KPACEH Публикувано 26 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2012 Здравейте колегивиждам че има няколко варианта на антенни усилватели:вариант 1:вариант 2:Варинат 1 има следните букси:захранване 12V за реотанитезахранване 12V за антенатаизход за реотанитеизход за антена към горните три реотанаизход за коаксиал Вариант 2 има следните букси:захранване 12 за реотанитеизход за антена към горните три реотанаизход за антена към другите реотаниизход за коаксиалВъпроса ми е следния, при вариант едно явно под един корпус са сложени двете звена за подгрев на реотани и антенен усилвател защото и за двете има отделно захранване. При вариант 2 има само едно захранване но пък има две антени, е как става номера с антенен усилвател след като той самия няма захранване, второ при пускане на реотаните 100% влиза 12V по единия кабел за антена. Е какъв е принципа на работа на вариант 2и след като вариант 2 ползва всички реотани за антена това означава ли че обхватът е много по добър. Ако искате мога да ги снимам и двата вътре как изглеждат. Да добавя че моето бившо задно стъкло беше с една малка коаксиална букса за антена към последните три реотана, а новото ми старо стъкло е с две букси към последните три и остналите реотани.Очаквам ако може някой да вкара повечко яснота по въпоса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KPACEH Публикувано 27 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2012 някой нещо да каже по вАпроса Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
detson Публикувано 27 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2012 То няма много за казване.Нормално е сигнал и захранване да са през един кабел.Има два разделителни кондрнзатора в приемника и усилвателя.Постояното напрежение не минава през кондензаторите и те така.Така поставят усилватели кабеларките където има по дълго трасе. Което и да използваш би трябвало да няма значение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KPACEH Публикувано 28 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2012 Разбрах, но въпроса е че единственото захранване за вариант 2 е през захранването за реотаните. Което означава че усилвателя получава захранване единственно само когато са пуснати реотаните. Докато вариант 1 си има отделно захранване като се пусне касетофона и отделно захранване като се пуснат реотаните. Това не ми се навързва. Как работи като антенен усилвател , като няма захранване? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 28 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2012 Разбрах, но въпроса е че единственото захранване за вариант 2 е през захранването за реотаните. Което означава че усилвателя получава захранване единственно само когато са пуснати реотаните. Докато вариант 1 си има отделно захранване като се пусне касетофона и отделно захранване като се пуснат реотаните. Това не ми се навързва. Как работи като антенен усилвател , като няма захранване?Мне, има едни екстри, дето се водят за потискане на шума.Захранването е или по антенния кабел, или по отделно кабелче. Няма вариант да работи с + от реотаните. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 29 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 29 Февруари 2012 Вероятно на вар.2 захр. идва през коаксиал + сигнал.Двете букси вероятно са за FM / AM сигнал. Т.е. за различни обхвати на радиото. Дали е по-добро зависи от майсторлъка на направилия го. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KPACEH Публикувано 29 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 29 Февруари 2012 (Редактирано) Единственното захранване което получава вариант 2 е по черния кабел. 12V има само при пускане на реотнаите. При вариант 1 си има отделен кабел захранване при пускане на радиото. ПРи замерване на антенния кабел няма 12V. Редактирано 29 Февруари 2012 от KPACEH Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 3 Март 2012 Доклад Share Публикувано 3 Март 2012 (Редактирано) Аз пък мисля,че едното е антенен усилвател,а другото просто ползва реотаните за антена ,без допълнително захранване и усилване на сигнала. Редактирано 3 Март 2012 от bagera979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KPACEH Публикувано 3 Март 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Март 2012 Аз пък мисля,че едното е антенен усилвател,а другото просто ползва реотаните за антена ,без допълнително захранване и усилване на сигнала. И мен това ме навява на мисъл, но все пак исках някой ако е имал вземане даване по очно да се изкаже.Защото в момента излиза че има аненен усилвател който ползва само 3 реотана, а другия ползва повече реотани и затова няма нужда от усилване на сигнала. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
