Jump to content

Въпрос за автоматичен смукач


martin76

Recommended Posts

Колега, аз съм с АПУ мотор и никога не ми е държала 1100 оборота на студено време. Миналата зима на -15 държеше малко над нормално, някъде 900 оборота. Не знам дали е нормално така. Ще следя темата, защото ми стана интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

При мен също е така 1.8TQ APU Avat 180к.с чипната е в Италия.Да ви питам бобините ми са BERU S4 фабрични ли са ?

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също е така 1.8TQ APU Avat 180к.с чипната е в Италия.Да ви питам бобините ми са BERU S4 фабрични ли са ?

И мойте са такива, явно да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз съм с АПУ мотор и никога не ми е държала 1100 оборота на студено време. Миналата зима на -15 държеше малко над нормално, някъде 900 оборота. Не знам дали е нормално така. Ще следя темата, защото ми стана интересно.

А на по-топло, около 15-20гр на колко оборота пали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги преди няколко месеца поради други причини свалях EKU и тогава ми направи впечатление че няколко пера от големия куплунг бяха окислени.След съответната обработка на перата и сглобяване и стана чудо,двигателя работеше много по-гладко от преди и тогава забелязах че кагато е по-хладно винаги пали на по-високи обороти.Преди ми беше направило впечателние че не винаги е така.Сменял сам термодатчика но нямаше промяна и просто се примирих с това,но с тази интервенция този проблем се реши.При вас може да няма такива окиси в куплунга но според мен не е лошо да се провери и да се обработи профилактично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, от наблюдения мога да ви кажа, че този APU мотор не е сред най-разпространените. Може би затова няма много активност в тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и на стана ясно има ли колега, които не е с APU и го има тоя проблем.

И обратно-със същия проблем,но не на APU....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен 1.8 8L почти винаги пали на автоматичен смукач, особенно сутрин към 8 като отивам към работа.И си държи така на 1100 поне 2 минути.Незнам нормално ли е не е ли....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип така трябва.логиката е там че когато палите първоначално колата тя тр да има по стабилни обороти по богата горивна смес ,това по принцип е предназначението на този авоматичен смукач едно време бяха ръчни...(имахме лада до 94-5-та год. и се дърпаше ръчно)....а като поработи 1 мин колата оборотите стават нормални!Въпроса е нормално ли е да пали ту на смукач ту понякога директно на нормалните обороти!

Колеги преди няколко месеца поради други причини свалях EKU и тогава ми направи впечатление че няколко пера от големия куплунг бяха окислени.След съответната обработка на перата и сглобяване и стана чудо,двигателя работеше много по-гладко от преди и тогава забелязах че кагато е по-хладно винаги пали на по-високи обороти.Преди ми беше направило впечателние че не винаги е така.Сменял сам термодатчика но нямаше промяна и просто се примирих с това,но с тази интервенция този проблем се реши.При вас може да няма такива окиси в куплунга но според мен не е лошо да се провери и да се обработи профилактично.

колега къде се намира това ЕКУ -то и трудно ли става това почистване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип така трябва.логиката е там че когато палите първоначално колата тя тр да има по стабилни обороти по богата горивна смес ,това по принцип е предназначението на този авоматичен смукач едно време бяха ръчни...(имахме лада до 94-5-та год. и се дърпаше ръчно)....а като поработи 1 мин колата оборотите стават нормални!Въпроса е нормално ли е да пали ту на смукач ту понякога директно на нормалните обороти!

колега къде се намира това ЕКУ -то и трудно ли става това почистване?

В черната кутия до сервото :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето Ауди е с APU също. Винаги пали на т. нар. "смукач", когато колата е студена. Дори и лятото. Разликата е в оборотите и времето през което ги държи. Оборотите са между 1000 и 1200 и времето е между 20-30 секунди през лятото до максимум 2-3 минути на студено. Сега например, сутрин като е около -2,-3 градуса, държи около 2 минути и оборотите падат на 850-900. Отделно обаче, когато е загряла се усеща леко колебание на оборотите (едвам видимо по стрелката на оборотомера) но това от какво е - Божа работа :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз съм с този мотор 1.8 APU. Това което описвате по мен е СЪЩОТО. Не знам каква е картата или изобщо идеята , но все повече почвам да мисля , че е нормално за този мотор.

P.S. Моят мотор и той е чип-нат и поведението е същото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето Ауди е с APU също. Винаги пали на т. нар. "смукач", когато колата е студена. Дори и лятото. Разликата е в оборотите и времето през което ги държи. Оборотите са между 1000 и 1200 и времето е между 20-30 секунди през лятото до максимум 2-3 минути на студено. Сега например, сутрин като е около -2,-3 градуса, държи около 2 минути и оборотите падат на 850-900. Отделно обаче, когато е загряла се усеща леко колебание на оборотите (едвам видимо по стрелката на оборотомера) но това от какво е - Божа работа :steinigung:

Е, най-накрая едно APU,което се държи нормално.

Колеги и аз съм с този мотор 1.8 APU. Това което описвате по мен е СЪЩОТО. Не знам каква е картата или изобщо идеята , но все повече почвам да мисля , че е нормално за този мотор.

P.S. Моят мотор и той е чип-нат и поведението е същото

Същото, кое същото?Като на колегата GT_power ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги преди няколко месеца поради други причини свалях EKU и тогава ми направи впечатление че няколко пера от големия куплунг бяха окислени.След съответната обработка на перата и сглобяване и стана чудо,двигателя работеше много по-гладко от преди и тогава забелязах че кагато е по-хладно винаги пали на по-високи обороти.Преди ми беше направило впечателние че не винаги е така.Сменял сам термодатчика но нямаше промяна и просто се примирих с това,но с тази интервенция този проблем се реши.При вас може да няма такива окиси в куплунга но според мен не е лошо да се провери и да се обработи профилактично.

