Jump to content

Смяна на ангренаж на 4.2 40 клапана


kpematop

Recommended Posts

Здравейте,

дойде времето да си сменя ангренажа на С6 4.2 40v 2000та година с двигател AQJ, поради нестабилна работа на празен ход, като преди това си смених свещите и разглобих колектора, за да видя да няма ли случайно проблем там. Преди това съм сменил двете ламбди сонди с универсални, дебитомера ми е фабрично рециклиран RX парт номер, свещи BERU от ebay.

Поръчах си инструмента Т40005, който захваща двата вала и болта 3242 за коляновия вал.

Днес погледнах дали стария ремък е на мястото си и се оказа, че едното зъбно колело няма нищо общо с другото като центровка дупките на шайбите за инструмента не са хоризонтални и двете, явно за това ми работи неравномерно двигателя.

Сега идва въпросът, как да захвана разпределителните валове със зъбните колела. Не виждам никъде да има маркер на разпределителните валове за центровката спрямо зъбните колела. В ЕЛСАта пише, да се центрова спрямо 5 цилиндър ГМТ, но не ми става ясно, какво се прави точно. Някой може ли да удари рамо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те интересува зацепването на валовете спрямо колелата. Самите колела са на конус и няма значение как са зацепени. Първо се превърта със ключ 22 или 24(по спомен) от шайбата на коляновия вал докато белега на шайбата застане срещу белега на кората зад шайбата. За да се ориентираш дали си в правилната посока погледни валовете, те трябва да са ориентирани един към друг със широките дупки на ушите за скобата.

new_timing_belt.jpg

След като си нагласил валовете един спрямо друг(колкото е възможно) и белега на шайбата на коляновия вал съвпада със белега на кората зад него се блокира вала със болт "3242". Вече може да провериш дали има разминаване м/у двете глави, като поставиш скобата ако не съвпадат отворите на валовете в една ос и скобата не влезе значи има разминаване.

Разхлабваш болтовете наколелата на разпределителните валове и със скоба за лагери се се избиват самите колела (само колкото да отпусне конуса), разхлабваш обтяжната ролка на ангр ремък.

old_timing_belt.jpg

След като са отпуснали конусите колелата си превъртат във валовете с лекота и можеш да зацепиш скобата, след като е зацепена скобата проверяваш белега на шайбата на коляновия вал да не се е разместил. Следващата стъпка е да завиеш на ръка болтовете на разп. валове за да се обере луфта м/у колелата и вала и натягаш ремъка от обтяжната ролка. След като е регулирана хлабината на ремъка развиваш болта "3242" и превърташ от щайбата на коляновия вал половин оборот на ляво и половин оборот на дясно (за да се разпредели натягането на ремъка по цялата му дължина).

2010-08-23_041132_eng63-22.jpg

Нагласяш белега на шайбата на коляновия вал да съвпада и пак проверяваш хлабината на ремъка (често се налага дорегулиране) стягаш болтовете на двата разпределителни вала и махаш скобата.

Ето и схемата от ръководството.

audi26.jpg

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо това не трябва да ме интересува "Не те интересува зацепването на валовете спрямо колелата."?

Ако е дало малко отклонение, ще удари клапани и бутала???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо това не трябва да ме интересува "Не те интересува зацепването на валовете спрямо колелата."?

Ако е дало малко отклонение, ще удари клапани и бутала???

Защото валовете са зарязани и зацепени неподвижно спрямо ушите за скобата и по тази причина на колелата няма белези (когато са разхлабени колелата можеш да ги превърташ колкото си искаш, въртят спрямо вала безконечно защото нямат шпонка като при редовите мотори). Като зацепваш валовете един спрямо друг при блокиран колянов вал на белега няма как да се получи разминаване. Разминаване може да се получи ако не спазиш последователността или си стегнал болтовете на валовете преди да обтегнеш ремъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам да питам - мога ли да сменя ремък на v6 без скоба и без 3242- като си направя няколко белега на всички колела и не разхлабвам ангренажните колела ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

cvetan83: Пак не те разбирам, аз незнам дали не са ми мръднали разпределителните валове и искам да видя. Разпределителния вал няма канал за шпонка, значи трябва да отварям капаците и да гледам белезите на зъбните колела вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам да питам - мога ли да сменя ремък на v6 без скоба и без 3242- като си направя няколко белега на всички колела и не разхлабвам ангренажните колела ?

