Jump to content

Горене на масло Ауди А4 1.8Т Продължение


MAPTO7007

Recommended Posts

Мисля че в старата ми тема бях споменал че от миналата зима насам автомобила ми започна да гори масло ... към днешната дата разхода на масло беше стигнал до 0.500мл. за 3000 и малко километра при не много агресивно каране.

Засилих се Аз да сменям гумички на клапаните,ангажирах един куп хора,взех части,тормозих други по телефона.

Други майстори се изказаха че сегментите били за смяна (малко нереално) щото изведнъж от нищото сегменти без да е прегрявана без нищо и на този мотор 1.8Т не бях чувал.

Дойде днешния ден рано сутрин разхвърлях колата за въпросната процедура "смяна гумички на клапаните" обаче в момента в който разнищих предницата изцяло реших да видя турбото как е ...

Извинявам се че не говоря технически грамотно просто щото незнам точните думи и наименования.

Хванах оста на перката дето е отпред ... нагоре-надолу имаше луфт ... сякаш повече от 2мм. (доколкото зна това е допустимото) ... след което с движения напред-назад на оста се усети още по-голям луфт и почукване в оста на метал не много силно но осезаемо.

Отнесох турбото при майстор тука в моя град занимаващ се само с турбини ... той установил че износването е в някой елементи а по-важните са здрави ... и каза ще ти струва 350лева (рециклирането,балансирането и пр.) и давам 6-месеца гаранция без значение от пробега който ще изминеш.

Държа да отбележа че април месец тази година мерихме турбото на ВАГ КОМ с колега и надуваше 0.6 както трябва да си е.

Чистих дросел-клапата до огледално чисто и от тогава до сега тя си е чиста сякаш вчера е чистена,в маркуча на интеркулера който отива към дросела няма масло ... едва няколко капчици покапаха (5-10мг.) от самия кулер монтиран на колата не съм го свалял едва утре мисля да сваля него и магистралата да ги изчистя.

Искам да запитам вие какво мислите дали турбото е главния виновник или ...

Ето една снимка да се види насипното състояние на колата и номера на турбото.

025333663.jpg?r=0

025333662.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 101
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Aдаш защо си свалил предницата? Според мен тръгни от малкото към голямото. Смени само маслообирачите без да сваляте главата и ако продължи да гори масло рециклирай турбината. Как ги гори маслото в буст, ли? Колко смени на маслото имаш с цитирания разход?

ПП: Така и така си свалил турбото, виж паричката ти как е и има пукнатини по чугуна.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях гумички на клапаните,повдигачи и още доста неща поради принудително налагащ се ремонт.При мен също гори около литър масло на 3000км. При престой на колата около 2 часа след като запаля двигателя изпушва и след това изчезва.При сваляне на дросел клапата установих че във всмукателните тръби има масло,според мен проблема е в турбото.Но не мисля,че рециклиране е решаване на проблема,само смяна с ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш защото се бях засилил гумички да сменявам,глава да свалям и така.

Паричка незнам какво имаш впредвид както казах майстора дето му я оставих каза че трябва се сменят някой неща и ремонта/рециклирането е лек вариант ...

Иначе колата при зор на предавка или каране мисля над 3000 оборота пуши леко ... при зор 1-ва газ 2-ра газ пак пуши ... на място изфорсирване от 800 до 5-6000 оборота изкара дим пушек и като западат оборотите изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от Кастрол на Мотул х 2 пъти .... до момента ... не е от маслото.

Когато я взех преди две години колата я карах с Кастрол 5 на 40 и за 9-10000 хиляди изгоря към 300-400мл. ето че две години и 40000+ километра по късно ме застигнаха неволите.

Не за друго щото оня жабар кара и хвърля ... а подръжка той това незнае какво е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих кулера да измия и оп ... ми той в него нема 1 капка масло ... само от късия маркуч и гредата дето минава въздуха изтече 10-20грама иначе кулера е сух та сух ... а кажете вие са турбото ли е или ???

п.п да попитам на кулера има датчик някакъв ... не съм го демонтирал при измиването с обезмаслител и вода а съм го опаковал във фолио и тиксо да не се намокри ... може ли да се повреди нещо в случая???

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А преди да правиш каквото и да е провери прочутия О пръстен на масления охладител. Не разбрах защо ще сваляш главата? За смяна на гумички не е необходимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За течове съм проверил навсякъде колега.

Колата си гори масло при ръчкане щото изпушва или като се кара във високи обороти.

Мислиш ли че не е необходимо?

как тогава при смяна без да се сваля главата ако има нагар или нещо ще се изчисти и ще се напаснат клапаните с новите гумички???

този датчик на кулера сигурно е прослувутия МАП сензор възможно ли е да съм го повредил нещо при миенето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, турбината не е задължително да хвърля мазнотии в кулера и изобщо в студената част, напълно възможно е лабиринта към топлата част да е заминал, така студената си е суха, но маслото заминава, дори и с луфт като описания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е колегата.Маслото от турбината отива директно в изпускателните тръби и съответно пропушва.Аз залагам че турбината е причина за загубата на масло.Щом обаче си решил си смени и гумичките.За тях не е необходимо да се сваля глава.На моята кола ги смениха така..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Мислиш ли че не е необходимо?

как тогава при смяна без да се сваля главата ако има нагар или нещо ще се изчисти и ще се напаснат клапаните с новите гумички???...

Ако искаш да чистиш нагар тогава се сваля. До колкото знам клапаните не се напасват към гумичките, а към леглата. Две различни неща са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз да ви кажа за смяна на гумички свалих и главата, не защото не може да се сменят и без да се сваля но то като свалиш двата вала то нищо не остава да свалиш главата- 10-тина болта на главата и колектори да се свалят.Гарнитируте без отстъпки са 80лв.- елринг и шлайф на глава- 20 кинта.Разбира се не слагам парите за майсторлък защото приятел ми я направи за без пари. Ако колегата си я прави сам по добре и главата долу, пасване на клапани,шлайф, нови гарнитури и е патрон.От къде може да е знае след няколко хил. км. дали няма да издуха и гарнитура все пак става въпрос за коли над 10 год.!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не сте ме разбрали.

Значи Аз купих всичко необходимо (2хГарнитури,20бр. Гумички,2хСемеринга,10бр. Болтове) с една дума всичко нужно за смяна гумички на клапаните.

След като разглобих с моя приятел,той реши да види и Турбото как е има ли луфт.

Хванахме оста отпред и я размърдахме наляво-надясно имаше луфт,размърдахме я и напред-назад пак имаше луфт и леко почукване на метал.

След което демонтирахме Т-то и го занесохме на майстор часове по-късно като го е разглобил ме увери че има нужда от рециклиране и че когато го отворил било в масло,каза че изпускало отпрер ли отзад ли немога си спомня и така.

Каза ще се разминеш с лекия ремонт само 350лв. (смяна на нещо си,чистене и баланс) +6 месеца гаранция без значение пробега.

Затова отложих да сменям гумички за да не набивам пари само щото нямам ... и тези дни като го взема и сложа и събера колата ще тествам и ще видиме дали ... дано е това иначе предпразнично-новогодишно ще го закъсам много,то сега е така пък тогава ужас!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това по нагоре го написах за колегите които ти казват че не е нужно да сваляш главата за да смениш гумичките.Исках да кажа че така и така се разхвърля до такава степен мотора, по добре още малко занимавка, но после ако всичко се направи добре, знаеш, че с главата грижи би следвало да нямаш.

Дано след ремонта на турбината се реши проблема ти с горенето на масло! :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто,имах възможността да експериментирам преди няколко дни,защото колата ми беше станала като твоята и изпушваше така ,че даже го забелязвах в огледалата,но никога студена не го е правила.Щом на нормално каране ти губи толкоз масло,мисля че гумичките ти са станали на кокал и от там ти гори повече отколкото през турбото.Ще споделя защо мисля така.Турбото ми е и с радиален и с аксиален луфт,но се насочих първо към мотора .Свалих го уж за дреболия и да си сменя гумичките,а останах потресен ...но това е друга тема.Та преди ремонта по път към БГ карах много рядко с над 130 км/ч.Долях около 450 грама за 1950км.Тва е по-голям разход от твоя.Сега наобратно с нови гумички,сигменти и т.н 1500 км със скорост до 160км/ч маслото не мръдна и с милиметър.Това подобрение го отдавам на новите гумички.Така,че може и при теб да е същото.Щом си взел гумички и гарнитури смени ги ,вече си вложил пари защо да ти стоят.А и така по-лесно ще разбереш дали е в турбото причината да гори толкова масло.Какво се случи обаче след като се качих на аутобана в германия и разстоянието от 450км го минах главно със скорост 180-200 км/ч :маслото беше стигнало от средата до минимума или около 400 грама загуба.Значи при спокойно каране е горял масло заради гумичките.При натоварване явно си е от турбото най-вече.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мнението колега ...

Ама финансовото ми състояние не ми позволява да сервизирам всичко от-до ... иначе с удоволствие и без да се замисля бих го направил.

За момента ще взема рециклираното турбо и ще го сложа ... ще направя тест на колата в различни режими на каране.

И тогава ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, колегата autorazsipnik е прав. Така или иначе си свалил нещата до гумичките смени си ги. Сега за разхода на масло. Нашите мотори трябва след 100 хил. км. да се карат с 10в40, но всички ние включително и аз не го правим. Това е първата причина. Втората съвсем е нормално при по високи обороти да се гори масло в нормални рамки разбира се. Трето и гумичките, и турбината ще ти горят масло при тези километри пробег. От къде го знам всичко това. След като смених оригиналната турбина в един момент на оборот колата ми започна да пуши като дизел на 1000 год. Отварям ремонт на ново турбо. След ремонта колата спря да пуши. Сложих Мотул двуестерно 5в40 и след 5000 км. като покарам бавно из града започва да изпушва леко, това е заради турбината. Сега след смяната на маслото нямам проблеми. Аз съм 100 % сигурен, че проблема ти е от турбото, но е възможно и от гумичките. За да ги разбереш трябва да вдигнеш до 3000 оборота и да вдигнеш крака от педала, ако пуши значи са те, но ако пуши повече когато вдигаш оборотите е от турбото. За сегменти ще разбереш по изпускателите. Поздрави и пиши какво става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при рязко изфорсирване на място ... от 800 до към 5000 оборота изпушва и изчиства като се върне газта ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при рязко изфорсирване на място ... от 800 до към 5000 оборота изпушва и изчиства като се върне газта ...

След това съм сигурен, че е турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живот и здраве ... края на седмицата Петък-Събота ако е хубаво времето и нямам анганжименти ще се опитам да я събера и ще видим.

Мерси на всички ви дотук за съветите и помоща.

Мерси и на тези които ги тормозих по телефона (те си знаят) за тях при първа възможност ще има почерпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес събрахме колата.

Запалихме да обезвъздушим системата след смяната и на антифрийза.

Дойде момента за тест-драйв потегляме,колата е в оптимални температури 90 градуса на водата,90+ на маслото всичко ... и оп след 1-2км. нормално ръчкане колата взе да прекъсва все едно не работи на 4-цилиндъра някак си прекъсваше и неможеше да се изфорсира ... Чек-енджинЪ мигаше на пресекулки и оборотите на празен ход си бяха 800 но трептеше здраво неработеше равномерно.

Нямам ВАГ-КОМ под ръка ... вашите предположения какви са?

От какво може да се е разбазикала?

Мерси предварително.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно главата сваля ли я, или само турбината?

Без ВАГ и без да е ясно какво си пипал по колата трудно се дават предположения...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само турбината ... без двигател и глава.

Турбо - Клапанчета - Тръби - Кутия с възд.филтър - Радиатор-воден - Кулер .... тия нещица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... колата взе да прекъсва все едно не работи на 4-цилиндъра някак си прекъсваше и неможеше да се изфорсира ... оборотите на празен ход си бяха 800 но трептеше здраво неработеше равномерно.

...

От какво може да се е разбазикала?

...

Много прилича на заминал си комутатор.

Скоро го гледах същия филм, но се оправи след смяна на комутатора.

( първоначално смених свещите, но нямаше ефект).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...