Jump to content

Чукане/хлопане във волана


bkolev

Recommended Posts

Здравейте колеги.От скоро забелязах, че като минавам с ниска скорост през неравен път(Руски паметник, най-вече) има едно чукане във волана(усещат се удари, като че ли желязо в желязо).Вчера на празен ход, реших да размърдам волана наляво-надясно и се чуха чукания някъде отдолу в краката ми.Колата е А4 1.9 ТДИ AVF.Много се чудя да не би да са кормилни накрайници.Според мен няма луфт, до колкото съм забелязал, докато шофирам с 50км/ч съвсем леко врътвам волана и веднага колата поема новата траектория (което, мисля не е признак за луфт, съответно за рейка).Какво е според вас ? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега евентуално може да е :рейка , кормилен накрайник ,тампон на макферсона .

но за да си сигурен какво е по добре мини през някой сервиз да ти направят

диагностика на ходовата част ,услугата не е скъпа примерно тук http://www.autoexpress-2.com/

е 6 лева но ти решава дилемите и не купуваш ненужни части

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само като идея провери нивото и си долей евентуално масло за хидравликата (като внимаваш да не сложиш друг модел масло, на капачката трябва да пише какво трябва), от опит - смяната на масло решава някой проблеми.

Иначе на сервиз за диагностика на проблема най-добре, успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението за заминал кормилен накрайник. Имал съм същите симптоми като твойте и проблема се оказа и в двата външни кормилни накрайника. Както са описали по горе колегите една бърза диагностика в сервиз ще ти каже със сигурност. Предполагам знаеш, че след замяна на кормилни накрайници е задължително да минеш и стенд на предницата :hilezh: .

Успех с отстраняването на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо от изброените...още повече, че Б6 е многозвенно окачване и няма нищо общо с макферсон...

Към автора: Погледни си каренцето на кормилния прът / в краката ти се пада/

не че накрайник или носач не може да са причина,но карето често се забравя ,

при мен след след смяна на рейка хванах карето :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за помощта.Ще я закарам да я видят в сервиз, това е ясно.Просто исках да се допитам и до вас :bia:

П.С.До колегата Кунев, имаш предвид на реглаж да се закара ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.От скоро забелязах, че като минавам с ниска скорост през неравен път(Руски паметник, най-вече) има едно чукане във волана(усещат се удари, като че ли желязо в желязо).Вчера на празен ход, реших да размърдам волана наляво-надясно и се чуха чукания някъде отдолу в краката ми.Колата е А4 1.9 ТДИ AVF.Много се чудя да не би да са кормилни накрайници.Според мен няма луфт, до колкото съм забелязал, докато шофирам с 50км/ч съвсем леко врътвам волана и веднага колата поема новата траектория (което, мисля не е признак за луфт, съответно за рейка).Какво е според вас ? :hilezh:

Колега,намери ли проблема?Питам, че и аз съм така от две седмици и като говоря с някой "майстор" все казват рейката.Дано да не са прави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам едно такова леко почукване във волана като минавам през неравности, което по-скоро се усеща отколкото се чува. Колата е А3(8L) 2003г. В един сервиз ми казаха, че имам минимален луфт в рейката, с който съм можел да карам години без да ми е проблем. Колко е вярно това не знам. Ще си покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВАГ автомобилите страдат от детски болести по рейките и до ден днешен, тъй че е нормално и в нея да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре сутрин имам записан час при д-р vladi_di, та ще видим какъв е проблема.Като се установи какво е ще споделя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВАГ автомобилите страдат от детски болести по рейките и до ден днешен, тъй че е нормално и в нея да има проблем.

То да бяха само рейките....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се върнах от vladi_di.Най-лошото е според него - рейката.За сега ще карам така, пък по-нататък ще има или рециклиране или нова.Благодаря за помощта колеги :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се върнах от vladi_di.Най-лошото е според него - рейката.За сега ще карам така, пък по-нататък ще има или рециклиране или нова.Благодаря за помощта колеги :hilezh:

Положението при мен е идентично смених накрайниците,защото бяха си тръгнали преди година!Малко нещата се пооправиха но генералня проблем е от рейката моят човек каза,че можем и сега да я правим може и в момент в който не смогвам да доливаш хидравлична течност.И така от година насам така си карам с лекото почукване и доливане на месец по 100мл най много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма течове.Но това което разбрах е, че от дясната страна имала проблем рейката.Ако се обере луфта може да се притегне на някой завой и ще стане фал.Като посъбера пари ще я мисля.За сега не ми е толкова голям проблем, а и в крайна сметка не е в такова състояние за наложителен ремонт. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще ти кажа възможните варианти с цените съответно:

1. Ремонтен комплект можеш да си купиш на цена между 80лв и 90лв и дори имаше една много полезна тема на наш съфорумец, който сам си я беше ремонтирал и беше публикувал в нея и снимките и как става. Потърси темата ще ти е полезна.

2. Има места където се занимават с ремонтиране само на рейки, секторни кутий и всякакви хидравлики (не само за леки автомобили, а всичко де що е на хидравлична течност). Та преди повече от година бях звънял на един такъв сервиз и ме успокоиха, че най-редовните ремонти са точно тези с разглобяване, подмяна на всички О-пръстени, тефлонови втулки и семеринги с нови такива и всичко де що подлежи на подмяна. Попитах ги, ако имам проблем със износването на зъбния гребен колко ще ми струва и ми казаха, че това се среща изключително рядко, нещо от сорта 1 на 1000 и да не се безпокоя излишно. Цената на ремонта при тях беше нещо от сорта на 150-200лв, ако не ме лъже паметта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попитах ги, ако имам проблем със износването на зъбния гребен колко ще ми струва и ми казаха, че това се среща изключително рядко, нещо от сорта 1 на 1000 и да не се безпокоя излишно. Цената на ремонта при тях беше нещо от сорта на 150-200лв, ако не ме лъже паметта.

Правилно са ти казали, да се разбие зъбни гребен и рейка е нещо извънредно и рядко, луфта и почукването за съжаление не се получават от там а от износване на водещите диаметри на корпуса на рейката, единия подлежи на ремонт, другия за да се възстанови се изискват специални машини и почти никой няма да се наеме да го прави, доста прецизна и не винаги резултатна операция е.Споменава се регулиране на хидравличната рейка от винта отдолу, да ама не, това обира само хлабината между зъбния гребен и пиньона, НО НЕ решама проблема с луфта на самия прът в двата му края.Ето за пример моята рейка в момента, зъбен гребен и пиньон в идеално здраве(година на производство 1997-ма, незнайни километри), купих я преди време като резервна и и дойде времето, рециклирах я със споменатия ремонтен комплект, няма абсолютно никакъв теч, не вие, но почуква в двата края, оправия няма.Ако не ви текат рейките и колата се държи в пътя без да правите петградусово движение без промяна в посоката, карайте си така докато съберете за нова рейка, или смените колата:zustimm:.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво почуква ама при мен прекалено много се чува това чукане.Имам чувството, че постоянно се увеличава повече и повече. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно са ти казали, да се разбие зъбни гребен и рейка е нещо извънредно и рядко, луфта и почукването за съжаление не се получават от там а от износване на водещите диаметри на корпуса на рейката, единия подлежи на ремонт, другия за да се възстанови се изискват специални машини и почти никой няма да се наеме да го прави, доста прецизна и не винаги резултатна операция е.Споменава се регулиране на хидравличната рейка от винта отдолу, да ама не, това обира само хлабината между зъбния гребен и пиньона, НО НЕ решама проблема с луфта на самия прът в двата му края.Ето за пример моята рейка в момента, зъбен гребен и пиньон в идеално здраве(година на производство 1997-ма, незнайни километри), купих я преди време като резервна и и дойде времето, рециклирах я със споменатия ремонтен комплект, няма абсолютно никакъв теч, не вие, но почуква в двата края, оправия няма.Ако не ви текат рейките и колата се държи в пътя без да правите петградусово движение без промяна в посоката, карайте си така докато съберете за нова рейка, или смените колата:zustimm:.

Симптомите са идентични, годината е същата, но си чука осезаемо и при мен. А не идва ли проблема от втулките, които служат за дистанция между гребена и корпуса на рейката - чисто и просто износване и от това да чука? За реглажа си прав, че няма смисъл - ти си обяснил добре защо. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не идва ли проблема от втулките, които служат за дистанция между гребена и корпуса на рейката - чисто и просто износване и от това да чука?

По конструктивен принцип кормилния прът е нещо като конзолна греда, в единия край е "командата" за движение(т.е. пиньон, гребен и хидравлична група), в другия е херметично затворената изпълнителна камера, където дефакто се осъществява и усилването на въртенето, та в тази "камера" пръта се движи на две опори, едната е подвижна(бутало с два О-пръстена), другата е самият корпус на рейката, точно тази втората опора се разстъргва понякога и се набива втулка с по-малък, коригиран диаметър.Проблема е че мястото за въпросната поправка е много малко, втулка от сорта се прави трудно, трудно се набива, после трябва да се райберова със специален инструмент, който сервизите обикновено нямат....., ако го имат втулката често превърта при райбероването, все едно рейката е унищожена.........., и така, заради една тънка тарикатщина рейките са често на боклука.Буталото се изработва лесно и не е проблем.Пак повтарям, ако чукането не е драстично, не влияе върху завиването, рейката не тече, карайте си колите и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих при едни познати на баща ми, да поогледат и те окачването + рейката... е няма такава мистерия.Според тях също проблема не идва от окачването (носачи, наркайници, шарнири каквото се сетите), но не е и от рейката.Това което гледаха казаха, че няма никакъв луфт нито в рейка, нито в щанги.Покараха колата по павета, разбити улици и единствено предположиха (но не са на 100% сигурни), че е възможно да е тампон на насоча.Казаха ми след 10тина-15 дена да отида отново за да огледат тампоните пак.Дано скоро да изникне малкия (надявам се да не е голям) дразнител :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай, случват се понякога както аз ги наричам аномалий, когато един проблем се търси много време или периодично и накрая се намира кажи речи инцидентно. Случвало ми се е поне няколко пъти да дойде някакво МПС с проблем, да го открия сравнително лесно и после да кажат на приемчика, че няколко пъти са ходили в други конкурентни сервизи и проблема не е намиран и обратното. Имам чувството, че колкото по-нова е колата толкова по-често ги има тези "аномалий" особено с електрическата част. Там е мазало... :rolleyes:

Та отклоних се малко, но исках да ти кажа да си спокоен и си карай, докато го намерят проблема ти няма да изпадне носача - на живо не е като по филмите. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми освен да се надявам по-скоро да се хване :) Ще се види какво е.Важното е, че колата е стегната и няма да ми изхвърчи някое колело да стане фал.Те днес майсторите това се смееха, че при ауди много често се срещат такива проблеми, които не могат бъдат хванати от къде идват. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...