Няма да успееш, винаги се получава разминаване или м/у двете глави или едната глава и коляновия вал. Дори само да разхлабиш ремъка без да го откачаш от колелата при обтягането едната глава бяга със почти цял зъб.

cvetan83: Пак не те разбирам, аз незнам дали не са ми мръднали разпределителните валове и искам да видя. Разпределителния вал няма канал за шпонка, значи трябва да отварям капаците и да гледам белезите на зъбните колела вътре.

Теб те интересува дали двата вала на една глава са мръднали един спрямо друг или двете глави една спрямо друга.

Ако целта ти е да провериш зацепването на двете глави една спрямо друга и двете спрямо коляновия вал трябва да махнеш капаците на ангр ремък и да сложиш скобата на двата вала. Ако скобата пасне и белезите на шайбата на коляновия вал съвпадат значи всичко е точно. Ако не успееш да сложиш скобата (отворите на планките не са на една ос ) значи имаш разминаване м/у двете глави. Ако сложиш скобата успешно, но белезите на шайбата на коляновия вал не съвпадат имаш разминаване м/у главите и вала.

Това представлява конуса на разпределителния вал и в предната част е зесек за ухото на което се монтира скобата.

2w39v6s.jpg

Ако целта ти е да провериш дали двата вала на една глава са зацепени един спрямо друг със веригата трябва да махнеш капака на клапаните и да докараш разпределителните валове на белезите.

sm_DSC_9026.JPG

sm_DSC_9023.JPG

sm_DSC_9015.JPG

sm_DSC_9014.JPG

TimingMark40V2.jpg

Timingmark40V1.jpg

TimingmarksB.jpg

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, почва да ми се изяснява. Значи трябва да сваля капаците и да закарам разпределителните валове на белези. Мушкам зъбните колела на конуса, слагам шайбата, гайката, инструмента и затягам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, почва да ми се изяснява. Значи трябва да сваля капаците и да закарам разпределителните валове на белези. Мушкам зъбните колела на конуса, слагам шайбата, гайката, инструмента и затягам.

Ще ти го обясня със картинки за V6, но при теб е същото.

Като свалиш капаците 1-во трябва да прекараш (чрез въртене от шайбата на коляновия вал) валовете на двете глави да застанат в положение при което големите дупки на планката за скобата да сочат една към друга.

2010-05-21_023306_audi4.gif

Слагаш скобата и блокираш двете глави една спрямо друга. Ако има минимално (+-1мм) разминаване със леко въртене на коляновия вал се обира и скобата влиза на място.

2010-05-21_023521_audi8.gif

При това положение ако е зацепена правилно при предишната смяна трябва да съвпада и белега на шайбата на коляновия вал.

2010-05-21_023235_audi3.gif

Това е процедурата за проверка на зацепването и не е необходимо да пипаш зъбните колела.

Ако се наложи да коригираш зацепването и трябва да избиеш зъбните колела на разпределителните валове, разхлабваш болта и със скоба освобождаваш конуса.

2010-05-21_023556_audi9.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това тук до разбрах с ремъка и инструмента, въпроса е да закарам разпределителните валове на белези като сваля капаците. Може с една идейка да се разминават белезите, ама аз да си ги настроя колкото се може по-правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще извиняваш, че ти омазвам темата,

мога ли да наема от някъде скоба за V6 за 2-3 дена ?

Не мога ли (като при Субару) да си бележа ремъка към трите ангренажни колела. После от стария ремък пренасям белезите върху новия и зацепвам новия ремък по белезите останали върху трите колела. Така не ме интересува никакви белези по блока и главите. Колата ми е все още с оригиналния ремък, така че 100% центровката е вярна.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си викнах моя инструмент за 50евра от интернета и още 15 евра за болта.

Според мен и за V6 ще е горе доле същите кинти.

В интерес на истината с инструмент става най-правилна центровката. На 2.0тди един косъм отклонение на зъбните колела на разпределителните валове бяга с няколко градуса зацепването.

Освен зимбер, има и линкос и цените са им доста ниски

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със кой мотор си, че скобите са различни. Попитай тук за скоба.

Всички в6 бензини с по 5 клапана ги дават с еднакъв инструмент 3391.... с изключение на 3.0....

Моят мотор е БЕЛ, т.е. обикновен. Линкос не го предлагат, Зимбер искат 65лв (ако ZB-8232 отговаря на VAG3391).

Аз мислех и откривам един недостатък на "моя" метод. Ако новия ремък е с различна дължина (примерно има отклонение половин милиметър на 30 зъба), използването на фиксираща скоба позволява колелата да се разхлабят и натегнат по новия ремък. Но ако се използва качествен ремък (примерно Гейтс или оригинален) не би трябвало да има проблем и само с белези да се смени.

Греша ли някъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За оправяне ще се оправя. Просто ми е интересно предимството на скобата - освен удобството.

Да обясня по-подробно опасенията си: примерно между двата белега (които аз съм поставил) на горните колела има 30 зъба. Новият ремък (независимо от качеството си) не е напълно еднакъв със стария (разпъва се повече или по-малко, или бяга с част от милиметъра за тези 30 зъба).

Колелата пак ще са зацепени през 30 зъба, но центровката между валовете вече е различна.

Ако скобата е фиксирала валовете, колелата се разхлабват и затягат по новия ремък.

Мога да си направя и белези на шайбите към главата и пак да мина без скобата, но трябва да ползвам някой жокер:).

На 4.2 ушите за скобата не са ли фиксирани към валовете. Тогава просто се фиксират валовете със скоба, а коляновия се докарва на ГМТ на 5 цилиндър с индикаторен часовник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи една шина, пробий дупка и сложи 4 болта. Мен не ми се занимаваше и затова я купих готова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

cvetan83: Пак не те разбирам, аз незнам дали не са ми мръднали разпределителните валове и искам да видя. Разпределителния вал няма канал за шпонка, значи трябва да отварям капаците и да гледам белезите на зъбните колела вътре.

Валовете не са свързани със зъбните колела, но са свързани с планките с по 2 дупки. Дефакто, ако дупките са хоризонтално при ГМТ (съвпадащ белег на голямата шайба) то валът или е перфектно или е точно на обратно (180 градуса), при което за миг ще усетиш леки смущения в работата, а после ще запалиш цигара с празен поглед...

За това при ГМТ двата вала се застопоряват с планка, която прави отворите на планките в една линия, а зъбните колела се затягат към валовете при това положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи искаш да кажеш, че няма смисъл да отварям капаците и да гледам белезите?

И реално планките с дупките, не може да превъртат спрямо оста на разпределителния вал, правилно ли те разбрах?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи искаш да кажеш, че няма смисъл да отварям капаците и да гледам белезите?

И реално планките с дупките, не може да превъртат спрямо оста на разпределителния вал, правилно ли те разбрах?

Правилно ме разбра с изключение на тънката подробност, че планките и зъбните шайби са на изпускателните валове, а те задвижват другите с вериги. Ако някой е барал там по нашенски ...

Но, ако не е, реглажа приключва с планките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не си ме разбрал правилно, аз питам за 40 клапановия двигател... 32 клапановия двигател като твоя има планки за фиксиране като на 2.5тди.

При мен на 40 клапановия, доколкото разбрах от Цветан83 самите валове отпред имат прорез, на който влизат планките на зъбните колела, на които се поставя инструмента Т40005. Реално не можеш да сложиш планките отпред по друг начин, защото няма да се закачат на вала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава за какви планки и зъбни шайби говорим? Или говорим, ако някой е зацепвал веригите в главите по някъв друг начин?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз разбрах, че питаш как и дали може да центроваш валовете без да отваряш капаците на главите.

На вала има малко зъбно колело, което чрез верига задвижва другия вал, което става под капаците. Имах предвид, че някой от незнание би могъл да е зацепил грешно всмукателен вал към изпускателен, ако ги е свалял по някаква причина. Ако нямаш съмнение за такива интервенции, реглажа става само отвън, чрез ромбоидните планки с по 2 отвора, които стърчат пред ангренажната шайба. Тези планки се движат с вала, докато янгренажните шайби се въртят свободно, ако са разхлабени. Те са на конус и с леко почукване се отхлабват.

Ако не съм ти разбрал въпроса, само съм те объркал с моите писаници.

Редактирано от зеФс
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...