Jump to content

А3 1.9 TDI проблем клапан турбо?


yt4o

Recommended Posts

Здравейте колеги и приятели! От скоро имам А3 1.9 TDI 110 коня АНF мотор и до колкото знам от други собственици на такива коли, когато натиснеш педала на газта докрай на втора или трета предавка от тягата трябва гърба ти да се лепи за седалката и колата да дърпа много напред заради надуването на турбината. Да, но на мен това ми се е случвало само 4-5 пъти до сега през останалото време се чува че турбината свири, но тягата я няма никаква :( колата си набира постепенно и нито те залепва за седалката нито чувстваш че се возиш на кола с турбо 110 коня. Понякога дори турбото не включва изобщо... Смених почти всички маркучи за вакуум с нови, но положението е същото докато днес не открих следното изненадващо нещо: извадих следния маркуч от ето тази джаджа която създава вакуум Снимка1 и през него надух въздух с уста и какво да чуя - въздуха свободно си издиша от някъде :blink: Проследих от къде идва това изпускане и стигнах до този странен сензор/клапан Снимка2 [[ Изглед отгоре: Снимка3 Изглед отдолу: Снимка4 ]] което не е никак добре защото от маркучите пробив не може да има (чисто нови са издържат до 10bar-a налягане) следователно пробива е в този сензор/клапан <_<:( побутнах го с ръка и установих, че той целия си хлабчи и всякаш се държи на магия и ми изглежда толкова неустойчив, че все едно е понесъл няколко мераклийски удара с чук или нещо подобно :( Явно е счупен физически за да изпуска така въздух там където трябва да държи вакуум. Въпросите ми са:

1. Какъв е този сензор/клапан ?

2. Трябва ли когато надуя маркуча (отбелязан на Снимка1) така да изпуска свободно въздух все едно от другата страна маркучите не са вкарани в нищо?

3. Как се води този сензор (моля се да не е скъпия Н75) като име и ако трябва да се подмени колко ще струва това удоволствие?

4. Дали заради него може да ми идва проблема с турбината която през повечето време няма тяга, а понякога дори не работи?

Малко съм досаден с толкова много въпроси зная, но след няколко дни ми предстой път до морето (400км и обратно) и ще е голям проблем ако турбото не работи :( освен че е досадно и изнервящо може да доведе и до ПТП... Ще съм много благодарен за просветление по тези въпроси, защото знам, че тук има много знаещи и кадърни хора които биха помогнали на колега в беда!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно не е клапана Н75 той се намира на втората ти снимка от горе дето си я кръстил, дясно над ограденото кръгче, едно пластмасово с бяла или жълтеникава глава,тялото е черно и в него влизат три маркуча.Определено този сензор /не зная кой е и за какво е /но ми се струва че не може да е на свободна практика и да не е закрепен.

Иначе за проблема ти другите колеги да ти кажат аз не съм имал този проблем .

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това колега не е сензор а управляващ клапан,чрез който компа осъществява контрола на емисиите /ЕГР/.Води се Н18.За всеки случай проследи маркучите къде отиват от него,защото подобни са клапаните за контрола на турбината и геметрията на смукателния колектор.Този маркуч най вероятно се включва към системата за вакуум някъде около вакуум помпата,която се вижда на снимка 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Моля Ви колеги помогнетеее :( Току що се прибрах с въпросната кола и на 3-та предавка с педал до долу колата бръмчи и с 300 зора вдига 60 км/ч след около 20 сек. натискане до дупка.... на 4-та предавка пък с много зор успява да ускори до 80 км/ч... пуснах тези кодовете на климатроника и на канал 18 ми показва 4.9 на канал 19 ми показва 5.3 а на канал 20 ми показа 14.4 о.О преди на канал 18 ми показваше 0.6 и понякога когато то си реши показваше 0.7 само тези две стойности... Канал 18 би трябвало да е налягането на турбината или поне така четох някъде в някакво ръководство :| Като подавам газ колата почва да бръмчи по-силно но не ускорява изобщо и все едно нещо я блъска спира я да се движи, всякаш гумите и са във въздуха и тя не може да дръпне напред :( какво може да и е на някой друг случвало ли му се е? много ми е притеснено в петък имам път 200 км с нея и ако се държи така не стига че ще ми изгори всичката нафта сигурно, но и ще мина тези 200 км за 4 часа ако не и повече... Сипал съм и някаква нафта с добавка води се Аrctic за много ниски температури от бензиностанция, а преди няколко дни и смених 3-те филтъра + нов концентрат антифриз + ново масло и 4 чисто нови гуми Firestone

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се види с компютър.

Най-вероятно е дебитомер.

А след като си гасил и запалиш пак започва ли да върви нормално и изведнъж да се спъва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами гасих я в вдижение и беше същото но като се прибрах у нас в гаража и я оставих 3-4 минути и след това я запалих на място с вдигната ръчна на 18 канал показваше 0.6 вече а не 4.9 както преди това вероятно сега и ще върви нормално щом показва тези стойности въпреки че някъде четох че нормално турбината надува на 0.9 следователно тази стойност 0.6 която показва климатроника не е нормална също :/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега май бъркаш климатроника с вагком.Кодовете на климатроника са само за диагностика на самия климатроник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влиза ми в сервизен режим честичко, днес като си тръгвах от работа всякаш се "оттъкна" да върви но като подам газ ту дърпа и върви ту все едно нещо я блъска и я спъва и тя всякаш спира и така на пресекуулки ги прави тези номера :( в малко градче съм и в сервизите ни само гадаят и казват "Абе дай ще сменим това, дай да сменим оноваа може и да се оправи, аа ми дай тогава да сменим и това..." а сами знаете, че това е постоянно безсмислено пилеене на пари на вятъра безрезултатно... ако случайно знаете някой който наистина разбира от тази марка коли и може да открие този сериозен проблем без да гадае то моля да ми го препоръчате (говорим за утвърден професионалист)!

Послепис: на вагком някак си се съмнявам да изникне наяве проблема мисля че си е нещо сериозно по самия двигател или турбината към него.. трябват си сериозни познания в TDi моторите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам какво дати кажа колега. казаха ти закарай я на сервиз, ти каза ами те не са майстори, после ти казаха пусни я на ваг-ком, ти пак каза едва ли ще излезе нещо. Найстина не виждам как може да ти помогнем след като хем търсиш помощ, хем вече имаш ясно и точно мнение по въпроса.Форума има цяла тема за утвърдени сервизи. Ако аз имах проблем вече 5 месеца досега щях поне на 1 сервиз да съм я закарал, пък дори и не в твоя град..

Според мен трябва да идеш в Порше, там със сигупност го познават този двигател и имат сериозни специалисти по ТДИ моторите, също имат и други програми, не ваг-ком и с тях могът да видят по-сериозни проблеми по-двигателя и турбината.

За съжаление ние в нашия "сервиз" работим с ваг-ком и не можем да откриваме такива по-сериозни проблеми. Иначе щях да ти предложа да минеш да я погледнем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...