darkavenger Публикувано 13 Май 2012 Доклад Share Публикувано 13 Май 2012 днес и аз си разглобих задната лява колонка и достигнах до усилвателя ... оказасе че е вариант 2 (колата е А4 1.8 1998). Отворих и самия усилвател, но не успях да изключа коаксиала ... доколкото разгледах схемата на място има само един активен елемент в усилвателя (транзинстор) и при условие че няма отделно захранване на усилвателя от радиото то би трябво това да не е усилвател а само филтър които да не позволява когото се включи подгрева на задното стъкло да отиде +12 в тунера на радиото. Аз стигнах до разглобяването защото извън града имам само една станция - Хоризонт очаквах да имам усилвател вариант 1 и да е останал без захранване ... но уви имам само някакъв филтър. Пробвах на място нямаше значение дали съм закачил червения и черния кабел (които се явяват антена) към реотаните на стъклото. За сега зачистих само буксите и ще пробвам извън града скоро ... ако няма ефект ще му мисля Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KPACEH Публикувано 13 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 13 Май 2012 днес и аз си разглобих задната лява колонка и достигнах до усилвателя ... оказасе че е вариант 2 (колата е А4 1.8 1998). Отворих и самия усилвател, но не успях да изключа коаксиала ... доколкото разгледах схемата на място има само един активен елемент в усилвателя (транзинстор) и при условие че няма отделно захранване на усилвателя от радиото то би трябво това да не е усилвател а само филтър които да не позволява когото се включи подгрева на задното стъкло да отиде +12 в тунера на радиото. Аз стигнах до разглобяването защото извън града имам само една станция - Хоризонт очаквах да имам усилвател вариант 1 и да е останал без захранване ... но уви имам само някакъв филтър. Пробвах на място нямаше значение дали съм закачил червения и черния кабел (които се явяват антена) към реотаните на стъклото. За сега зачистих само буксите и ще пробвам извън града скоро ... ако няма ефект ще му мисля Ето това мо трябваше като информация. Благодарско. Аз обмислям вариант със втори усилвател последователно на коаксиала , но не знам дали няма да се скапе качеството със два усилвателя да усилват сигнал. Ще се чете и ще видим. Иначе има доста афтърмаркет антенни усилватели, които са на добра цена и уж с добро качество на изработка и ефективност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
darkavenger Публикувано 15 Май 2012 Доклад Share Публикувано 15 Май 2012 Огледалата ми без подгряване не се и прибират, ключалката и пръскалата и те без подгряване ... усилвателя ми без захранване попаднал съм на базов модел както и да е - според мен най-добре е да се замени "усилвателя" вариант 2 (който е монтиран в моята кола) с вариант 1 който е със захранване - известно неудобство ще бъде пускането на захранващ кабел. Аз лично ако имах усилвател вариант 1 бих го монтирал и времено захранил от плафона(той има +12) който е до него в задната колонка - само за проба, и ако е успешна (хващам добре радио извън града) тогава бих си поиграл да опъвам кабели до радиото. Също така и аз мислех за допълнителен усилвател ... но не ми е попаднал такъв - доколкото си спомням от теорията има значение и къде се слага усилвателя (до радиото или антената - и за съжаление няма да е до радиото) дължината на кабела и т.н. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KPACEH Публикувано 18 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 18 Май 2012 Аз съм с вариант 1 и пак не съм доволен, дефакто си мисля да сложа още един непосредственно преди радиото да видим какво ще се получи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spitfire924 Публикувано 10 Август 2012 Доклад Share Публикувано 10 Август 2012 (Редактирано) Усилвателя попринцип се слага колкото може по близо до антената, защото като го сложиш до радиото се получава така наречения ефект на "дълга линия" и като усилваш , усилваш шума който събира кабела и полезния сигнал, като го сложиш близо до антената усилваш полезния сигнал и докато стигне до радиото шума е по-малък.За това и Ханс е сложил усилвателя до антената. Темата е стара но сега бистря филма с антената,за това пиша, като гледам кабеляците най-логичен ми се струва да вървят 12 волта по коаксиала и с кондензатори да се отделя постоянно токовата съставка, като цяло редовно се ползва тая хватка за захранване CATV усилватели на кратки разстояния. Явно фабричните радиа си имат филтърна група ,но афтърмаркетите си имат отделен кабел 12V , така че ще мисля нещо да го направя. А който отваря усилвателя да не се чуди че е с 1 транзистор, един качествен транзистор на УКВ обхвата прави чудеса Редактирано 10 Август 2012 от spitfire924 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sako8222 Публикувано 29 Август 2012 Доклад Share Публикувано 29 Август 2012 Нещо ново по темата имаме ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tuchev Публикувано 14 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2012 А как изобщо се сваля кората, под която е самият усилвател на антената? Къде са му щипките и някой не може ли да даде и една снимка да е по-нагледно? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ram_pz Публикувано 16 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2012 Снимка има в пост номер 29 в тази тема: Цък!Аз след доста борба успях да сваля моята. Хващаш здраво и дърпаш перпендикулярно на гредата - на тласъци. Мисля, че това ще ти е достатъчно като инфо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sako8222 Публикувано 2 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2013 и аз ще пробвам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sako8222 Публикувано 6 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 6 Септември 2013 В моята кола А4Б5 комби 99г. се оказват по -различни нещата от снимките в темата.Усилвателчетата на сигнала за два малки и се намират в 5тата врата под стъклото от двете страни на моторчето на задната чистачка. Кабелчетата са им някакви супер фини, лентови, тези които се закрепват към стъклото.Парт номерата са им - 4B5 035 225 C.Едното е зелено, а другото е черно.В интернет има много такива с разлика в последната буква.Намерих и тази тема: http://www.audiworld.com/tech/elec187.shtml Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване