иска ми се да ги махна без да я купувам тая скоба, че е цифромания. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване