Jump to content

Какво масло за двигателя?


SaBI_A4

Recommended Posts

Здравейте колеги,предстои ми смяна на двигателното масло, но незнам какво да сложа, ориентирал съм се към CASTROL MAGNATEC 10W40, колата е А4 1.8Т quattro AEB на над 190 000км е(незнам до колко са реални така я купих от автокъща).... какво ще кажете за това масло, дали е правилното масло за моята кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Подкрепям" Коmandira на -100% :hilezh:

Колега, ако направиш тази грешка - ще патиш много, ама много-много! И мен така ме подлъга един "приятел". Две години не мога да се оправя финансово! :respekt: Слагай само 5W40 или по-ливко, щото ще си прее*еш турбото за половин година (независимо ново или не). Аз смених ДВЕ :P и влязох с толкова кинти навътре, че ми иди да сцепа нечия КУХА КРАТУНА! Поне аз като не знаех, толкова ли не се намери един човек да ми каже? Явно не, щото преди да си сменя маслото четох и питах и пак и пак... И на края се наших с няк'ва Castrol-ска помия и...те-така!

НЕ ПРАВИ ТАЗИ ГРЕШКА !!! Слагай само скъпо и ливко масло. След като пробвах разни лайна, най-накрая намерих точното (като изключим рейсинг маслата) - MOTUL 5W40. Цените долу-горе станаха човешки и за 80-90 кинта вече, човек може да си купи 5л. туба. НИКОГА НЕ ЗАБРАВЯЙ - НЕЗАВИСИМО КОЙ КАКВО ТИ ПРИКАЗВА, ДОРИ И НА 1 000 000 КМ. ДА ТИ СТАНЕ ДВИГАТЕЛЯ, МНОГО ПО-ВАЖНО Е ДА НЕ ПРЕЦАКАШ ТУРБИНАТА, ЗАЩОТО МАСЛОТО МИНАВА И ПРЕЗ НЕЯ !!!

Успех ! :P

Редактирано от centrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мисля, че на кола минимум на 300к км. трябва да се слага 5в40, но щом сте казали така да бъде...

Редактирано от Komandira
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мисля, че на кола минимум на 300к км. трябва да се слага 5в40...............

А причината да мислиш така е........?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение на колко км е колата. Слага се масло според предписанията.Тия мохабети "износено е всичко и требва по-дебело масло за да уплътнява по-добре" са яко неграмотни. Вискозитета на маслото трябва да е подходящ за да има мазане, а не да "уплътнява фуги". За двигател с турбина си се слага каквото пише в книжката, защото иначе в студено време при старт турбината няма мазане и както спомена колегата се получава супер ценоразпис с подменени чарколяци. Пълна синтетика 5W30 или 5W40 е в повечето случаи за двигатели с турбина като на питащия колега.Още по-добре ако си спази ВАГ предписанието, но в момента нямам инфо за неговия двигател какво трябваше да бъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за А3 1.6 99г. какво ще ми препоръчате - 5W40 или 10W40 ?

Аз на мойта А3ка със същия двигател си я карам с 5W40 от 2 години и си работи добре не съм пробвал с 10ка :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1.8Т до '99 е 10в40 или 5в40.

Но тъй като едва ли ще си купиш истинско 10в40 от ПоршеБГ, по-добре си сложи 5В40.

Накратко - и двете масла имат индекс 40, но реално при 100-130 градуса вискозитета им е различен.

Освен това 10в40 се свързва с по-евтино масло, което бързо си губи свойствата (за разлика от 10в40 от Порше).

Някой ще каже "дай тогава да купуваме това извънземно масло от Порше". Да, ама не:D. При наличие на пазара на хубави масла 5В40 е безмислено да се купува по-лошо и по-скъпо масло от Порше.

Аз бих си карал колата с естерна синтетика 10в40, но цената е убийствена за всекидневна кола.

