Jump to content

Грешка Air Mass / Air Flow Sensor G(70)/G(19)


LUDsAUDI

Recommended Posts

Днес с колега от форума правихме диагностика на купето и изкочи тази грешка. До колкото прочетох в нета за нея, става дума или за дебитомера (демек вакуума на механичната инжекция по мое мнение) или за датчик на Хол(сменял съм го преди 4-5 месеца, дали е записало грешката от тогава). Изтрихме грешката, 2 дена съм извън града и съм оставил колата на бащата да и скача яко на газта и после отново ще я закача за да видя дали се е появила. Нямам оплаквания никакви от вървежа, кара се само на бензин и разхода е нормален около 15/100 градско и 7-10/100 навън, но при положение, че преди да се кара се пали и работи на място по 5-6мин, климатроника е на макс докато не стане 25градуса вътре чак после се намаля, отделно доста често се гони 4-5к по оборотомера. Единствения проблем който може би има връзка с грешката е, че колата пуши доста дори и позагряла все едно е доста богата сместа а може би и реално е така, не пипа антифриз и масло. Прилагам скрийнче на грешката, накъде да се насоча, кои са по елементарните работи на които първо да хвърля по едно око преди да почна да чопля по вакуума и въобще дали съм на прав път, всякакви съвети са от полза :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е за потенциометъра на дебитомера - на тези години се износва в областта на ниските и средните обороти. Имаш ли проблеми с ниските - понякога неравномерни, понякога се опитва да гасне? Ще трябва да търсиш нов потенциометър или да сложиш една допълнителна схема, която коригира прекъсванията ако не е много износен. При всички положения ако се свали ще го видиш, но после малко трудничко се настройва. Като застанеш срещу дебитомера, потенциометъра е отляво - една черна плочка. Държи се на 4-ри винта, които ако не е свалян са заляти с черна смола, която трябва внимателно да се махне. Потърси във форума "потенциометър на дебитомера" с търсачката и ще разбереш за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо да ти дам дебитомера на NM-a ако стане го получаваш гювеч....

...п.п а може да тръгне повече ....все пак е за 160 k.с

Редактирано от knikov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Оборотите са бетон, пали на 1100-1200 след 2-3мин смъква на 1000 след още 3-4мин вече е на 900 и не мърдат от там, не се мъчи да гасне и не прекъсва, работи си равномерно и стабилно. Доста е мудна в ниските и средните ама кое АЦЕ не е така, иначе след 4500 където му е и максималния въртящ момент се усеща полъх на някой друг кон. Един малък проблем е както писах в една друга тема веднъж на 20 пъти първото палене все едно е на 3 цилиндъра и много трудно се изрязва(макар че махайки свещите по отделно на всеки цилиндър се усещаше промяна в работата на двигателя, тоест всеки цилиндър си работи), ако се изфорсира веднъж на място до 6-7000 оборота се оправя и оттам нататъка до следващ път след няколко дни примерно, но от около месец и нещо не ми се е случвало а си пал от раз и без проблем и то в бая студ. Прочетох за въпросния потенциомер, само не разбрах какво следва да се направи, почиства ли се смисъл видях по снимки, че е подобно на четец който минава по писти от сорта на бензиномера в резервоара,замърсяват ли се, четеца ли се износва или пистите или нещо друго и тоя тип повреди подлежи ли на ремонт. Как става самото му регулиране също не ми стана много ясно, четеца механично ли се завърта или има някакъв винт за тая работа. Замерването му как се прави, в една тема на jordanik пише,че трябва да дава приблизително 0,6-0,75V на празен ход и около 2-2,5V на около 4000оборота (цитирам стойностите по спомен не с точност имаше си цяла таблица), ама къде точно трябва да замервам. Там някъде по спомен имаше и една букса (ако не се лъжа идва от датчика на Хол, който също е сменян) в която влизат 3 отделни кабела с пинчета, преди време от вибрации едното се беше поизмъкнало и изкарвах и 3-те и ги почиствах, евентуално да съм разменил нещо без да искам или щеше да има някакво отражение :zustimm: С тая хамалогия смятам да се занимавам след като тея дни закача повторно колата и отново даде грешка, някак си имам тайната надежда да не излезе :hilezh:

...

