Jump to content

Смяна на горни носачи


predator_good

Recommended Posts

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

А в случая че се прави пред блока, за по-лесен достъп както е вдигната на крика се подлага трупче(например) под шенкела, пуска се докато крика охлаби, стяга се и толкова.

К`ви са тия 48 мм., откъде ги изровихте тия приказни истории........, уникално е как масово хора с нулеви технически умения и познания си правят "ремонти" и дават самоуверено "съвети" на ляво и дясно....

Ще помоля засегнатите "знаещи" да не скачат с "доводи" и Логични обосновки, няма да стане ясно кой крив, кой прав, практиката ще си покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За конкретен тип/вид пружина/амортисьор в идеално и заводско здраве, да, но всеки друг частен случай си е различен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си спомням добре (преди 5-6 години съм чел ръководството) всъщност е даден ъгъл, а не абсолютно разстояние, т.е. немците отчитат различните окачвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ръководство за ремонт на А4 В5 и там в раздела окачване дават илюстровано как от върха на триъгълната планка на която се захващат носачите спуснато надолу на 90 градуса трябва да има от върха на въпросната планка до горния край на носача 48мм. Книгата не е при мен в момента и не мога да снимам да покажа.

Човека щом го казва значи не си го е изсмукал от пръстите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледах какви ръководства имам - едно на руски, в което се дава разстояние 47мм и едно на френски с разстояние 55мм. 

Като си намеря английското ще видим какво дават там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви клипче, на немски е , че не ми се ровеше и на ингилийско. Ма то няма какво да му се слуша толкова . В един момент се вижда за дискутираната мярка от 47-48 мм . Предполагам обаче е важен и типа окачване ( спортно /нормално ). Оттам да има различни нива и да е на 55 да речем  . Аз си ги правя на 50 мм и не съм имал драми досега. Сега на още една моя кола ще сменям , мислех да спретна една малка фотосесия , ама от толкова клипове има ли смисъл.....Освен някой "чалъм" да покажа :) примерно любимият ми момент с болта на горните носачи . Той е един малък к.р докато излезе елегантно .

А и друго , много не вярвайте на дадените моменти за стягане :) Мисля има "отклонения" за някои .

Редактирано от samo_pechka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, особено когато "високотехничния" немец мери с шублер до челото на ябълковидния болт, като че ли същия няма изрез и можеш да го местиш колкото си искаш и "може" да сбъркаш с 20-30 мм. :hilezh: .

Не мислите ли, какво, това се чудя, какви милиметри навирате, толкова ли не стана ясно, че по-лесно и ефективно от "колата стъпила - стягаш - готово без мерене" няма? На колко от колите ви  (често) на преклонна възраст пружините и амортисьорите са в заводска кондиция, че и се знае точният им тип, че и могат съобразно тоя тип да се "премерят" и "настроят" със шублер?!? Айде сериозно плийз :flehan: !

 

Не се вярва на всяко клипче в тубата.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D ако вярваме на всичко в тубата, ще сменяме за макс 40 минути цяло окачване, аз колко и да се старая под два часа не успявам , че един път и цял ден :D добре, че нямам началник на главата си, ще ме изгони

П.п. една добра тема за смяна http://www.audiworld.com/tech/wheel43.shtmlима снимки и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушайте колегата NIKO освен ако не искате новите носачи да си смените съвсем скоро. Носачите се стягат в работно положение точно заради 2 неща , различните типове окачване и различната омекналост на пружините. 

 

Ако сте си купили хубави носачи не тия ментаци където са по 300 лева комплекта с носачите си вървят болтовете , кормилните накрайници са с болтове както и биалетките.

 

Всеки има свое мислене , далеч не държа да натрапвам своето , но има една приказка - Не съм толкова богат та да купувам най-евтиното. Окачването го купих на 3 пъти (Лемфьордер) от вносител с 40% отстъпка . Вече две години по софийските улици. не е мръднало. Трябва поне 60к да изкара по тия дупки. ще видим дали ще стане така.

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменял съм 3 горни носача с лемфьордери, когато колата стана на 140к км. Вече гони 250к км и си е с трите лемфьордера и останалите оригинални носачи.

 

Не са стягани в работно положение, а когато колата беше на 100к км сложих 4 червени конита.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест си знаеш точния тип пружини и амортисьори, отчиташ възрастовите промени и ги имаш предвид с някакъв коефицент от някакви таблици тип "логаритмични"(примерно) и така с шублера в ръка мериш до милиметър и няколко десети, стягаш и си готов?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, интересно е всяко мнение, всеки си прави машината както намери за добре, но е възможно да научиш нещо от всякъде и всекиго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг израз: Човек се учи докато е жив. 

 

Винаги може да научиш нещо полезно от друг човек . Въпросът е да имаш малко мозък да го осмислиш и запомниш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и, ЕЛСА-та кАза и ние изпълняваме стриктно  :verweis: ! Аз приключвам с уговорката, че  в случая ЕЛСА-та ще я заобикалям и ще си стягам окачванията както преценя според ситуацията, а вие примерните никой не ви пречи да мерите с плоскопаралелните пластини и да стягате с динамометъра! :zustimm:

 

А да, и да не забравяте да слагате нови гайки и болтове! Винаги! :verweis:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Само не разбрах за варианта със ваденето на болта без откачане на амортисъора,,или по точно с рязането на болта и после обръщане на гайката,вариант ли е,или не е?.Както каза колегата по горе,за какво заради един болт да разкачваме половината предница,и има ли идея в това болта да е поставен точно така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам елсаджийте как го правят, ама моя съм го обърнал още преди столетия и от тогава си стои обратно, не знам кога ще ме утрепе обаче......., не е по ЕЛСА........ :unsure:

 

Сериозно, лично аз не виждам причина, освен да е поставен така с цел подсигуряване срещу изпадане, в случай че се развие и тръгне да излиза.

 

(чеки да проверя в ЕЛСА-та, да видим какво казва :nixweiss: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем обръщането на болта , ама никакъв .

Днес се занимавах с окачването, на една моя кола . Мислех, че ще имам "стандартният" проблем с дългия болт на горните носачи, но за мое учудване излязоха доста лесно . Преди това, в продължение на седмица, ги пръсках с WD-то  по два-три пъти на ден . Занапред го препоръчвам на колеги, да пробват като вариант, може да ви спести доста "майката" :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То се развива, но понякога болта е така ръждясал вътре, че е като заварен и няма вадене. Елементарна хитрост е да се лашка болта докато "отлепи" и се раздвижи, там като се пръска с к`вото има под ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...