Jump to content

Омаслена свещ, гумички на клапани


akm

Recommended Posts

Audi 80, RU двигател, АГУ.

Здравейте колеги, моля за съвет преди да ида пак на сервиз и да ме оскубят добре.

Преди около 1000 - 1500 км. смених гумичките на клапаните, т.к. колата взе да погорява масълце - около 1 литър на 10000 км.и отзад си миришеше на изгоряло масло. За кратко време миризмата изчезна но пак се появи, макар и лека. Вчера забелязах, че гнездото на свеща на 1 цилиндър от към радиатора беше леко омаслено, извадих свеща и беше износена с омаслена резба. Смених свещите. Смяната на свещите се отрази положително на работата на мотора, но миризмицата на масло в изгорелите газове, особено на студен старт си остана. Сега е студено и парата от ауспуха ми пречи да вида дали дими.

Съмнявам се за три неща - неработеща свещ или кабел ( сменил съм ги това лято ); повреден сегмент или некачествена смяна на гумичките. Иначе двигателя работи отлично, нямам пари ( не духа) при щеката за маслото или при капачката за маслото.

Редактирано от akm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При омаслена резба на свещ обикновено проблема е гумички ,износени водачи на клапаните ,а не сегменти.

Трудно е да се каже при тебе от къде точно е проблема - калпави гумички , калпав майстор - може да е

скъсал при монтажа някоя гумичка ,или да не е набита докрай в леглото си и в последствие да се

мандахерца нагоре/надолу по стеблото на клапана . Много вероятно е обаче да са износени самите водачи

/втулки/ на клапаните , тогава ефекта от нови гумички е нищожен и краткотраен .

Най добрия вариант при тебе е да се свали главата за обслужване - нови водачи ,ревизия на състоянието

на самите клапани ,нови качествени гумички ,припасване на легла и клапани . След това сам ще видиш

какво може твоето 75 коньово РУ моторче. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно е обаче да са износени самите водачи

/втулки/ на клапаните , тогава ефекта от нови гумички е нищожен и краткотраен .

:zustimm: Така си е.

При мен е такова положението с водачите и нови гумички издържаха едва 30000км. Като ги сменях старите на вид си бяха съвсем наред. Не бяха изпечени, но явно еластичноста им в еин момент става недостатъчна за да смогва на "разхождането" на клапана заради износения водач и започва да пуска масло. Сега новите са на 15-20000км, от 5w30 минах на 10w40, но пак започва да похапва.

Но щом едва след 1000-1500км е започнала да пуши и цапа свещ и според мен е по-вероятно някоя гумичка да не е поставена добре, да се е измъкнала от водача или да е повредена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добрия вариант при тебе е да се свали главата за обслужване - нови водачи ,ревизия на състоянието

на самите клапани ,нови качествени гумички ,припасване на легла и клапани . След това сам ще видиш

какво може твоето 75 коньово РУ моторче. :zustimm:

Благодаря колега! Имаш ли приблизителна представа колко ще струва, поне като части?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

, от 5w30 минах на 10w40, но пак започва да похапва.

извинявам се, че ползвам темата на колегата но питането ми е в тази сфера

След пълна ревизия на главата може ли да се мине от 10w40 на 5w30/40?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да не може. Може и без ревизия да се мине на по-добро масло стига да не го гори с кофата, или пък и да го гори да не ти тежи да и доливаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FUCHS Oil Chooser

1. TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)

2.TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)

3.ТITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)