Затова си слагам Мотул 8100, сменям на 8-10к км и съм сигурен, че от към масло колата не може да ми направи проблем.

За 5В30 - трябва колата да е проектирана за такова масло - маслена помпа, хлабини, гарнитури, семерингим, филтър и катализатор.

Ако няма изрично изискване за такова масло, 5в40 е по-добрият избор за 1.8Т.

масла по-гъсти от 40 за немодифициран 1.8 само вдигат температурата, т.е. генерират се повече загуби от триене в мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички ли мислите така.... за 5W40?

:D Опит братко, опит! Ако не си бях изпратил, никога нямаше да си позволя да дам мнение, но нали знаеш: "Питай патило, а не старило". Пропуснах само да ти кажа - слагай ПЪЛНА СИНТЕТИКА. В случая говорим за Motul 8100 X-cess 5W-40 Слагай и не бой се - ти си на ход! Сменяй го на 10-тина хиляди км и ще спиш спокойно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам и аз тогава :hilezh: До момента (вече около две години и половина) съм карал с Мобил или Кастрол 10в40, двигателя ми е 1.8 атмосферен AGN, проблеми от към масло не съм имал, по табло колата е на 180 000 км. Всички майстори които съм питал ме съветват да слагам 10в40 и да го сменям на 10 000 км. Какво мислите вие колеги и тези от вас който са с този двигател, какво масло слагате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Атмосферния спокойно можеш и с 15W 40 да го таралянкаш, но при турбо двигателите е добре да се спазват предписаните спецификации.

Сега по темата: 5W 40 e маслото за този двигател съответно за нашите географски ширини . Аз лично четвърта смяна ще правя скоро с 0W 40 EDGE Formula RS на Castrol и съм доволен, на 15000 км го сменям. Зимата сутрин пали като загрял двигател :hilezh: . Както казват колегите тука се мисли повече за турбото, двигателя е корав .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тукот Златен Фонд е писано доста за маслата : "И НАЙ-ВАЖНОТО: НЕ КУПУВАЙТЕ МАСЛА НЕОДОБРЕНИ ОТ VW!"

Търсих по разни списъци на одобрените отVW масла,но CASTROL MAGNATEC 10W40 (с който кара Sabi_A4) не го открих в списъка за бензиновите дв-ли/ 502.00.Това като предполагам ,че колата за която се пита е до към 2000 година производство. Не видях никъде писано из форума какви са изискванията на VW освен вискозитета,който виждаме на опаковките по SAE.Всеки като казва"това е маслото" би трябвало да се аргументира.Затова копирах една таблица на,която попаднах и там са обяснени някои разлики.Според мен в това се крие обяснението защо да бъде синтетика маслото.

.

Критичност (висока степен на сгъстяване)заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:

SAE: HTHSV > 2,9 mPa s

VW: HTHSV > 3,5 mPa s

post-42205-0-34535900-1314652346_thumb.j

Мисля,че вискозитета при висока темп е от водещо значение.Да,но сигурно ще кажете всички масла покриват изискването при 100градуса темп.Но какво се случва след тези 100градуса?Никой не знае ,защото няма инфо за минералните масла а и за доста синтетични.Това ме кара да си мисля,че почват малко да НЕ покриват изискванията.Сигурно се питате защо се интересувам какво се случва с маслото при над 100градуса.От прочетеното разбирам,че вискозитета на маслото не трябва да пада под 3,5 мПа*с при всякакво натоварване на двг.Да ,но при екстремно каране температурата на маслото лесно достига 120-130 градуса.И какво се случва тогава с "по-гъстото" минерално масло 10-40?Не искам да знам.Всъщност май става на "чорба" и не пази вече мотора и най-вече турбото,както синтетиката при тия градуси.