Вчера направих тая интервенция. Ник'ва файда.

Не знам защо ама ми се струва, че всички, които сме с въпросния проблем сме чипнати :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от причините да са по-високи оборотите на студена кола е нуждата от бързо загряване на катализатора.

Възможно ли е колите с различно поведението да са кодирани за различна еко-норма?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Не знам защо ама ми се струва, че всички, които сме с въпросния проблем сме чипнати :respekt:

Не!Мойта преди чипа пак беше така.Даже когато я чипваха попитах за това и Венци ми каза да пробвам да си изчистя дроселовата клапа.Изчистих я и нищо.

Една от причините да са по-високи оборотите на студена кола е нуждата от бързо загряване на катализатора.

Възможно ли е колите с различно поведението да са кодирани за различна еко-норма?

Ами тя всъщност точно обратното прави - до около 14-15гр пали на 840оборота, а над тази температура на 1100.Мисля,че и под 0гр също пали на 1100об.

Почвам да си мисля, че тов е нормалното за тоя мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не!Мойта преди чипа пак беше така.Даже когато я чипваха попитах за това и Венци ми каза да пробвам да си изчистя дроселовата клапа.Изчистих я и нищо.

Ами тя всъщност точно обратното прави - до около 14-15гр пали на 840оборота, а над тази температура на 1100.Мисля,че и под 0гр също пали на 1100об.

Почвам да си мисля, че тов е нормалното за тоя мотор.

и аз съм на такова мнение.така си преценява компа и така работи.моита немам инфо да е с чип.поне не ми казаха като я купих...по кво да реазбера има ли нема ли?! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

няколко месеца по-късно продължавам темата с първончалните обороти на студен мотор и всички с този "проблем"...вече времето е топло и колата пак почна да си пали на 1100 оборота винаги когато я паля студена...се едно нещо в студеното време замръзва и не се активира "автоматичния смукач". аз поне така си обясняжам нашия проблем!!!това са само разсъждения,нищо сериозно!странно в стууда да си пали на 850-60 оборота и после си пада на нормалните с непоклатима работа на мотора,а в топлото време да пали на 1100 да държи 40 секунди и после пак на нормални обороти!!!???защо в студеното не пали на 1100 е въпроса?!при вас как е работата на мотора,колеги със същата случка?!???

Редактирано от martin76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта е така още от момиче :hilezh: Двигателят само, че е AJL. От както съм е купил пали винаги на 840-860 оборора. Дори тази зима като беше -20 пак така запали. Смятам, че не е нормално, но не знам точно къде е проблема.

Вариянтите за мен са или моторчено на празния ход, което е в дросела. Друго което си мисля е да дърпа от някъде въздух след дебитомера (да се губи вакуум).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта е така още от момиче :hilezh: Двигателят само, че е AJL. От както съм е купил пали винаги на 840-860 оборора. Дори тази зима като беше -20 пак така запали. Смятам, че не е нормално, но не знам точно къде е проблема.

Вариянтите за мен са или моторчено на празния ход, което е в дросела. Друго което си мисля е да дърпа от някъде въздух след дебитомера (да се губи вакуум).

Ама проблема е че в топло време си пали на 1100 оборота и после си стават нормалните,което е нормално....а в студеното време пали почти на обичаините си за горещ двигател обороти с маалко отгоре-примерно 860 и след 30 сек. отново влиза в нормален режим?!!!! :gruebel:нямам загуба на масло прекомерен разход,ауспуха ми е с цвят на ръжда,даже с пръст като пипам не ме запа със сажди...странно.обороти стабилни!!

Редактирано от martin76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същото,в топло време ,веднага след старта на мотора ,си държи над 1000 об.мин. около минута докато се нормализират оборотите,а в студено време ,примерно около 5-6 и надолу градуса, си пали и веднага след старта си държи нормалните за загрял двигател обороти .Сменял съм температурния датчик и новия си работи нормално.Май АПУ така си работи,като гледам.

Редактирано от 4ring avus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Май АПУ така си работи,като гледам.

И аз така си мисля.При всички колеги с APU писали в темата паленето е така.

Ако има такъв колега (с APU), при който не е так,а нека напише..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И аз така си мисля.При всички колеги с APU писали в темата паленето е така.

Всъщност DJANO писа, че неговия пали ВИНАГИ на 850 оборота.

При мен (APU мотор,без чип) също пали винаги на 850 оборота без значени от температура външна, на мотора, климатик или нещо друго.

Възможно ли е колите с различно поведението да са кодирани за различна еко-норма?

Най вероятно тук е отговора.

Колата на DJANO както и моита е от Швеицария. Другите май са от Италия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и при мен е така сутрин си пали на 1100/1200 об. но съм забелязъл (много рядко),че понякога запалва направо на 860 об. а мотора ми е ADP.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Аз съм с двигател 1.8Т АЕБ и от както съм взел колата, когато пали се изфорсира до 1100 об/мин. и моментално пада на 800. Според мен това не е нормално. Мисля, че трябва да държи 1200 об/мин. докато загрее, но нямам идея къде е проблема. Сменил съм температурните датчици, правил съм тест с дим за спукани въздуховоди и др. Нямам идея какъв е проблема. Мисля да проверя ЕКУ-то и да сменя ламбда сондата. Л сондата при проверка показва нормални стойности. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...