Ами ако нямаш какво да го правиш, може да го взема, кой бяга от нещо безплатно, ако не стане поне мога върху него да разучавам и експериментирам, дай боже дало и 0,005 коня отгоре ако стане :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потенциометъра се регулира механично - развиват се 4-те му винта и отворите отдолу са елипси, може да се движи нагоре/надолу. Реално няма начин да се ремонтира - сменя се с нов. Реглажа е доста труден защото при стягане на винтовете му се измества - т.е. иска се търпение. Един съвет от мен - ако пали и работи добре по-добре не го пипай докато не почне да прави проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Да в последствие от линка на колегата по горе ти прочетох темата и май около това се въртя и аз, реално нямам никакви оплаквания просто държа ако нещо изкочи по колата да се оправя максимално бързо, купето е на около 600к км и да не казвам голяма дума ама както казва един приятел "ако сложиш чаша уиски с лед върху двигателя докато е запалена, леда няма да удря стените на чашата :steinigung: ". Преди време отварях и дросела, гофрирания маркуч и вакуум клапата за да ги почистя профилактично и за моя изненада имаха супер минимален налеп, който обрах с едно парцалче с коресилин. За момента няма да сменям нищо, но все пак ще я закача отново да видя дали ще изкочи грешката. Ако след време все пак ме избият лимките и реша да го сменя, положението демонтирай, монтирай и пали ли е или е нужна отново настройка (доколкото разбрах самото му захващане изпълнява тая функция) и необходимо ли е някакво обучаване :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обучаване не, но трябва да се настрои на 0.5-07.В на ниски обороти при загрял на 90С двигател. Много трудно се намира нов потенциометър и е много скъп. Имай в предвид, че от оригиналната част по-здрава няма. Т.е. ако купиш нов не е ясно колко време ще изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ами нов предполагам ще е цифромания, а и бих заложил на нещо 2-ра ръка оригинално, за съжаление не е ясно колко "по-добро" ще бъде неговото състояние спрямо моя. Благодаря все пак :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време и на мен ми даваше такава грешка.

Регулирах си потенциометъра според написаното в темата на колегата "VBI" и сега всичко е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес колата вече е отново в мен и реших да я замеря. При подаване на контакт до датчика има 5.11V тоест идват си му необходимите 5V , при запалена на място ми дава 0.58V а при изфорсирване от дроселовата клапа постепенно вдига до около 4.9V. Свалих и почистих клапата на вакуума(и я сложих така че да опира в стените и неможе да се вдигне и 10мин няма палене, придружено с яко псуване, слава богу се взех в ръце и си открих грешката), огледах гофрирания маркуч и почистих всичко което видях и беше достъпно, и си смених и въздушния филтър. Двигателя си работи все така добре и равомерно, но пушилката отзад пак ми идва малко в повече. За мен при тея стойности на измерването, потенциометъра ми работи смятам адекватно, след 2-3 дни пак я закачам на диагностика да видя дали ще излезе пак тая грешка, евентуално да се насочвам на друго място :steinigung::hilezh:

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто обедни сместа от реглажния винт на дебитомера. Примерно отвиваш 1/4 оборот и пробваш, ако не зависват оборотите или не се опитва да гасне значи е добре. По-добрия вариант е да се направи на газ-анализатор - там със сигурност ще разбереш дали е богата сместа. От друга страна ако разхода е нормален - по-добре не я закачай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросния винт при мене липсва и си е една дупка :hilezh: От тука нататъка какво следва, да карам така и да не се занимавам с глупости или да търся въпросния винт и да се мъча да регулирвам и да обеднявам сместа. Какво представлява винта че не му намирам изображения, от сорта на глух шестограм ли е и освен от АЦЕ става ли от друг механичен инжекцион примерно ДЗ, че от него имам вариант да намеря от приятел ако му е наличен разбира се :steinigung::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко схемата долу е вертикален разрез на клапата, в мястото отбелязано с "Отверстие для регулировки CO" имаш дупка.

Винта за регулиране се вижда отбелязан в синьо, разположен е надолу към рамото на клапата, шестограма е 3 мм, както са писали - "Регулировочньй винт CO".

По спомени имаше колеги с 6А които там нямаха такава дупка за регулиране и пробиваха клапата.

За да обедниш сместа въртиш около 1/8 до 1/4 оборот обратно на часовниковата стрелка, вадиш шестограма от дупката и форсираш до около 3000 оборота и я оставаш да успокои до обороти на празен ход. След промяна гледаш дали оборотите са стабилни и тогава правиш нова промяна.

Мисля, че след реглажа трябва да свалиш и оборотите на празен ход, и разхода.

post-3229-1224258863.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно се "потретвам" вече - не я бъзикай ...

Може би в крайна сметка така ще стане, закачих пак колата за диагностика и не откри никакви грешки, може би е била натрупана преди доста време от смяната на датчика на Хол. А въпросната дупка в която трябва да е винтчето за реглаж трябва ли да стои така, погледах на колега и има тапички отгоре, да не смуче някакъв въздух случайно оттам и да обогатява сместа по този начин, то така или иначе съм решил да си направя една силиконова тапичка да я запуша най-малкото мръсотия да не влиза. Относно пушенето колеги изразиха мнение, че най-вероятно е ламбда сонда, но казаха че диагностиката ще даде грешка ако няма връзка с нея или дава на късо а не примерно че подава грешна информация. Това така ли е и как да я замеря(предварително се извинявам нямах време да чета теми по този въпрос във форума) :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, въздухът, който влиза през този отвор ще се премери от дебитомерът, не влияе на сместа. Тапичката е заради прахоляка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...