MOTUL

1.Best 8100 X-cess 5W-40

2.Better 6100 Synergie+ 10W-40

3.Good 4100 Turbolight 10W-40

TOTAL

1.QUARTZ INEO 504/507 5W-30

2.ACTIVA 9000 5W-40

3.ACTIVA 7000 10W-40

Elf

1.SOLARIS LLX 5W-30

2.COMPETITION ST 10W-40

3.EXCELLIUM NF 5W-40

VATOIL

1.SynGold LL-III Plus 5W-30

2.Good alternatives SynGold 5W-30

3.SynGold 5W-40

BIZOL

1. GREEN OIL 10W-40 4.0

2. PLATIN SAE 5W-40

3. GOLD SAE 10W-40

Repsol

1.Elite EVolution 5W-40

Aral

1.SuperTronic 0W-40

2.SuperTronic LongLife III 5W-30

3.SuperTronic G 0W-30

4.Tronic 431 5W-40

5.HighTronic 5W-40

Q8

Q8 Formula VX Long Life SAE 5W-30

Q8 Formula V Long Life SAE 5W-30

Q8 Formula M Long Life SAE 5W-40

Q8 Formula Special G Long Life SAE 5W-30

Q8 Formula Excel SAE 5W-40

Q8 Formula Advanced SAE 10W-40

Q8 Formula Plus SAE 15W-40

KROON-OIL

1.Specialsynth MSP 5W40

2.Presteza MSP 5W30

3.Helar SP 5W30 LL-03

WOLF

1.MASTERLUBE SYNFLOW PLUS SM/CF SAE 0W40

2.MASTERLUBE SYNFLOW PLUS SAE 0W30

3.MASTERLUBE SYNFLOW PLUS 5W50

CHAMPION

1.SYNTOLUBE SM/CF 0W40

2.SYNTOLUBE 0W30

3.SYNTOLUBE SL/CF 5W50

MULTIGRADE

1.MULTIGRADE SM/CF SAE 0W40

2.MULTIGRADE SL/CF SAE 0W30

3.MULTIGRADE SL/CF SAE 5W50

MANOL

SL/CF 5W-40

Валидно е за NG а и за другите 4-цил. двг на Б4 без дизелите,като на 1-място е най доброто.

Малко са фирмите които предлагат 10W40 за NG а и за другите двг на Б4,само за дизелите го препоръчват.Кастрол /каталога/не работи в момента затова не е качен.КУПУВАМЕ МАСЛА които ни препоръчват търговците,а не фирмата производител на масла и после ревем.

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая зима ми попадна някакъв Кастрол 0w40.Разликата се усеща в най-големите студове.Бих карал само с такова,ако беше на прилична цена,но и 10w40 си е добре за нашите кочинки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега! Имаш ли приблизителна представа колко ще струва, поне като части?

Като свалях при мен главата заради гарнитура и правих профилактика .

По спомен - 1 водач струваше към 2,50 - 3 лв. ,трябват ти 8 бр. Нови гумички към 12 - 14 лв.

не помня точно ,гарнитура за главата - 25 - 30 , болтове за главата не съм сменял ,моите ги сравнявах

с нови и не бяха разпънати . Разните му там гарнитурки на двата колектора ,гумичката на смукателния

колектор и О-пръстените на фланците към 20 - 25 лв.

Останалото за труд ако търсиш майстор ,но там цифрите може да варират много . Аз сам си свалях качвах

главата ,като за самото и обслужване я оставих в специализирана работилница за шлайф на блокове,валове

глави и т.н ,понеже нямам необходимите инструменти за разкомплектоване на главата . Това е в общи линии,

после има разлика относно вървеж ,разход и т.н.

извинявам се, че ползвам темата на колегата но питането ми е в тази сфера

След пълна ревизия на главата може ли да се мине от 10w40 на 5w30/40?

Може .

Аз лично за себе си съм стигнал до извода ,че колкото е по качествено маслото ,толкова по не го пипа мотора.

Като пример - на другата ми каляска 10/40 кастрол /полусинт./ за 9 К ми изгори към 350 - 400 гр. Сега в

момента съм с YACCO 5/40 пълна синтетика и вече за 5 К км. не е мръднало и милиметър надолу. Освен това и

мотора работи по меко и мърка като котарак . Повдигач изобщо не съм чул да прецъка ,даже и в най големите

студове. Така че нищо не пречи да опиташ с 5/40 ,по лошо няма да стане. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Може ли някой да каже колко горе долу струва смяна гумички на клапаните,за Audi 80 Б3, NE двигател?

50лв.за повече си е скубене.И само със скоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...