Е,не всички карат така по магистралата,но не предпочитате ли да сте сигурни,че маслото ви е надеждно в целия температурен диапазон ,който достига двигателя ви?Затова вече избирам масла за моя стар 1.8T като гледам да има данни за вискозитета и при 150градуса (HTHS Viscosity, mPa•s @ 150?C).Тази информация я виждам само на качественните синтетични масла с висок Viscosity Index( над 160).Там вече качественната синтетика е на границата : 3,5-3,7 мПа с.Щом производителя гарантира искания минимум при такива градуси,които едва ли достигат нашите двигатели,не е ли е по-добре да караме с такова масло?Друго на което се спираме TotalBase Number (TBN).Това го срещам в Tech Data на всички масла и с моя калпав английски си го превеждам ,че колкото е с по-висока стойност имаме по-добра защита на двг от корозия и киселинни образувания и т.н.Демек говори за очистителните свойства на маслото през периода на експлоатация.

Tака избирам аз маслата и също мисля,че за тоя мотор трябва да е синтетика 5-40/0-40.По написаното и две години каране само с Мотул подкрепям мненията за 8100 X-cess,също 8100 X-max 0-40,Mobil1 New Live 0-40....За 5-30 или 0-30 robobug еказал нужното.Тези масла обикновенно отговарят на 503.00 , 506.00 за след2000г, макар че и на някои такива пише502.00?!? Данните на маслата са предоставени в сайтовете на производителите ивсеки може да сравнява за собственно спокойствие.

Извинявам се,ако съм станал банален с разсъжденията си на „глас” J за някои колеги ,коитоса наясно с маслата и техните качества.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз съм пробвал на чипнат 1.8Т АНБ (след '99) Мотул спесифик 502.00 5/40, Кастрол РС 0/40, Кроноил 5/50, Мотул 8100.

Мотула 8100 се държи най-добре - най-малко му пада вискозитета, държи най-ниска температура, най-дълго двигателя остава тих ( може би Кастрол РС щеше да изкара повече, но беше толкова шумен, че го смених на 8к), моторът е малко по тих от Кастрол-а и и малко по-шумен от кроноила. Мотул 502 е по-скъпо масло и видимо по-рядко. Не ми хареса, особено за цената си.

Пробвал съм 8100 и на АЕБ със сменено турбо, но след кратко каране до ограничител става на вода (колата е с уреди за маслото), та минах на естерен Мотул.

Имам и доста километри на АБК и АЦЕ мотори, като при АЦЕ-то си има манометър+термометър и лесно се отсяват скапаните масла.

На две чипнати 1.8Т с такъв двигател сипвам само Мотул 8100, едната е минала 100к км (половината на газ), другата 160к км. И двете коли нямат признаци за износване на мотор или запушване на оригиналния катализатор. Маслото се сменя макс. на 10к км. Затова на инженерите от Ауди мога да им покажа среден пръст за препоръките да карам с 5/30, сменяйки го на 30к км. Ползвам филтри само на Кнехт (първоначално си бях купил един кашон оригинални, които пак бяха кнехт, но след вдигане на цената минах на кнехт от България). А на теоретиците, с ехидните забележки "ти ли си по-умен от германците" освен средния пръст ще има кажа - с удоволствие бих присъствал на смяната на сегменти и турбини и бих се смял на обясненията им как новите мотори били проектирани за по-малък ресурс и е достатъчно само маслото да е 502 и пр. глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята си я карам с Мотул 8100 5w40 и никога няма да и сложа 10w40! Като я взех преди 5 години ползвах само Кастрол Магнатек 5w40(около 10 пъти съм го сменял), но веднъж реших да пробвам Мотул от колегата АСЕ и от тогава друго не съм взимал. За 20-30лв разлика не си заслужава риска според мен, а проблемите в следствие на кофти масло никак не са приятни и евтини за отстраняване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата, искам да питам следното. За нечипнат АЕВ без газ 0W40 на castrol има ли смисъл, по добре ли ще е колата сега е с 5w40 пак на castrol от ACE, не яде масло грам. И с 10W40 пак не го ядеше. Та има ли сисъл от 0W40?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...