Jump to content

Б4 1Z 1.9 TDI включва перката на радиатора на 100-102 С


huhu

Recommended Posts

Здр

от както съм купил колата си държи нормална температура около 90 +- 2-3 С , но като тръгна на рожен примерно на трета с газ и стига до малко след 100 около 102 С първата черта след 90 и чак тогава включва перка. Това нормално ли е за дизелов мотор ,като знам че датчика за перката е по принцип 95С !

Ако може някой колега със същия мотор да каже как се държи температурата при него :hilezh:

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачи я на ваг ком и там ще намериш каде пише колко градуса е в момента и ще сравниш температурния си датчик дали показва вярно

Според мен уреда на таблото ти не показва правилно, като моя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо много интересно ми прави впечатление напоследък, и вчера стигнах до извода :)

Колата стига заветните 87-88 градуса, и пресветия Wahler се е напекъл кат дживотнУ !

И вече се разчеква и запусква 2 геврек :rolleyes: , обачеееееееееееееееееее - понеже термостата е с двойно действие затваря дупката на малкият кръг ... В следствие на което антифриза спира да циркулира, и се върти само двигател-радиатор парно !

Оня антифриз се охлажда и вляяяя в матора, ама оня дето се върти вътре вече е подминал 95 градуса, и стрелката си го отчита (ако всичко е наред с иначе перфектното UN4 :hilezh: ) !

Мисълта ми е че, датчика си отчита температурата на мотора, а датчика за перките е на радиатора (което е малко неправилно решение), и се получава разлика ...

По мой наблюдения ( и след престоя при Ради, когато перките бачкаха на изгасен мотор около 3-4 минути :rolleyes: ), всичко е наред ако стрелката не ходи след чертичката която е след означението 90 !

Така си го обяснявам, а най-кратко - термостата затваря дупката на малкият кръг, той загрява - в същото време през радиатора се охлажда другото количество и се смесва със загрелият вече ... А най-кратко :lol: - термостата разполовява ситемата още веднъж !

Ако всичкото което изписах е неправилно, моля някой да ме поправи :hilezh: !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също беше така /АВК е мотора/, даже предното лято цялото го изкарах така. Като карам в града и включва чак на 100те градуса някъде, обаче тази година се оплаках на моя майстор и установихме, че първата ми скорост на перките за охлаждане не сработва.

Би трябвало и при теб да са две перки с две степени по време на движение. Първо извади буксата на датчика, на радиатора долу, от към страната на шофьора се намира. Окъси средния извод с единия извод и средния после с другия. При мен тръгваше само на бързата скорост.

И от там айде търси къде е проблема с първата скорост, даже тук питах и колегите, на които съм им искрено благодарен ме упътиха да погледна релето в бушонното табло /мисля под номер 3 беше/. То отговаря за първа скорост. Извадихме го, разглобихме и видимо нямаше нагоряло, прекъснало, при връщане на мястото му, но в разглобен вид, като го задействам принудително да затвори и о, чудо, първа скорост тръгна.

Оказа се някаква слаба връзка там където влизат крачетата му в табълцето. Изведохме го навън, заедно с буксата извън таблото, защото там неможеше да сработи и сега си работи вече нормално.

Сега в града си ми стига чертичката на 90гр. съвсем леко я подминава /може би на 93-5градуса най-много/ и едва доловимо чувам че е тръгнала първа скорост на вентилаторите и за бързо пада стрелката отново на 90. Изобщо не стига такива стойности както преди, а и маркучите се чувстват по-добре, преди доста налягане правеше при тази температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика при мен е с два кабела само една скорост! Самия датчик и той е с два пина и пише на него 95-90 С. Колата ако е караш градско или извън градско държи 87-90 колкото отваря термостата и не мърда затова си мисля ,че ми отчита верно по табло. Когато включа климатика пак държи 90 С.

Проблема ми е като тръгна на нагорно Пампорово, Рожен с повече газ и тогава стига до 100-102 С и тогава включва перка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес взех от познат ваг-ком и по живите данни от него компютъра отчита 97,2 С а таблото показва 100-101 и тогава включва перката! Когато е на 90 С по табло по комп и ваг-ком е 88,5С.

Може би просто не е много прецизен уреда на таблото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали може да е причината в него !? В таблото ? В UN4 ?!?!?!?!?!?!

Ти шегуваш ли си ?!????????????????????????????????????? :);)

Това произведение от Малайзия го държа на мястото му за да не зеее дупка в таблото .... ;):bia::bia::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали може да е причината в него !? В таблото ? В UN4 ?!?!?!?!?!?!

Ти шегуваш ли си ?!????????????????????????????????????? :bia:;)

Това произведение от Малайзия го държа на мястото му за да не зеее дупка в таблото .... :bia::bia:;):bia:

+1 и аз вече съм, пооочти убеден, че нема нещо да бачка като хората в това табло :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм същия мотор ,и така грееше по баирите,след 95-96 включва първа след 100 втора скорост на вентилатора.Сега няма проблем кове 90 и не мърда.След смяна на термостати датчици ,промивка на радиатора имаше огромна разлика.Основния проблем при мен е че маската ми беше затворена плътно (оригинално) и не се обдухва радиатора както трябва при движение на автомобила. Това го разбрах по късно като загледах няколко други аудита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

След доста четене по темата, вместо да питам и аз, реших тоя път нов подход, направо да кажа и резултата. Термостата ми работи перфектно, стрелката винаги на 90 или една идея по малко( 87-88) градуса. Сучи се една слънчева неделя да карам доста време на първа 30-40 мин. и стрелката отиде на около 95. Спрях да видя дали работят перките, но уви няма никои. Реших умишлено да направя един експеримент какво става с тези перки. Сложих картони пред радиатора и тръгвам по един баир и чак след 10-15 мин каране стрелката едвам прескочи 90 и отиде към 95. Спирам проверявам всичко но перките не работят. Продължавам аз още 3-4 мин. И гледам стрелката отиде една идея по напред (96-7). Спирам слизам да видя кво става и пак нищо, тъкмо да затварям капака и хоп двете перки тръгнаха, въртят се но не се чуват. Работиха 30 секундни и спряха, температурата падна малко под 95. И с това приключи експеримента, другото което забелязах е че при 87-90гр. антифриза който се връща в казанчето тече леко и горния маркуч е мек. Но като стигна 95+ и се включиха перките, вече в казанчето антифриза течеше със силна струя и горния маркуч беше доста пот твърд. Сигурно се повишава налягането в системата, нормално ли е за обстоятелствата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си че нямаш проблеми с колата.Стрелката е някакъв ориентир какво се случва с охладителната система,но изобщо не е точна.Ако все пак имаш съмнения , проверете температурата  на мотора с по точен уред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не, няма проблем, просто не бях сигурен дали се включват перките, за това ги пробвах. Идва лято и искам да съм 100% сигурен че при по високи температури системите работят.  Просто споделих какво съм направил. Защото с кабелите може да пробваш вентилаторите дали работят, но не може да провериш терморелето дали сработва, без да го загрееш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...