Jump to content

Не качва масло ?


swindler

Recommended Posts

здравейте...

много рядко се случва но си е притеснително

понякога след голям престой (6-7 часа) при първото стартиране на мотора не иска да качи масло... лампата не гасне а мотора започва да трака... гася колата... чакам 30-тина секунди и паля пак... пак същото... оправя се след 3-4 такива стартирания... къде да търся проблема ?

маслото е на 2500-3000 км кастрол от колегата АСЕ а филтъра е МАN пак от него... проблема не е в тях защото ми го е правило 1-2 пъти и преди смяната на маслото

боклуци в картера или някой датчик от ония дето са на масления филтър ? само това ми идва на акъла ... нещо друго ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С подобни симптоми на един АДР, се наложи смяна на маслената помпа. Моята насока е да свалиш картера и да видиш какво се случва отдолу, защото, имаш всички симптоми на некачваща помпа, което може да доведе до много скъпи бели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ли помпата да работи когато си иска ? смисъл такъв проблема се случва много много рядко... 1-2 пъти в месеца...

ще свалям картера май...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да работи кога и е кеф ... За нейно нещастие е зацепена на вала и работи нон стоп ... Щом си топурка - помпа маме ... Менувай докат е време !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти предложа вариант за ЛЕКА промивка на помпата, без да сваляш каквото и да било, освен масления филтър и смяна на маслото. Ето ти процедурата в няколко стъпки:

1. Отвиваш пропката на картера, с готовност да събереш маслото

2. Сваляш масления филтър

3. На мястото на масления филтър/тръбичката, на която се навива филтъра слагаш маркуч през който наливаш дизелово гориво, препоръчително е поне един литър, за да може да промиеш прилично маслената помпа.

Хубаво е да виждаш какво тече от пропката на картера докато наливаш ДГ в маслената система. И чак когато протече бистра течност да преустановиш сипването.

От друга страна възможно е някой от клапаните на помпата ти да засяда и за това да не може да качва масло, а ти чрез неколкократното стартиране да го местиш от затворено в отворено положение. Но начина, който ти препоръчах не е особено скъп, а може да доведе до чудеса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

определено може да се пробва... звучи логично

нямам понятие от устройството и принципа на работа на маслената помпа и не мога да си представя къде какво може да зацепва или да не работи ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Old school fashion трикове ...

Мдаааа, може и това да пробва, ама ако се е оакал клапана ... Поне ще прочисти системата !

А ако и дадеш газ, гасне ли лампата ... Мисълта ми е да направи налягане ... Рисковано е, но поне ще си сигурен къде е повредата ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвал съм и с подаване на газ :) не гасне :lol: в движение не го прави... или на топъл мотор

възможно ли е при по дълъг престой ако има боклук в картера той да се утаява и после при стартиране да го засмуква и да запушва нещо

и друго което не ми е ясно... ако има боклуци те не тряя ли да остават по филтъра ? преди филтъра има ли нещо което може да се запуши от боклуци ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне ... Трябва да си карал с грес че да е запушено нещо !

В картера рядко се случва да има утайки, а и да има, всмукателя на помпата не е забит в дъното ! Плюс това и той си има цедка ! Сваляй и гледай ... Обикновенно така си заминават биелни/основни лагери !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вълко, от няколко месеца идва оригиналната помпа произведена в Аржентина.

Ако е там проблема ми пиши и не се занимавай с автоморги и куче марки. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди бях пуснал тема за същия проблем като твоя колега имах абсолютно същите симптоми ( правеше го номера , когато и е кеф но само при първото палене за деня и не гасне лампата по 10 - 20 - 30 секунди различно ) . Може да го направи два последователни дни , може и един месец да не го прави , разликата при мен е че мотора не тракаше а си работеше без излишни шумове :) Щом чуваш да трака мотора не е датчик , както са писали колегите най - вероятно е маслената помпа понеже казваш , че и с миналото масло и филтър го е правело .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а при тая хватка с промиването с нафта после с какво да "изплакна" системата ?

остатъците от нафтата няма ли да направят някоя беля или не пречи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като протече бистра нафта спираш да наливаш, като може после с въздух да продухаш системата, но налягане различно от 3-4 бара е неподходящо. От друга страна, после караш 1-2000 км с някво ефтино масло и после пак си сипваш качествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а защо го прави само на студен старт ... и то когато не е работила много време

Просто си смени само масления филтър и колата ще се оправи :huh:

Когато клапана във филтъра не работи добре маслото от филтъра, през клапана се стича в картера. При палене става така, че на масленната помпа и се налага да напълни филтъра и едва след това се вдига налягането в системата.....

Редактирано от Lyubo_Toshev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм 100% сигурен (щото ми се губят малко случките във времето) ама май го правеше и със стария филтър... мен това ме притеснява... иначе и аз първо за филтъра се сетих...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...